Xboxlife forum

KISS XL: Test zOne

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

KISS XL: Test zOne

Indlægaf deldy » 9. nov 2006 20:57

I denne post vil vi poste alting som er test af vores "engine" eller tests om hjælper os med at se om ting er som de skal. Selve spillet vil blive poste i andre threads.

For at kører dette, skal du på din boks have flg.:

XNA Framework: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
.NET Framework 2.0
Optional Components til DirectX (Hent, med mindre du har den nyeste DirectX SDK): http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 6652cd92a3

Hvis der er nogen problemmer, kommentatere eller lign, så skriv her :D
Senest rettet af deldy 9. nov 2006 23:37, rettet i alt 1 gang.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 21:00

Så er den første test her. Den tester vores loading af modeller, hvor man kan rotere dem og zoome ind på dem, for at se alt deres "glory"

Du rotere med musen, tryk på venstre knap for at skifte model, højre musseknap for at rotere på z aksen.

http://deldysoft.dk/KISSXL/1.rar

Prøv at hente og se hvad hvad der sker. (Jeg ved ikke om man skal have noget speciel installeret endnu)

Hvis det ikke virker, så fortæl mig det. Download den der pakke, og åben den: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en

P.S så ser det ud somom at vi kun overstøtter XP ifølge XNA frameworket. Men jeg ved nu at det virker i Vista, og mon ikke det også virker i Win2000. Resten må jo bare tage og opgradere til et ikke-hulemand-system :P

Source: http://www.deldysoft.dk/kissxl/1_source.rar
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 22:39

Hvorfor er der ikke nogen der prøver? *hulk hulk*
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 9. nov 2006 22:41

Fejl når jeg kører det, den gidder slet ikke starte det.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 23:04

Har du downloadet frameworket?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 9. nov 2006 23:06

jep.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 23:12

Strance. Det skulle gøre med kun det....

Har du .NET Framework 2.0?

Har du DirectX sdk? (Selvom de siger at det ikke skulle være nødvendigt)

Prøv evt. at kører den her: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 6652cd92a3

Det kan være derfor.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 23:19

Så er nr. 2 prøve her: http://www.deldysoft.dk/KISSXL/2.rar

Der er ikke noget user inputs, den kører bare rundt, og laver sjov.

Source: http://www.deldysoft.dk/KISSXL/2_source.rar

Billede
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 9. nov 2006 23:29

Nu dur den fint, godt arbejde.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Gamemakerman » 10. nov 2006 00:09

Opdaterede lige looket en smule :)

Billede
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 10. nov 2006 00:12

Lol!, nice der. :)

Selvom jeg nu tror vi skal holde os til texturer. Men det kan faktisk være en god ide, at lave farverne lidt mere forskellige.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Gamemakerman » 10. nov 2006 00:22

Specielt boardet var meget lav opløsning og det jeg lavede er på 2048 x 2048 hvilket gør at det står meget skarpere og der skal være mere forskel som du siger i farverne :)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf deldy » 10. nov 2006 00:37

Jeg regner med at implementere det sådan at brugeren kan vælge mellem forskellige boards og forskellige brikker, for at give den stil som de har løst til. Så vi kan implementere forskellige modeller, som vi få forbinder sammen til themes.

Vi kan evt. lave et area board, for der er en hel area med osv. Dog har jeg ikke tænkt mig at vi vil understøtte animation - men who knows.

Det smarte med themes er at vi kan prøve at lave themes som bruger nogle effekter som bump mapping og sådan noget senere hen, for at blive lidt bedre til at lave 3D flot.

Lys sætning har jeg så heller ikke styr på endnu.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 10. nov 2006 09:40

Det er glimrende screenshots! Sjovt at se brikkerne i brug :-)

Desværre kan jeg ikke få de tests du har lagt ud til at virke. Jeg har .net 2.0 installeret og nyeste DirectX 9.0c, men jeg får en fejlmeddelese når jeg starter programmet.

Billede
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 10. nov 2006 10:04

Når du siger den "nyeste" directX, har du så kørt den der web install. Der kommer "nye" versioner af DirectX hver måned. De ting som opdateres heder Optinal Components, og dem skal vi bruge. Udover dette skal du have XNA Framework.

Den fejl du har der, er nemlig fordi du IKKE har den nyeste version af DirectX i den forstand, eller mangler XNA Framework, da den siger at der sker fejl i hvor spillet prøver at boote, og de kan være de 2 ting, da hvis du manglede .NET framework, ville du aldrig komme så langt :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Næste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron