Xboxlife forum

KISS XL: Spil Ide

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf Scurvy Lobster » 9. nov 2006 10:42

Der findes også variationen, at man placerer brikker indtil brættet er fyldt. På den måde kan spillet hurtigt afgøres (evt. i uafgjort). Men det er jo sådan set bare en ekstra game-mode der evt. kan kodes ind bagefter.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 11:07

Så hvad vi generelt har brug for er en model af en spille plade, et kryds og en bolle.

Vi skal faktisk også bruge en form for markør, som man bruger til at vælge en brik med.

Jeg regner med det her spil lige så godt kan være i 3D.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 9. nov 2006 11:12

Jeg kan godt prøve at lave noget placeholder 3D til spillet i .x format. Håber bare at det kan importere i XNA, da jeg har haft lidt bøvl med at få det format ind andre steder. Men jeg vender tilbage hurtigst muligt!
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 11:23

Prøv at kige mig dem i .3ds og sådan noget også. Det er vist noget med at de understøtter det nu
Men jeg er så ikke helt sikker.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 9. nov 2006 13:39

Deldy: Jeg fik det endelig til at virke i .x format. Jeg kan i hvert fald loade dem med DirectX Viewer toolet nu. Har lavet et simpelt X, O og bræt til spillet, så vi har noget at starte med. Har holdt teksturene til jpg og 256 pixels.

Kontakter dig lige på Messenger.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Scurvy Lobster » 9. nov 2006 20:23

Deldy: beklager at jeg forsvandt fra vores messenger-chat. Det crashede da jeg prøvede at hente billedet og jeg har ikke kunne starte Messenger siden, men fortsæt med det grafik du synes passer bedst.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 20:28

Da ham den anden ikke har givet mig .X filer endnu. Så bliver det dine filer vi starter med først. Derfor bliver det også dine brikker, der bliver master brikker, og de kommer til at deffinere størrelsen på dem, samt størrelsen på spille pladen.

Har du testet at brikkerne nu ikke er for små eller for store til spille pladen?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 20:29

Hvad heder kryd og bolle helt taget på engelsk?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf spif2001 » 9. nov 2006 21:03

deldy skrev:Hvad heder kryd og bolle helt taget på engelsk?

Tic Tac Toe
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 21:04

Ja selvfølgelig. Takker.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 9. nov 2006 23:22

Har du testet at brikkerne nu ikke er for små eller for store til spille pladen?


De passer vist præcis med pladen, så det kan være de skal formindskes en lille smule, for ikke at fylde den helt ud.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Foregående

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron