Xboxlife forum

KISS XL: Spil Ide

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

KISS XL: Spil Ide

Indlægaf deldy » 5. nov 2006 23:04

Her vil vi diskutere vores spil ide.

Vi snakkede lidt om et 2D spil hvor vi skulle fange stjerner til at starte med, og så rykker over i 3D senere, osv.

Vi skal have fastlagt præsis hvad for nogle rammer der vil være, og hvad for nogle milepæle vi har.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 6. nov 2006 21:59

Er der slet ingen som har nogle forslag? :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Kayniel » 6. nov 2006 22:01

lækre damer
dyre biler
store explosioner
afskyelige snemænd
øl

hvis i så bare kan få det hele i en pakke, har i en vinder.
Senest rettet af Kayniel 6. nov 2006 22:03, rettet i alt 1 gang.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf deldy » 6. nov 2006 22:03

Why not.

Hot Ladies In Big Cars With Big Guns Drinking Bear

:D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 6. nov 2006 22:29

Den kunne være god nok ;-)

Men måske vi bare skal tage det stille og roligt fra bunden :-)

De første spil bliver jo under alle omstændigheder mest noget med at få styr på en masse processer, så vi får den nødvendige erfaring til at lave noget der faktisk er sejt.

Vi behøver ikke nødvendigvis planlægge senere projekter endnu.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf spif2001 » 6. nov 2006 22:31

3D Kryds og Bolle.

3x3x3 felter, som så roterer lidt rundt, så man bliver lidt forvirret ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf deldy » 6. nov 2006 22:37

Evt. Men den der med at samle stjerne skulle være fin til at starte med, jeg tænkte bare lidt på om vi lige skulle aftale mere om det.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf TheisMJ » 7. nov 2006 09:07

1: View: topdown eller sideview?

2: Scroller vi en bane (som fx. raptor el. 1942 elite) eller kan spilleren se hele banen hele tiden (som fx. mutant storm reloaded)?
TheisMJ
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Voyager4DK » 7. nov 2006 13:04

Jeg kunne forestille mig noget i retningen af Scorched Earth, eller Månelandings spillet
Voyager4DK
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Indlægaf deldy » 7. nov 2006 14:53

Hmm. Nu snakker vi altså om tre forskellige spil:

Fly spil, hvor man skal samle "stjerne" eller andet som mener om Raptor eller lign.

Kryds og Bolle (Klart den nemmeste til at begynde med, også hvis vi skal have det i 3D)

Scorched Earth eller lign.


Fordelen ved Kryds og Bolle er at den er relativt nemt at lave i 3D, så måske skulle vi lave den (Det burgte ikke tage mere en maks en måned) og så måske hoppe på en af de andre senere. Scorched Earth i XBOX Live udgave ville helt klart blive et hit, men vi har ikke netværk til rådighed nu. Og en raptop klon, vil nok også kunne sælge godt, hvis vi altså får den til at se godt ud, og sjov at spille.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf TheisMJ » 7. nov 2006 15:55

Så lad os starte med kryds og bolle.

Jeg må lige høre en gang. Når vi har vores lille begynderprojekt færdig, hvordan få vi det så ind på vores xbox'e? Jeg går ikke ud fra at det går gennem marketplace (det er vel forbeholdt de proffede arcade spil der går gennem kontrol fra microsoft), men hvordan så?
TheisMJ
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. nov 2006 16:40

Det er vist ikke specificeret helt endnu, men vi venter også stadig på en final XNA GSE version før det faktisk kan lade sig gøre.

Desuden kræver det et årligt gebyr på 99$ for at kunne gøre spillet helt klart til Xbox 360, og det går ikke direkte gennem Marketplace.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 8. nov 2006 22:02

Jeg synes vi skal til at gå igang. Jeg synes vi kan tage at kigge på det der flyspil, eller kryds og bolle, hvad er der stemning for? Under alle omstændigheder skal vi nok starte med 2D.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 8. nov 2006 22:59

Kryds og bolle er sådan set helt fint med mig, for at få nogle grundlæggende ting på plads.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 9. nov 2006 00:22

Okay. Det her lyder måske dumt for folk, men jeg skriver lige om reglerne i kryds og bolle, så vi har dem på plads, og det hjælper os designe spillet korrekt:

Der er to spillere, hvor den ene spiller med brikker formet som et X, den anden spiller med brikker formet som O.

Spillenpladen er 3X3 felter.
Hvis første spil, så starter kryds, efterfølgelende er det vinderen af sidste spil der starter.

Spillerne heder herefter spiller1 og spiller2, hvor spiller1 er den der starter.


markering:start

spiller1 lægger en brik i en af de 9 felter.
spiller2 lægger en brik i en af de 8 felter som er tomme.
spiller1 lægger en brik i en af de 7 felter som er tomme.
spiller2 lægger en brik i en af de 6 felter som er tomme.
spiller1 lægger en brik i en af de 5 felter som er
tomme.
Hvis spiller1 ikke har fået 3 på stribe, så lægger spiller2 en brik på en af de 4 felter som er tomme.

markering:flytning
spiller1 tager nu en af sine brikker og flytter den til en af de 3 felter som er tomme.
hvis spiller1 ikke har vundet tager spiller2 en af sine brikker og flytter på en af de 3 pladser som er tomme. Hvis spiller2 ikke har vundet går vi til 'flytning'

Hvis en person vinder, giver vi den person 1 point, ryder pladen, og går til 'start'.

Tre på stribe kan være disse kombinationer:

Vandet, f.eks.:

020
111
002

Lodret, f.eks.:

021
121
020

Krydset, f.eks.:

100
212
001

Dette skulle være det hele. :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Næste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster