af CaioN » 3. jul 2008 20:58
Det kommer an på koden.. Nogle ting i XNA virker på kun på PC.. En ting er at få spillet til at køre på xboxen, derudover kan der godt være stor performance forskel... Et spil der kører flydende på PC kan sagtens køre med under 10 fps på xboxen, da visse ting er ekstremt langsomme på xboxen... En af de klassiske eksempler på dårlig performance, er mængden af garbage der genereres... Garbage collectoren på xboxen, er nemlig i modsætning til PC udgaven, simplificeret og kaldes så vidt jeg husker oftere (jeg mener at have hørt rygter om at den kaldes hver gang der er 1 MB garbage, men er ikke sikker)..
Hvis der er meget garbage, er det noget der har stor betydning for performance...
Generelt vil jeg bare frem til at det ikke er nemt at svare på dit spørgsmål, da det afhænger af din vens kode.. Men der skal et stykke arbejde til... Worst case scenario skal der en hel del til..
Derudover er det nok, som Deldy også påpeger, svært at få et MMORPG op og stå med xbox support gennem XNA, da du ikke får lov at koble jeres MMORPG server på Live netværket, hvilket er påkrævet for at bruge networking på xboxen..
FINISH THE FIGHT