Xboxlife forum

XNA til xbox

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

XNA til xbox

Indlægaf Vestergaard » 9. apr 2008 19:17

Jeg har en ven der er ved at lave et MMORPG, umiddelbart er det lavet til PC, men når nu han programmerer det i XNA, hvor meget skal der så til, for at jeg ville kunne spille det på min xbox?

Nu tænker jeg omprogrammering, programinstallering eller lignende?
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf spif2001 » 9. apr 2008 19:21

Uhm... hvis det er lavet udelukkende til PC, så er det jo slet ikke lavet til, at kunne styres via en controller.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Vestergaard » 9. apr 2008 19:32

Nej, det er det ikke. Men jeg ved ikke hvad der skal til. Om det er styringen der skal laves om fra musen til sticken. Det ved jeg ikke.
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf KebabKo » 20. maj 2008 21:45

Vestergaard skrev:Nej, det er det ikke. Men jeg ved ikke hvad der skal til. Om det er styringen der skal laves om fra musen til sticken. Det ved jeg ikke.


Styringen burde kunne fikses til xbox. Er det overhovedet muligt at lave online multiplayer i XNA spil til xboxen?
Billede
KebabKo
Niveau 4
 
Indlæg: 696


Indlægaf deldy » 3. jul 2008 19:23

Ja det er nu muligt at lave online spil, men det MMORPG vil nok ikke bruge "The XNA Way" til at lave netværks spil, så det vil kræve en del af få det til at du - men det kan helt klart lykkedes - især med den hastighed som XNA udvikler sig i.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf CaioN » 3. jul 2008 20:58

Det kommer an på koden.. Nogle ting i XNA virker på kun på PC.. En ting er at få spillet til at køre på xboxen, derudover kan der godt være stor performance forskel... Et spil der kører flydende på PC kan sagtens køre med under 10 fps på xboxen, da visse ting er ekstremt langsomme på xboxen... En af de klassiske eksempler på dårlig performance, er mængden af garbage der genereres... Garbage collectoren på xboxen, er nemlig i modsætning til PC udgaven, simplificeret og kaldes så vidt jeg husker oftere (jeg mener at have hørt rygter om at den kaldes hver gang der er 1 MB garbage, men er ikke sikker)..

Hvis der er meget garbage, er det noget der har stor betydning for performance...

Generelt vil jeg bare frem til at det ikke er nemt at svare på dit spørgsmål, da det afhænger af din vens kode.. Men der skal et stykke arbejde til... Worst case scenario skal der en hel del til..

Derudover er det nok, som Deldy også påpeger, svært at få et MMORPG op og stå med xbox support gennem XNA, da du ikke får lov at koble jeres MMORPG server på Live netværket, hvilket er påkrævet for at bruge networking på xboxen..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster