Xboxlife forum

Til kodefolket: Elefantisme

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Til kodefolket: Elefantisme

Indlægaf shrt » 8. jul 2007 15:35

Hej,

Nu ved jeg ikke hvor mange kodefolk der er at finde i dette forum, men her er et lille framework jeg har skrevet til hurtig udvikling af spil prototyper o.lign., hvis nogen skulle være interesseret.

Det kan findes her:


Linky

Håber nogen kan finde det brugbart, og spørg endelig om whatever :)

ps: arbejder på nogen små-samples/spil til at give et overblik over hvordan frameworket kan bruges.
på med jernskjorten
shrt
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Indlægaf deldy » 7. aug 2007 12:50

Cool projekt.

Nu er jeg selv koder, så dette kunne blive meget brugbart.

Hvis du kunne bruge en koder mere, så vil jeg meget gerne være med :)
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf spif2001 » 7. aug 2007 12:59

Ser sgi spændende ud.

Desværre har jeg alt for lidt tid til at kode derhjemme (arbejder som C# programmør), og det lidt jeg får lavet er små Windows apps (bl.a. det jeg nu kalder Xachiever - tidligere AID360).

Some familiefar er game kodning bare for tidskrævende ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf shrt » 8. aug 2007 12:08

Oooh, replies :D

Her er en lille smagsprøve på et andet projekt jeg har gang i, som faktisk er bygget op via frameworket (jeg elsker komponent baseret udvikling ;)):

Screen 1
Screen 2

Download

Jeg ville have lavet en lille video så det kunne ses in-action, men desværre ville fraps ikke fange andet end render-vinduet - hvilket gjorde det lidt svært at se hvad der egentlig foregik :(

deldy

Hvis du kunne bruge en koder mere, så vil jeg meget gerne være med Smile


Det kunne utvivlsomt være hyggeligt at arbejde med andre omkring det her projekt, det var også en af grundene til at jeg smed det open-sourced på codeplex; at andre kunne komme med konstruktivt input/forslag/kode. På stående fod kan jeg dog ikke lige gennemskue hvordan og hvorledes arbejde kunne uddelegeres, da jeg egentlig er meget forfjamsket mht. den slags og generelt bare koder hvad jeg lige føler mig motiveret til.

Men..

Jeg har egentlig besluttet at stort set al kode skal omskrives så det 1) holder design-mæssigt, 2) kan afvikles uden performance problemer på xbox, 3) bliver lettere at bruge i alle tænkelige situationer, 4) bliver uafhængig af Microsoft.Xna.Framework.Game.

Såå, hvis der er noget du brænder for så råb højt. :)

EDIT:
Nå, så fik jeg alligevel taget mig sammen til at klare ovenstående punkter. [/b]
på med jernskjorten
shrt
Niveau 0
 
Indlæg: 2



Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron