Xboxlife forum

Nordic Game Jam 2007

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Nordic Game Jam 2007

Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 13:07

Som nogen måske allerede har set i min blog tidligere, så deltager jeg i Nordic Game Jam 2007. Det er en spiludviklingssamling fra d. 2. til d. 4. februar på IT Universitetet i Kbh., hvor man i grupper laver et spil på den tid der er til rådighed.

Jeg har deltaget i flere af den slags arrangementer før, og kan helt sikkert anbefale oplevelsen. Man møder utroligt mange nye mennesker, og får oven i købet et spil mere på sit cv.

Jeg vil derfor høre om nogen her kunne være interesserede i at deltage.

Der er ingen krav om at man skal være prof. spildesigner. Deltagerne er en god blanding af både folk fra spilbranchen, softwarefolk, studerende og autodidakte. Man skal bare være frisk på at lave spil i en weekend i samarbejde med andre, og jeg synes det kunne være fedt at lave et XNA spil der.

Der kan læses mere her: http://www.diginet.org/o.o.i.s?id=1040&news_item=488
og tilmeldes her: http://www.igda.dk/nordicgamejam2007/

Der er i øvrigt god sandsynlighed for, at der kommer gratis fællestransport fra Aalborg og ned gennem landet (sikkert bus), så os der kommer langvejs fra ikke får alt for store udgifter.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf malcolmzx » 7. jan 2007 13:41

nIZcE MaN.. ^^ :D
malcolmzx
Niveau 6
 
Indlæg: 1429


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 14:01

Lyder helt godt. Det skal jeg da lige undersøge
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 14:18

Jeg forstår det ikke helt. Hvis man er totalt noob som mig, kan man så stadig være med? For jeg kan da ikke finde ud af at lave vand og gøjl.

Udfra de tilmeldte så er der ikke særligt mange i min gruppe af hoby programmører - jeg kommer sikkert nok bare til at være i vejen :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 14:38

Der er heller ingen krav om at kunne lave vand:-) Jeg ved godt at de har opstillet fem ting, hvor man skal bruge de tre, men man er heldigvis heller aldrig alene om opgaven. Det er også gruppen selv, der finder ud af hvad de vil lave. Om det er 2D, 3D, FPS, retro eller hvad, det er op til gruppen.

Hvis det eks. er XNA, så har du jo allerede erfaring, som mange andre ikke har. Tænk på hvor meget du har lært den seneste måned, og så giv det en måned mere. Så vil du også have en større kodebase klar til brug.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 15:20

Hvor regner du med at sove og sådan?
Der var jo det der sted, ved så ikke om det er det bedste sted. Og du snakkede om en bus, kan man evt. stige på den i Odense, eller hvordan?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 18:26

Jeg regner med at sove på vandrehjem. Der er et i nærheden kan jeg forstå. Jeg har i øvrigt vandrehjemskort, som også skulle kunne bruges, når det er hele grupper der ankommer.

Jeg vil også tro, at en bus vil kunne samle op i Odense. Lige nu er der en mere tilmeldt fra Odense, og hvis der er nogle stykker at samle op, så ligger den vel vej forbi.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 20:51

Hvis det skal være grupper, så skal man vist være 6 eller noget.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 20:53

Skal man helttaget selv have sit skod udstyr med?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 20:54

Jeg mener at de også stiller en bunke pc'ere og mac's til rådighed. Mac'erne er især til dem der bruger Unity (en sweet game engine!).

Jeg kan lige prøve at se om jeg kan finde info om det.

edit:
ITU stiller et antal maskiner til rådighed, derudover vil Apple måske låne nogle maskiner ud til at køre Unity på. Sidste år var der rigeligt med maskiner, og jeg tror den eneste som selv medbragte var Jonaz.

I år risikerer vi dog at blive mange flere, så det vil være fedt, at man medbringer sin eget udstyr hvis man har muligheden for det. Mht. til netværk, så ITU har et trådløst et af slagsen, som man kan koble sig på.


set på spiludvikling.dk: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... c22d#17095

Jeg medbringer nok egen bærbar.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 20:57

Jeg kender godt Unity. Det er jo lavet af danskere, og når jeg nu selv har en mac, så skulle det da lige prøves :D
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 21:01

Der står at der er en begrænset antal af workstations, så ens laptop ville nok passe godt ind :)

Men det er sku mere økonomien der rammer mig. 1000 kroner, er aligevel noget der lige skal graves ud af budgettet.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 21:02

Unity er alt for lækkert, og klart grunden til at jeg selv drømmer om en Mac. Men nu hvor XNA er kommet har jeg skubbet de tanker lidt i baggrunden.

Jeg tror mange vil udvikle til Unity til Nordic Game Jam. Sandsynligvis er udviklerne af Unity også til stede, da de jo er placeret på 5te på ITU.

edit: jeg satser på at det kan holdes forholdsvist billigt med den fri transport. Ellers må jeg hoste pengene op.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 7. jan 2007 21:05

I know. De bliver nok meget sure på mig, når jeg sider med en mac, der booter op i windows. hehehe.

Men jeg vil lige tænke over det. Det lyder ivertfald fedt. og der er kommet grønt lys fra kæresten (Jeg stod og måbede da hun sagde ok), så jeg skal bare lige se om jeg har råd. Men så lige at der er mad med i prisen, så er det jo slet ikke så ringe enda! :)

Det er dog ikke lige jordens største XNA hold vi får. :D Regner du med at komme til XNA fremlæggelsen?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 7. jan 2007 21:08

Jeg ved ikke om det kan nåes med XNA oplægget. Det vil tage noget tid med transporten fra Aalborg. Kan se det oplæg allerede er kl. 14, så jeg tror det ikke.

Jeg er også i praktik på det tidspunkt, og ved ikke hvornår jeg har fri. Håber at jeg kan få det hele til at hænge sammen. Til Game Jam skal jeg i hvert fald :)

Jeg kan se der er to andre som har skrevet XNA på. En programmør, og en med modelling/animation. Det er da meget spændende. En af mine studiekammerater der også tager med kan i øvrigt lave musik.

edit: lidt her og der tilføjet.
Senest rettet af Scurvy Lobster 7. jan 2007 21:13, rettet i alt 1 gang.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Næste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron