Xboxlife forum

XNA

Snak om udvikling, metoder, tips & tricks vedrørende XNA.

Redaktør: XNA Crew

Indlægaf LinearZ » 15. aug 2006 19:18

kunne godt hjælpe til hvis der er tale om noget med 2d grafik ;)
har arbejdet med photoshop i 8 år... så kan da finde ud af programmet ;)
3d kan jeg også lidt af... da våben er ekstremt nemme at lave hvis man har noget at gå ud fra ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Indlægaf Scurvy Lobster » 15. aug 2006 20:55

Der er tydeligvis en del potentiale herinde :-)

Jeg skal på ferie, så jeg kan ikke lige følge med i omtrent 1½ uge, men det er da et spændende projekt synes jeg.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Ruffneck » 16. aug 2006 09:02

Det lyder herligt!
Jeg kan desværre ikke bidrage med kodning eller lignende, men jeg kan tegne hvis det kan bruges til noget ???!!!

Mvh Ruff/ Seb
Ruffneck
Niveau 4
 
Indlæg: 639


Indlægaf eilsoe » 16. aug 2006 11:12

Ti lde mindre erfarne findes også Torque Game Builder fra GarageGames. Ifølge deres eget site, kan dette også afvikles på en XB360, samt PC og mac (jeg hentede trial versionen til mac i forgårs).

Script delen er meget lig Actionscript, så erfarne AS'ere kan nemt samle det op. Dog er det kun en 2D engine, selvom der findes en 3D engne fra samme firma, den har jeg dog ikke rodet med.


Jeg har ikke selv forsøgt at afvikle det på en XB endnu, men det skal da testes en dag :)

(so far har jeg fået 6 fisk til at svømme frem og tilbage... woo..)
eilsoe
Niveau 2
 
Indlæg: 165


Indlægaf heinstach » 29. aug 2006 19:37

Så er det i morgen, at XNA beta releases.

Læs faq'en her: http://msdn.microsoft.com/directx/xna/faq/

Jeg er muligvis med på at levere noget musik til spillet. Laver selv musik til spil til PC (og snart Xbox 360).
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf Morten Skou » 29. aug 2006 19:56

Jeg så XNA nede i Leipzig, og er igang med et større projekt omkring det (www.xnamonkeys.org)

Jeg syntes klart at vi skal forsøge at få banket nogle spil sammen herinde fra Xboxlife.dk - og vil også gerne sørge for at vi får fat i de nødvendige softwarepakker osv.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf HunkyDory » 29. aug 2006 19:59

Kan man bruge det på macintosh?
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Gamemakerman » 29. aug 2006 22:15

Hanniste skrev:Kan man bruge det på macintosh?


Nope, Windows only mate. Regner selv med at rodde med det, vil bestemt være interesseret i at teame op omkring et projekt. Jeg vil dog se hvordan det hele hænger sammen først.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf heinstach » 30. aug 2006 08:07

Vi har lige lagt vores egen game engine om i Visual Studio 2005 og dermed gjort det afhængigt af .NET Framework 2.0 og installeret den nyeste DirectX SDK, hvor der er en beta af Managed DirectX 2.0 i, som skulle ligge tæt op ad XNA. Så vi er klar :-)
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf Gamemakerman » 30. aug 2006 15:25

Hvornår kan vi downloade XNA betaen ??? :s
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Morten Skou » 30. aug 2006 15:38

I aften, jeg vil skyde på at det er ca kl 18-19 stykker.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Gamemakerman » 30. aug 2006 15:39

Ahh takker skou, fandt lige ud af at jeg ikke skule bruge DX SDK sættet, men nu har jeg downloadet det så anyways :) Glæder mig til at se hvordan værktøjet er designet.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Vinterbird » 30. aug 2006 17:28

Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Morten Skou » 30. aug 2006 17:36

oh yea!!! så henter den.

Jeg vil senere i dag oprettet et dedikeret XNA forum, indtil at xnamonkeys er oppe :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Gamemakerman » 30. aug 2006 17:47

Yeah, så skal det checkes ud :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


ForegåendeNæste

Tilbage til XNA: Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron