Xboxlife forum

Kan ikke læse teksten???

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 00:07

Ok, opdager så først lige nu, at her er underforum kun med Elder Scrolls :D

Jeg er startet på Skyrim i dag, og alt er glimrende, fantastisk og flot - MEN jeg kan overhovedet ikke læse noget af teksten, da den virker gnidret og med meget små bogstaver. Kæmpe problem når man ikke kan se, hvad skal trykke på, hvilke spørgsmål man kan stille osv. Eneste tidspunkt hvor teksten er læsbar, er underteksterne når man har stillet et spørgsmål.
Spillet er installeret og det vil jeg prøve at ændre i morgen for at se, om der er forskel, men hvis det ikke virker, ved jeg da snart ikke...
Har et ganske alm. 32 tommers fladskærm tv, så kan slet ikke se hvad problemet er???
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Chaui » 30. dec 2011 10:09

Så længe du kører i hd på din fladskærm, burde det ikke være noget problem.
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Andersson » 30. dec 2011 10:26

Lyder som at dit fjernsyn er problemet. Har du nogle detaljer om fjernsynet?.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Blodbad » 30. dec 2011 11:06

Bogstaverne er ret små så man skal nok sidde ret tæt på et 32" fjernsyn.
Men du skal endelig sørge for at det kører HD ved enten at bruge et HDMI kabel (kan bruges i de alle undtagen de ældste xbox 360) eller et component kabel. Det composite kabel der medfølger de nye xboxe kan ikke bruges til HD og vil give en ret dårlig oplevelse. Så skal du på Xboxen vælge en opløsning der passer til dit fjernsyns opløsning.
Derudover skal du sørge for at al "billedforbedring"er slået fra på dit fjernsyn og at overscan er slået fra så det kører i den "rigtige opløsning". Hvad de hedder på de enkelte fjernsyn kan variere. Måske har dit fjernsyn en "Game Mode" hvis det har det så burde det indeholde alle de rigtige indstillinger.
Håber det hjalp.
Hvis du skriver fjensynsmodellen her kan det være der er nogen der ved hvad de forskellige indstillinger hedder.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 13:30

Tak for jeres svar. Kunne vi ikke lige tage dem én gang til og så i et sprog, hvor også vi hunkøn kan være med :D
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Blodbad » 30. dec 2011 13:41

HDMI: fladt stik i begge ender, ligner lidt et usb stik, digital, kan bruges til HD (High Definition, høj opløsning). Ikke alle xbox360 har sådan et stik.
Component: xbox stik i den ene ende, rød, grøn, blå stik + rød og hvid stik i fjernsyns enden. analog. Kan bruges til HD.
Composite: Gul stik + rød og hvid stik i fjernsyns enden. Kan kun bruges til SD (standard definition, lav opløsning). Følger med de nye xbox'e som stadard og bruges nogen gange med en SCART adapter som i de gamle VHS maskiner. Det er noget skrald og skal bare i skraldespanden.
Det med fjernsynsindstillingerne er vist ikke noget jeg kan oversætte til "hunkøn" ;-) Men prøv at skrive hvad det er for et fjernsyn.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 13:48

Mit fjernsyn er et Samsung - der står HD tv foran.

Har fundet et gråt stik som ligner et USB stik - det har enten været med min Wii eller Xbox. Min Xbox er en slim model
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Blodbad » 30. dec 2011 13:55

Hvis det er en slim model så er den blevet leveret med composite kablet som er noget skrald. Køb et billigt HDMI kabel, de koster ikke alverden, eller måske har du ellerede et, det er ved at være ret standard for AV udstyr. De allerbilligste er gode nok og hvis din xbox er placeret ved dit fjernsyn burde 1-1½ meter være langt nok.

Jeg mener netop Samsung har noget der hedder game mode, men vent med at rode med det til du har fået et HDMI kabel. Du vil se en verden af forskel.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 14:01

Tak - hvad gør jeg så helt nøjagtigt med det kabel???
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Blodbad » 30. dec 2011 14:17

stikker den ene ende i xboxen og den anden ende i fjernsynet :-) (og smider det gamle kabel væk)
Det er IKKE et usb stik, det ligner bare lidt i udformningen og størrelsen. Skal se ud som her: http://electronics.howstuffworks.com/hdmi.htm
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 14:28

Jeg takker:)
Hvad er det så lige helt nøjagtigt at det kabel gør???
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Blodbad » 30. dec 2011 14:30

Overfører billedet (og lyden) fra xbox til fjernsyn (på en bedre måde end dit composite kabel).
Så skal du bare i xboxens indstillinger gå ind og sikre dig at opløsningen den samme som dit fjernsyns, ellers strækker fjernsynet nemlig billedet (eller klemmer det) så det passer og det bliver det ikke pænere af.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 14:57

Ok, har skaffet mig sådan et stik til i morgen. Kiggede lige bagpå min Xbox - der sidder to store stik, og det ene har ligesom en bred "dut" der nærmest sidder hen over HDMI indgangen. Det kan ikke sidde på andre måder, så det er sgu da noget hø...
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf JohnH » 30. dec 2011 15:24

Stine76 skrev:Ok, har skaffet mig sådan et stik til i morgen. Kiggede lige bagpå min Xbox - der sidder to store stik, og det ene har ligesom en bred "dut" der nærmest sidder hen over HDMI indgangen. Det kan ikke sidde på andre måder, så det er sgu da noget hø...


Det er fordi 'de' mener at man ikke kan/bør have begge stik i samtidig, og rigtig nok kan man kun få billede ud af en af udgangene ad gangen, men man kan bruge det ene til lyd og samtidig have lyd & billede ud med HDMI.
Det stik kan du bare pille ud, for det får du ikke brug for med HDMI kablet.

Det er dette stik du mener ikke ?
Billede
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Kan ikke læse teksten???

Indlægaf Stine76 » 30. dec 2011 18:13

JohnH skrev:
Stine76 skrev:Ok, har skaffet mig sådan et stik til i morgen. Kiggede lige bagpå min Xbox - der sidder to store stik, og det ene har ligesom en bred "dut" der nærmest sidder hen over HDMI indgangen. Det kan ikke sidde på andre måder, så det er sgu da noget hø...


Det er fordi 'de' mener at man ikke kan/bør have begge stik i samtidig, og rigtig nok kan man kun få billede ud af en af udgangene ad gangen, men man kan bruge det ene til lyd og samtidig have lyd & billede ud med HDMI.
Det stik kan du bare pille ud, for det får du ikke brug for med HDMI kablet.

Det er dette stik du mener ikke ?
Billede


Jo lige netop - jamen sikke alt det jeg lærer i dag. Tak :)
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Næste

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron