Xboxlife forum

Skyrim til nybegynder?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Major Oblivious » 19. dec 2011 10:17

Blade Dk skrev:Jep som spiff siger her på forummet er der altid hjælp at hente , spiff er nok den største geek når vi snakker om rpg, den gut ved alt om alt i rpg. Hvis der er noget jeg er i tvivl om så ved jeg hvem jeg skal henvende mig til


+1

Det skal også siges at jeg har fået min kæreste med på Skyrim vognen, hun synes ellers at videospil (med undtagelse af nogle meget meget få) er totalt spild af tid.
Men hun kommer med fifs og puder i nakken, hvis jeg misser noget under den meget omstændige looting, så vil vove at påstå spillet kan fange alle.
Stemning og historie (selv små og ubetydelige side-quests) kan gemme på nogle fede fortællinger.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 19. dec 2011 10:35

Major Oblivious skrev:
Blade Dk skrev:Jep som spiff siger her på forummet er der altid hjælp at hente , spiff er nok den største geek når vi snakker om rpg, den gut ved alt om alt i rpg. Hvis der er noget jeg er i tvivl om så ved jeg hvem jeg skal henvende mig til


+1

Det skal også siges at jeg har fået min kæreste med på Skyrim vognen, hun synes ellers at videospil (med undtagelse af nogle meget meget få) er totalt spild af tid.
Men hun kommer med fifs og puder i nakken, hvis jeg misser noget under den meget omstændige looting, så vil vove at påstå spillet kan fange alle.
Stemning og historie (selv små og ubetydelige side-quests) kan gemme på nogle fede fortællinger.



Årh, jeg ville også ønske, jeg havde en at spille med - det ville da være SÅ meget hyggeligere. Altså jeg har selvfølgelig mine børn, men de er vist lige små nok til at spille Skyrim :D
I har næsten fået mig overbevist om, at jeg må have det spil - må på jagt efter et brugt :)
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 19. dec 2011 10:40

Forresten - er der noget i spillet, der er på dansk? Eller kan man lige så godt købe det i fx England, hvor det er noget billigere? Er der noget man skal være opmærksom på, hvis man køber spil i England, eller kan de alle spilles på en dansk Xbox?
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Blade Dk » 19. dec 2011 10:43

Du kan roligt købe fra England og spare penge der er intet dansk i spillet, og intet at tage hensyn om da spillene godt kan afspilles
I´m not getting older, I´m levelig up!
Blade Dk
Niveau 7
 
Indlæg: 2472


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 19. dec 2011 11:04

Ok, købte nemlig engang et Wii spil i England og det kunne ikke afspilles på min Wii.
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf NiklasOfDoom » 19. dec 2011 11:22

Så har det ikke været et engelsk spil (ikke at jeg ikke tror på at du har købt det fra England, men butikken kan have importeret det fra USA). Alle spil inden for Europa kan køre på din danske Wii (og Xbox for den sags skyld). Hvis du ser 'PAL' logoet på æsken, kan du roligt importere. :)
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 19. dec 2011 11:33

NiklasOfDoom skrev:Så har det ikke været et engelsk spil (ikke at jeg ikke tror på at du har købt det fra England, men butikken kan have importeret det fra USA). Alle spil inden for Europa kan køre på din danske Wii (og Xbox for den sags skyld). Hvis du ser 'PAL' logoet på æsken, kan du roligt importere. :)


Tak. Købte det på den engelske ebay - og hvor spillet oprindeligt var købt, aner jeg ikke. Men jeg kigger efter PAL logoet :)
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 28. dec 2011 17:16

Så er spillet købt - til den nette sum af 200 kr:)
Uuuh, hvor jeg glæder mig til det kommer med posten og jeg kan komme i gang...
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf xKRAELx » 29. dec 2011 10:21

Jeg vil sige ja til at Skyrim er et fint RPG for en nybegynder, dog er det ret vigtigt du kender en del engelsk ellers får du meget svært ved at løse flere ting i spillet.
Det skal ikke lyde som en skræmmekampagne for at holde dig væk (jeg spiller selv spillet og kan kun anbefale det), men det er bare sparet hvad du får ud af det, hvis du eksempelvis ikke læser og forstår dine quests(opgaver) så vil du sjældent kunne løse de egentlige delmål der er i spillet.
Billede
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Cowrider » 29. dec 2011 10:37

jeg lige lige dit topic til et enkel spørgsmål..
som xKRAELx siger ang. engelsk. jeg har spillet oblivian og forstod ikke alt men har da klaret en del quest..
så ville jeg vel heller ikke have problemer med skyrim? har selv overvejet af anskaffe mig det :)
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 29. dec 2011 11:23

Jeg taler glimrende engelsk, så satser ikke på det bliver noget problem - om ikke andet må jeg jo så få hjælp af walkthrough-fyren på youtube (han taler godt nok også engelsk)

Et helt andet spørgsmål... Spillet er netop ankommet, så skal snart i gang - er det bedst at være kriger eller magiker?
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf spif2001 » 29. dec 2011 11:40

Det er nok nemmest at gå til, hvis man er kriger eller tyv. Magiker kan godt være lidt svært, når man kommer op i de højere levels, hvis man ikke får optimeret sine level-ups undervejs.

...men Skyrim udemærker sig på den måde, at du ikke vælger klasse ( tyv, magiker, kriger ) fra starten. De skills du bruger, er dem du bliver god til. Bruger du heavy armor, tohåndssværd og bue, bliver du til en kriger. Bruger du magi af forskellig art bliver du en magiker, sniger du dig rundt og stjæler bliver du tyv. Ergo bliver din karakter god til de ting du laver og synes er sjovt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Stine76 » 29. dec 2011 21:17

Så er jeg kommet i gang - har fået mine første achivements, og det er selvfølgelig fint - MEN jeg KAN simpelt hen ikke læse teksten, fordi det er så småt.
Må nærmest sidde med hovedet oppe i mit tv, og det var da sådan set ikke tanken:(

Har installeret spillet og efterfølgende læst mig frem til, at det kan give et mere gnidret billede med lige netop det spil. Ville det mon hjælpe, hvis det blev afinstalleret igen? Og går mine saves tabt, hvis jeg afinstallerer?
Stine76
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf Bjarke Brie » 29. dec 2011 21:23

mht. dine saves, så kan du være helt rolig. De forsvinder IKKE hvis du afinstallerer spillet :)
[size=75]hvordan blev appelsinen til juice? Den blev presset til det[/size]
Bjarke Brie
Niveau 5
 
Indlæg: 1161
By: Slagelse


Re: Skyrim til nybegynder?

Indlægaf xKRAELx » 30. dec 2011 09:38

Er dit tv HD-ready?

Det lyder lidt ligesom det problem man havde i starten da xboxen udkom, at du kunne tilslutte den til et almindeligt analog-tv hvor teksten så var enormt lille.

Enten det eller også er dit tv småt i tommer. (Jeg bruger selv 26 uden problemer).

Det lyder lidt mærkeligt.
Billede
xKRAELx
Niveau 4
 
Indlæg: 342


ForegåendeNæste

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst