Xboxlife forum

The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden *INDEHOLDER SPOILERS*

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden *INDEHOLDER SPOILERS*

Indlægaf DKhANSI » 15. dec 2010 18:27

Nu kan vi godt begynde at glæde os. The Elder Scrolls V er blevet annonceret.
Her er den officielle Annoncerings Trailer.

Skyrim udkommer til Xbox 360 PS3 og PC, Her er et link til Den officielle Elder Scrolls V side http://www.elderscrolls.com/
Der kommer et stort interview med Todd Howard i februar udgaven af Game Informer
Hvad glæder i jer mest til i Skyrim?
Senest rettet af DKhANSI 15. dec 2010 18:34, rettet i alt 1 gang.
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf PonyArne » 15. dec 2010 18:34

YIIIIIIIIIIAAAARHHHHHH!!!!!!! det glæder jeg mig til. Jeg jeg mangler stadig at få fat i FalloutNV. Så tiden skal nok komme til at gå rimelig hurtigt.. :)
Billede
PonyArne
Niveau 7
 
Indlæg: 2080


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf ALIE » 15. dec 2010 18:35

giv mig bare det spil.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf spif2001 » 15. dec 2010 18:41

Jeg glæder mig til at se Nords (vikingernes) verden. Koldt, snefyldt, nordisk. Cool setting. :)

Jeg glæder mig til, at de gør noget ordentligt ved combat, for det trænger gevaldigt til en overhaling.

Jeg glæder mig til, at de ryder op i level systemet. Learning by doing er på papiret meget sjovt, men jeg synes man tænker for meget over, hvordan man skal level up i Oblivion.

Jeg glæder mig til at se den nye grafik engine. Nu har de jo sagt, at det bliver noget nyt, så man må gå ud fra, at det er tidsvarende.

...og så glæder jeg mig til at snipe med min bue i nye omgivelser... :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf CaptainKicker » 15. dec 2010 19:22

spif2001 skrev:Jeg glæder mig til, at de ryder op i level systemet. Learning by doing er på papiret meget sjovt, men jeg synes man tænker for meget over, hvordan man skal level up i Oblivion.


Fuldkommen enig. Håber de kan lave et anderledes level system.


Other than that... Det bliver nok GOTY for mig næste år. :-)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Lamsis » 15. dec 2010 20:36

Glæder mig generelt :)
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Blodbad » 16. dec 2010 08:36

CaptainKicker skrev:
spif2001 skrev:Jeg glæder mig til, at de ryder op i level systemet. Learning by doing er på papiret meget sjovt, men jeg synes man tænker for meget over, hvordan man skal level up i Oblivion.


Fuldkommen enig. Håber de kan lave et anderledes level system.


Other than that... Det bliver nok GOTY for mig næste år. :-)

Fuldkommen UENIG!
Levelsystemet er pissegodt i Elder Scrolls, det holder de bare nalderne fra, det er IMO en af de ting der gør et Elder Scrolls spil til et elder scrolls spil.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf spif2001 » 16. dec 2010 08:40

Jeg synes systemet fungerede i Morrowind, men ikke i Oblivion, så jeg håber de går tilbage til den gamle måde, eller finder på noget nyt / optimerer det nuværende.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Blodbad » 16. dec 2010 08:53

Hvad ser du som den afgørende forskel? De to systemer er næsten ens. Ikke de samme skills, minor skills er væk og der var ingen limit på training, men ellers er systemet da det samme.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf spif2001 » 16. dec 2010 09:12

Det er systemet med at dine attribut bonuser er afhængige af alle minor skills. Hvis man gerne vil have 3x5 bonuspoint ved hvert level op - eller tilnærmelsesvis det, så skal man eddermame holde styr på, hvilke minor skills man kommer til at forbedre.

Jeg vil gerne kunne spille spillet uden at tænke over, om jeg nu må hoppe, svinge mit sværd, åbne en lås, lave en potion eller hvad nu, af skræk for at det ødelægger mine attributter.

Det fungerede i Morrowind. Det var på ingen måde perfekt, men det fungerede. Det synes jeg ikke det gør i Oblivion.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Blodbad » 16. dec 2010 09:37

spif2001 skrev:Det er systemet med at dine attribut bonuser er afhængige af alle minor skills. Hvis man gerne vil have 3x5 bonuspoint ved hvert level op - eller tilnærmelsesvis det, så skal man eddermame holde styr på, hvilke minor skills man kommer til at forbedre.

Jeg vil gerne kunne spille spillet uden at tænke over, om jeg nu må hoppe, svinge mit sværd, åbne en lås, lave en potion eller hvad nu, af skræk for at det ødelægger mine attributter.

Det fungerede i Morrowind. Det var på ingen måde perfekt, men det fungerede. Det synes jeg ikke det gør i Oblivion.

Sådan var det også i Morrowind ref: http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Level
Det du beskriver er powerleveling, som kan være en sjov disciplin i sig selv, men det skal man jo bare lade være med. Jeg tog i hvert fald ikke meget hensyn til det første gang jeg spillede (begge spil) og det behøver man bestemt heller ikke.
JEG synes det er et rigtigt fedt system. Klart bedre end at skulle fordele point når man har fået xp nok til at stige et level.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Blodbad » 16. dec 2010 09:42

Er forresten i gang med at powerlevel'e en custom mage lige nu. Synes det er ganske underholdene, så spiller man spillet på en helt anden måde. Jeg gør det også lidt lettere, for jeg har valgt at level'e luck hver gang, så jeg skal kun koncenterere mig om to attributes.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf spif2001 » 16. dec 2010 09:43

Hmm... jeg husker det som ikke værende afhængig af de skills man ikke havde valgt til major og minor i Morrowind. Nå - så er de begge crap, for det er pisse irriterende.

Specielt hvis man ikke gider tage sig af det, for så overhaler monstrene dig i de højere levels, så spillet lige pludselig bliver unødigt svært.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf DkSlayer » 16. dec 2010 10:01

Jeg håber bare de afskaffer level scaling - Dvs. at modstanderne hele tiden følger dit lvl. Det stinker big time
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: The Elder Scrolls V: Skyrim Tråden

Indlægaf Blodbad » 16. dec 2010 10:08

spif2001 skrev:Hmm... jeg husker det som ikke værende afhængig af de skills man ikke havde valgt til major og minor i Morrowind. Nå - så er de begge crap, for det er pisse irriterende.

Specielt hvis man ikke gider tage sig af det, for så overhaler monstrene dig i de højere levels, så spillet lige pludselig bliver unødigt svært.


Jeg vil nu mere sige at det problem opstår hvis man vælger mange non-combat skills og skills man ikke kan undgå at bruge såsom acrobatics og athletics til major skills, så stiger du hurtigt i level uden at blive bedre til at nakke monstre. Ikke at dine attributter er ligegyldige, men det er ikke dem der gør at monstrene overhaler dig. Typisk vil du kune stige en 3-4 stykker i et antal attributes til de skills du bruger hvis du ikke tænker for meget over det, men du kan IKKE blive god til restoration ved at slå folk med en kølle. Du bliver god til at at slå folk med en kølle og den tilhørende attribut bliver bedre.

Hvis de ændrer ved skill/level systemet for meget, kan de sgu næsten ikke tillade sig at kalde det Elder Scrolls.

@DKSlayer: Ja - at kigge på level scaling systemet var nok mere konstruktivt.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Næste

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron