Xboxlife forum

så skal oblivion startes op igen!

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf WikDK » 24. okt 2010 10:03

Nu er grafik ikke det vigtigste men det betyder dog en smule :) er det til at holde ud at se på :) ?
WikDK
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf spif2001 » 24. okt 2010 12:53

Ja - det skulle jeg mene. Sikkert ikke så fancy som på en beefed up PC, men det er okay. Specielt når man tænker på, at spillet udkom i foråret 2006. :)

Prøv at søge på youtube efter xbox 360 oblivion videoer, så kan du jo selv få syn for sagen.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf Rahbek » 24. okt 2010 12:56

WikDK skrev:Nu er grafik ikke det vigtigste men det betyder dog en smule :) er det til at holde ud at se på :) ?


absolut; det var toppen af poppen i 2006. Det er stadig udemærket; hvis man ser bort fra enkelt ting og visse gammedags 'tricks' ;)

Men det er INGENTING; du kan roligt spille :)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf austerellis » 28. okt 2010 19:20

Jeg købte GOTY-udgaven for et par uger siden, og er så småt ved at starte spillet op! Indtil videre synes jeg, det er ret spændende, men jeg har svært ved at finde ud af at orientere mig i forhold til spillets kompas. Det må jeg dog lige se og få lært. Her i starten har jeg mest bare gået rundt og lavet nogle små quests, mens jeg har holdt mig fra spillet hovedquest.

Et enkelt spørgsmål: Skal man bare gå rundt og lave en masse små quests hist og her og så på et tidspunkt klare hovedhistorien, eller bør man klare hovedhistorien forholdsvist hurtigt? Hvad med Shivering Isles og den anden expansion: Skal man bare spille dem, når man har lyst, eller skal de også helst gennemføres på et bestemt tidspunkt?

Ellers et lækkert spil, og til 100 kr. inkl. expansion er det et fund til de penge.
Senest rettet af austerellis 28. okt 2010 19:28, rettet i alt 1 gang.
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf spif2001 » 28. okt 2010 19:27

Du kan tage main quest og DLC quests når du vil. Det du skal passe på er, at du får din karakter ordentligt op i level. Hvis du klokker for meget i det, bliver spillet halv umuligt til sidst, da monstrene bliver stærkere hver gang du stiger i level. Det kan faktisk være lidt af en videnskab, det at stige i level i Oblivion.

Google Oblivion Leveling og få nogle gode råd.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf austerellis » 28. okt 2010 19:29

spif2001 skrev:Du kan tage main quest og DLC quests når du vil. Det du skal passe på er, at du får din karakter ordentligt op i level. Hvis du klokker for meget i det, bliver spillet halv umuligt til sidst, da monstrene bliver stærkere hver gang du stiger i level. Det kan faktisk være lidt af en videnskab, det at stige i level i Oblivion.

Google Oblivion Leveling og få nogle gode råd.


Det vil jeg gøre. Mange tak for hjælpen. Jeg er stadig level 1, så der er håb forude! :)
austerellis
Niveau 4
 
Indlæg: 307


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf Blodbad » 29. okt 2010 08:00

Hvis du vil udnytte systemet, så skal du bevidst vælge primary skills som du kan styre 100% hvornår du vil bruge, så kan du dermed også styre 100% hvornår du stiger i level.
Så skal du sørge for at være steget 10 levels i skills til 2 attributter som du har tænkt dig at vælge når du stiger i level for at få den maximale bonus (den sidste bonus skal du vælge luck, den kan altid kun hæves med 1 og det er faktisk næsten den eneste måde man kan få en højere luck). Og helst ikke stige for meget i andre skills.
Når du kan styre din leveling på denne måde, kan du sikre dig at dine combat/magic skills er på det bedste når du når de levels hvor spillet er sværest (lige omkring lvl 15 såvidt jeg husker).

Du kan selvfølgelig også bare spille spillet. Men lad være med at vælge passive skills eller skills du hele tiden bruger som primary skills (lidt omvendt, det ved jeg). Våben skills kan gå, men man risikerer at stige for hurtigt.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf sir.auron88 » 29. okt 2010 09:52

Er jeg den eneste, der synes Knights of the Nine var vildt fed?

Anyway, monsterfedt spil.
"...så hellere brække sig i en taxa"
sir.auron88
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf Blodbad » 29. okt 2010 09:55

sir.auron88 skrev:Er jeg den eneste, der synes Knights of the Nine var vildt fed?

Anyway, monsterfedt spil.


Det er den eneste udvidelse med en rigtig quest line bortset fra Shivering Isles. Jeg synes den var fin.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf SeekerDK » 29. okt 2010 13:25

Gode råd (spicielt til 2. gennemspilning)
Brug: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion
Husk at tjekke "Fin Gleam" og "Hatreds Soul" ud hvis du ikke allerede har fundet dem.

http://linklost.com/occ/ sammen med http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Character_Creation er genial hvis du virkelig går op i a maximere din char

Og http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Efficient_Leveling når du er kommet igang.
Billede
SeekerDK
Niveau 1
 
Indlæg: 99


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf Buktu » 29. okt 2010 19:21

Deres level system er godt nok ikke for smart implementeret..

Kan være man skal prøve det på PC og så se der hvad der findes af mods.. :) Det er vist ret omfattende.. :P
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: så skal oblivion startes op igen!

Indlægaf Blodbad » 30. okt 2010 09:20

Buktu skrev:Deres level system er godt nok ikke for smart implementeret..

Kan være man skal prøve det på PC og så se der hvad der findes af mods.. :) Det er vist ret omfattende.. :P


Jeg synes det er fedt
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Foregående

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron