Xboxlife forum

Loadtid i oblivion

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Loadtid i oblivion

Indlægaf Saibot » 26. mar 2006 21:28

Heyza! Ville lige forhøre mig omkring loadtiden i jeres oblivion. Jeg synes at der er meget lang loadtid! Hvad siger i?
Saibot
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Indlægaf Scurvy Lobster » 26. mar 2006 21:33

Jeg synes den er ganske kort. Faktisk er jeg positivt overrasket over hvor kort den er. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men det er ikke rigtigt slemmere end da jeg spillede Morrowind på pc.

Har du harddisk i din Xbox 360? Det har jeg.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf DNS_DK » 26. mar 2006 21:34

Hmm er loade tiderne ligesom i fable som var yderst nederen at sidde og vente på ?!
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Sp4 » 26. mar 2006 21:36

Jeg er negativt overrasket. De normale loadetider kan tage alt fra 20 sekunder til flere minutter. Og nogle gange stopper spillet for at loade og det kan også tage sin tid. Det kan være ret så irriterende.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf DNS_DK » 26. mar 2006 21:59

jamen er der ikke kun få sek når du løber rundt ude i det fri og undersøger, eller er det som fable som loadede MEGA lang tid for hver gang man fik 100 meter.. ?
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Underdog Dude » 26. mar 2006 22:02

Det kan fixes:

http://www.elderscrolls.com/forums/inde ... pic=273721

Post from one of the game Devs

"Xbox 360 – Long Pauses with Hard Drive"

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Scurvy Lobster » 26. mar 2006 22:04

Thanx Underdog Dude!

Jeg har ikke stødt på problemet med lange loadetider (mine er langt langt under et minut), men det er da altid rart at høre om fixes, hvis noget går galt.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf Gamemakerman » 26. mar 2006 23:03

Har ikke prøvet det på 360 endnu, men på PC er det en ganske positiv oplevelse da alt loading ude i de store områder forgår helt glidende uden nogen stop hvor der står pause, når jeg går ind i en by er der end load på ca 10-12 sek, mens shops og huler er ca 4-5 sek så det er en positiv oplevelse.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf loonitunius » 26. mar 2006 23:04

tja jeg syntes kun de slemme når jeg skal ud idet store fri ... men eller ikke nogle probs
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster