Xboxlife forum

Battlemage i oblivion?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Battlemage i oblivion?

Indlægaf RaWc » 2. feb 2008 20:03

Hey!

Har lige startet en battlemage i oblivion af racen breton, hvor jeg regner med at benytte sværd og skjold som backup til et summoned creature og noget magic on touch.

Jeg regner med at bruge light armor, da jeg ikke vil fungere som tank, men allerede ved kvatch har jeg nogle småproblemer, da jeg synes jeg får lidt tæv.

Gider ikke bruge al min tid på at powerlevelle, så er der nogen der har nogle gode råd til sådan en type char?

Forresten, hvordan fremtryller man et magisk sværd, og en magisk rustning, og er det overhovedet noget værd? Det nemlig ret gejl, da jeg er typen der hellere vil rende rundt og nakke daedras i de kolde bjerge iført underbukser, og en sok på hovedet :roll:
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf Jibla » 2. feb 2008 20:07

Mobsne stiger i level samtidig med dig, så du får ikke noget ud af at PL, udover mere af alt, men det gør mobsne også. :p

Du skal bruge de der deadra hearts til at lave det bedste armor med.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf RaWc » 2. feb 2008 20:54

Jibla skrev:Mobsne stiger i level samtidig med dig, så du får ikke noget ud af at PL, udover mere af alt, men det gør mobsne også. :p

Du skal bruge de der deadra hearts til at lave det bedste armor med.


Powerlevelle går så vidt jeg ved ud på at forsøge at få max i skill attributes, dvs. hele tiden få 5/5/5, men da det er ret svært som battlemage er det ikke noget jeg gider bruge tid på.

I hvilken sammenhæng skal jeg bruge daedra hearts til at lave armor?
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf jujutsu » 2. feb 2008 22:08

Jeg vil ikke sige det er værd at kunne fremtrylle våben. Det er bare standard sværd dy får ud af det. Jeg kender et sted hvor du kan få det niceste shortsword. The Gray Mere tror jeg kroen hedder. Den ligger i byen hvor der er en statue når du kommer ind med en mand og en dame. Jeg kan ikke huske hvad den by hedder. Den by hvor der er The great Oak og byens logo er et stort træ. Håber det kan hjælpe. Du får et frost shordsword som er ret godt synes jeg selv. :)
jujutsu
Niveau 4
 
Indlæg: 468


Indlægaf Biggus » 3. feb 2008 16:40

En battle mage er ret svær at have med at gøre vil jeg give dig ret i ;) Så hvis du ikke gider at power level'e er mit bedste råd nok at sætte sværhedsgraden en tak eller 2 ned :P Har jeg selv gjort for spiller samme slags char ;) Det med at conjour items har mange svagheder og et par styrker:

Styrker:
Lortet vejer NADA - derfor kan du som breton der kan bære omkring 175 mener jeg hvis du ikke har STR som major attribute have heavy armor uden at det indvirker på din vægt. Yderligere er kvaliteten af din armor meget god i forhold til hvad du kan finde i starten.

Svagheder:
Disse slags armor kan IKKE enchantes. I starten har de røv lav duration, så de skal kastes hver anden sekund (dog kan du lave nasty nok spells der modvirker dette).

Kan du leve med svaghederne er det nok en god nok ide ;)

Men smid du nu bare den difficulity slide et par takker ned og nyd dette røv nice spil :D
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147


Indlægaf RaWc » 4. feb 2008 00:21

Kanon tip, tak biggus :D

Satte også selv sværhedsgraden en tak eller to ned, og droppede mit egotrip, da man som battlemage bruger en del flere af attributerne, end som pure warrior eller mage.

Vil dog gerne kunne begge dele, da jeg gerne vil tjekke det der arcane sanctrøv ud, og dette spil er for lækkert til at spille for powerlevelling, da man så er nødt til at følge en bestemt rute, og en bestemt plan.

Har også valgt en breton, dog med strengt og intellegence som main attributes, og kan på lvl. 3 bære 260, hvilket er ret nice.

Hvordan flexer du det der conjured armour? Skal man købe et spell, i så fald skal man da købe en del af dem, eller er det en magi man kan bruge igen og igen? Det er nemlig ret gejl :D
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf ReVaN » 4. feb 2008 05:20

Jeps, hvis du vil kunne lave conjured armor bliver du noed til at koebe nogle spells, men naar du bliver en bedre magiker, og kommer ind i Mages Guild, kan du saa lave dine egne, som varer meget laengere osv.
ReVaN
Niveau 7
 
Indlæg: 4716


Indlægaf RaWc » 4. feb 2008 21:41

ReVaN skrev:Jeps, hvis du vil kunne lave conjured armor bliver du noed til at koebe nogle spells, men naar du bliver en bedre magiker, og kommer ind i Mages Guild, kan du saa lave dine egne, som varer meget laengere osv.


Hmm, okay. Spells er dem man på en måde lærer, og kan bruge igen og igen. ikke scrolls, right?
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf ReVaN » 4. feb 2008 23:11

Ja, du har ret.

De kan koebes i diverse Mages Guilds eller magiker forretninger
ReVaN
Niveau 7
 
Indlæg: 4716


Indlægaf Biggus » 5. feb 2008 04:47

Heh glad for at møde en der har samme filosofi vdr. Oblivion som jeg har ;) Tja bruger ikke selv conjured armor da jeg hader at tage det på konstant så render rundt i noget tøj indtil jeg kan bære lidt mere - imo er det ikke svært at overleve med shield spell - heller ikke på de lidt højere levels... Men Conjured armors kan være cool nok når du kan kaste samtlige dele i 2 min. i en spell f.eks. - dog fortrækker jeg at rende rundt i fuld armor med shield og 1hander for at have så mange enchant slots som overhovedet muligt - nogen der sagde 100 % chamelon ? :P (Har ikke nået det endnu men er imo det ultimative mål :P)

Men det bedste råd til alle Oblivion spillere er vel nok egentlig bare at de skal spille som de vil - lege som de selv vil i den gigantiske sandkasse kaldet Cyrodill :P
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147


Indlægaf RaWc » 5. feb 2008 22:30

Hmm, det lyder godt nok lidt upraktisk med det der conjured armor. Glæder mig bare til at få glass, noget gejl jo :P

Hvordan får man hundrede procent chameleon, og hjælper det overhovedet noget hvis man kun har 30-40 stykker?

Men det bedste råd til alle Oblivion spillere er vel nok egentlig bare at de skal spille som de vil - lege som de selv vil i den gigantiske sandkasse kaldet Cyrodill


Kan jeg kun give dig ret i.. Kunne være nice hvis man lige kunne stoppe tiden og bare game i 30-40 timer, for det er eddermeme en tidsrøver 8)
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf Biggus » 6. feb 2008 16:13

RaWc skrev:Hmm, det lyder godt nok lidt upraktisk med det der conjured armor. Glæder mig bare til at få glass, noget gejl jo :P

Hvordan får man hundrede procent chameleon, og hjælper det overhovedet noget hvis man kun har 30-40 stykker?

Men det bedste råd til alle Oblivion spillere er vel nok egentlig bare at de skal spille som de vil - lege som de selv vil i den gigantiske sandkasse kaldet Cyrodill


Kan jeg kun give dig ret i.. Kunne være nice hvis man lige kunne stoppe tiden og bare game i 30-40 timer, for det er eddermeme en tidsrøver 8)


Heh yop - har ikke selv set glass endnu - mener du skal op imod level 30 for at se noget (ikke sikker dog)... Tja jeg render rundt med omkring 40 % p.t. og jeg har en meget sørgelig sneak skill men kan stadig gemme mig okay nemt for folk - bruger dog invisibility når jeg skal gå rundt i meget begængte områder... Selvfølgelig kan man bruge chameleon uden at have god sneak skill men du får jo mest ud af det med en høj skill i sneak. Du får 100 % chameleon ved enten at enchante/finde enchantet gear med chameleon - har f.eks. en ring der giver 30 % lige p.t.
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147


Indlægaf RaWc » 6. feb 2008 23:05

hmm, ok.. Er ik så meget for sneak, da jeg mere er typen der bare render ind i kampen og går amok 8)
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron