Efter som dig at have undersøgt leveling nærmere begyndte jeg at spille som spif2001 idet at jeg ikke gad at level'e effektivt idet det drabte min oplevelse ... Dog gider jeg ikke at holde mig på level 1 (da jeg så ikke får set alle monstre, og alle våben/armors/andre ting) så jeg valgte at sætte difficulity ned på et level der stadig gav lidt udfordring men ikke krævede at jeg skulle gøre en af de to overstående ting... Så kort sagt har du følgende "spillestils muligheder":
Effektiv leveling: 5/5/5 eller 5/5/1
Underleveling: Bliv på level 1!
Sæt difficulity ned: giver sig selv - efter min mening det bedste til folk der ikke gider effektiv leveling
Men din spillestil er som du selv siger den effektive (eller den du ønsker i det mindste) og som archer (der ikke bruger magi) har du ret i at END og AGI er de to vigtigste - derfor skal du sørge for at få +5 i BEGGE HVER GANG DU STIGER ET LEVEL - dvs. 10 minor skills (f.eks. 10xheavy armor) og 10 major skills (f.eks. 10xmarksman) og så evt. bruge 5/5/1 og tage luck...
Mht. healing bruger jeg også altid selv restoration (bruger mest magi i spillet) og selv med en mindre manapool kan du supporte den spell du vil få til at starte med hvis du tager restoration som major - bruger dog også potions, men synes nu at det er nok med dem man finder (hvis de vejer for meget så find evt. en container og smid dem i så du altid kan komme tilbage efter dem
)... Mht. til det spif2001 sagde vedr. fængsel så har han fat i noget - du kan stige additional levels ved at komme i fængsel - når du kommer i fængsel i længere tid mister du store portioner af tilfældige skills og kan derefter stige flere levels. (hvis du ikke har 100 i alle attributes - hvilket er meget unlikely to happen hvis du ikke har valgt dine major skills og birthsign meget nøje) - det skal dog nævnes at monstre og armor/våben/andre items stopper med at udvilke "niveau" ved omkring level 50
Håber det hjalp - ellers må du omfrase dine spørgsmål ^^