Xboxlife forum

Forstår leveling systemet... Men...

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Forstår leveling systemet... Men...

Indlægaf Rewa85 » 30. jan 2008 20:15

Biggus har været yderst venlig... =o)

Er os helt med på det grundlæggende... Selv om 5/5/5 el. 5/5/1, tager sin tid... For at få +5 i End, Agi og luck, skal der godt nok en del renden frem og tilbage. Primært når jeg har nået max i marksmanship i den pågældende level, er det med at stoppe og gå i krig med de andre skills..
Self kan man lave en lille kombi så et par af skillsne stiger nogen lunde samtidig, er det alligevel tidskrævende. (Det er absolut ikke en klage. Mere en konstantering, efter jeg er blevet klogere) =o)

Der er garanteret en masse spille stile... Men er nu mest tilhænger af at stige i level, fremfor at køre det hele i level 1.

Man kan få max 100 i attributesne og i skillsne?

Nogen der kan forklare sammenhængen mellem at stige i level og at man max kan få xxx antal point?

Hvad jeg kan læse mig til... Når alle major skills er 100 er detslut med at stige i level. Derfor få flest major skills på 25 som overhovedet mulig.
Få ikke at glemme at med major er der mulighed for at increase dem.

Det kan dog os ske at alle attributesne kommer på 100, og derved er det os slut. Men opfatter det sådan at der mest sandsynligt er major der kommer først.

Til syvende og sidst... Minor skills... De går vel os kun til 100 ikke?

Håber mit spørgsmål er til at forstå...? XoS

Nu jeg er igang... Som archer (kan ses på min tidligere tråd) Når jeg træner block, og er i kamp... Hvordan med healing... Altså bedst at købe potions, lave dem selv? (Kender dog ikke opskriften)
Rewa85
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf spif2001 » 30. jan 2008 20:53

Kan ikke forklare om power leveling, da jeg spiller for at nyde spillet, men der er noget med, at når man når man har max i attributes, så skal man lave noget kriminelt og komme i fængsel, tage fængselstraffen og når man gør det, falder nogle af ens attributter.

Mht til healing, så plejer jeg at vælge Apprentice stjernetegnet (+100 magicka, 100% skade af magi), så jeg har en god spand magicka (mana) til at starte med, og så bruger jeg ellers Major healing spell (købes i bl.a. Chorrol kirken af ork præst) kombineret med potions jeg finder, når jeg er presset. Desuden vælger jeg som regel også Restoration i major skill, så jeg som minimum starter ud med 25 i skill, så healing spells også har en effekt. Det har altid virket fint for mig.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Rewa85 » 30. jan 2008 21:01

Er glad for dit indlæg... Men min spillestil peger lidt i anden retning.. =oS
Rewa85
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf Biggus » 30. jan 2008 21:14

Efter som dig at have undersøgt leveling nærmere begyndte jeg at spille som spif2001 idet at jeg ikke gad at level'e effektivt idet det drabte min oplevelse ... Dog gider jeg ikke at holde mig på level 1 (da jeg så ikke får set alle monstre, og alle våben/armors/andre ting) så jeg valgte at sætte difficulity ned på et level der stadig gav lidt udfordring men ikke krævede at jeg skulle gøre en af de to overstående ting... Så kort sagt har du følgende "spillestils muligheder":

Effektiv leveling: 5/5/5 eller 5/5/1
Underleveling: Bliv på level 1!
Sæt difficulity ned: giver sig selv - efter min mening det bedste til folk der ikke gider effektiv leveling ;)

Men din spillestil er som du selv siger den effektive (eller den du ønsker i det mindste) og som archer (der ikke bruger magi) har du ret i at END og AGI er de to vigtigste - derfor skal du sørge for at få +5 i BEGGE HVER GANG DU STIGER ET LEVEL - dvs. 10 minor skills (f.eks. 10xheavy armor) og 10 major skills (f.eks. 10xmarksman) og så evt. bruge 5/5/1 og tage luck...

Mht. healing bruger jeg også altid selv restoration (bruger mest magi i spillet) og selv med en mindre manapool kan du supporte den spell du vil få til at starte med hvis du tager restoration som major - bruger dog også potions, men synes nu at det er nok med dem man finder (hvis de vejer for meget så find evt. en container og smid dem i så du altid kan komme tilbage efter dem :P)... Mht. til det spif2001 sagde vedr. fængsel så har han fat i noget - du kan stige additional levels ved at komme i fængsel - når du kommer i fængsel i længere tid mister du store portioner af tilfældige skills og kan derefter stige flere levels. (hvis du ikke har 100 i alle attributes - hvilket er meget unlikely to happen hvis du ikke har valgt dine major skills og birthsign meget nøje) - det skal dog nævnes at monstre og armor/våben/andre items stopper med at udvilke "niveau" ved omkring level 50 :P

Håber det hjalp - ellers må du omfrase dine spørgsmål ^^
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147


Indlægaf Rewa85 » 30. jan 2008 21:27

Er skam galde for begge svar... =o)
Det er alt rigeligt.. =oP
Er glad for jeres... Grundlæggende svar... =oD
Os det jeg helst vil have. Overlader os lidt til mig selv.

Men endu en gang tak fordi i gider bruge tid mine tråde.
Rewa85
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Indlægaf Biggus » 30. jan 2008 21:29

np herfra ;) lyder som om at du måske har flere spørgsmål - hold dig endelig ikke tilbage, men kunne bare ikke tolke flere spørgsmål ud af dit første indlæg :P
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron