Xboxlife forum

Hvad gad du godt se i TES V?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Hvad gad du godt se i TES V?

Indlægaf VioBoxer » 6. okt 2007 21:36

Hvis Oblivion får en opfølger (og det gør den jo nok) hvad kunne du så godt tænke dig af forbedringer?

Muligheden for at blive en Varulv står højest på min liste... Kunne være så cool med Varulve VS Vampyr kampe og måske enda ligefrem en Monsters Guild.

Oblivions største svaghed (I mine øjne) er at dine fjender stiger i level sammen med dig... den del skal afskaffes fuldstændigt.

hvad siger i andre?
VioBoxer
Niveau 0
 
Indlæg: 27

Brugeravatar

Indlægaf Sethos88 » 6. okt 2007 21:38

Heste skal ikke se så borglamme ud når de hopper.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf heinstach » 6. okt 2007 22:05

For at gøre det til mere end et gennemsnits-RPG, bør der arbejdes mere med:

1) Kampsystemet (Oblivion har et af de ringeste kampsystemer i et RPG til dato)
2) Flere gåder (der var stort set ingen intellektuelle udfordringer i Oblivion. Det er helt forkert i en verden fyldt med trolddom og magi. Se eks. på, hvordan man skulle åbne skattekister i Betrayal at Krondor og Betrayal in Antara!
3) Fjerne muligheden for at ændre sværhedsgrad og i stedet skabe en bedre balance gennem spillet.
4) Undgå at store dele af spillet blot føles som gentagelse på gentagelse.

Man bør bibeholde:

1) Omfanget af spillet. Det er lækkert med så stor en verden.
2) De mange spændende side quests og guild quests.
3) Den gode historie
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf Demiminigod » 6. okt 2007 22:09

2# Som en lille efterfølger på din kommentar, man skal ikke se utrolig dum ud når man hopper, sjældent jeg har set spil hvor man hopper mere sært xD
Og, de burde lave en måde hvor man kan skippe introen på, så man ikke skal igennem den lange smøre hver gang, over and over again.
There can be only one Theism.
Demiminigod
Niveau 2
 
Indlæg: 136


Indlægaf heinstach » 6. okt 2007 22:11

Demiminigod skrev:2# Som en lille efterfølger på din kommentar, man skal ikke se utrolig dum ud når man hopper, sjældent jeg har set spil hvor man hopper mere sært xD
Og, de burde lave en måde hvor man kan skippe introen på, så man ikke skal igennem den lange smøre hver gang, over and over again.


Haha - havde helt glemt, hvor dårlig hoppe-animationerne er i dette ellers glimrende spil.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf VioBoxer » 8. okt 2007 13:06

heinstach skrev:For at gøre det til mere end et gennemsnits-RPG, bør der arbejdes mere med:

1) Kampsystemet (Oblivion har et af de ringeste kampsystemer i et RPG til dato)
2) Flere gåder (der var stort set ingen intellektuelle udfordringer i Oblivion. Det er helt forkert i en verden fyldt med trolddom og magi. Se eks. på, hvordan man skulle åbne skattekister i Betrayal at Krondor og Betrayal in Antara!
3) Fjerne muligheden for at ændre sværhedsgrad og i stedet skabe en bedre balance gennem spillet.
4) Undgå at store dele af spillet blot føles som gentagelse på gentagelse.

Man bør bibeholde:

1) Omfanget af spillet. Det er lækkert med så stor en verden.
2) De mange spændende side quests og guild quests.
3) Den gode historie


Enig i stort set det hele bortset fra punkt 1 og 3... Kamp systemet er bestemt ikke Oblivions stærkeste side så langt kan vi godt blive enige og der er klart plads til forbedringer men omvendt er det også et realistisk kampsystem og kampsystemet i Two Worlds er da meget være.

Jeg tror ikke det ville være smart at ændre muligheden for at sætte sværheds graden ned da nybegyndere også bør have mulighed for at få noget ud af spillet og iøvrigt kan vi andre da være ligeglade... jeg lader da bare være med at sætte sværheds graden ned, gør du ikke?

Ellers er jeg fuldkommen enig.
VioBoxer
Niveau 0
 
Indlæg: 27

Brugeravatar

Indlægaf heinstach » 8. okt 2007 13:10

Jo, sætter den bestemt ikke ned - jeg har dog bare altid været imod sværhedsgrader generelt og mener, at sværhedsgraden i stedet bør følge forløbet i spillet. Dvs. 1 sværhedsgrad, og så bliver spillet bare sværere og sværere.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf Gamemakerman » 8. okt 2007 13:14

Synes Oblivion var fabelagtigt og du levede dig virkeligt ind i den store levende verden. Det eneste jeg vil se er en stor forbedring af kampsystemet. Synes Bethesda skal tage ved lære af den måde spil såsom Condemned takler kamp på. Det skal være intenst og hurtigt, have en utilregnelig fjende AI og et noget mere dynamisk kamera, som straffer spilleren ved dårlige slag/parreringer.

Og mods på konsol, TAK!

:)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf ReVaN » 8. okt 2007 13:43

Et kort der viser hvor du har udforsket!!!
det var virkelig noget der manglede, naar man sammenligner med Morrowind - det er fedt at kunne vise hvor flittig man har vaeret til udforskning :)

Morag Tong OG The Dark Brotherhood
Camona Tong OG Thieves guild
Mages Guild
Fighters Guild
og saa gerne et par ekstra som er nye tilfoegelser!
ReVaN
Niveau 7
 
Indlæg: 4716



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron