Xboxlife forum

Oblivion= for svært?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Indlægaf Jenslyn87 » 23. sep 2007 12:23

Haugboelle skrev:Er det ikke lidt øv lavet at man kan få et sværd som lvl 1, som man så render rundt med resten af spillet. Ødelægger sku ret meget loot mæssigt i et RPG for mig. Nok også derfor jeg blev så hurtigt træt af spillet, alt for statisk.


Hmmm... jeg mener nu altså, at spillet er bygget sådan op, at man hele tiden skifter ting og sager ud. Altså vil et sværd fanget på level 1 være alt for svagt til level 20, no matter what. Nogen der kan be- eller afkræfte? Det er længe siden, jeg har spillet det.

Men jeg ved i hvert fald, at monstrene rundt omkring bliver stærkere i takt med spilleren, hvilket jeg synes er en smule dumt :(
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Haugboelle » 23. sep 2007 12:35

Jenslyn87 skrev:
Haugboelle skrev:Er det ikke lidt øv lavet at man kan få et sværd som lvl 1, som man så render rundt med resten af spillet. Ødelægger sku ret meget loot mæssigt i et RPG for mig. Nok også derfor jeg blev så hurtigt træt af spillet, alt for statisk.


Hmmm... jeg mener nu altså, at spillet er bygget sådan op, at man hele tiden skifter ting og sager ud. Altså vil et sværd fanget på level 1 være alt for svagt til level 20, no matter what. Nogen der kan be- eller afkræfte? Det er længe siden, jeg har spillet det.

Men jeg ved i hvert fald, at monstrene rundt omkring bliver stærkere i takt med spilleren, hvilket jeg synes er en smule dumt :(


Netop ikke, sværdet lvler op med dig, og det det bedste du kan få, ret så dårligt lavet...

EDIT: Netop det med monstrene var jeg også ret træt af, som sagt så det alt alt for statisk det spil, for mig ihvertfald, ved der er rigtig mange der godt kan li det. Lidt øv, for historien var egentlig ok.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf jmr » 23. sep 2007 19:30

Jeg forstår slet ikke sværhedsgraden i oblivion.
Jeg fik en grønt glas sværd, (ca. 10 gange stærkere end det du får i templet), og jeg kunne stadigvæk ikke dræbe dørvogteren i shivering Ilsles.
Synes hele spillet ødelægges af denne sværhedsgradsmåler, for når man som jeg, (den svage sjæl), møder modstand man ikke kan overkomme, kan jeg bedre lide af skrue ned for sværdhedsgraden frem for at løbe rundt i timevis, for finde et eller andet magisk sværd til at dræbe fjenden med.
Oblivion var og er et super RPG spil, men der er i mine øjne to grundlæggende fejl ved det.

1) Som førnævnt "sværhedsgradsmåleren" skulle byttes ud med en gang easy, medium, hard.

2) Det ensformige banedesign, i den røde verden, for at få de skide kugler.
jmr
Niveau 3
 
Indlæg: 212


Indlægaf Kegle » 14. jan 2008 11:41

Havd ville det hjælpe med easy, medium og hard fremfor måleren??
Billede
Do not underestimate the power of the Cola-Bear!
Kegle
Niveau 4
 
Indlæg: 590


Indlægaf spif2001 » 14. jan 2008 11:45

jmr skrev:Jeg fik en grønt glas sværd, (ca. 10 gange stærkere end det du får i templet), og jeg kunne stadigvæk ikke dræbe dørvogteren i shivering Ilsles.

Du kan ikke dræbe dørvogteren før du har fået fat i nogle specielle tårer, som du skal proppe på nogle specielle pile. Begge dele fåes ved at løse quests i den lille by inden dørvogteren.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Koolkaw » 14. jan 2008 11:57

Jeg røg ind i det bug hvor at hvis man smider/sælger en bog til en quest så er hele main questen ødelagt og det er altså langt inde i spillet Ca. 20 timer eller mere..

Ved ikke hvordan jeg har mistet bogen..
Syndes det er alt for lame når der er sådanne "bugs" der gør at historien i spillet slet ikke kan gennemspilles det har jeg heller ikke prøvet i nogle andre spil i alt den tid jeg har gamet.
Koolkaw
Niveau 7
 
Indlæg: 2918


Indlægaf DeeHawk » 14. jan 2008 12:22

Koolkaw skrev:Jeg røg ind i det bug hvor at hvis man smider/sælger en bog til en quest så er hele main questen ødelagt og det er altså langt inde i spillet Ca. 20 timer eller mere..

Ved ikke hvordan jeg har mistet bogen..
Syndes det er alt for lame når der er sådanne "bugs" der gør at historien i spillet slet ikke kan gennemspilles det har jeg heller ikke prøvet i nogle andre spil i alt den tid jeg har gamet.


Morrowind var også bedre, omend stadig fyldt med bugs. I PC-versionen har man heldigvis Construction Set, hvor man kan fylde alle de ting ind i verdenen som man har lyst til. Jeg kom til at lave lort i den quest med Azuras Star, og måtte bruge editoren til at droppe en ny.

Det er surt at man mister en char, især hvis man var rigtig glad for den, men man gennemspiller jo altid sådan et spil en 2-3 gange, bare for at prøve de forskellige char-designs af..
Billede
DeeHawk
Niveau 6
 
Indlæg: 1490


Indlægaf retroprosa » 14. jan 2008 21:54

spif2001 skrev:
jmr skrev:Jeg fik en grønt glas sværd, (ca. 10 gange stærkere end det du får i templet), og jeg kunne stadigvæk ikke dræbe dørvogteren i shivering Ilsles.

Du kan ikke dræbe dørvogteren før du har fået fat i nogle specielle tårer, som du skal proppe på nogle specielle pile. Begge dele fåes ved at løse quests i den lille by inden dørvogteren.


Yep. Synes at der er lidt for mange som klantrer spillet for en masse, som de selv er skyld i, eller ikke har undersøgt ordentligt.
retroprosa
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Foregående

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster