Xboxlife forum

Oblivion= for svært?

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Oblivion= for svært?

Indlægaf jmr » 9. sep 2007 18:42

Det skal siges jeg synes det er et fantastisk spil.
Jeg har spillet mig igennem historien og lidt af SI.
Jeg spillede det som warrior, (gider ikke alt det med magi osv.)

Da jeg startede med at spille, var jeg som besat indtil jeg kom til arenaen og slog et par modstandere.
Så kunne jeg pludselig ikke slå flere (og lad os indrømme det, det handler jo bare om at tappe på slå knappen).
Her, og først her fandt jeg så ud af, at man kunne stille på spillets sværhedsgrad, (hvilket for mig ødelagde spillet totalt).
Får nu var der ingen grund tl at tænke strategisk, man kunne bare skrue ned på sværdhedsgraden, hvis en fjende var for stærk.
Og nogen var simpelhen umulige at slå ihjel, (har nok ikke haft det rette grej).

Hørte så at i starten af spillet skal man finde en kvinde der hedder noget med ámora´og hun kan give en´spillets stærkeste sværd, (så kunne det være jeg kunne holde fingrene fra sværdhedsgradsmåleren :D .

Har lige et par spørgsmål, der forhåbentligt kunne få mig til at invistere de sølle 200,- spillet koster og gennemspille det på ny.

1)Hvor finder man denne ámora´kvinde, der har det stærkeste sværd i spillet?
2)Andre nyttige ting/tips til at få den bedste oplevelse af oblivion/shivering Ilse?
3)Hvad gør i med denne totale fejl de har lavet med lys/mørke?
Hvis man sætter brightness på et sted, så vil der blive at for mørkt, til at se noget som helst om natten/ til gengæld er det fint om morgenen indtil igen så det bliver aften.
Sætter man brightness meget lyst bliver grafikken kedelig at se på om dagen, men man se om aftenen.
Gjorde selv det at jeg hele tiden spolede tiden frem til ca. kl 7 om morgenen og når det blev mørkt, gjorde jeg det forfra.
Når jeg var i en hule blev jeg nødt til at sætte mere lys på.
Nå, det var en lang historie om lys og mørke, synes bare det er irriterende :x
jmr
Niveau 3
 
Indlæg: 212


Indlægaf ReVaN » 9. sep 2007 22:45

1) Kvinden (aanden) hedder Umbra, og hun kan findes i en AYleid ruin, jeg kan godt skrive praecis hvor hvis du koeber spillet.
2)Proev lidt af hvert, der er mange interessante ting at lave hvis du ikke kun holder dig til warrior stilen.
3) har ikke haft problemer med brightness, men det kan du vel bare skifte i video options?
og kan man ikke det og er det for moerkt kan du lave en simpel enchantment der goer at du lyser :D
ReVaN
Niveau 7
 
Indlæg: 4716


Indlægaf Icemaster86 » 11. sep 2007 09:13

Revan: skriv venligst præcis hvor:D gerne med kort over det også:D
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf tue69 » 11. sep 2007 09:16

Gennemfør nogle af oblivion gates, der kan du få diverse enchantments og så fortrylle dine våben, eller dit udstyr... Der kan du bl.a. finde magier hvor du lyser i mørke, eller simpelthen kan se i mørke.. dem havde jeg meget brug for i huler eller borge.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Vix-blue » 11. sep 2007 09:50

Jeg var så heldig at finde en Ring of Nighteye som gør at du kan se i mørke når du tager den på. Det er så nice! :lol: Jeg kan ikke huske i hvilken hule jeg fandt præcist. Men prøv at rend lidt rundt og plyndr diverse huler/ruiner/miner og så kan du være heldig at finde nogle gode ting/rustninger/våben.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Indlægaf Icemaster86 » 11. sep 2007 09:56

Vix: den ring har jeg også, den er sweet:D

men jeg vil gerne have det der syge sværd og rustning som jeg hører folk snakke om...
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf spif2001 » 11. sep 2007 10:30

Mht Umbra sværdet er det denne quest:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Clavicus_Vile

Husk ikke at aflevere sværdet, hvis i vil beholde det! ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Wescada » 11. sep 2007 10:31

Icemaster86 skrev:Vix: den ring har jeg også, den er sweet:D

men jeg vil gerne have det der syge sværd og rustning som jeg hører folk snakke om...

Umbra?

Søg på Umbra inde på Youtube. Super let at finde, og hun kan nakkes i lvl 1 hvis du står oppe på en "søjle" der er ved siden af hende.
Wescada
 


Indlægaf Vix-blue » 11. sep 2007 10:48

Icemaster86 skrev:Vix: den ring har jeg også, den er sweet:D

men jeg vil gerne have det der syge sværd og rustning som jeg hører folk snakke om...


Her er en beskrivelse af en Daedric quest som beskriver hvor du finder Umbra sværdet. Det står på engelsk.

http://www.gamebanshee.com/oblivion/wal ... usvile.php
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Indlægaf Icemaster86 » 11. sep 2007 11:08

okay, må jeg lige prøve så...
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf Jenslyn87 » 23. sep 2007 03:32

Det sværd der... er det ikke rigtigt, at alt i oblivion har relativ kraft. Dvs., hvis du finder sværet i level 20 fx, så vil det være utroligt stærkt for det level, men du vil kunne finde langt stærkere sværd lidt længere oppe ad stigen. Altså det vil måske være ringe i level 35?

Er det dermed en fordel at finde det til allersidst i spillet?
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf ullevi » 23. sep 2007 08:19

Jeg synes at have bemærket, at mine våben stiger i styrke, når jeg stiger i level...så det skulle vel bare følge med i styrke efterhånden, som man selv stiger i level....?
ullevi
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf polakski » 23. sep 2007 08:58

Jeg havde samme problem mht lys og mørke. dvs lige indtil jeg fik magien der gav mig nigthvision. så blev der skruet ned for brigthness, også i hulerne.
polakski
Niveau 3
 
Indlæg: 293


Indlægaf Icemaster86 » 23. sep 2007 12:12

burde stige når du selv gør også...
Icemaster86
 
Indlæg: 473


Indlægaf Haugboelle » 23. sep 2007 12:16

Er det ikke lidt øv lavet at man kan få et sværd som lvl 1, som man så render rundt med resten af spillet. Ødelægger sku ret meget loot mæssigt i et RPG for mig. Nok også derfor jeg blev så hurtigt træt af spillet, alt for statisk.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Næste

Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron