Xboxlife forum

Attributes - Hvordan stiger jeg +5??

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Attributes - Hvordan stiger jeg +5??

Indlægaf dad_ » 13. jul 2007 19:54

lige et hurtigt spørgsmål:

Hvordan stiger jeg +5 i en attribute når jeg får level up?
Lige i øjeblikket får jeg kun +2 og +3 i de forskellige valgmuligheder...

og lige et andet spørgsmål. Når en attribute som fx strength bliver "drained" fra en, hvordan får man det så tilbage? Jeg har prøvet at spise ting hvor der står "restore strenght", men det hjælper ikke.

tak på forhånd!
dad_
Niveau 2
 
Indlæg: 156

Brugeravatar

Indlægaf Vix-blue » 13. jul 2007 20:57

Jeg går ud fra at du snakker om oblivion? Den første ting kan jeg ikke rigtig svare på.

Men nr. derimod, du kan ikke spise de forskellige ting som æbler osv. De virker kun hvis du blander dem sammen til en potion med dit alchemy udstyr.
Vix-blue
Niveau 4
 
Indlæg: 681


Indlægaf Skinke » 13. jul 2007 23:35

For at få +5 skal du også level dine minor skills.

De stats du får plus i er afhængigt af hvilke skills du har brugt. Hvis vi siger du gerne vil have +5 Strength... Du har f.eks. Blade som en af dine syv major skills, og Blunt som en minor skill. Så for at få +5, skal du level Blade et par gange, og Blunt et par gange. Jeg ved ikke præcist hvor mange gange... Jeg er ret sikker på at du kan finde en formel eller "guide" til det andetsteds.

Når det kommer til drained attributes, plejer jeg bare at vente til effekten går væk.. Jeg har endnu ikke mødt en effekt som var alt for slem eller langvarende. Men, hvis den holder i for lang tid, kan du også bruge et tempel. Hvis du spiser ting med f.eks. "Restore Strength", mener jeg at den rent faktisk gør det, men effekten er meget svag.. Det er mere effektivt, som nævnt, at blande en potion i stedet.
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf dad_ » 13. jul 2007 23:38

hey, tak for begge svar.
kan i evt. en side med character-guides?
dad_
Niveau 2
 
Indlæg: 156

Brugeravatar

Indlægaf Skinke » 13. jul 2007 23:43

Her er en guide med generelle tips omkring stats og sådan noget.. møje tekst, men god info.

http://www.atomicgamer.com/article.php?id=243

GameFAQs har guides til næsten alt i spillet, også en specifik Character Build FAQ.

http://www.gamefaqs.com/console/xbox360 ... 27345.html
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Indlægaf Unklemac » 14. jul 2007 10:04

DAD_ du må meget gerne poste hvad du finder frem til. Jeg brugte de 2 links, og kunne ikke rigtig lurre hvordan man får +5 skill ved level up.

Jeg har lige fået spillet, så jeg ved intet endnu :-)
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Indlægaf Unklemac » 14. jul 2007 10:07

Tror vist jeg fandt et svar ;-)

"Level a skill governed by the attribute you want to raise 10 levels. So, lets say you want a +5 strength multiplier when you level. Level Blade, Blunt, H-2-H, or anything else governed by strength a total of 10 times. (Either one skill 10 times or a combo of them all 10 times.)"

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Efficient_Leveling
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Indlægaf dad_ » 14. jul 2007 16:50

yes, jeg fandt også den uofficielle site. Virkelig en dybdegående site!
dad_
Niveau 2
 
Indlæg: 156

Brugeravatar

Indlægaf Unklemac » 14. jul 2007 18:25

Yes, og selv tak.
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Indlægaf ThomsonElite » 30. jul 2007 16:06

10 upgrades i 1 major skills + 10 upgrades i en minor skill resulterer i at du kan på +5 til det attribute din major og den din minor understøtter ..
Dette kan gøres på 2 måder: +5/+5/+5 eller +5/+5/+1(Luck) så du leveler din luck op samtidig med andre stats.

eks. på 5/5/5:
major skill har du Blade (som understøtter strenght )
Minor skills har du Armorer ( som giver endurance )
Minor skills har du Mysticism ( som giver Intelligence )

Leveler du disse skills op får du automatisk 5 str/5 end /5 int
så 10 major og 20 minor i alt ..
Alt du leveler op yderligere giver din ingen bonus, det er bare spild af stats hvis du går efter en char med 100 i alle stats pånær Luck

eks. på 5/5/1:
major skill har du Blade (som understøtter strenght )
Minor skills har du Armorer ( som giver endurance )

Samme som før, bare kun 10 major og 10 minor og så +1 i attribute Luck
Det er faktisk utroligt simpelt når man lige er kommet ind i det :D held og lykke
ThomsonElite
Niveau 4
 
Indlæg: 643



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron