Xboxlife forum

Oblivion gates...

Her diskuteres alt om Oblivion, Morrowind og Skyrim.

Oblivion gates...

Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 16:27

Har fundet en oblivion-gate nær Bruma, ved noget der hedder Applewatch. Er gået igennem porten, og har slået alt ihjel på den anden side. Derefter fandt jeg en indgang til en såkaldt oblivion-cave, hvor der yderligere var adgang til Hate-tunnels og Ash of Mire. Problemet er at jeg pludselig ikke rigtig kan komme videre, og få lukket for selve gaten. Er det ikke sådan at man kan lukke alle disse gates, eller hvad? Har iøvrigt fundet porten ved en tilfældighed, og ikke via main-questen.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf Nygaard » 5. jun 2007 16:30

Gates´ne er der uanset om du følger main-questen eller ej. Så vidt jeg har forstået kan du sagtens spille mainquesten igennem uden at lukke alle de mindre gates.
Men for at lukke en gate er det ikke nok at dræbe alt hvad der er "derinde", du er nødt til at finde vej op i det højeste af tårnene i hver af gates´ne og fjerne en sten kaldet "sigil-stone". Når du gør dette lukker porten til oblivion, og du vil automatisk blive sendt tilbage til cyrodiil.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 16:53

Ja, men kan ikke finde vejen til tårnet. Jeg har støvsuget hele området for at finde en dør eller en anden form for indgang. Er slet ikke i nærheden af et tårn, og undrer mig lidt over, om jeg har overset noget i den cave jeg fandt. Regnede nemlig med med at der var en sigil-stone til hver port, derfor irriterer det mig, at jeg ikke kan finde vej.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 17:06

Iøvrigt synes jeg at udsigten til at skulle rende ind i alle disse porte, virker lidt røvsygt, da det virker som om miljøet på disse baner går igen og igen....Og igen....
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2007 17:07

Virgo DK skrev:Iøvrigt synes jeg at udsigten til at skulle rende ind i alle disse porte, virker lidt røvsygt, da det virker som om miljøet på disse baner går igen og igen....Og igen....

Så lad være...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 17:29

Jaa, men de der sigil-stones lokker. Man skal vel osse lukke nogle flere gates i forbindelse med main-questen?!
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2007 17:30

Virgo DK skrev:Jaa, men de der sigil-stones lokker. Man skal vel osse lukke nogle flere gates i forbindelse med main-questen?!

Tror faktisk ikke, at man behøver flere end den første ved Kvatch og så den sidste.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 17:37

okay... Men ellers er der et tårn jeg skal finde i hver port? Har som sagt problemer med at lukke en af portene....
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2007 17:39

Ja. Sigil stones er altid i toppen af et tårn. Præcis ligesom i den første gate ved Kvatch.

Tit og ofte er der dog mange tårne bag en gate, men så er det som regel det højeste.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 20:30

Fik lige fat i en sten via en anden gate. Kan dog godt være lidt forvirrende lige at finde rundt, synes jeg. Er det lige til at gå til når man vil enchante sit udstyr med disse sten?
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777


Indlægaf spif2001 » 5. jun 2007 20:31

Virgo DK skrev:Fik lige fat i en sten via en anden gate. Kan dog godt være lidt forvirrende lige at finde rundt, synes jeg. Er det lige til at gå til når man vil enchante sit udstyr med disse sten?

Du klikker bare på stenen, og så kan du vælge et våben / armor at proppe den på.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Virgo DK » 5. jun 2007 21:16

Okay. Det må jeg snart prøve.
Virgo DK
Niveau 4
 
Indlæg: 777



Tilbage til Elder Scrolls

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron