Xboxlife forum

Life is Strange

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Life is Strange

Indlægaf Lord Alla » 31. maj 2015 22:46

Life is Strange findes både til Xbox 360 og Xbox One. Jeg synes ikke, der har været speciel meget larm omkring dette spil, der bringer noget nyt til point n' click genren (spillet er i familie med The Walking Dead og The Wolf among Us).
Det nye er, at du spiller en 18-årig ung pige, der opnår evnen til at kunne spole tiden tilbage - og dermed også se ud i fremtiden. Det giver nogle fede og sjove spilmekanikker, og historiemæssigt er det meget underholdende.
Der er 5 episoder (indtil videre i hvert fald), og jo længere du kommer ind i spillet, jo mere spiller Sommerfugleeffekten ind - ideen og teorien om, at når Marty McFly redder sin kommende far fra at blive kørt ned, så øges risikoen for at ens på det tidspunkt ikke-eksisterende stedfar bliver en trussel mod selve demokratiet (se mere på eksempelvis http://da.wikipedia.org/wiki/Sommerfugleeffekten).
Det er intet mindre end gribende og medrivende og godt fortalt. Ydermere emmer der en underliggende lesbisk kontakt mellem de 2 veninder (men på alle måder uskyldig - jeg mindes mine sproglige gymnasiedage, når de 2 veninder snakker sammen). Det er dog super fedt, at den ungdommelige kådhed kan teenage-udfordres på et tidspunkt, hvis point n' click klikkes rigtigt.
Spillet kan varmt anbefales... Og gider du ikke spillet og kør blot en rewind!
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Life is Strange

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2015 22:50

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 1. jun 2015 02:08

Life is Strange er genialt og måler sig fuldt med og overgår da også til tider det, som Telltale har præsteret. Det er også rart at se, at franske Dontnod ikke døde en bitter død efter Remember Me, men i stedet formåede at give os denne titel.

Ud over de punkter, som Lord Alla nævner, vil jeg også fremhæve, at spillet fokuserer på det menneskelige element. Det kan måske godt lyde en kende sentimentalt, men det er altså dette element, der virkelig får spillet til at stå frem. Evnen til at spole tiden tilbage er altså ikke det centrale element, men nærmere et værktøj til at give en os en række situationer, der kommet meget tæt på livet. Faktisk vil jeg sige, at nogle af de bedste scener slet ikke er direkte afhængige af denne mekanik.

Man kunne sige, at spillet er 'mawkish', men det bliver dog aldrig for meget, eller det gør det, men på den gode måde.

"I remember how it was, I remember how it goes."
"You remember how it was. I remember how it goes."

"Time. Time changes everything."
"That's what people say. It's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were."
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Life is Strange

Indlægaf Lord Alla » 24. jul 2015 12:09

Episode 4 kommer her den 28 juli til den nette sum af 40 kr. Det skal da ejes... og specielt efter den ret vilde afslutning i 3'eren.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 28. jul 2015 15:42

(^ ^) /

Det var da lige den bedste episode indtil videre.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Life is Strange

Indlægaf Lord Alla » 28. jul 2015 16:48

rasmusvn skrev:(^ ^) /

Det var da lige den bedste episode indtil videre.


Fedt! Glæder mig til at gennemspille episoden i aften.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 21. sep 2015 15:23

Life is Strange Ep 5 is aiming to release Oct 20th! Prepare to weather the storm
https://twitter.com/LifeIsStrange/statu ... 1728612353
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626

+1

Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 8. okt 2015 16:13

Så er den 20. oktober endeligt bekræftet som release date for den sidste episode. Der er ligeledes en teaser, som jeg dog har valgt ikke at se selv.

rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Life is Strange

Indlægaf Bavi » 9. okt 2015 15:38

Der foregår intet i teaseren. Så den kan du trygt kigge :)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 19. okt 2015 15:39

rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Life is Strange

Indlægaf citysleeps » 19. okt 2015 16:24

Jeg er spændt på konklusionen af denne sæson :- )
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Life is Strange

Indlægaf ALIE » 20. okt 2015 11:46

Jeg kan ikke se episode 5 på Marketplace.
Heller ikke 1 og 2 for den sags skyld.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Life is Strange

Indlægaf rasmusvn » 20. okt 2015 12:21

MS har f... op ang. EP5. Suk.

Why can't I download on Xbox One?
The Xbox One digital store is currently experiencing issues and are working to have Episode 5 for download as soon as possible. Please contact Xbox for further updates
http://forums.eu.square-enix.com/showth ... p?t=181369

Digital-only er glimrende, når det virker.

-

Min interne frustration blev hørt, nu er den der. (Via manage game)
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626

+1

Re: Life is Strange

Indlægaf Bavi » 20. okt 2015 12:29

Jeg har lige startet mit download
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Life is Strange

Indlægaf ALIE » 20. okt 2015 12:44

Bavi skrev:Jeg har lige startet mit download


ok var det fra xbox marketplace eller spillets menue ?

Edit.. fandt det under manage game. Var der ikke for 10minuter siden Men Downloader nu. Håber at borderlands er oppe når jeg har klaret det her.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron