Xboxlife forum

Magic Duels: Origins

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Derp » 9. jul 2015 00:56

Der er ikke cross platform multiplayer. Jeg kan slet ikke komme mig over at ens kort ikke følger ens konto. Nu håber jeg at jeg har valgt rigtigt ved at vælge at spille det på min iPad. Umiddelbart virker det ok, selvom det er lidt skuffende at det kræver en relativt ny iPad/iPhone. De skyder sig godt nok i foden ved ikke at understøtte flere devices, det er jo trods alt bare et kortspil. Måske man lige skulle kunne skrue lidt ned for grafikken. For lige at afslutte min rant, så er det godt nok også trist at man skal spille en vild lang tutorial. Mit spil er allerede crashet et par gange og det er pænt trist at spille tutorialen om igen,
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf IkkNico » 9. jul 2015 08:04

Derp skrev:Der er ikke cross platform multiplayer

Tror desværre du har ret

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 9. jul 2015 14:01

IkkNico skrev:
Derp skrev:Der er ikke cross platform multiplayer

Tror desværre du har ret


Er vi sikre på det? Spillet er kun ude på IOS nu. Vi mangler stadig spillet på PC, Xbox og Playstation.

Hvis det er sandt er det synd. Cross-platform er ellers guds gave til spillerbasen. Jeg spiller sådan et nyt spil, der hedder Rocket League og der er Crossplatform. Igår var vi oppe og have 72.000 spillere online og spillet kører som en drøm.

Men altså. Det kan godt være, at I har ret. Den artikel jeg linkede til, der skrev, at man kunne spille mod hinanden var dårligt worded.

Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Derp » 9. jul 2015 16:30

Læs artiklen igen. De har rettet det. Ingen cross platform multiplayer.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 10. jul 2015 02:59

Det behøver jeg ikke. Jeg tror på dig.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 11. jul 2015 22:24

Jeg og Dragon_Puncher fra No Goblins Allowed var inde og spille Magic: Origins 2-Headed Giant Prelease-turnering i dag.

Vi åbnede ikke rigtigt nogen gode kort. Lidt Jank Rare og så en Gideon Jura, der døde med det samme i det ene spil vi fik ham på bordet! :mrgreen: . Vi fik også to Outland Colossus. Han er ret fed, men vi så ham kun i et spil, hvor vi trak begge to, kort efter hinanden. Desværre fik han to gange sort spot-removal i fjæset, så han nåede ikke at udrette meget. #-o

Vi endte med at spille følgende;

Dragon_Puncher spillede U/R Tempo med Bounce, lidt Burn og dyr, der ikke rigtigt kan noget.
Shin_Senzai spillede G/W Tempo med Tap-Effekter, få Combat Tricks og dyr, der ikke rigtigt kan noget.

Og det gik over alt forventning! :D!

Se, det kan godt være, at vores dyr var fesne. Til gengæld var begge decks super konsistente. Det er svært at trække dårligt, når alle ens kort i decket gør stort set det samme!

Hvert deck bestod reelt set kun af tre forskellige kort;
1: Størrelse lille eller mellem creature.
2: Tempo spell.
3: Land

Vi havde kun et spil, hvor vi mana-fuckede og der tabte vi. I alt fairness havde vi tabt alligevel. De spillede en Mana Gorger Hydra i tur 3 og i tur 4 spillede de en til - og så var vi døde i tur 5. Den er ret god i 2-Headed-Giant.

Vi gik 5-1 og fik en delt første plads ( Jeg vil tro, at vi var lige over 60 deltagere +/-).

Jeg fik lov til at beholde alle præmie-pengene mod, at jeg lovede Dragon_Puncher, at jeg bruger dem på den næste Smash Up udvidelse! :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf TerrificFalcon » 11. jul 2015 23:23

Det lyder meget godt! Jeg får spillet en del drafts for tiden, for på Magic Online kan man lige nu spille Holiday Cube, som er et fantastisk morsomt format. Der er en del fede archetypes, men jeg har det mest sjovt, når jeg laver broken ting, så min game-plan har været at samle Sundering Titan op, og så enten bygge en form for artifact eller grøn-blå ramp eller bare broken stuff.dec, som faktisk er utroligt velfungerende. Lige pt. spiller jeg med et 4-farvet deck (alt undtagen grøn), som kan lidt af hvert og mest af alt bare er broken. Show & Tell og Daretti, og så blandt andet Blightsteel Colossus og Sundering Titan som targets, plus to stykker af Power 9 (blå Mox og Time Walk) og alt muligt andet snask. Øj, jeg elsker det - jeg vinder ikke særligt meget (har fået en del anden-pladser med alt fra mono-grøn ramp til rød aggro, og så vundet én gang med grixis brokenstuff hvor jeg havde både Tinker og Show and Tell og Blighsteel Colossus, samt flere måder at snyde den og andre gode kort i spil på. Det deck var sgu sjovt!)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741

+1

Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jul 2015 13:00

Hvor er det gyldent! Folk stopper med at tjene mønter i spillet, og stiller spørgsmålstegn ved det. Wizards melder ud, at der ikke er nogen som helst begrænsning på, hvor mange mønter man kan tjene, og at de vil kigge på fejlen.
Flere folk bliver ramt af fejlen, og kan ikke tjene flere mønter. Wizards bekræfter så, at der har været lidt forvirring, for folk har ikke forstået at der rent faktisk er et loft for hvor mange mønter man må tjene (den forvirring giver sig selv, når Wizards har meldt det modsatte ud!). Det loft er så på 200 mønter (10 ranked kampe om dagen), men flere brugere rapporterer, at de ikke har kunnet tjene mønter de sidste 3 dage, fordi de har ramt loftet.

Det er nærmest uhyggeligt hvordan et firma kan være så dårligt til PR.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 12. jul 2015 13:32

Det er utroligt. Med hensyn til real-life Magic er Wizards tit supercool, men så snart det kommer til Duels, så er de bare nogle kæmpe tosser.

- Men de er lidt begyndt på det her sidste år, for jeg synes ihvertfald at fra 2012 til 2014 var tre fede spil.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2015 13:46

Og en booster koster 150, korrekt?
Så man kan latså åbne en booster om dagen, og en ekstra hver 3. dag ... Eller misforstår jeg noget her?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jul 2015 15:45

IkkNico skrev:Og en booster koster 150, korrekt?
Så man kan latså åbne en booster om dagen, og en ekstra hver 3. dag ... Eller misforstår jeg noget her?


Ja, det mener jeg er rigtigt. Det vigtige er dog, at det formegentlig betyder at du, såfremt du spiller det maksimale antal kampe (fucking 10! Jeg havde sessions hvor jeg tog 30 i rap uden problemer i 2015!).
Jeg havde håbet på, at jeg kunne have Gold til at købe både næste udvidelsespakke og alt indhold til den, når denne udkommer sent i september/tidligt oktober, men det virker måske som om, at det ikke er muligt (og måske er Duels bare ikke et godt spil).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jul 2015 17:17

Det store problem er egentlig bare, at der ikke er et alternativ til Heartstones arena-mode, hvor man kan tjene Gold.

En løsning ville være en type Ranked Match, som det kostede 50 guld at spille, og så fik vinderen af kampen 150 guld. Case closed, spilproblem løst. Ærgerligt at vi nok aldrig ser sådan noget implementeret.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 14. jul 2015 16:20

På en eller anden syg måde, så har jeg faktisk ikke så stort problem med Max 200 gold om dagen, som jeg troede jeg ville.

Hvis vi nu siger, at jeg er en gennemsnittelig magic spiller og/eller ranked bruger skill basseret match-making-system og/eller jeg altid spiller Jank.deck, så vil min win-rate ligge på omkring 50%.

Det er tyve kampe jeg kan spille om dagen (jeg går ud fra, man kun får 20 guld, hvis man vinder) og få guld for. Så mange kampe, har jeg slet ikke tid til at spille i hverdagen.

Og rent egoistisk set passer det mig også rigtigt godt, at andre spillere ikke kan grinde AI´en så meget, når der er et max på 200 gold :P.

Det betyder, at jeg ikke kommer håbløst bagud fordi, at jeg ikke gider spille mod AI :P

Jeg ved godt folk bare kan købe boostere, men stadigvæk! :P

Og who cares, hvis de andre køber boostere?

Der et 10 sekunder gammelt ordsprog, der lyder ; "Selv en Baneslayer dør til en Doom Blade" :mrgreen:

Se. f. eks det syge deck, jeg lavede, jeg linkede til tidligere i tråden med de kort, man starter med. Det tror jeg godt, at jeg kan vinde lidt spil med :mrgreen: !
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf Da Senzai » 14. jul 2015 17:57

Det smarteste ville være at lave et Cap, der hedder 1400 Guld om ugen istedet for et dagligt :P

Hvis man så kun har tid til at spille 2-3 dage om ugen, så kan man spille en helt masse der og så indhente de dage, man ikke har tid.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic Duels: Origins

Indlægaf TerrificFalcon » 15. jul 2015 13:45

Åh, suk!

Nu forlyder det sig, at cappet kun er på Versus - altså når man spiller online. Der er intet gold cap på AI-modstandere, hører jeg.

Til gengæld hører jeg også at Duels udkommer på Xbox One i dag! Det er godt nok svært at holde styr på hvad der sker.

EDIT: Nu lader det til, at Duels kommer på Xbox One "senere på måneden". Også kendt som "om et halvt år" :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster