Xboxlife forum

DotP 2015

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 27. okt 2014 18:07

Efter længere tids pause var jeg i lørdags inde og slynge lidt pap ved Faraos Cigarers lørdags-modern turnering (det er magic kort)

Jeg havde taget mit Grønne-Blå landdestruction / ramp hybrid-deck med derind.

I kan se decket her: http://www.danskmagic.com/deckbox/index.php?ID=160848

Planen med det deck er, at jeg ødelægger modstanderens lande, mens jeg selv ramper op til en Frost Titan eller kæmpeblæksprutten Lorthos og banker modstanderen med dem.

I første runde møder jeg et Mono-Rødt Burn deck. I spil et bøffer jeg hans lande, og så kan han ikke så meget. I spil to får han mig ned på 6 liv, mens han sidder med 2 Searing Blazes på hånden! Heldigvis, har jeg generet hans manabase så meget, at han ikke har råd til at betale for at skyde mine Frost Titaner, og jeg vinder derfor 2-0

I anden runde møder jeg verdens kedeligste UB Kontrol deck, men jeg får alligevel sneget et sejr hjem på 2-1

I tredje runder møder jeg et ret sejt Mono-Grønt Stompy deck. I spil et bøffer jeg hans lande, og så kan han ikke holde presset kørende, og jeg får smækket en Lorthos på bordet, der vinder spillet. Nogenlunde det samme sker i andet spil, bortset fra, at jeg havde taget Lorthos ud af decket for et par Obstinate Baloths. Jeg vinder 2-0

I fjerde runde møder jeg et Mono-blåt Tron deck, der vinder ved have Urza lande i spil, der kan lave sygt meget mana. Jeg spiller Landdestruction, så jeg tænkte: "hvad tror du selv?" og ødelagde dem. I spil 2 lykkedes det ham at få gang i en Mindslaver og senere end Sundering Titan, men så spillede jeg bare en Acidic Slime og ødelagde den. 2-0 sejr til mig.

I runde fem møder jeg en UR Storm / Pyromancers Ascension spiller - et Match-Up jeg normalt har meget svært ved, da jeg ikke gider spille med Counterspells.
I første spil får jeg spillet nogle exceptionelt gode Acidic Slimes, der både tog røde lande og hans Pyromancers Ascension. Det lykkedes mig sænke min modstander længe nok til, at jeg kunne vinde. Det gjorde jeg ved at gå aggressivt efter hans røde lande, så kan ikke kan spille Manamorphose og desperate ritual. Jeg fik også bouncet den tosse, der går hans spells en mana billigere to gange, og derved sænkede ham lidt. Jeg vandt spil et.

Jeg kommer til at fumle lidt, da vi sideboarder, og min modstander ser, at jeg sidder og overvejer at smide Summoning Trap ind i decket. Det skal han selvfølgelig kommentere ved at belære mig om at "Storm decks spiller altså ikke med med counterspells". Jeg er like, og hvad fucking så? Så meget desto bedre! Rigtige mænd mainphaser deres summoning traps. Når det kommer til kortspil, så følger jeg altså the School of YOLO!;

Hvem husker ikke DMQ´en for ca. 3 år siden, hvor jeg var oppe imod Danmarksmester Thomas Enevoldsen og hans Cawblade? Hvor jeg Mainphasede en Summoning Trap ind i Terastodon og smadrede Jace, The Mindsculptor og to lande, og vandt spillet? (Thomas skrev faktisk en artikel på DanskMagic.com, hvor mit play blev nævnt fordi det var så awesome)

Jeg spiller 8 dyr til 6 mana elller over plus 4 Acidic Slime. Der sgu da ikke noget galt med en tur 4 summoning trap ind i Woodfall Primus eller Frost Titan.

Det var lidt et sidespring. Men altså. I spil to vinder min modstander, og vi skal ud i et afgørende spil tre. Min modstander spiller jo som nævnt Storm - også kendt som SingleplayerMagic - og hver af hans turer tager omtrent 10 minutter, mens mine spilles på 10-20 sekunder. Det bevirker selvfølgelig at vi går i tid og der er 5 ture til spillet er slut. Min modstander spiller en Pyromancer ascension. Jeg river en Woodfall Primus fra toppen af decket i min første ekstra tur, der bøffer hans Ascension. Jeg tæsker min modstander med Primusen og vinder! :D Mine arme flyver op i luften over at havde tæsket hans superkedelige net-deck, og er ikke til at få ned igen! :D

2-1 til mig

I sjette runde møder jeg en UR Tempo/Counter-Burn spiller.
I spil et får han mig ned på 3 i liv, før jeg endeligt får lov til at sticke min Lorthos på bordet. Jeg får angrebet min modstander to gange med blæksprutten, og han er helt låst ned! Troede jeg. For så trækker min modstander en lighting bolt, spiller et land og skyder mig for 3. Øv!

Spil 2 er endnu mere øv. Min modstander har en tur 3 Blood Moon (Der laver alle mine nonbasic lande til Mountains) Hele spillet igennem sidder jeg derfor med 7 røde lande på bordet. Det er lidt uheldigt når jeg spiller Grøn og blå. Jeg taber derfor 0-2.

Alt i alt gik jeg så 5-1 og vandt samlet set hele turneringen. Det betød, at jeg fik sat lidt Prize-Money ind på mit Faraos Cigarer tilgodebevis.

Jeg havde derfor nok til at købe den nyeste Smash-Up udvidelse som jeg manglede! :D, Det jeg egentligt vil med det her indlæg er at fortælle, at jeg har fået den nyeste Smash-Up udvidelse, og det skal vi altså snart til at få spillet! :D!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 6. dec 2014 08:24

Wizards så åbenbart lyset, og gjorde premiums tilgængelige for alle via online kampe. Super feature, så skal man slås lidt mere for det.

Desværre er UI stadig (tydeligvis) designet til tablet brugere, og den hjvide baggrund giver mig hovedpine :(
Nogen der ved om dette kan justeres?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 6. dec 2014 12:25

Det kan man ikke. Menusystemet i spillet er det værste clusterfuck jeg længe har set, oh det siger en del. Designmæssigt er det en rædselsfuld katastrofe.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 6. dec 2014 15:01

Øv, så kan jeg ikke spille det. Jeg får simpelthen hovedpine efter 5 minutter, og har synsforstyrrelser (ligesom hvis man kigger ind i et skarpt lys, og blinker en hel masse) i et stykke tid efter jeg slukker :(
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 17. jan 2015 15:28

Hakeem fra NGA (og det officielle forum) har startet en YT med nogle gifte builds

http://www.youtube.com/channel/UC8mBGuYP99vIwDJpof7nawQ
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 17. jan 2015 19:59

Nu siger jeg det her som din ven, Nico, og som tidligere DotP fanatiker.

Drop nu det spil. :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 17. jan 2015 20:19

Tak Kasp, jeg prøver, men kan ikke. Synes Magic er skægt, men er godt på vej over mod Hex. Har prøvet lidt mere Hearthstone. Kedeligt. Det mangler altså noget dybde og variation. Synes det er de samme monstre man ser igen og igen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 17. jan 2015 23:32

Hearthstone har ingen dybde. Det har DotP altså heller ikke.

Jeg er personligt rigtig, rigtig glad for Android: Netrunner, som desværre ikke findes digitalt pt. Superfedt spil, som har mange deck-arketyper, forskellige måder at spille på, og vigtigst at alt, mange flere valg end mange af de andre spil. Mens at Hearthstone mere eller mindre er "træk et kort, spil et kort", så er Netrunner asynkront (hvilket er superfedt!), hvor den ene spiller har 3 actions per tur, mens den anden har 4 - disse kan man så bruge på at spille kort, trække kort, lave hacker-angreb (hvis man spiller som Runner-siden), etc.
Det giver spillet en hel del dybde, at man i højere grad er fri til at vælge, hvad man bruger sin tur på.

Ellers er der jo spil som Star Realms (rigtig god deckbuilder med genial digital udgave, dog lidt for afhængende af hvem der starter, i min optik), Summoner Wars og en masse andet, som kan købes på til fx Android og iGadgets.

Ærligt talt, så glæder jeg mig bare til at modtage min Xbox One-udgave af Twilight Struggle fra Kickstarter-kampagnen tidligere på året.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 17. jan 2015 23:51

TerrificFalcon skrev:Hearthstone har ingen dybde. Det har DotP altså heller ikke.

Måske ikke, men udvalget af kort føles større og mere varieret i DotP. I Hearthstone render man næsten altid ind i Ozze og Fenraptor og et par ture senere Yetien. Det bliver lidt ensformigt.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf TerrificFalcon » 18. jan 2015 00:11

Ja, der er et lidt større kortudvalg, men det gør det godt nok ikke mere interessant. Smid nogle penge i at spille Legacy Cube på MTGO i stedet, eller sådan noget.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 18. jan 2015 03:25

Jeg er også begyndt at spille mindre og mindre Magic. Den største grund til, at jeg stadigvæk spiller det er, at det gør alle andre og at det derfor er supernemt at finde folk spille med. Så når jeg lige har en lørdag, hvor jeg ikke ved, hvad jeg skal give mig til, så tager jeg ind til Faraos og spiller constructed.

Jeg vil på ingen måde påstå, at jeg er en dygtig Magic-spiller. Jeg er nok rimeligt gennemsnitligt. Forskellen på mig og langt de fleste andre Magic-spillere er, at jeg selv bygger mine decks, mens alle de andre spiller tier 1 og tier 2 "net-decks".

Jeg synes, at Magic - ihvertfald for mig - er gået hen og blevet et spil, der spiller sig selv. Det virker mere som om, at det er deck mod deck istedet for en spiller mod en spiller. Ihvertfald sålænge, at begge spillere spiller nogenlunde fornuftigt.

Der er meget ofte, at jeg føler, at det ikke er min skyld, jeg taber. Eller, at min sejr er fortjent. F. eks, når jeg møder et affinity deck, og jeg bliver slået ihjel inden, jeg har haft min tur 3.

Jeg boarder så altid creeping corrosion og Black Sun Zenith ind mod det deck. Kaster jeg dat shit i tur 3 plejer jeg, at vinde, men i de spil, jeg ikke trækker dem, så taber jeg.

Eller da jeg bankede en Tron-spiller 2-1. Begge sejre var i de to spil, jeg startede - og som min modstandere så fint påpegede, så var det fordi, at jeg startede, hvilket betød, at jeg kunne få min mana-dude i spil inden min modstander havde counter-mana oppe, og det gjorde, at jeg kunne spille igennem og uden om flere af hans counterspells.

Og så er der alle de gange, hvor en spiller Mulliganner til ingenting eller trækker tusinde lande eller ikke nogen lande.

En anden pet-peeve er, at jeg ikke forstår, at det spil skal være så latterligt dyrt. For prisen af et constructed deck, kan du jo nærmest få 5-6 seks rigtige brætspil. Et skide-land, der ikke kan andet end at komme untapped ned og lave to forskellige farver, kan snildt koste 150 kroner. For et fucking land.

Jeg har tabt spil alene af den grund, at jeg valgt at cheape out, og spille med pain-lande (ca 20 kroner) istedet for shock-lande (ca. 200 kroner). Jeg sad med 1 eller 2 liv tilbage, og kunne ikke kaste det kort, der ville vinde mig spillet, fordi, at jeg så ville miste liv på mine pain-lande. Havde jeg givet over 100 kroner mere for mit land, så havde jeg kunne spille kortet uden at tage skade.

Når du så har brugt 1500-3000 kroner på dit deck. Ja, så har du ét deck. Bliver du træt af at spille det samme deck igen og igen og igen. Så skal du ogsaa bruge de samme penge igen, hvis du vil spille et andet deck.

Det var lige en rant. Jeg forstår ikke, hvorfor alle mennesker ikke bare spiller Android: Netrunner, BattleCon eller Summoner Wars og, hvad der ellers er af spil derude, der er ligesågode (hvis ikke bedre end) som Magic og kun koster en brøkdel.

Jeg synes, at Magic kan være okay - hvis man f. eks sidder med en ven og spiller duel-decks (Duel-decks kortserien. Ikke det digitale Dotp). Der er bare så meget andet, jeg synes er bedre og som ikke har samme vanvittige prismodel. (f. eks. hvordan fuck, kan det være, at lande, der er need to have er rare/mythic rare? De burde jo være common/uncommon).

Jeg må hellere gå i seng.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 18. jan 2015 08:46

Heh, jeg spiller slet ikke med papir, det er et spørgsmål om bekvemmelighed og belejlighed. Det er fint for mig, at kunne starte maskinen op, og lige tage 4-5 spil en gang i mellem. Hvis jeg spiller hver dag og hele tiden, så brænder jeg simpelthen ud på spillet.

Jeg har ikke spillet nær så meget som d'herrer, hverken papir eller digitalt, og heller ikke så ,mange forskellige spil. Jeg har derfor ingen referencepunkter. DotP er DotP, en årlig udgivelse med adgang til en anstændig samling kort, der forhåbentlig på et tidspunkt udvides og/eller får hæftet en egentlig RPG mode på. I har jo været med et stykke tid, og ved hvad Magic har været, og for mig lyder det som om i savner "de gode gamle dage". Der er simpelthen sket så mange ændringer med det spil i var helt pjattede med, så det er blevet et andet spil. Måske er kortene blevet kedelige, og spiller sig selv som Senz er inde på. Måske har internettet bare ødelagt spillet, fordi så mange netdecker.

Jeg har efterhånden prøvet nogle CCGere efterhånden (Hex, Hearsthstone, Shadown Era, Duel of Champs m.fl.) og de har alle haft en ting til fælles; man møde hele tiden de samme deck eller de samme dyr. Om det er fordi folk netdecker eller udvalget bare er for småt, fordi alle spil er nystartede, ved jeg ikke, men sådan er det nu engang. Det betyder også at disse spil hurtigt mister deres appel.

Det eneste der har holdt ved er DotP, jeg gætter pga af den store spillerbase g et større udvalg af kort, men selv det virker som det er ved at dø langsomt. bevares man kan stadig nemt finde spil online, men diverse fora er temmeligt døde på denne tid af året. Hype toget plejer at starte omkring feb/marts, men sidste år gjorde Wizards en så eklatant dårlig figur ifht sit community, at jeg tor en del helt har droppet serien, eller i hvert fald lige skal se årets udgave an.

Personligt håber jeg på snart at se et PvE CCG. Yu-Gi-Oh og Metal gear Ac!d er stadig 2 af de bedste kortspil, jeg nogensinde har haft fornæjelsen af at spille.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 25. feb 2015 18:27

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2015

Indlægaf Da Senzai » 25. feb 2015 21:04

"DOTP moves from an annual release to a quarterly release to be closely aligned to paper Magic."

Det lyder meget spændende. Altså. hvis det kommer til PS4 :P

Edit: I virkeligheden lyder det fuldstændigt nuts! Hvad har de tænkt sig 150 nye kort, hver 3 måned? Der kommer jo til at være ligesom mange kort som i rigtig magic, så.

Edit2: Medmindre, at det bliver sådan noget, hvor jeg skal betale rigtige penge for boosters. Så er jeg selvfølgelig out.
Senest rettet af Da Senzai 25. feb 2015 21:26, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2015

Indlægaf IkkNico » 25. feb 2015 21:10

Da Senzai skrev:"DOTP moves from an annual release to a quarterly release to be closely aligned to paper Magic."

Det lyder meget spændende. Altså. hvis det kommer til PS4 :P

<3
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster