Xboxlife forum

Munchkin kommer til XBLA.

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf Da Senzai » 5. jun 2013 09:12

Hver eneste gang de sidste ti år, hvor jeg har trådt ind i en Tegneserie- eller Spilbutik har jeg set Munchkin hænge på væggen.

Her på det seneste er jeg blevet meget interesseret i spillet - selvom jeg dog aldrig selv har prøvet det.

Jeg besøgte spillets officielle forum, og fandt over denne linie i et indlæg:

Tinderbox Entertainment is working on a version of Munchkin for the Xbox Live Arcade, and we expect it to be out at some point in 2013! (Still no news on other platforms; we're getting ONE right before we start branching out to others.)


Munchkin kommer til Xbox Live Arcade med en release-dato, der lyder: Coming when it is good and ready.

Fedt! Jeg synes, at XBLA er en super-platform til kort og brætspil. Jeg har brugt mange timer på både Duels of the Planeswalkers og Settlers of Catan, og har sågar også smidt et par timer i Blood Bowl, som dog er et retail spil.

XBLA er især godt til folk som jeg, der er interesseret i brætspil, men ikke har nogen at spille dem med.

Jeg håber, at de gør ligesom Blood bowl, Catan og Duels, og laver Munchkin så tæt op ad original spillet som muligt. Alle spil, jeg nævner har eksisteret i minimum 15+ år, så hvorfor lave noget om på noget, der fungerer. Replicate original-spillet, og tilføj en god online-del og vi er flyvende.



Billede


Edit:

Kortspillet kan ses i action her:

Senest rettet af Da Senzai 5. jun 2013 13:36, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf JugsEater » 5. jun 2013 09:51

Gode nyheder. Har selv det meste af kortspillet, expansions, spin-offs osv., så det er da helt sikkert en titel jeg ser frem til...
Billede
JugsEater
Niveau 2
 
Indlæg: 142


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf TerrificFalcon » 5. jun 2013 09:57

Lækkert! Jeg troede, at det var dødt - men hvis de siger 2013, ja, så... Jeg krydser fingre!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf Da Senzai » 5. jun 2013 10:02

Teaser-traileren er fra 27/3-13, så jeg går udfra, at der stadig er gang i det ^_^

Langsomt, men sikkert! :D

Udfra kun det ene billede, ser det ud som om, at de gør meget ud af at animere de forskellige kort i spillet, så det er nok, det der tager tid.

Istedet for bare at gå efter den nemme løsning (som jeg ville havde foretrukket) bare at foto-kopiere kortene ind i spillet.

Jeg har ikke brug for ekstra grafik. Tegningerne på kortene er fint ^_^.

Det betyder også, at det vil tage længere tid at lave eventuelle udvidelser.

Det kan også være, at det jeg skriver her, er at lægge for meget i et billede.

Jeg skal ihvertfald have det på dag 1. Gælder om at støtte alle bræt/kortspil, der kommer til XBLA.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf TerrificFalcon » 5. jun 2013 10:08

Samme her - day 1 purchase. Man er nødt til at støtte op omkring de her spil.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf THE TARD HUNTER » 5. jun 2013 10:43

Jeg har ikke brugt xbla i langt tid, hvad koster sådan et spil evt. ?
smokh
THE TARD HUNTER
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Re: Munchkin kommer til XBLA-Arcade.

Indlægaf Da Senzai » 5. jun 2013 10:45

De fleste nye spil koster 1200 Microsoft point. En gang imellem ser vi også spil til 800.-

Hvis der er nogen, der ikke er bekendt med Munchkin-konceptet, kan man prøve en kort demo af spillet her;

http://www.worldofmunchkin.com/game/demo.html
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf IkkNico » 5. jun 2013 12:28

bare det ikke ender som Zonbies!!!

Det blev annonceret for 3-4 år siden, og siden er det ikke kommet noget nyt
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf TerrificFalcon » 5. jun 2013 15:44

Der har da været meget nyt om Zombies!!! - tjek bare tråden herinde ;)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf Dirty Harry » 5. jun 2013 17:40

Ifølge kortspillet kan man bevist snyde, såfrem at folk ikke kigger efter hvor mange hænder man har. Hvordan vil man tillade det på XBLA?
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf IkkNico » 5. jun 2013 18:01

TerrificFalcon skrev:Der har da været meget nyt om Zombies!!! - tjek bare tråden herinde ;)

Øv, aflyst, havde helt glemt at vi havde en tråd med det
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf Da Senzai » 5. jun 2013 18:06

Dirty Harry skrev:Ifølge kortspillet kan man bevist snyde, såfrem at folk ikke kigger efter hvor mange hænder man har. Hvordan vil man tillade det på XBLA?


Jeg tror ikke, at det skal være din største bekymring.

Det er en helt fin løsning, at man nok ikke kan snyde. (medmindre, at man har trukket et cheat-kort, selvfølgelig. :mrgreen: )

Uden at have spillet rigtigt Munchkin kan jeg ikke forestille mig, at det er særligt svært at se om modstanderen har mere end to våben eller flere store items.

Det kommer nok ikke til at påvirke spillet, at man ikke kan snyde, da alle, der har spillet mere end et spil vil opdage, når folk gør det.

Det, at man "kan snyde" er nok for at gøre spillet lettere, og at man ikke er nødt til at arbejde baglæns, og gøre flere ture om, hvis man opdager en fejl, og derved ødelægge flowet i spillet fuldstændigt.

Hvis man udnytter det er man bare en scumbag :mrgreen:

I competitive Magic, er det, det samme. Hvis begge spillere overser en trigger, så fungerer den som may ability, for ikke at smadre spillet, hvis begge spillere glemmer noget. Misser man en trigger er det bare ærgeligt.
Senest rettet af Da Senzai 5. jun 2013 18:18, rettet i alt 3 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Munchkin kommer til XBLA.

Indlægaf Da Senzai » 5. jun 2013 18:13

IkkNico skrev:
TerrificFalcon skrev:Der har da været meget nyt om Zombies!!! - tjek bare tråden herinde ;)

Øv, aflyst, havde helt glemt at vi havde en tråd med det


Ja, ligesom Talisman. Det blev jeg også ked af, at det ikke blev til noget.

Digitale brætspil er en hård og brutal branche!

Zombies!!! Blev dog lavet færdig og udkom til flere platforme. Bare ikke Xbox. Øv :/
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København



Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron