Xboxlife forum

State Of Decay Tråden

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Reinhold » 19. jul 2013 09:34

Jeg har brugt utallige timer i dette spil, og det er klart årets bedste arcadetitel endnu. Efter at have gennemført spillet render jeg nu rundt og hyggespiller lidt ud fra min gem lige før sidste spilmission. Jeg mangler her en del achievements, hvor jeg blandt andet er lidt famlende overfor følgende – folk der har tip til, hvor jeg finder og løser dem?

1) ”Home on the Grange” – antager at jeg skal lege matchmaking – men har ingen anelse om hvor det foregår.
2) ”Gun Thugs” – jeg har været forbi the Wilkersons flere gange, men de har umiddelbart ikke nye missioner til mig
3) ”Mercy shot” – jeg har endnu ikke (efter ufatteligt mange timer i spillet) oplevet at en af mine venner er blevet bidt og inficeret, hvilket gør det lidt svært at skyde knoppen af, og herigennem låse op for denne.

Er der et par fif?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf o1-bennermin10 » 19. jul 2013 10:39

Skulle du ikke dræbe ham sheriffen istarten af spillet? Mercy shot.
FIFA & Manchester United
o1-bennermin10
Niveau 3
 
Indlæg: 211
By: Slagelse/Nyrup


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 19. jul 2013 12:23

http://www.xbox360achievements.org/foru ... php?f=2106

Her er altid et hav af tips og tricks til xbox-spil.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Reinhold » 19. jul 2013 15:48

Takker - fandt lidt muligheder. Jeg har åbenbart f.... up, og gået forkert af et par missioner. Orker næsten ikke at starte forfra, så tror jeg sniger mig væk fra dette spil - og finder glæde hos andre sidespring
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 20. jul 2013 00:11

Som du sikkert har læst tidligere i tråden, så var jeg også på kanten af opgivelse, men alligevel påbegyndte jeg en 2. gennemspilning. Forstår man outpost-princippet, så kan man næsten havde save zone i 1. by (og egentlig også 2. by med warehouse, da der er 8 outposts muligheder). Derfor er spillet simpelt og ligetil. Jeg gik efter mercy shot og bad ass med samme figur (bliver Marcus træt, så fodrer ham med med kaffe og han glemmer søvn). Ellers er det bare at høre efter, når Lily opdater situationen - både med sweethearts and Wilkersons achivements. Best of good zombie-luck!!! Hvis du er helt zombienørd, så læs også Max Brooks' (ham bag den nye Brad Pitt World War Z) bog The Zombie Survival Guide. Manden har skrevet 350 sider - og langt hen af vejen temmelig seriøst - om hvad du gør, når verden bryder sammen grundet zombierne. Jøses! men fed læsning! Findes i boghandel til små 110,- på engelsk.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 10. dec 2013 23:26

Så er State of Decay: Breakdown åbenbart landet som DLC til små 50,- danske. Anmeldelserne ser gode ud, og zombie-udfordringer er der vist nok af. Er der nogen, der har investeret i Breakdown og kan smide et par ord?
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 16. dec 2013 18:45

Hmm, så gør jeg det selv :-)
Der er ingen storymode denne gang. Det handler kun om, hvor længe du kan holde dig i live. Du spawner et tilfældigt sted på kortet (det samme som State of Decay), hvorefter du skal finde dig et hjem og derfra opbygge en tilværelse. Efter et givent stykke tid melder Lily, at hun har spottet en reparerbar RV, som man så skal bringe hjem. Når du synes, at du vil smutte, at kan du max tage 7 + Lily med i vognen, så pludselig er det vigtigt at studere stats på de forskellige figurer. Smutter du i din RV, åbner level 2, og mareridtet starter forfra - denne gang er zombierne bare stærkere, hurtigere og mange flere... Der er achievements til level 6. Lækkert lækkert!
Der er challenges, som - når du færdiggør en - åbner op for en "hero", der er de ikke-spilbare figurer fra State of Decay. Udover det kommer de typisk med en eller andet fed egenskab...
Spillet er superfedt, og for en lille 50'er er der timevis af underholdning i skidtet. Jeg blev dog lettere ked af det, da en fucking juggernaut (jeg er hunderæd for dem) greb fat i min første figur, R.I.P. Abraham, og selv med fuld health blev han flået over i løbet af første juggernaut-greb. Hvad skete der lige der? Stod tilbage med en flok amatørfigurer, så nu er jeg begyndt at brede spillet ud, så alle er gode og stærke.
I virkeligheden er jeg lærer, så hvad var mere naturligt end at tage en lærer med ud i en zombieflok og detonere :-). Haha, fed achievement at få lov til at gentage.
Senest rettet af Lord Alla 8. sep 2017 20:39, rettet i alt 1 gang.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 27. dec 2013 12:16

Den sidste challenge:
Jeg mangler nu blot at færdiggøre en challenge – den sagnomspundne The Killer. Ligesom i hovedspillets Alan Gunderson så skal en af dine overlevere blive smittet med black fever, hvilket så skal udløse en ”mercy shot mission”. Det er en level 1 challenge, og jeg er nu på level 5 og i det mellemværende forløb har jeg ikke været i nærheden af at få black fever. Den er sværere at udløse end som så. Derfor tog jeg nye overlevere ind i går, så jeg nu har 22, men 24 senge, så de ikke i tide og utide laver en ”missing-mission”. Min madbeholdning er nede, køkkenet er fjernet, og lazarettet er skrottet, så der kan oparbejdes en ordentlig omgang sårfeber :-). De 3 sidste beboere, som jeg tog ind, sørgede jeg for at køre igennem to bloateres giftgasser og selvfølgelig blive i bilen og tage dybe inhaleringer. Ifølge nettets fora øger det chancerne (eller risikoen hvis der ses med humane briller) for black fever. Sidst men ikke mindst så er der blevet sprintet væk fra bilen, tilbage igen og dernæst påkørsel af de nye beboere, som så mister tillid til dig. Med andre ord så er de 3 nye ikke ”friends” og dermed ikke spilbare. Mit lille samfund består altså både af ”friends” og NPC’s. Det skulle være den rette blanding… Nu må jeg se! Jeg logger på i aften og ser om ikke morale og sygdomsbilledet er ”opløftende” i forhold til The Killer-challenge.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Justin Anhtony » 27. dec 2013 12:55

Har de fået fikset frameraten i spillet?
Justin Anhtony
Niveau 5
 
Indlæg: 1198


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 27. dec 2013 13:43

Jeg synes, den er blevet bedre. Stadig lidt smadder - specielt ved kørsel.
Dårlig framerate eller ej - jeg er afhængig af spillet :-)
Youtubebrugeren "LetsPlayCatGaming" har også super underholdende walkthroughs - enjoy!
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 27. dec 2013 17:06

Om challenges (25 gamerpoints/unlock all heroes):
Challenges gør 2 ting: De giver spillet en anderledes tilgang, da din ofte rutinespillestil (det du ved ikke slår dig ihjel) brydes ved, at du skal gøre ting og løse opgaver på nye måder. Det er sjovt og spændende. Gennem 5 levels har jeg ventet spændt på at slå 5 juggernauts ihjel, da jeg er hunderæd for dem (i virkeligheden er ferals langt frygtligere fjender, hvilket K. C. Winters erfarede i level 4). Det viser sig så, at 2 skud fra en granade launcher gør tricket på en level 5 juggernaut – tsk blot en tøsedreng med skrårem og seler.
For det andet så låser en løst challenge op for en ny helt, som du kan recruite til dit lille samfund. I forhold til normale overlevere, så kommer en helt med noget specielt: det være fedt våben, speciel egenskab (f.eks. call-in air strike), gode stats og/eller ekspertkundskaber (f.eks. er Eli munition expert).
Jeg har haft problemer med især 2 challenges, The Killer (endnu ikke løst) og The Rebel (kill 50 zombies using an asault rifle). The Rebel er en level 4 or above challenge, så der er rigelig med tid til at finde en assault rifle – troede jeg. Jeg har ledt og hamstret gennem alle levels de steder, hvor det giver mening, nemlig gun shop i lille by med kirke, gun shop i stor med Snyder’s warehouse og military stashes ved Fairgrounds. Og ingen assault rifle. Masser af smg’er, lmg’er, revolvere, pistoler, shotguns og rifles, men ingen assault rifle. Først i level 5 ved Fairgrounds fandt jeg én (1 stk.) assault rifle med den fordrukne ninja Andy Pimm. Hurra for Andy og hans ninjaskills. En lille note bør være, at ninja (kræver cardio 7) er en lækker skill i de højere levels, da man kan snige sig ved en acceptabel hastighed uden at lave larm. Huse kan gennemrodes på sekunder, så en ninja er lynhurtig :-).
Derefter kom The Rebel lynhurtigt. Jeg skruede en machined surpresser på (good for 50 shots) og havde Diane Montressor på våbnet. Hun har specility assault weapons med focus aim. Det var afgjort en lækker challenge, der foregik i slow motion takke være focus aim. En horde bliver pludselig en smuk, blodig zombiesymfoni (husk dog at spise en snack før du går i focus aim).
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 27. dec 2013 19:33

Overlevelsestips og tricks i State of Decay: Breakdown:

På den gode side af 60+ timer med State of Decay og State of Decay: Breakdown har jeg samlet mig et par tricks, der gør overlevelse lettere.

1. Snacks, ammo over 60 stk. samt influence resetter fra gang til gang du spiller.
Snacks: Derfor er det vigtigt, at du har lootet en rucksack med mad, som du smider ude foran dit hus, før du slukker. Næste gang har du hurtig adgang til at hente mad hjem (efter noget tid giver den dig snacks i inventory). Ved opstart får du mellem 2-6 snacks, så bedst er det, at du hurtigt finder mad, som du ”break open” (giver typisk 4 snacks + kaffe).
Før du rydder infestations/hordes så guffer du en snack, der holder din stamina oppe et lille stykke, når du går all-in i melee-kampe.
Før du slukker, kan du cardiotræne dine dårligste overlevere ved at sprinte og spise snacks. Det er en hurtig måde at leve op til rule #1 (se Zombieland for uddybning), og brænde overskydende snacks af – de resetter jo alligevel.
Ved levelskift bærer du dine snacks med videre. Med andre ord er det en god ide at samle en 20 stykker sammen, før du skifter level :-)

Ammo: Al ammunition over 60 stk. (af hver kaliber) resetter ved ny opstart, når den befinder sig i din kuffert-inventory. Al overskydende ammo smider du over i en carry-guy, hvor ammo ikke resettes ved ny spilopstart.

Influence: Opfører sig tilfældigt, men har det med at være ændret ved opstart. Derfor bør du brænde af influence af, før du slukker xboxen. Jeg opererer med 3 carry-guys, ammo and guns. Har du 200 influence og vil slutte, så bliv en carry-guy, gå til inventory og brænd din influence af på overskydende ammo (alt over 60 af hver kaliber), en pistol (koster typisk 66) og en rifle (typisk 80-108). Ved næste opstart kan du hurtigt og nemt få influence ved at lægge skidtet tilbage i dit inventory. Og som de siger: Har du ingen indflydelse, så kan du ingenting i livet (og spillet).

2. Ved levelskift bør du have mindst 30 byggematerialer, da du får lov til at beholde 30. Så er der kun 2 ”materials” til du kan flytte ind i Snyder’s warehouse, som er mit foretrukne sted. Start med at indlevere lidt våben/ammo, så du får indflydelse. Influence resetter ved levelskift, så carry-guys er et must. Dernæst beder du Lily om at lokalisere ”materials” via radio.
Materials findes ved construction sites og warehouses (shitloads ved Snyder’s).
Du bør bygge (og i den rækkefølge): lazaret, skydetårn, soveområde (ellers er dine folk alt for ofte MISSING, hvilket kan føre til offline død) og arbejdsområde…
Resten er luksus, og kan bygges i forhold til for eksempel challenges.

3. Ved levelskift kan du medbringe 6 personer + den obligatoriske Lily med mindre nogle kan sidde på taget, som Lily arrogant fortæller, hvor du fylder din RV.
Og faktisk kan der sidde ligeså mange på taget, som du ønsker.
Her er tricket: Du fylder din RV med 6 personer og Lily siger, hvad siges skal. Dernæst åbner du din in-game menu og går til sjernen, hvor der er en oversigt over alle dine overlevere. Her ser du, at 6 er på RV, fint fint. Andre du ønsker at tage med tager du et kig på. Ud for den enkelte er der ”switch to” og oftest ”check in”, når de ikke er hjemme. Du beder dem tjekke ind over radioen (klik check in), og de markeres nu på kortet. Snup en bil, kør hen til dem, tryk Y og vælg ”get on RV”. Nu sidder de på taget, for i næste level er de med…
Jeg tager altid 11 + Lily ved levelskift, da jeg så hurtigt har mulighed for at flytte til Snyder’s (50 materials + 10 people). De få ekstra gør, at et dødsfald ikke forhindrer mig i at nå Snyder’s hurtigt.

4. Lidt ekstra loot? Før du ”break open” eller ”take rucksack home” kalder du over radioen på scavengers (koster 10 influence). Når det er gjort, så snupper du alle ressourcer. Scavenger ankommer på et tidspunkt og finder en omgang usynlig gratis ressource. Tricket er dejligt, når du er desperat efter enten mad, medicin, benzin, byggematerialer eller ammo.

5. Slukker du xboxen, mens du har folk MISSING, så kan du risikere, at de er døde næste gang du tænder. Jeg lærte det på den hårde måde, da en mising maxed-out Jacob Ritter was found dead (men ingen rucksack) ved en opstart på level 3 eller 4. Et hårdt slag for mine overlevere, da resten var ikke-trænede folk. Det lærte mig at spille med mindst 3 forskellige personer, så deres stats hele tiden stiger…

6. Jeg har på fornemmelsen, at din kuffert-inventory skrumper ind hver gang du skifter level. Derfor kan carry-guy tricket besværliggøres, hvis du ikke kan smide gode ting tilbage i inventory.
Det tog mig cirka 3 levels at opdage den skrumpende kuffert, og jeg har lootet og taget alt med hjem. Jeg kæmper stadig med at tage skrammelvåben ud af inventory, når min influence tillader den luksus. Glem derfor konsekvent våben, der ikke har holdbarhed/durability 4 eller 5. Våben derunder kan være gode som back-up i en persons rygsæk, men bør ikke gemmes og repareres, når de går i stykker.

7. Kig lidt frem i dine challenges, så du ved, hvad du skal søge efter og beholde, når det findes. Ydermere bør dine personers egenskaber og kundskaber være godt blandede, så du har figurer, der kan håndtere forskellige situationer.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 31. maj 2014 12:24

Så er State of Decay: Lifeline landet her i går. Sølle 52 kroner eller svarende til en pakke smøger og en mælkesnitte - hvad vil du helst have?
Skal du overbevises om ovenstående, så har youtube-Wayne fra Letsplaycatzgaming smidt en times video op (https://www.youtube.com/watch?v=byyZxrNKHXI) og anmeldelse her (http://n4g.com/news/1518452/realgamerne ... ine-review).
Det ser hammerfedt ud... Fat en skovl og slå et zombiehovede i stykker; findes der noget smukkere? Jeg glæder mig til endnu engang at besøge Xbox 360'erens allertiders bedste titel.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 1. jun 2014 15:05

Hold nu op hvor er sværhedsgraden sat i vejret her i Lifeline. Det eller også er det et godt stykke tid siden, jeg gennemførte (lidt en selvmodsigelse, da det ikke er muligt) Breakdown.
Indtil videre har jeg spillet Lifeline som de andre, hvilket vil sige, at jeg looter og gennemroder alt, hvad jeg kan komme i nærheden af. Epic fail! Man starter ud som bad mother fuckers med alt inklusiv, og derfra går det støt ned ad bakken. Det har jeg dog først fundet ud af nu her, hvor jeg er nede på 2 spilbare figurer - alle de andre er blevet revet i stykker i Besieged missions på ens hovedbase, og de missioner kommer med ret korte intervaller. Jeg troede, at jeg kunne få samtlige achievements (der er sølle otte) i en gennemspilning, men må nok erkende, at det et no-go. Soldaterne, som man denne gang tager styringen af, er seje og bærer masser af våben og ammunition, men AI'en er som altid temmelig fjern og doven. I en Besieged mission overså jeg en AI-kammerat, der omringet af zombier tog sig tid til at tjekke sin tablet. Really? Som i lige nu! Her er da virkelig tale om en generation af unge mennesker, der altid skal Facebook-opdatere og tage endnu en selfie i endnu en uvant situation :-). Mange missioner er protect and secure, hvilket vanskeliggøres af AI'en. Om muligt er civilisterne endnu ringere end i det originale spil. Ofte når jeg simpelthen ikke hen til dem og sætte missionen igang, før de er KIA (a'et er lidt misvisende, for de gør oftest intet for at forhindre egen død).
Alligevel kan jeg ikke vente til næste gang, jeg loader spillet. Det er sgu underholdende, intenst og perma-death er stadig fedt - omend mine karakterer når at dø, før jeg egentlig rigtig kan og bør bekymre mig om det.
Slutteligt: Her er en første DLC, hvor jeg har dashboardet for at undgå at død med en karakter, men ikke fordi jeg holder af dem, men simpelthen for at undgå OVER GAME, da der ikke er flere spilbare karakterer :-) Se, det er intenst, men måske også lidt for svært til rigtig at holde af DLC'en. Måske hvis jeg havde spillet spillet rigtigt, og fra starten af gået i flæsket på alverdens ferals og juggernauts, havde jeg været tæt på at gennemføre på nuværende tidspunkt. Det må en ny gennemspilning vise...
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: State Of Decay Tråden

Indlægaf Lord Alla » 6. jun 2014 07:40

Så er SoD Lifeline gennemført 2½ gang. Der er to slutninger, der udløser achievements, og da spillet autogemmer på kun 1 save-plads, så er 2 gennemspilninger nødvendige. DLC’en er dog smaddersjov, selvom læringskurven er anderledes end Breakdown og det originale. Hvis man er målrettet og ved hvad man skal gå efter for at udløse hvilken slutning, så tager én gennemspilning blot 5-6 timer.

Achievement War Never Changes: Hold Sasquatch i live og gør, hvad han siger.
Achievement Last Voice of Danforth: Evac civilians og få positiv PR af Vianna Cho.

Du kan godt blive tidspresset (og influence presset) på din Wired for War-achievement, da drone strikes hurtigt forsvinder som en back-up mulighed (kald drone-strike så snart du kan, da du kan stacke dine strikes: Gem eksisterende i din bil, kald drone-strike og snup de eksisterende fra bilen igen). Du kan dog genetablere kontakt ved at outposte militær-stederne. Du finder typisk 1 militærsted pr. afkørsel.
Supermarkedet med den store parkeringsplads (mener det er afkørsel 3 til højre fra dit LZ) er et godt sted. Snack-up og saml så mange som muligt; dog minimum horde-størrelse. Er du til danger zone, så hop over hegnet ved dit LZs rampe-opkørsel til højre. Her kan du samle mange zombier, men også hurtigt blive revet i to dele…

Når du starter DLC’en, så lad være med at køre direkte til LZ, selvom du er på alert 3. Den alert trigges først, når du ankommer til LZ, så brug lidt tid på at melee din karakter op samt finde 6 rucksacks, som du nu kan opbevare i din bil (trucks har 6 ledige pladser) + 1 på ryggen. 3 af de 7 bør være Materials, så du er klar til at bygge så snart, du har overlevet første mini-siege tilbage i LZ.

For at smide din influence i vejret, så gå efter skydevåben samt level 4-5 melee-våben. Din truck kan også gemme våben og ikke kun rucksacks.

Når du på anden mission (recover the asset) har fundet ”din pakke”, så vent med at bringe den tilbage til LZ. Igen find 6 + 1 rucksacks (servey et par områder eller tre; warehouses og delivery trucks er ofte gode).

Husk altid at have gang i helitopteren, der kan bringe, hvad du ønsker af ressourcer.

Ammunitions Shop og upgrade til ”build explosives”. Lav Firebombs and Steel Pipe Bombs hele tiden. Spiller du “Last Voice of Danforth”, så er en latrine som minimum også en god ide.

Når “threat level” stiger til 2, så smid hvad du har i hånderne og vend tilbage til LZ. Miner og propantanke er naturligvis sat klar via dit oversigtskort. Din karakter bør have: Assault rifle + 60 rounds, 3 snacks, 3 medicin, melee-våben, 6 firebombs, 6 granades/steel pipe bombs. Så er du fandeme klar til Besieged missions. Har du en Powerhouse-karakter, kan vedkommende bære 4 i hvert felt.

Når threat level rammer 3, så indtræffer Besieged typisk efter 1-2 minutter. Du er nu oppe på taget, hvor du både kan se gate East og gate North. Du bliver oppe på taget så længe som muligt; hvis du kan undgå, at zombierne smadrer dine porte, så behøver du ikke engang at hoppe ned fra taget. Headshot zombier, der prøver at ødelægge dine 2 porte. Hvis der er mange, så smid en granat, der rydder alle, men ikke smadrer dine porte. Når dine civilians er i problemer (og det kommer de meget nemt), så smid en firebomb/granat, som igen rydder op blandt zombierne, men ikke skader friendlies.

Vælter du med en bil med rucksacks, så vær hurtig og fjern dine rucksacks, før bilen eksploderer.

Og en sidste ting: Simulatoren kører ikke, mens du er offline.

Og en allersidste ting: Hold kæft spillet er sjovt, selvom det er ret buggy hist og her. Jeg blev zombie-overrasket på en protect-mission, da 3 zombier valgte at storme gennem væggen for at smage på min karakter :-)
ENJOY!
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron