Xboxlife forum

DotP 2014

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 21. mar 2013 20:29

Så kom Duels of the Planeswalkers 2014 annonceringen.

10 nye deck
15 nye encounters
10 nye puzzles

Og så selvfølgelig en ny gamemode; Sealed
Efter at have læst denne artikel på examine.com, så tror jeg mere på at vi får Sealed Deck. Hvilket er en god nyhed i sig selv, men også indikerer stor cardpool igen i år.

Jeg forventer masser af ny info, schshots og videoer efter PAX east i denne weekend.

D2014 kommer i øvrigt også til Android i år, hvilket er gode nyheder for os, der ikke har en iPhone eller iPad.

Og til sidste den foreløbigt eneste video i omløb




*edit 06-04-2013*

Mere info og en ny video

Der kommer en Sealed campaign, hvor man bygger sit eget deck på 40 kort ud fra en 6 boostere. I Sealed campaign kan man vinde 3 nye boostere, og ender med at have 151 kort at bygge deck med. Puljen af kort kan ikke resettes, til gengæld kan man have 2 forskellige puljer kørende, med mulighed for at købe flere for $2 stykket.

Der kommer en random deck mulighed, men det vides endnu ikke om det bliver i en seperat liste.

Ingen offciel udgivelsesdato endnu, men et godt gæt er onsdag d. 19/6

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 21. mar 2013 20:38

Fedt! Nu blev det dog annonceret sidste år, at de ville udkomme årligt, så det er jo ikke en heeeeelt rigtig annoncering. Ikke desto mindre er det meget fedt!
Jeg tror altså bare, at den nye gamemode er Sealed, hvilket også passer mig fint, omend det virker lidt spøjst, hvis man bare inkluderer hele card-poolen. Ikke desto mindre er jeg blevet meget, meget glad for at spille en hulens masse Sealed på MTGO, så mon ikke at Sealed DotP14 ville være en succes hos mig. Jeg er i hvert fald med på et first-day purchase, ligesom de sidste par udgivelser - det bliver fedt!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 21. mar 2013 21:52

De 10 originale 2013 var monsterfede, og jeg har meget svært ved at se, hvordan de kan toppe dem. Helt seriøst. Jeg synes virkeligt, at de var fede og godt lavet. De var virkeligt underholdende at spille, og man kunne gå flere veje med deckene og stadig vinde - så mere af det, tak. Decks der kan bygges og spilles på flere forskellige måder, så 10 decks faktisk bliver til 20-30 :D

Sealed lyder spændende. Jeg er spændt på at se, hvor mange forskellige kort de inkludere til denne game mode - og hvilke.

Day one her, selvfølgelig.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 21. mar 2013 22:25

Altså, Shin, den lækkede achievement-liste indeholder 5 decknavne, deriblandt "Chants of Mul Daya", som kunne tyde på et Emrakul ramp-deck... Det lyder vist ikke helt værst i dine ører ;)! Masks of the Dimir, Sliver Hive, Enter the Dracomancer og Avacyn's Glory... Det skal nok blive solidt!

Specielt, hvis der er Sealed med. Nøj, det bliver da bare godt!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 21. mar 2013 22:27

Da Senzai skrev:... så 10 decks faktisk bliver til 20-30 :D

Så mangler vi bare 4-5 save slots per sæt, så man ikke skal sidde og ændre sine deck hele tiden
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 22. mar 2013 12:59

IkkNico skrev:
Da Senzai skrev:... så 10 decks faktisk bliver til 20-30 :D

Så mangler vi bare 4-5 save slots per sæt, så man ikke skal sidde og ændre sine deck hele tiden


Ja!!!

Skulle jeg lige komme med min Magical Christmasland ønskeliste til Duels 2014 vil min top 3 være

- Decks af samme kvalitet og med samme fleksibilitet som dem fra 2013 (heck, bare giv mig de 15 første decks fra 2013 som DLC!)
- Random select! Random deck, og gerne mulighed for random 60!
- Concede funktion, så vi slipper for AI takeover i Ranked

Duels 2013 var nået nær perfekt. De sidste DLC-decks var dog lidt kedelige, og virkede ikke ligeså gennemførte. Man tydeligt mærke, at de manglende promo-unlocks, da det var promo-unlocksne, der gjorde, at de første decks kunne bygges på flere viable måder. ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 22. mar 2013 13:03

TerrificFalcon skrev:Altså, Shin, den lækkede achievement-liste indeholder 5 decknavne, deriblandt "Chants of Mul Daya", som kunne tyde på et Emrakul ramp-deck... Det lyder vist ikke helt værst i dine ører ;)! Masks of the Dimir, Sliver Hive, Enter the Dracomancer og Avacyn's Glory... Det skal nok blive solidt!

Specielt, hvis der er Sealed med. Nøj, det bliver da bare godt!


Jeg ELSKER Eldrazi´er! Så flere af dem tak!

Jeg får det fysisk dårligt, hvergang jeg hører ordet Mul Daya, da jeg ikke kan lade være med at tænke på et kort, der hedder Valakut, the molten pineapple. Det har jeg godt nok tabt til mange gange.

Jeg er meget spændt på, hvordan Sealed vil fungerer i praksis. Det vil være lidt kedeligt f. eks, hvis man bygger et deck, og så spiller man det kun en gang, og så skal man bygge det igen.

Jeg håber, at det bliver noget med, at man bygger et deck, og så har man det f. eks i 5 kampe. Eller man joiner en "Lobby", og når så man er 8 spillere, så starter den en turnering. Der skal dog gerne være enten en høj straf for at quitte midt i turneringen eller en god præmie for at vinde, så der er en grund til at spille færdigt og vi undgår ragequittere, der ødelægger det for dem, der gerne vil spille turneringen færdigt.

Jeg håber bare ikke, at de er idioter og laver sealed til et eller andet story-drevent single player only piss. Single Player i duels er bare en sur tjans, der skal overståes, så man kan få sine decks, og så unlocke kortene til dem i multiplayer.

Det bliver spændende at se! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 22. mar 2013 13:31

Da Senzai skrev:... et kort, der hedder Valakut, the molten pineapple. Det har jeg godt nok tabt til mange gange.

Mana OG boardcontrol/direkte damage efter T6 for en pris af ... ingenting, vildt.
Billede

Da Senzai skrev:Jeg er meget spændt på, hvordan Sealed vil fungerer i praksis.

Tror det bliver SP og måske private matches only ... Forhåbentlig ved vi meget mere om det efter weekenden.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 22. mar 2013 13:45

Xboxlife.dk Sealed launch-turnering?
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 22. mar 2013 13:48

IkkNico skrev:
Da Senzai skrev:... et kort, der hedder Valakut, the molten pineapple. Det har jeg godt nok tabt til mange gange.

Mana OG boardcontrol/direkte damage efter T6 for en pris af ... ingenting, vildt.
Billede


Man spiller med den i Mono-grønne ramp decks, hvor halvdelen af dine lande er bjerge. Kort fortalt spiller du 4 Primeval Titans og kort, der laver mana eller finder basic lande for resten.

Ideen er så, at du har 6 mana i tur 4 (3 med en gudehånd), og så spiller du ham her:

Billede , og han finder så nogle af dem her Billede + Billede

Hvis Titanen får lov at til angribe en gang, så har du tabt, da alle hans røde lande giver 6-12 i skade, når de kommer i spil.

Nå ja, og så har han selv 6 i power og trample.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 22. mar 2013 13:54

Affochattan siger jeg bare

TerrificFalcon skrev:Xboxlife.dk Sealed launch-turnering?

Det kunne være fedt, så skal jeg fa'me rive jer rundt :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 22. mar 2013 18:03

Haha, tro på det. Lad mig bare sige, at det går relativt godt i MTGO GTC Sealed for undertegnede ;).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 22. mar 2013 21:14

Gameplay, GUI, deck editor og hvis man pauser, et kig på nogle af de nye kort

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf IkkNico » 24. mar 2013 18:28

Har tænkt store tanker om Sealed i D2014, og hvis vi kan tro på de Steam Achievements der allerede er smidt ud på det store, farlige internet, så vil jeg gætte på at Sealed bliver single-player only. Til gengæld får det sin egen kampagne, og vi får mulighed for at bygge lige præcis de deck vi vil med hele kortpuljen (dette kan man så kun gøre i Sealed).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: DotP 2014

Indlægaf Da Senzai » 24. mar 2013 19:02

Det er også, hvad jeg har forstået på det officielle forum. Forhåbentligt har du ret i, at det er hele den eksisterende kort-pulje, således, at de ikke har brugt tid på at finde på nye kort. Og derfor istedet har brugt tid på det vigtige. De ti 1 vs 1 deck.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster