Xboxlife forum

Guardians of Middle-Earth

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 18. dec 2012 21:18

Jeg synes generelt, at Guardians of Middle-Earth er et svært spil - det kan også være, at det er mig, der har svært ved det.

Jeg tror, at jeg er for utålmodig, og det gør, at jeg dør uheldige steder. Eowyn har jeg dog fornuftig succes med synes jeg.

Hun giver meget lidt i skade, og jeg overvejer give hende det gem, der giver hende 60 basic skade over 5 sekunder, da det kraftigt forbedrer hendes damage output. Regenerations-raten og mit Max-Health vil falde med henholdsvis 4 HP Regen i sekundet, og mit Max Health med 8%, da det bliver på bekostning af et grønt 2-slots relic. Jeg er ikke helt sikker på, om det er det værd.

Ligenu kører jeg 3 Relics der giver plus til Regen, og alle mine 6 grønne slots er fyldt ud med +4% Max Health. På level 14 har jeg ca 1800-1900 Max Health. Jeg heler 23 HP i Sekundet + min Lady of Rohan Bonus (som jeg stadig ikke er sikker på, hvor meget giver. 10-15 i sekundet ved høje levels?)


Alt min Regeneration gør, at jeg er svær at slå ihjel, og vigtigst af alt, at jeg kan hele med Great Renown samtidigt med, at min Healthbar stiger. Det er også kongen, at når jeg er presset, så kan jeg aktivere skjoldet, og så hele HP, mens de tæsker på mit skjold.

Gameplay-mæssigt:

Forsøger jeg mig at mænge mig med mine hold-kammerater og hele dem i kampens hede, samtidigt med, at jeg hele tiden er klar til at trykke A, når deres health bliver lav. Eller bedre endnu, når jeg er opmærksom på modstander-figurers animation, og kan nå at lave et skjold inden jeg eller mine team-mates bliver ramt af fjendtlige abilities.

Eowyns Basic attack output er lav, men hun er rigtigt god til at tage strikers og enchanters ud med hendes I AM NO MAN. Bruger jeg den, når jeg har 7 aktive Lady of Rohim counters (det er hele tiden) bliver de stunnet og mister 50-60% af deres Max Health, hvorefter, jeg løber over og rooter dem, og hugger dem et par gange, så de dør.

Eowyn er rigtigt fed, hun er bare meget lang tid om at tæve andre end Strikers og Enchanters, og det er også derfor, at hun skal rende rundt sammen med Team-Mates. Hun kan godt gå alene i starten på low-levels, og levele op, men ved højere levels skal hun gå samme med andre , obviously, da hun ikke kan tæve nogle selv.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf BrutalTarbensen » 19. dec 2012 00:26

Jeg synes også det er et svært spil. Især er det surt at ende på et hold med bots eller quitters.

Jeg tror jeg vil prøve at arbejde på mit Sauron build fremover, Éowyn og Sauron er en døbringende kombination hvis de arbejder en smule sammen, da Sauron har en meget høj Basic Damage, som man tilmed også kan booste med gems og relics.

Jeg har juleferie fra imorgen eftermiddag, så jeg håber, at se nogle hoveder online til lidt battlegrounds
BrutalTarbensen
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf TerrificFalcon » 19. dec 2012 17:31



Som annonceret er Great Goblin udkommet i dag, og det samme gælder også Thorin Oakshield - så nu er vi oppe på 4/8 udgivede Guardians indtil videre. De sidste to kender vi ikke noget til, men Barrow-wight Lord og Snaga er i hvert fald på vej.

Gad vide hvornår de udgiver næste Season Pass, og gad vide hvornår Survival Mode udkommer. Jeg synes i hvert fald, indtil videre, at pointsne til mit første Season Pass er givet godt ud. Jeg ville stadigvæk have købt al DLC'en til spillet lige pt., og jeg forventer også, at jeg ville have købt de næste sæt Guardians, så det er 400 points sparet i sidste ende. Godt nok ikke værst!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 19. dec 2012 18:09

Jeg har spillet begge figurer idag, og de virker ret solide-begge-to. Især Thorin er vild. Måske for vild?. Han har sin Ultimate, der giver plus 30+ Critprocent, og en ability, der giver hurtigere attack og movement speed.

Derudover har han en Ability, der giver True Damage og kan critte.

Han er en figur, hvor du løber ind, popper alle dine abilities, og så hugger du folk ned.

Mit Mozgog loadout er optimeret til at lave Crit, og smider jeg mit Mozgog build på Thorin, så har han +100% crit chance i 8 sekunder på level 14 eller 80% på lvl. 10 Kombiner lige det med attack og movement speed på +50%, og en ability, der giver true damage og kan kritte.

Drawbacken er så, at hvis du spiller mod en eller anden idiot, der spiller Eowyn, og hun ikke dør (f. eks ved at bruge skjold plus root), så får Thorin hug på tilbage svinget, da de fleste af hans evner vil være på cooldown. Han har dog et skjold, men alligevel.

Goblin King er jordens klammeste Tank, der bare hopper ind i midten af Team-fights og generer modstanderen, med sin taunt, og en evne, der gør at man ikke kan skade ham i et par sekunder.

Thorin virker sick, mens Goblin King bare er klam på den gode måde.

Det var mit førstehåndsindtryk.

Med hensyn til at game, er jeg nok først klar lørdag aften.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf nakka » 19. dec 2012 18:30

fik lige set at det bliver gratis for playstation plus kunder på playstation 3..
så er der nogle her på siden der har gode tips og triks. er slet ikke inde i varmen når vi snakker denne slags spil
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 20. dec 2012 14:48

nakka skrev:fik lige set at det bliver gratis for playstation plus kunder på playstation 3..
så er der nogle her på siden der har gode tips og triks. er slet ikke inde i varmen når vi snakker denne slags spil


Mit bedste råd, og det ikke engang ment i sjov, er at du forsøger at lade være med at dø.

Særligt i starten af spillet, da du vil være et level bagud, når du respawner igen. Ham der slog dig ihjel får XP for at bøffe dig, og du får ikke noget XP i alt den tid du bruger på at respawne og komme tilbage til kampen igen.

Det er meget op ad bakke at kæmpe mod Guardians der er mere end et level højere end dig, da de giver mere skade, og har mere liv.

I slutningen af spillet vil respawn tiderne være 30-45 sekunder, og på den tid kan dine modstandere nå at ødelægge rigtigt mange ting.

Dine tårne er dine bedste venner, når du er ved at være presset så bare løb tilbage og gem dig bag dit tårn, da de giver rigtigt meget skade mod guardians. Oftens vil din modstander ikke følge efter dig, når han er inden for tårnets rækkevidde.





Da Senzai skrev:Mit Mozgog loadout er optimeret til at lave Crit, og smider jeg mit Mozgog build på Thorin, så har han +100% crit chance i 8 sekunder på level 14 eller 80% på lvl. 10 Kombiner lige det med attack og movement speed på +50%, og en ability, der giver true damage og kan kritte


Hov, jeg var vist på stoffer igår. Thorin kan kun komme op på +92% chance for kritikal, og det er kun for 5 sekunder af gangen.

heh, kun 92%
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 21. dec 2012 16:08

Der er lige change of plans her, da jeg får gæster fra Odense imorgen. Jeg er nødt til at rydde lidt op og støvsuge, så jeg når ikke ind og spille Magic kort i aften.

Jeg er derfor på Guardians of Middle-Earth hele aftenen idag istedet for imorgen, og jeg håber at resten af Team 100% Win-Ratio også er klar! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 22. dec 2012 10:19

Så er der ny balance updatering igen! DAT POSTLAUNCH SUPPORT!

Jeg er lidt ked af, at de har gjort, MY MAN, Arathorn dårligere, og samtidigt overrasket over, at det eneste, de har gjort ved Thorin er at fikse en bug. For jeg synes godt nok, at Thorin er lidt for god som det er nu.

5 Mindre i skade per pil fra Arathorn er faktisk en god del.

Og så er det også irriterende, at de har gjort Mozgog dårligere, da han også er en jeg spiller, men det må bare være et tegn på, at jeg skal droppe mit Crit-damage build med ham, da han stadig kommer op på 100 procent attack speed med Goblin Fury Relic + Berserk / 65%+35% :P

Arathorn
Basic Attack Damage reduced by 5 points.
Movement Speed reduced to 14.7 from 14.8.

Felgrom
Kaboom! timer reduced to 10 seconds from 20 seconds.

Legolas Greenleaf
Elven Onslaught set to 3 second DoT and 3 second Basic Attack Resistance Debuff.
Elven Onslaught’s cooldown reduced to 30 seconds from 40 seconds.
Elven Onslaught’s damage rebalanced to tick for 40/60/80/100 Ability Damage.
Elven Onslaught’s Ability Power ratio increased to 0.14 from 0.10.

Mozgog
Berserk Rage's Attack speed boost lowered to 20%/35%/50%/65% from 20%/39%/56%/77%.

Thorin Oakenshield
Passive no longer grants unintended assists and does not reveal Enemies in their base when they respawn.

Witch-king
Death Cooldown decreased to 52 seconds from 55 seconds.
Death strike rebalanced to 50/75/100/125 from 50/72/94/116.
Death DoT now ticks for 8 seconds, down from 10 seconds.
Death Ability Power ratio on strike lowered to 0.3 from 0.6.
Death Ability Power ratio on DoT lowered to 0.08 from 0.1.
Malice Ability Power Ratio on strike lowered to 0.4 from 0.5.
Malice Ability Power ratio on DoT raised to 0.01 from 0.001.

Command: Amplify Ability
Overall Command lasts 10 seconds, down from 12.
Raised to a boost of 200 Ability Power, up from 150.
Lowered to give 6 Basic Damage, was 10.
Lowered to give 1 Basic Damage per level, was 5.

Relic: Woodmen’s Resilience
Woodmen's Resilience Relic Ability Cooldown reduction dropped to 20% from 25%.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf TerrificFalcon » 22. dec 2012 15:00

... De har buffet Legolas.
Oh. My. God.

Ses på slagmarken senere i dag. Pilene kommer jo til at flyve ud over det hele, nu med stærkere Elvish Onslaught - nøj, hvor er det dumt!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf TerrificFalcon » 22. dec 2012 18:30

Lagde lige mærke til en Relic, som jeg godt kan lide. Den burde nok nerfes.

Osgilliath Shield Relic, 4-slot gul/grøn/grøn/grøn
"After using Basic Attacks or Abilities 7 times, you gain a Shield that blocks damage equal to 15% of your Max Health"

De fleste figurer har som udgangspunkt 1 angreb i sekundet. Så er spørgsmålet bare hvordan resten af buildet skal se ud, men forestil jer det der på Eowyn eller en anden Defender. Det er jo ligesom at være udødelig!
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf WEZL_DK » 22. dec 2012 23:39

Så fik jeg mit bælte til mozgog bygget færdigt og kæmpet mine første kampe i elite, og hold da op hvor en forskel! Meget mere spændende kampe man får sig der, og helt sikkert 1000 gange bedre når man har headset på og arbejder sammen :).

Mit største problem nu, er at jeg kun spiller som Mozgog. Vil gerne finde en warrior mere og så måske en defender (har prøvet et par strikers, men det er ikke lige min spillestil).

Men ja hvor har jeg meget sjov i dette spil! Og hvor kan det få mig op i det røde felt :D, når jeg laver en dum fejl og dør, eller bliver for grådig.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Kayniel » 22. dec 2012 23:43

Jeg kunne godt finde på at hoppe med på vognen når jeg engang har lidt tid efter jul. Hvem ligner mest Vanessa?
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 23. dec 2012 12:01

Kayniel skrev:Jeg kunne godt finde på at hoppe med på vognen når jeg engang har lidt tid efter jul. Hvem ligner mest Vanessa?


Godt at høre, vi er nemlig også på udkig efter en 5 mand til Team 100% Win-Ratio, så vi kan fyre op for Elite Battlegrounds. Umiddelbart tror jeg, at det er mest Thrain og Galadriel, der mest ligner Vanessa i spille-stil ^_^

TerrificFalcon skrev:Lagde lige mærke til en Relic, som jeg godt kan lide. Den burde nok nerfes.

Osgilliath Shield Relic, 4-slot gul/grøn/grøn/grøn
"After using Basic Attacks or Abilities 7 times, you gain a Shield that blocks damage equal to 15% of your Max Health"

De fleste figurer har som udgangspunkt 1 angreb i sekundet. Så er spørgsmålet bare hvordan resten af buildet skal se ud, men forestil jer det der på Eowyn eller en anden Defender. Det er jo ligesom at være udødelig!


Jeg tænker mest Ori. Jeg spillede med Ori i går morges, da han bliver min figur på Loadout 6, og der kiggede jeg netop på den Relic du nævner der.

Jeg kørte et Cool-down build med Blue Mountains Relic, der giver 1% Cooldown for hver Ability man bruger efterfuldt af 2 blå 2-slots relics, der giver ability power og penetration.

Jeg synes ideen er god nok, men Ori var alt for squishy til mig, der normalt bygger mine figurer som Tanks, f. eks mine Eowyn, Runsig og Beregond (- som er fucking boss! Det siger jeg om alle de figurer jeg spiller. Spillet er nemlig så godt lavet, at alle figurer undtagen halvinger er fede!)

Jeg prøvede også et build, der hed Ability Cooldown + Lifesteal på Abilities, men da Ori´s Max Health og Resisstance er meget lav i forvejen, så nåede jeg ikke at få noget liv igen, før jeg var død alligevel.

Det bedste build man kan lave med Ori tror jeg er ren Ability Power/Penetration, men det passer ikke til min spillestil.

Det jeg bider mærke med Osgilliath shield er tre ting.

1 - Tre grønne Relics, der hjælper min Ori med overleve i starten af spillet.
2 - Der er ingen cool-down på Relic´en eller timer, for, hvor lang tid skjoldet er aktivt.
3 - Der står IKKE, at den ikke stacker

Så tænker jeg. Hey! Blue Mountains Relic sammen med Osgilliath Shield!

Problemetstillingen der er, at enten har jeg 25 Procent Cooldown på Level 14 eller også har jeg skjoldet på Level 14. Det er for sent for begge effekter synes jeg.

Så stedet så kører jeg Osgilliath Shield som første Relic for grønne slots, og skjold, og så kører jeg Black Gate Relic for skjold nr. 3 og boosting af effekter - og vigtigst af alt - Ancient History skjoldet i Ori´s spell-chain.

Med det load out når Ori at aktiverer 3 forskellige skjolde under et spell-chain angreb fra ham, hvilket gerne skulle give mig den øgede survivability jeg leder efter, og mindske den squishiness han har. Det bliver på bekostning af Ability Power, buildet passer meget bedre til mig.

Min Spell-chain skulle derfor se sådan her ud i teorien på level 14.

As it is Written (Skjold 1 fra Black Gate Relic) - Ancient History (Skjold 2, gjort stærkere af AP fra Black Gate) - As it is Written - Dirge of Durin - As it Was Written - Last Word - As it is Written (Skjold 3 fra Osgilliath Shield)

Altså:

A (skjold1), B (skjold2), A, Y, A, X, A (skjold3)

Skjold 3 - Osgilliath kommer realistisk ikke samme sted i kæden hver gang, da det ikke er sikker, at jeg når at bruge 7 evner før fjenden (guardians eller creeps) er død, men det betyder heller ikke noget, hvornår i kæden den kommer, bare den kommer, da den alligevel stacker, og hverken har en cooldown eller tid, den er aktiv.


DAT THEORY FIGHTING!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf BrutalTarbensen » 23. dec 2012 18:56

Da Senzai skrev:
As it is Written (Skjold 1 fra Black Gate Relic) - Ancient History (Skjold 2, gjort stærkere af AP fra Black Gate) - As it is Written - Dirge of Durin - As it Was Written - Last Word - As it is Written (Skjold 3 fra Osgilliath Shield)

Altså:

A (skjold1), B (skjold2), A, Y, A, X, A (skjold3)

DAT THEORY FIGHTING!


Som jeg også fortalte dig, da vi mødtes online tidligere idag, så vil jeg bruge en anden kombo af skills, hvis jeg ikke har en medspiller ved hånden.

A, X (B), A, B (X), Y og slutte med A. På den måde får du gjort skade med Y istedet for bare at stunne fjenden. Du står så til gengæld stille meget længe, hvor fjenden så evt. kan give dig klask.

Det blev så måske ikke til så meget kritik, men nærmere en tilføjelse :P
BrutalTarbensen
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: Guardians of Middle-Earth

Indlægaf Da Senzai » 23. dec 2012 19:41

Hej! :D

Det er helt sikkert et godt tip!

Jeg behøver ikke bruge Stunnet mid-combo, og det er i virkeligheden bedre at bruge Dirge i slutningen af comboen. Så kan jeg bedre vurdere, hvor meget liv modstanderen har, og om det så er bedst at stunne ham eller bruge Dirge som en finisher.

Min tanke har været, at den kombo, jeg postede var god fordi, at når jeg laver et stun midt-combo, så kan min modstander ikke slippe væk, og så kunne jeg nemmere ramme ham med de efterfølgende abilities.

(fungerer måske også bedre i et Cool-down-build, hvor skjoldet er ved at være kølet ned igen, så jeg kan resette mit A)

Det er situationsbestemt, og det gælder om at være vågen, og så læse situationen for at se, hvad der er bedst - og så ikke være fumle-fingeret! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron