Xboxlife forum

Magic 2013 - Jeres Decks!

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 11. jul 2012 20:05

Jeg synes, at det kunne være spændende med en tråd, hvor folk poster de decks, de spiller i Duels of the PlanesWalkers 2013.

Så kan folk komme med spørgsmål og kommentarer til dem. Hvis I har brug for hjælp til jeres decks er dette også stedet.

Jeg starter med mit Main Deck, da jeg slet ikke kan få armene ned over, hvor fedt Ancient Wilds er :D

Mit deck er bygget op omkring Wild Pair, Landdestruction med Acidic Slime og at misbruge enter the battlefield effecter til at få kortfordel. Det er lidt langsomt, hvilket også er grunden til 3 Thragtusk og 3 Wurms, så vi kan få lidt liv.

Mit deck lyder:

Ancient Wilds:

25x Forest

3x Wood Elves - Ramp, Get There!
3x Elvish Visionary - Ramp, Get There!
1x Carven Caryatid - Ramp, Get There. Kan finde Stingerfling Spider med Wild Pair.

1x Roaring Primadox - Sender Acidic Slime op på hånden. Kan findes via Wild Pair med de fleste af vores dyr.
3x Acidic Slime - Win-Condition via Landdestruction.
2x Erratic Portal - Sender Acidic Slime og Modstanderens dyr op på hånden.

2x Vengevine - INFINITE BEATS! Og giver os noget at finde med Wild Pair, når vi spiller Edderkopper.

2x Pelakka Wurm - Redder vores røv, og erstatter sig selv, hvis den bliver ramt af removal.
1x Wolfbriar Elemental - Win-Condition. Laver uendeligt Ulve med Erratic Portal.

3x Wild Pair - Vores Main gameplan. Giver massiv kortfordel.
1x Fauna Shaman - Kan finde hvad vi skal bruge, når vi skal bruge det.
2x Natural Order - Kan finde hvad vi skal bruge, når vi skal bruge det.
1x Terastodon - Bøffer 3 af modstanders lande. Allerede i tur 4 ved hjælp af Natural Order. Kan også lave dine egne lande til 3/3´ere, hvis det tid til BEATS!

1x Gigantomancer - Win-Condition. Kan findes ved hjælp af alle Visionary og Wood Elves, så snart Wild Pair er på bordet.
3x Thragtusk - Giver 5 liv, og sørger for, at vi når til late-game, hvor dette deck er bedst.
1x Eternal Witness - Lader os bruge alle korte i graven.
3x Beast Within - Vi må gå ud fra, at modstanderen også spiller gode kort, så selvfølgelig skal vi have removal.
2x Stingerfling Spider - Til at skyde Baneslayer Angels og Dæmoner ned.

Edit: Resten af mine decks kommer her:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Celestial Lifeforce

25 Plains.

Early Game

4x Soul Warden - LifeGain!
4x Ajani's Pridemate - Beater, med potentiale til at sende modstanderen i chump-block mode.
2x Knight of Meadowgrain - God mod Goblin, Ordric og andet tidlig aggro. First Strike gør ham endnu bedre med hammeren eller Basilisk Collar.

2x Seraph of Dawn - God på defence. Nemme lifegain triggers.
1x Rhox Faithmender - God på defence

Lidt senere til late-game

2x Baneslayer Angel - Bedste creature til 5 mana. Ever. Vinder spillet alene, hvis modstanderen ikke har et svar. De eneste dyr i luften, der kan matche en 5/5 flyvende lifelink firstriker er Drager og Dæmoner, men hov! Dem har Englen Protection fra. Bro-Bro-Broken!
1x Marshal's Anthem - Baneslayer Angel nummer 3.
1x White Sun's Zenith - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.
1x Purity - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.
1x Serra Avatar - Win-Condition, der reshuffler sig selv ind i decket igen, så vi undgår deckexhaustion. Vigtigt når decket ikke har så mange finishers.

Removal

4x Chastise - Removal
2x Swords to Plowshares - Bedste removal i spillet. 1 Mana instant for at fjerne, hvilket som helst dyr.
2x Recumbent Bliss - Removal
2x Day of Judgment - Det eneste, der er bedre end Removal er MassRemoval!

Resten

3x Solemn Offering - Det eneste decket kan tabe til er mærkelige Enchantments og Artifacts. Well, not anymore!
1x Loxodon Warhammer - Når vi er træt af at væres Pridemates bliver Chumpet. Også god på vores dyr med First Strike. Generelt godt på alle dyr.
1x Basilisk Collar - Smid den på en Pridemate, og vi kommer hurtigt langt foran. Også god på vores dyr med First Strike.
1x Well of Lost Dreams - Card-Drawing-Maskine! Det er meget svært at tabe med en aktiv Well of the Lost Dreams.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dream Puppets

25x Island

Grav Dybt:

3x Thought Scour - Sender to kort i modstanderens grav.
2x Visions of Beyond - Trækker tre sent i spillet eller cycler tidligt.
2x Into the Roil - Modstanderen tapper ud for et dyr. Jeg sender det op på hånden og staller en tur. Senere i spillet kan den resette en clon eller Body Double
3x Crippling Chill - Fantastisk kort. Spil det på modstanderens dyr i første Main phase, og det kan ikke angribe i to ture.
1x Dream Fracture - Counterspell, så jeg ikke taber til en late game Corrupt eller Red Sun Zenith
1x Sturmgeist - Flyvende beater, der kan samle et sværd op.

Hov, var det dit kort?:
(Winconditions)
2x Clone - Er altid ligeså godt som det bedste kort på bordet - helst en Chancellor.
2x Body Double - Wincondition. Et kopi af det ondeste dyr, du har møllet - eller en Chancellor.
2x Mind Control - Lykkes det modstanderen at få en aktiv trussel på bordet trods alt, vores tapperi og bounce, ja så kan vi ligeså godt snuppe det. Nok det bedste kort i decket - altså efter Chancellor.
2x Telemin Performance - Den er dårlig. Bruger fem mana og en tur på at få et tilfældigt monster. Der ofte er dårligt. Den passer dog perfekt ind i deckets tema, og møller også et par kort. Spiller mest med den for sjov.
2x Chancellor of the Spires - Plejer at vinde spillet, når den rammer bordet. Tager den bedste spil, vi har møllet og sender lige i fjæset på modstanderen. Nå, ja. Og så er den 5/7 kan flyve og holde et sværd. Samtidigt

Resten:
2x Jace´s Erasure - Sender kort i graven til Chancellor og Body-Double. Bliver til en Win-Condition i det lange løb. Får alligevel møllet en del med alt vores Card-Draw.
2x Sword of Body and Mind - Laver alle vores dyr om til trusler. 4 ud af 10 decks i duels of the Planeswalkers kan ikke gøre noget ved et dyr, der er equipped med at sværd.
2x Counterspell - Så vi ikke dør til en top-decket Corrupt eller Traumatize
2X Æther Adept - Køber os tid ved at Bounce et dyr og Chumpe bagefter.
2x Icy Manipulator - Removal, der bliver ved med at ramme modstanderens farligste dyr på et givent tidspunkt.
3x Vedalken Entrancer - 1/4 krop, der gerne skulle købe os lidt tid, og samtidigt hjælper den med at smide kort i graven.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Crosswinds

25 Islands

3x Sleight of Hand - Til at finde vores kombo-pieces. Må aldrig spilles i tur 1 medmindre, du ved at du kommer til at mangle mana. Det er bedre at vente med at bruge den til, at du rent faktisk ved, hvad du leder efter. Eller bare bruge den som Talrand eller Sphinx-bone Wand trigger.
3x Azure Mage - Infinite Card-Draw. Tidlig Beater mod Control. Bytter med en Goblin. What´s not to like?
1x Disperse - Redder dit stuff fra at dø.
3x Fog Bank -Så vi ikke dør.
2x Mana Leak - Så vi ikke dør.
1x Twin-Cast - Time Warp nummer 1.
1x Call to Mind - Time Warp nummer 2.
2x Cancel - Så vi ikke dør.
2x Repulse - Så vi ikke dør.
2x Arcaeomancer - Time Warp nummer 3+4. ( og Time Warp nummer uendeligt sammen med dine disperse, repulse, rites of replication, followed footsteeps.
3x Rites of Replication - defensiv spell tidligt i spillet. Gamewinner sent. Husk, man er aldrig for sej til at spille Rites på en Fog Bank.)
1x Talrand, Sky Summoner - Alternativ Win-Condition.
1x Bribery - Alternativ Win-Condition.
1x Followed Footsteps - Dette kort er næsten for godt. Det er sjældent, at man får lov til at untappe med det i spil. Kan derfor bruges som removal på modstanderens dyr.
2x Future Sight - Mit yndlingskort i decket. Bedste rampspell i spillet, og løber hurtigt dit deck igennem og finder dine nøgle-kort. Also - Free Spells!
1x Gravitional Shift - Så vi ikke dør.
1x Panoptic Mirror - Uendelige spells. Særdeles god med Time Warp.
1x Sphinx of Lost Truths - Carddraw.
2x Time Warp - Time Warp nummer 5+6.
1x Sphinx-Bone Wand - Alternativ Win-Condition.
1x Time Stretch - Time Warp nummer 7.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Exalted Darkness

12 x Swamp
8 x Plains
2 x Cathedral of War - Gratis Exalted Triggers
3 x Evolving Wilds - Colour-fixing

2 x Child of Night - Life-linker
2 x Darklist Gargoyle - Han er the Nuts. Hver eneste Exalted trigger gør, at han kan pumpes for 2 mere i skade. Han vinder spillet i et eller to angreb. Har vi bare f. eks 1 Cathedral og 1 Exalted fyr nede, kan han pumpes 3 gange, og derved slår han for 9 flyvende skade.
1 x Demonic Tutor - Finder svar til alt.
3 x Knight of Glory - vores all-purpose fodsoldat. Han slår for 3-4 skade i tur 3, og ellers giver han Exalted. Efter Goblin Gangland er Obedient Dead og Peacekeepers blandt de mest populære decks, så hans Protection er ofte relevant.
2 x Knight of Infamy - vores all-purpose fodsoldat. Han slår for 3-4 skade i tur 3, og ellers giver han Exalted. Efter Goblin Gangland er Obedient Dead og Peacekeepers blandt de mest populære decks, så hans Protection er ofte relevant.

4 x Guardians of Akrasa - et lidt kedeligt kort, men han køber os tid mod de mere aggressive bunker som Peacekeepers og Goblins, og så power hans vores tur 2 drop op.
1 x Mortiffy - Solidt Removal
1 x Pillory of Sleep - Removal der stopper de fleste dyr.
1 x Royal Assassin - Aka, Mr. Defence, der kan tappe for at slå hvilket som helst angribende dyr ud af spillet. Særdeles klam med Whispersilk Cloak
3 x Unmake - Instant Speed Removal, der REMOVER hvilket som helst DYR FRA SPILLET uanset farve, indestructibility eller evnen til at regenerere.
2 x Vindicate - Problemløseren. Du peger på hvilket som helst kort - både dyr, artifacts, enchantments og lande - , og så er det væk.
2 x Whispersilk Cloak - Gør, hvad der står på kortet. Vores dyr kan ikke blokeres, og vi behøver ikke bekymres os, om dyret dør til en removal spell, når det angriber alene.

1 x No Mercy - Den er klam :)
2 x Silent Arbiter - Hjælper os meget mod deck, der spiller med mange dyr. Især, da vi ofte alligevel angriber med et dyr ad gangen, som er svært at blokere.
1 x Sublime Archangel - Hun er BONKERS! Derudover svinger hun for flyvende 5 skade alene og er - ironisk nok givet hendes evne - ikke afhængig af andre dyrs Exalted Trigger for at vinde.
1 x Worship - Så vi ikke taber. Worship er ekstra god, når du smider Whispersilk Cloak på et af dine monstre, så det ikke kan bliver fjernet fra bordet.

1 x Battlegrace Angel - LIFELINKER! Endnu en flyver, der svinger for 5 skade uden hjælp.
2 x Deathbringer Liege - Mit favorit kort i decket. Han laver alle dine to-farvede kort om til 2 for 1 spells.
2 x Divinity of Pride - LIFEtotheLINK! - endnu en solid flyver. Den kan beate uden Exalted, og er Crazy med Exalted Triggers.

1 x Debtor´s Knell - GG!
Senest rettet af Da Senzai 26. aug 2012 14:41, rettet i alt 5 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 11. jul 2012 22:12

Hmm, spændende. Jeg skal selv til at begynde på Ancient Wild. Foreløbigt har jeg kun promo-kortene til det.

Indtil videre har jeg alle kort til Goblin Gangland, Peacekeepers, Born of Flames, Pack Instinct (deck key) og Obidient Dead. Af dem er Flames nok det stærkeste, men ikke halvt så sjovt som Obidient Dead.


25 x Swamp

2 x Nantuko Shade - Godt T2 drop, der kan lægge et massivt tryk, selv hvis jeg bliver mana flooded
2 x Liliana's Specter - 3 for en; tidlig flier, card discard og chumpblock.
1 x Vampire Nighthawk - Tidlig flier, godt helbred og deathtouch til at få modstandere til at tænke sig om 2 gange inden de angriber.
4 x Liliana's Shade - Sikker mana, kan kombineres med Tendrils of Corruption for liv og endnu mere mana. Alternativ win condition takket været ability. Jeg elsker det kort.
1 x Nekrataal - Man kan vist ikke få removal nok, og så har han oven i købet first strike som vil tage sig kærligt af de fleste T1-3 creatures.
Phyrexian Obliterator - 5/5 for 4 mana er jo en god deal i sig selv, men når man så har Trample og hurtigt kan fjerne rigtigt mange kort (inkl. hexproof og land), så får man en fast plads i mit deck.

1 xGrave titan - Win condition. Bare det han kommer på bordet, kan få rigtig mange til at concede.
1 x Rune-Scarred Demon - Win Condition. 7 mana lyder af meget, men her får man flier, 6/6 og en Raise from Grave oveni. Selv hvis han skulle være overmatchet på boardet, så kan han hente hjælp på biblioteket.
1 x Reiver Demon - Win condition. Hvis han kommer på bordet fra hånden er kampen slut. Jeg har endnu ikke set nogen blive siddene

2 x Innocent Blood - T1-2 removal før jeg selv får gang i mit board
1 x Exsanguinate - Kan bruges som removal mid-game, og er uundværlig i 3-4 player modes.

2 x Jet Medallion - Mana sparet er mana jeg kan bruge på at få mere på bordet.
2 Sign in Blood - Jeg hader at topdecke
1 x Infest - Ren gift for både Gobliner og Peacekeepers, og klarer sig genereltgodt od de fleste deck. Gid jeg kunne have nogle flere i mit deck.
4 x Murder - Bedste removal. Basta. Kan fjerne alle creatures uden hexproof. Elsker at smide det på en rigtig fed grøn fyr.
2 x Underworld Dreams - Alternativ win condition når det parres med Corrupt (og mana fra Shade).
2 x Befoul - Vigtigt mod de grønne, der har en tendens til at få meget mana på bordet meget hurtigt. Kan også bruges som removal.
1 x Diabolic Tutor - Helt uundværligt. Finder en win condition til mig når jeg fører, og en corrupt når jeg er bagud.
1 x Tendrils of Corruption - fantastisk removal late-game. Fjerner en fattie, og giver mere liv, når der oftest er mest brug for det.
2 x Rise from the Grave - Dobbelt op på mine win condtions, hvis de blev fjernet.


Planen med dette deck er at holde ud til turn 5-6, hvor der er mana nok til at få en win condtion på bordet, og hvis ikke så finde den frem (måske endda fra kirkegården, når jeg oppe mod Jace). For at komme så langt er alle de små creatures skiftet ud med removal.

Jeg ved ikke hvad min præcise ratio er, men det deck vinder helt sikkert mere end det taber.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 12. jul 2012 14:18

Jeg er imponeret over, at du har nok selvdisciplin til ikke at spille flere store seje sorte monstre end du gør! :D

Jeg spiller nogle kort du ikke har med i din bunke.

Fume Spitter er jeg ret glad for. Den kan tage mange nøgle-dyr ud som f. eks Nuntako Shade, Lilianas Shade, Azure Mage og GigantoMancer :D

Massacre Wurm spiller jeg også med. Der kan nogle gange være langt til 7-8 mana, og så er det rart at have et stort monstre til Seks Mana, og så rydder han også modstanderens bord mod Goblins og Peacekeepers! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2012 14:56

Skægt du lige nævne Fumes og Massacre Wurm, for præcis de kort havde jeg meget svært ved at skille mig af med. Ormen fordi den bare er et fantastisk 6 drop, men Rune Demon card search vandt, og Nantukos ability til at booste ved behopv vandt over fumes. det betyder han i ekstreme tilfælde kan tage en fatty med sig i graven.

Vil rigtigt gerne se dine dukker (fedt at spørge en voksen mand om det .mrgreen: ), og så håber jeg Terri også smider et deck op herinde
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 12. jul 2012 18:53

(Weapons of Mass-Gaming har lige lavet deres Sexy Sixty på Obedient dead. De har også spillet Obedient dead hele ugen. Elsker de fyre! :) )

Selvfølgelig. Dream Puppets er det deck, jeg spiller mest efter Ancient Wilds.Cha

Min A gameplan er at lede modstanderens deck igennem og tage hans stærkeste Magier og Monstre og bruge mod ham selv, f. eks ved brug af Mind Control og Clone.

Plan B er at mølle min modstander. Min Plan B forstærker samtidigt Plan A, det Plan B hjælper med at finde gode Targets til Chancellor of the Spires og Body Double.

Derudover spiller jeg 12 kort, der trækker kort, hvilket gør, at jeg hurtigere kan grave dybere i mit deck, og nå ned til de kort, jeg vinder på.

Dream Puppets

25x Island

Grav Dybt:

3x Thought Scour - Sender to kort i modstanderens grav.
2x Visions of Beyond - Trækker tre sent i spillet eller cycler tidligt.
2x Into the Roil - Modstanderen tapper ud for et dyr. Jeg sender det op på hånden og staller en tur. Senere i spillet kan den resette en clon eller Body Double
3x Crippling Chill - Fantastisk kort. Spil det på modstanderens dyr i første Main phase, og det kan ikke angribe i to ture.
1x Dream Fracture - Counterspell, så jeg ikke taber til en late game Corrupt eller Red Sun Zenith
1x Sturmgeist - Flyvende beater, der kan samle et sværd op.

Hov, var det dit kort?:
(Winconditions)
2x Clone - Er altid ligeså godt som det bedste kort på bordet - helst en Chancellor.
2x Body Double - Wincondition. Et kopi af det ondeste dyr, du har møllet - eller en Chancellor.
2x Mind Control - Lykkes det modstanderen at få en aktiv trussel på bordet trods alt, vores tapperi og bounce, ja så kan vi ligeså godt snuppe det. Nok det bedste kort i decket - altså efter Chancellor.
2x Telemin Performance - Den er dårlig. Bruger fem mana og en tur på at få et tilfældigt monster. Der ofte er dårligt. Den passer dog perfekt ind i deckets tema, og møller også et par kort. Spiller mest med den for sjov.
2x Chancellor of the Spires - Plejer at vinde spillet, når den rammer bordet. Tager den bedste spil, vi har møllet og sender lige i fjæset på modstanderen. Nå, ja. Og så er den 5/7 kan flyve og holde et sværd. Samtidigt

Resten:
2x Jace´s Erasure - Sender kort i graven til Chancellor og Body-Double. Bliver til en Win-Condition i det lange løb. Får alligevel møllet en del med alt vores Card-Draw.
2x Sword of Body and Mind - Laver alle vores dyr om til trusler. 4 ud af 10 decks i duels of the Planeswalkers kan ikke gøre noget ved et dyr, der er equipped med at sværd.
2x Counterspell - Så vi ikke dør til en top-decket Corrupt eller Traumatize
2X Æther Adept - Køber os tid ved at Bounce et dyr og Chumpe bagefter.
2x Icy Manipulator - Removal, der bliver ved med at ramme modstanderens farligste dyr på et givent tidspunkt.
3x Vedalken Entrancer - 1/4 krop, der gerne skulle købe os lidt tid, og samtidigt hjælper den med at smide kort i graven.


Det er mit build og jeg elsker at spille med det. Det har det svært mod Goblins og Peace keepers. De er ofte lidt for hurtigere for vores deck, når de sværmer boardet, og så er deres monstre og spells så dårlige, at vi ikke rigtigt får noget ud af at kopierer dem.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2012 19:58

Hæ, ja de goblins kan vist skabe problemer for de fleste deck.

Jeg har leget lidt med Ancient, og jeg er en lillebitte smule forelsket i Roaring Primadox. I værste tilfælde er det en 4/4 blocker (til kun 4 mana) du må tage op igen og igen. Men det behøver man sjældent for han kan jo kombo'e med stort set alt;
Bond Beetle
Elvish Vsionary
Wood Elves
Ambassador Oak
Wolfbriar
Acidic Slime
Stingerfling Spider
Thragtusk
Terastodon
Carven
Pelakka Wurm
Eternal witness
Sould of the harvest (hvis man bliver ved med at smide ambassador ned)
Joraga (til at booste elvere)

Det kort er jo for sindssygt. Uanset dit build, kan det bruges til noget fornuftigt. Du kommer aldrig til at topdecke eller mangle mana med 2 af dem på bordet, og er der brug for at skrue ned for hastigheden kan man altid bounce en af dem (eller begge).

Eneste fordel man får med Erratic ifht Primadox, er at der ikke ryger en blocker
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2012 20:08

Da Senzai skrev:(Weapons of Mass-Gaming har lige lavet deres Sexy Sixty på Obedient dead. De har også spillet Obedient dead hele ugen. Elsker de fyre! :) )

N00bs!!! De har jo tydeligvis ikke en skid forstand på Magic :mrgreen:

Sjov (og forbløffende informativ) video. Tak for link (selvom jeg beholder mine døde som de er indtil videre)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 13. jul 2012 04:14

De er faktisk okay spillere. Jeg ser dem mest for deres Rankede Kampe med Live Commentary. Synes virkeligt, at de er fede. Især fordi, at de forstår at hype noget, der "bare" er et kortspil :0)

Jeg spiller kun 1 Primadox (kan findes med Wild Pair) og 2 portaler, da jeg synes portalen er meget bedre. Den er sværere for modstanderen at ødelægge. Den kan redde dine dyr fra at blive ramt af Removal eller dø i kamp, og så tvinger den modstanderen til at holde en til to mana åben for ellers kan du sende et af hans dyr op på hånden (et forsøg i hans end-step/et forsøg i din egen tur) :P

God fornøjelse med Ancient Wilds. Decket kan bygges på rigtigt mange måder, og det er smaddersjovt at spille. Det er mit yndlingsdeck ^_^
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 13. jul 2012 06:30

Da Senzai skrev:Jeg spiller kun 1 Primadox (kan findes med Wild Pair) og 2 portaler, da jeg synes portalen er meget bedre. Den er sværere for modstanderen at ødelægge. Den kan redde dine dyr fra at blive ramt af Removal eller dø i kamp, og så tvinger den modstanderen til at holde en til to mana åben for ellers kan du sende et af hans dyr op på hånden (et forsøg i hans end-step/et forsøg i din egen tur) :P

Havde faktisk en enkelt portal med igår på forsøgsbasis, og må indrømme, at efter det er kommet på bordet, er det et fantastisk værktøj, og så for kun 1 mana.
Jeg kører foreløbigt med 3 x Primadox, men kun indtil jeg får portal nr 2.

Var lige ved at mølle mig selv igår med 3 x primadox, natures call og wild pair på bordet.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2012 20:57

Så er der kommet Sexy 60 på Pack Instinct ^_^



Jeg kører et helt andet Build end dem, så jeg må snart lige poste mit xD
Senest rettet af Da Senzai 16. jul 2012 21:04, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf TerrificFalcon » 16. jul 2012 21:04

Jeg smider deck(s) op, lige så snart jeg har tid. I første omgang bliver det lige Mølledukker (som er 2HG-optimized), Pack Instinct og måske også Born of Flames. Ser lige på det.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2012 21:12

Haha, Ja! Dit Pack Instinkt er fucking, Nice... Soooo Ridicilououous! :D :D. Elsker at man bare kan bygge kampåndssvage decks i 2013, som samtidigt kan vinde! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2012 21:25

TerrificFalcon skrev:Jeg smider deck(s) op, lige så snart jeg har tid. I første omgang bliver det lige Mølledukker (som er 2HG-optimized),

Håber vi får mulighed for at lave flere versioner af samme deck til næste år (det er allerede foreslået inde på det officielle). Så kan vi lave deck pr gamemode
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf Da Senzai » 16. jul 2012 21:59

Efter at havde set WMG spille grøn er jeg også nødt til at poste mit Pack Instinct.

Jeg har bygget det som et hurtigt grønt deck, der overrumler modstanderen inden han er klar. Det gør jeg med hurtige dyr, trample og pumpspells.


24x Skove

3x Prey Upon - Removal
2x Primal Below - Sick Pumpspell.
1x Ulvenwald Tracker - Removal

4x Garruk´s Companion - Tidlig Beater
1x Lightning Greaves - Giver mine dyr haste og Primalcrux og Hydra´en Shroud. Det der gør den så god er, at den koster 0 at equippe
3x Nature´s Lore - Jeg har mange dyr til 4 mana, så har jeg ikke en Garruk´s Companion, så springer den "tur 3" over, og jeg kan gå direkte til 4- dropsne. Den hjælper mig også med at ramme 6 mana, så jeg kan spille mine "Finishers".
2x Primordial Hydra - Jeg behøver ikke at investerer så meget mana i den, da jeg kan spille den, så snart jeg har tid. Har modstanderen ikke removal til den (har har nok været nødt til at bruge removal på mine andre trusler for at overleve), vinder den spillet af sig selv.
1x Vinelasher Kudzu - et ekstra 2-drop. Den kan blive vild, hvis jeg smider den tidligt, men er lidt kedelig at trække senere i spillet.

2x Blanchwood Armor - den er for vild sammen med Garruk´s Companion ,og generelt god på andre dyr med Trample
1x Dungrove Elder - Hexproof. Hvad vil i gøre ved det?
3x Leatherback Baloth - Bundsolidt 3-drop

1x Chameleon Colossus - den er bare god.
2x Fangren Firstborn - den svinger for 5, og så sørger den for at mine Garruk´s Companions og Leatherback Baloths bliver ved med at være relevante.
1x Master of the Wild Hunt - Han laver dudes, og han nakker de andres dudes.
1x Obstinate Baloth - Han er cool. Omend 4/4 godt kan virke lidt småt for det her deck. Han er dog meget rar at have mod røde og sorte decks.
3x Timbermarv Larva - Tvinger modstanderen i Chump-block mode med det samme.

1x Vorapede - 5 i power. Trample. Skal slåes ihjel to gange.

2x Primalcrux - Finisher
1x Rampaging Baloths - Finisher
1x Terrastomper - Finisher

Decket er ret straightforward. Alt skal vendes sidelæns hver tur. Er der eventuelle forhindringer fjernes de med Prey Upon eller Primal Below.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Magic 2013 - Jeres Decks!

Indlægaf TerrificFalcon » 16. jul 2012 22:32

Ud med Fangren. Come on, han er bare ikke god nok. +1/+1 hver tur til alle andre angribende dyr er bare ikke godt nok. Han får aldrig lov til at bøffe en Garruk's Companion op. Enten nakker de den, lige så snart den får sit første counter, eller også nakker de bare din Fangren - eller også har de ikke noget at nakke dem med, og så vil vi hellere spille noget man-power, fx 3/3 Hydra.
Primal Crux er egentlig heller ikke specielt god i mine øjne, for når han er effektiv, så er der kun en ting at sige: vi har allerede vundet spillet.

Så hellere ind med Garruk's Packleader (card-draw hver gang vi spiller et dyr der ikke er Timbermaw eller Kudzu, mere eller mindre - det kan vi altid bruge), Emerald Medallion (jeg kan godt forstå at folk har noget imod dem, men det er simpelthen for godt at det gør Nature's Lore til 0 mana: spil et tappet land fra decket - at kunne spille dem gratis gør en stor effekt) og en ekstra Hydra, fx.

Primordial Hydra er bare så åndssvagt MVP. 3 mana 1/1, så er det en 2/2 i tur 4 og en 4/4 i tur 5, og den kan bare passe sig selv. Den er helt OK early-game, fordi at den er så stor en trussel, der bare vokser, mens at vi spiller alt hvad vi ellers kan finde (fx endnu mere Hydra!), specielt fordi at Packleader sørger for at vi har åndssvagt meget card-draw.

Bare lige for at kommentere, altså. Gør hvad du har lyst til - så kan du jo se om det fungerer bedre eller dårligere.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron