Xboxlife forum

Minecraft

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Re: Minecraft

Indlægaf TerrificFalcon » 9. maj 2012 13:34

Ja, det er en ret god begynder-guide, egentlig. Formåede at miste næsten alt hvad jeg havde samlet nede i en grotte igår, dog ikke grundet lava, men højt niveau og for mange monstre. Har dog stadigvæk en lille flot bjerg-ø, hvor monstrene ikke kan komme op, på trods af at jeg ikke har nogen vægge (eller et hus, i det hele taget). Mindst lige så sjovt som på computeren :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft

Indlægaf Miaauw » 9. maj 2012 13:50

Hmm.. Kører musik ikke også konstant på Xbox versionen? Syntes altid der har været et pænt mellerum mellem musikken på PC versionen.
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Minecraft

Indlægaf Descenter 1976 » 9. maj 2012 14:49

Descenter 1976 skrev:Ser ikke ud til jeg skal spille noget Minecraft lige foreløbig, Microsoft fatter ikke en hat, og deres små 18 årige service medarbejder kan ikke engang forså ens problem. Øvøvøvøv... Nu har de sent min "hacket" klage igen, og så skal jeg vente endnu en uge på at få besked... ligesom første gang hvor de heller ikke gjorde en pind ved problemt :-( Øv hvor er jeg sur.

Har været uden Xbox i 1½ måned nu



HE, det hjalp jeg gik helt ugurk på Microblød, nu det hele åbnet og fik min points igen på under 45min :D
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Minecraft

Indlægaf CaptainKicker » 9. maj 2012 15:56

Har spillet lokalt med en kammerat i siden jeg skrev mit indlæg her i tråden. Det er satme sjovt det spil. Vi fik bygget vores første hus med kælder og hele skidtet færdigt. Rigtig godt på Xbox - men nok fordi jeg ikke prøvede det på PC. ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Minecraft

Indlægaf Noga » 9. maj 2012 18:39

Hvor limited er spillet til Xbox? Jeg bare set folk der spiller custom maps på YouTube, og det ser ret grineren ud. Kan man også spille det på Xboxen?
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Minecraft

Indlægaf TerrificFalcon » 9. maj 2012 19:09

Du har nok ikke set folk der spiller custom maps som sådan. Måske har du set folk der bruger texture packs, som får spillet til at se anderledes ud - det har dog ikke nogen effekt på gameplay som sådan. Om dine ting ligner noget fra Deus Ex, Wind Waker eller Minecraft, det er jo bare en grafisk forskel. Jeg mener dog at der er planer om at inkludere muligheden for hjemmelavede texture packs senere hen, men det er ikke inkluderet i launch-udgaven af spillet.

Generelt set kan du alt det som du kan i PC-udgaven, undtagen at bruge mods eller texture packs.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft

Indlægaf Noga » 9. maj 2012 19:34

TerrificFalcon skrev:Du har nok ikke set folk der spiller custom maps som sådan. Måske har du set folk der bruger texture packs, som får spillet til at se anderledes ud - det har dog ikke nogen effekt på gameplay som sådan. Om dine ting ligner noget fra Deus Ex, Wind Waker eller Minecraft, det er jo bare en grafisk forskel. Jeg mener dog at der er planer om at inkludere muligheden for hjemmelavede texture packs senere hen, men det er ikke inkluderet i launch-udgaven af spillet.

Generelt set kan du alt det som du kan i PC-udgaven, undtagen at bruge mods eller texture packs.


Yeah okay. Jeg udtrykte mig måske ikke klart. Så nogen der spillede The Hunger Games, hvor man spawnede i en verden, hvor der allerede var bygget, og der lå skjulte chests rundt omkring og sådan. Som i at de spillede en custom bane, ikke en random generated. Kan man det på Xbox? Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det. Håber du forstår :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Minecraft

Indlægaf TerrificFalcon » 9. maj 2012 19:40

Teoretisk set kan du godt rekreere den oplevelse på Xboxen. På computeren er det dog lavet sådan, at en bruger har siddet med et værktøj, som tillader ham at ændre på mappet (og dermed ligge blandt andet kister ind), i stedet for at gøre det manuelt, og så har andre brugere så downloadet det map. Du kan hverken bruge sådan et værktøj eller downloade andres hjemmelavede verdener på Xboxen, så medmindre du manuelt genskaber det (hvilket du i princippet godt kan, omend det kommer til at tage en helvedes masse tid), så er det ikke en mulighed på denne platform - det er i hvert fald ikke praktisk at gøre det her.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft

Indlægaf Noga » 9. maj 2012 19:45

TerrificFalcon skrev:Teoretisk set kan du godt rekreere den oplevelse på Xboxen. På computeren er det dog lavet sådan, at en bruger har siddet med et værktøj, som tillader ham at ændre på mappet (og dermed ligge blandt andet kister ind), i stedet for at gøre det manuelt, og så har andre brugere så downloadet det map. Du kan hverken bruge sådan et værktøj eller downloade andres hjemmelavede verdener på Xboxen, så medmindre du manuelt genskaber det (hvilket du i princippet godt kan, omend det kommer til at tage en helvedes masse tid), så er det ikke en mulighed på denne platform - det er i hvert fald ikke praktisk at gøre det her.


Yeah okay. Jeg siger mange tak for de fine og hurtige svar! :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Minecraft

Indlægaf Descenter 1976 » 9. maj 2012 19:53

Kan altså ikke beskrive hvor meget det bugger mig at kortet kun er 1000x1000 :-(
Nu det da virkeligt et sandkasse spil.

Fantastisk spil, men ikke så fedt at gå fra sidst nye PC version med alt lækkert indenfor textures og grafik mods og kompas/kort i hjørnet, til dette lille kort med de mange manglende ting (som jo nok kommer hen ad vejen)

Er jeg den eneste der virkelig synes at det er lige småt nok?
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Minecraft

Indlægaf TerrificFalcon » 9. maj 2012 20:52

Er mapsne virkelig kun 1000x1000? Det virker da alt, alt for lidt - specielt taget i betragtning af at der er en achievement for at bevæge sig 500 felter i samme retning i en Minecart.

At have kompas/kort i hjørnet er alt, alt for casual til mig.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Minecraft

Indlægaf jimmy-slagelse » 9. maj 2012 21:21

Argh, de kunne sgu da godt have lavet muligheden Kreativ være på. Min Søn er vild med at bygge små byer i den mode.
jimmy-slagelse
Niveau 2
 
Indlæg: 172


Re: Minecraft

Indlægaf Descenter 1976 » 10. maj 2012 03:47

TerrificFalcon skrev:Er mapsne virkelig kun 1000x1000? Det virker da alt, alt for lidt - specielt taget i betragtning af at der er en achievement for at bevæge sig 500 felter i samme retning i en Minecart.


Yep, ens verden er kun 1000x1000meter, ens kort vise både på PC og på Xbox 1024x1024, hvilket betyder at hele din verden er på dette kort :-(

På PC var der samme minecart achievement, men der hed det blot 1000 meter i stedet for 500 :^o
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Minecraft

Indlægaf Bjarke Brie » 10. maj 2012 05:56

det er slet ikke svært at få det achievement for at køre 500 meter

det er snarere tidskrævende mht. at få alle de forpulede iron ingots
[size=75]hvordan blev appelsinen til juice? Den blev presset til det[/size]
Bjarke Brie
Niveau 5
 
Indlæg: 1161
By: Slagelse


Re: Minecraft

Indlægaf TerrificFalcon » 10. maj 2012 08:12

Myeah - jeg fik samlet iron ingots nok i går, men stødte på en væg i den ene ende af banen, så nåede ikke at få bygget hele min bane. Godt nok træls at verden er så lille, men tja, sådan kan det jo gå. Føler ikke rigtigt jeg kan klage, når jeg fik spillet gratis.

Mangler faktisk kun lige at bygge min railbane færdig, og så lalle rundt med 4 ulve til, så har jeg 400/400 - dét var godt nok ikke svært.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron