Xboxlife forum

Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf TerrificFalcon » 20. maj 2011 21:48

Davs, Xboxlife.

De fleste af jer har nok lagt mærke til at der kommer flere og flere digitaliserede bræt- og kortspil til Xboxen - men er der overhovedet nogen af jer, som faktisk synes om dem? Det ser i hvert fald ud til at der er mange der har samlet Magic: The Gathering op (som også må siges at være den største titel inden for "genren"), men har den fungeret som en ice-breaker?

Vi er nemlig et par (digital)papslyngere, i form af Shin Senzai og undertegnede, som søger nogen af spille med, i spil som (men ikke begrænset til): Magic: The Gathering, Panzer General, Carcassonne, Catan og Ticket to Ride, samt det kommende Zombies!!! og 2012-udgaven af Magic: The Gathering. Kort sagt, så er kriterierne at spillene skal være turbaserede, samt at de helst skal være kreativt udformede, opfordre til strategisk tænkning og understøtte 4-5 spillere over Xbox LIVE (dvs. vi er ikke på udkig efter partnere til skak, backgammon eller poker).

Hvis der er nogen af jer derude der kunne være interesseret i at spille med os eller andre danskere i nogen af ovennævnte eller lignende titler (eller bare diskutere disse eller konceptet bag selve digitaliseringen af titlerne), så smid en besked her - så ser vi, om vi ikke kan få samlet et lille community, der kan være klar på at tage et par runder et-eller-andet fra tid til anden, :). Kom frisk, kom glad.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Prozel » 21. maj 2011 00:28

I spiller ikke Yu-Gi-Oh, hej hej!
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Giluc » 21. maj 2011 07:28

Hvad med Ludo :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Da Senzai » 21. maj 2011 08:20

Prozel skrev:I spiller ikke Yu-Gi-Oh, hej hej!


Ville du være med, hvis vi begyndte at spille Yu-Gi-Oh, også? :)

Vi er helt sikkert åbne for forslag.

Umiddelbart, mener jeg kun, at det er 1 Vs. 1, det spil, men nu har jeg ikke prøvet det.


Giluc skrev:Hvad med Ludo :)


Er det på Arcade? :P

Spiller ikke rigtigt selv så meget Ludo. Synes ikke, at der er så meget i det andet end at rulle terningen, og så tælle felter, for at se, om man kan ramme en stjerne, globus eller modspiller :P - Det kan selvfølgelig også været hot på Casual Tuesday :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Prozel » 21. maj 2011 09:05

Da Senzai skrev:
Prozel skrev:I spiller ikke Yu-Gi-Oh, hej hej!


Ville du være med, hvis vi begyndte at spille Yu-Gi-Oh, også? :)

Vi er helt sikkert åbne for forslag.

Umiddelbart, mener jeg kun, at det er 1 Vs. 1, det spil, men nu har jeg ikke prøvet det.


Det var også mest for sjovt, da Yu-Gi-Oh er det eneste kortspil jeg rigtig forstår :P
Tag battle burde også være med, men kan ikke huske mht. den version der er på Live.

Skal lige ha købt på et tidspunkt, så skal jeg nok galde op hvis selskab bliver nødvendigt! :)
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf LinearZ » 21. maj 2011 09:08

Elsker brætspil i den virkelige verden (Ja jeg er all around nørd xD) og kan sagtens bruge lang tid på catan og risk på boxen. Andre spil har ikke rigtig fanget mig.
Så gerne der kom stratego xD
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Rockanoid » 21. maj 2011 16:36

Jeg spiller ofte brætspil, som falder ind under jeres definition, i "real-life", så jeg er frisk på en omgang Ticket to Ride, Carcassonne og Panzer General og endda RISK hvis det er. Det er år siden jeg har spillet Magic: the Gathering (men jeg har det på boxen), så der er jeg ret rusten, men man kan jo altid genopfriske det og måske endda spille det co-op, hvis det er.. Og Zombies!! glæder jeg mig rigtig meget til!

Så jeg er frisk.. :)

P.S. Til alt dette skal det dog tilføjes, at jeg for tiden ikke er så meget online, men vi kan jo evt. aftale et tidspunkt..
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf centric dk » 21. maj 2011 17:12

Jeg er frisk på Carcassonne og Ticket to Ride.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf IkkNico » 21. maj 2011 21:02

Konceptet i Panzer General er superfedt, men efter at have prøvet demoen synes jeg, at de enkelte kampe tog for lang tid. Catan, Carcassone og Ticket spiller jeg ofte i de analoge udgaver, men synes jeg savner den samme stemning i de digitale udgaver.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf pstudio » 22. maj 2011 00:24

Jeg spiller Catan og er da også frisk på at spille andre digitale brætspil som f.eks. Ticket to Ride. Jeg er dog enig med IkkNico, at noget af stemningen ryger, når man dropper de analoge spil til fordel for digitale.
pstudio
Niveau 3
 
Indlæg: 271


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf kcak » 22. maj 2011 11:33

Jeg er frisk på Carcassonne, Catan og Risk.

Dog hovedsageligt i weekenden.
Billede
kcak
Niveau 2
 
Indlæg: 160


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Dirty Harry » 25. jun 2011 13:18

Nu ejer jeg Carcassonne, Ticket to Ride Europe og Risk 2110 selv i analog form, sammen med flere andre spil så brætspil på Xbox har aldrig rigtigt sagt mig noget.

Nu glæder jeg mig til Viking-Con og spille nogle spil der!
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Da Senzai » 25. jun 2011 13:54

Kan huske sidst, jeg var til Vikinge Con og spille HeroClix turnering. Det var kongen! Jeg har ikke selv rigtigt nogen at spille med IRL. Jeg synes Brætspil til Konsol er fantastisk. Sidder jeg klokken 20.00 og får lyst til et slag settlers, så er det bare at tænde for maskinen, og så kan der spilles. Ikke noget med at man først skal til at skaffe spillere, osv. Man kan spille, når det passer en.

Warmachine er iøvrigt også lige blevet annonceret til Xbox. De laver det dog til et 3rd. persons action spil istedet for brætspil -.-
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf Rockanoid » 25. jun 2011 14:02

Ja, Viking Con er fedt! Jeg glæder mig også til at fejre mit 20 år-i-træk jubilæum derude i år.. :)
"The way a man plays a game shows some of his character. The way he loses shows all of it."
Rockanoid
Niveau 4
 
Indlæg: 329
By: Kirke Såby


Re: Stemning for digitale bræt- og kortspil?

Indlægaf mowdy » 25. jun 2011 22:22

Jeg har altid godt kunnet tænke mig lære magic the gathering, men fik aldrig sat mig ind i det :-(

Måske nu jeg har chancen :) Acceptere i også mennesker der ikke kender reglerne, og er i friske på at lære fra jer
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron