Xboxlife forum

Lidt synspunkter

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Lidt synspunkter

Indlægaf Vultures » 21. dec 2005 15:26

Så var det i går, hvor jeg af ren og skær kedsomhed prøvede at komme online med min 360. Og jeg måtte sgu nive mig selv i armen, for det virkede og jeg er nu oppe at køre. Derfor har jeg lige nogle meninger og spørgsmål at fyre.

For det første, så synes jeg at Live er et godt påfund. Det er faktisk meget sjovt at hente demoer af de nyeste spil, chatte med andre og gå i nostalgi-rampage, og gennemtæske det ene Arcade-spil efter det andet. Men, men, men... Er jeg den eneste, der synes at de såkaldte Gamer Points er alt, alt for dyre? Jeg fik et chok, da jeg fandt ud af, at man ikke fik disse point via at skrabe achievments sammen, men derimod betale med rigtige penge. Altså, helt ærligt. Fem kroner for at gamer-billede? De må da være sindsyge. Jeg synes, man får brugt sine Gamer Points alt for hurtigt, og inden man ser sig om, har man lige brugt 200 kroner på små ting fra Live.

Det som jeg bare ikke forstår er, hvad er det vi betaler det månedlige beløb for at være Gold-member til? Hvis vi bruger alle vores penge på Gamer Points, hvad pokker får vi så ud af at betale månedligt beløb? Onkel Sam er en snu ræv.

Derudover er jeg nu ret tilfreds. Det er ret endelig, at kunne spille Madden mod andre end den hjernedøde computer, og det er rart, at jeg kan hoppe med på vognen og få et gamercard lige som alle jer andre ;)

Eventuelt nogen med et football-hjerte og Live, som vil spille lidt bold? ;)
Billede
Vultures
Niveau 6
 
Indlæg: 1918


Indlægaf ShoneGizmoBox » 21. dec 2005 15:52

Ka man ikk spille sig til Gamerpoints :?
Legetøj fra Life!
Pis fra Life!
Ost fra Life!
Monkey sovs fra Life!
Alt frå Life!
Brok fra Life!
BROK BROK BROK!
ShoneGizmoBox
 
Indlæg: 445


Re: Lidt synspunkter

Indlægaf sorryass DK » 21. dec 2005 16:43

Calculating Infinity skrev:Det som jeg bare ikke forstår er, hvad er det vi betaler det månedlige beløb for at være Gold-member til? Hvis vi bruger alle vores penge på Gamer Points, hvad pokker får vi så ud af at betale månedligt beløb? Onkel Sam er en snu ræv.


du kan jo også vælge at få mest for pengene og så betale for et år ;)
Billede
sorryass DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1670


Indlægaf Jalokin » 21. dec 2005 17:38

Hejsa

Ingen er tvunget til at bruge eller købe Gamerpoints. I bund og grund syntes jeg, at gamerpoints er en god idé, selvom prisen ligger i den dyre ende af skalaen. Hvis man kigger sig lidt omkring, kan man sagtens finde mange downloads fra live som er gratis.

Hvad angår Xbox live Gold, er det en service som udelukkende omhandler multiplayer online. Betragt xbox live Gold som alle andre abonnementer f.eks. kabeltv, bredbånd, mobiltelefoni m.m. Du betaler altså for en service der kræver løn til personale, udstyr og videreudvikling. Xbox live Gold er et fremragende koncept, og jeg betaler gladelig de 500 bobs om året det koster, at få de mange timers underholdning i mit lille hjem.

Jeg har prøvet Sonys Playstation Online og ligeledes PC multiplayer, men for mig kommer det ikke i nærheden af den helhedsoplevelse Xbox live giver mig.

Hvad mener I?

-- Jalokin
Jalokin
Niveau 6
 
Indlæg: 1393


Indlægaf NightGolfer » 22. dec 2005 03:38

Lige for at rette trådene lidt ud...

Gamerpoints er points man får via achievements, or er en slags sammenlagt highscore for alle spil du har spillet.

Microsoft Points er møntfoden man betaler med på Xbox Live, og købes gennem microsoft eller der hvor du køber spil/hardware. Kaldes nogle gange M$ i dette forum, e.g. "Crystal Quest koster 400M$", ikke at forveksle med "M$ er et kapitalistisk firma".

Det sagt, min gamle xbox som jeg har haft i knapt 3 år har aldrig været live (chippet, bruges som mediacenter med XBMC), så jeg havde ikke rigtigt noget forhold til Live da jeg købte min 360'er. Nu hvor jeg har haft den siden launch kan jeg se at spilleglæden og oplevelsen med live er 1000 gange større end at blot bruge maskinen til at spille spil på.

Det er vildt fedt at møde folk når man spiller mod dem online, og så endda nemt at kunne finde dem igen hvis man skulle have lyst til det. Det er også cool at man kan sammenligne Gamerpoints og især achievements med folk man møder, og konkurrere med vennerne om at have den højeste highscore i eks. Geometry Wars.

Det vigtigeste ved Live er at det er så konsekvent.
Alle spil har achievements og giver gamerpoints.
Alle spil har online leaderboards.
Du kan altid komme i kontakt med din 360 menu og se hvem der er online, se hvad de laver, sende beskeder til dem, udfordre dem i spil osv.

Og så er det fantastisk at de "små" spil lige pludselig kommer med ind i varmen igen. OK, det er måske ikke alle Live Arcade spillene fra launch som var lige fede, men det vigtige er muligheden for at der kommer flere og bedre spil. Det sker ofte at jeg har mere lyst til at slappe af til Hexic eller Outpost Kaloki X end at spille PDZ, og hvis jeg ikke lige har råd til at gå ud og købe et nyt spil til 500-600kr så kan jeg købe et mindre spil til 35-70kr (fuck Bankshot Billards, det er alt for dyrt!).

Gamerpics er vel ikke noget man skal skifte konstant, og jeg ser heller ingen grund til dagligt at downloade nye themes, så jeg forstår ikke prisproblemet. Spilpriserne forekommer mig indtil nu ganske rimelige.

Til sidst er der jo også den fremtidige mulighed for at Live Marketplace bliver åbnet op for P2P salg, så man eks. kan sælge sin fede Complete Glass Armor fra Elderscrolls IV til en anden spiller gennem Marketplace. På den måde får vi en møntfod vi kan handle med på tværs af samtlige spil på 360 som har noget at handle med. Skal du ha' de nye spil på Live Arcade? Så må du af med dit Soul Reaver sværd, for du har ingen kontanter! =D

Det eneste negative jeg kan se ved Live p.t. er at der ikke er nok spil med live multiplayer, at man ikke kan gemme default beskeder ("thanks, good game man!"), og at det går så langsomt med at udgive tonsvis af spil på Live Arcade.

Hvor bliver Crystal Quest og Marble Blast Ultra af, M$?!?!?! Òó

Nu skal jeg sove. Glædelig jul til alle! =D
Billede
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
NightGolfer
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Indlægaf Rechain » 22. dec 2005 03:47

Godt skrevet NightGolfer ;) kanont tidspunkt også, hehe :P

Ej, men jeg synes det er godt skrevet, og jeg er enig med dig...mere eller mindre, hehe...er enig...

Jalokin --> Ja, Xbox Live er den bedste online service der findes, har ik selv fået gamet PS2 online, for det er for besværligt at gå igang med (desuden ka jeg heller ik, da min PStwo ik virker) kun den store, men der har jeg ik netadapter til...

Har heller ik prøvet online med GC, men det er også begrænset hvor mange der spiller online på den, og har ik mange spil til den (endnu) og pc spil, gamer ik så meget online, men har da gjort, men det er anderledes end Xbox Live...

Da jeg fik min første Xbox, havde jeg ik LIVE med det samme.
Men da jeg fik det købt og fik det igang, var det nize, ok, med tiden brugte jeg det mindre og mindre (da jeg ik er så social, og den store onlinegamer)

Men vil stadig være på LIVE, og med Xbox360 er det bare fedt.
Da jeg ka være online HELE tiden, og ik kun i NOGEN spil ligesom på den første Xbox.

Man er hele tiden online, ka skrive/tale med folk, og tjekke hinandens gamercard ud og sådan, og man behøver ik altid game online, for at være online... :)

Så er skam også villig til at bruge 499kr om året for at være på.
Synes selv det er pengene værd...

Ok, med hensyn til Marketplace, så ka nogle ting vel godt være lidt dyre, men det går jeg nu ik så meget op i, jeg har ingen problemer med pengene, såååå...desuden køber jeg også det mest nødvendige, og det har jeg lyst til i ny og næ...demo'er er heldigvis gratis, og themes og gamerpics henter jeg ik særlig tit, da jeg er godt tilfreds (ligenu) med dem der er, så iøjeblikket ska jeg ik have nye....

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup



Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron