Xboxlife forum

Xbox Live Arcade.

Alt snak om Xbox Live Arcadespil i dette form.

Xbox Live Arcade.

Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 13:07

I sin tid købte jeg Xboxen for at min nu 6 årige datter skulle have en spillemaskine. Men jeg begyndte også hurtigt at spille på den. Jeg bestilte også Live, da det virkede fedt og var rigtig sjovt.
Spillene er jo dyre og jeg begyndte at abbonere på Official Xbox Magazine for at kunne læse om hvilke spil der var noget værd, og ikke mindst hvilke man skulle holde sig langt væk fra. Og som en sidegevinst følger der jo en demo-cd med hvert blad med masser af demo-spil.
Det var jo kanon for dem kunne min datter jo spille, hun er jo ligeglad om det er det fulde spil, hun spiller.
Det sidste blad, med medfølgende demo-cd lod jeg hende spille for sig selv i lørdags. Som hun jo plejer. Hun kan ikke læse Engelsk men det er ikke nødvendigt da hun jo bare prøver sig frem og trykker lidt på alle knapper.
Problemet er så bare, at på denne skive var en menu hvorfra man kan købe Xbox Live Arcade spil ( downloade ) og det har hun gjort!! Hun har købt for ca. 500 kr. Hun aner jo ikke noget om hvad der sker, hun vil jo bare prøve spillene.
Jeg opdager det først om søndagen ( igår ), da jeg læser min mail og der kommer bekræftigelser på køb af nogle spil. Jeg har så lige ringet til Xbox kundeservice for at høre om de ikke kunne hjælpe og lade købet gå tilbage. Det vil de ikke, med argumentationen at jeg bare skulle have brugt parental control ( tror jeg det hedder ).
Det kan også være at de har ret, men jeg har ikke skænket det en tanke. At det kunne lade sig gøre at bruge mange penge på kort tid. Min pointe er bare at det er for nemt.....Det er for nemt at bruge penge hurtigt qua disse Arcade spil.

Mit håb var at Microsoft ville vise sig fra deres pæne side og cancel købene, de har altid givet KANON kundeservice til mig udover dette. Jeg tror ikke engang at min datter har prøvet at spille de spil hun hentede, men bare hentede dem!!! Det må man da kunne se via Live. Men nej, ingen hjælp. Så jeg opsagde min Live konto på stedet så I kan godt slette mig fra jeres friends-list.
Det kan godt være at jeg bærer noget af skylden i denne sag, men jeg føler lidt at jeg bliver trampet på. Hvad ville der ske ved at cancel købet af de spil?? De ville nok tjene mere på mig ved at gøre det..... Nu sælger jeg hele lortet og så rører jeg ikke Microsofts varer mere..... Næste generation konsoller bliver en Playstation!!!

Tak for at have lyttet til min galde.... Jeg skulle bare have det ud!


Per B. Thomsen
Aldrig mere Basse DK
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf I.C.Weiner » 30. maj 2005 13:16

lol...som om det var microsofts skyld..det er du da hunderede procent selv uden om!roflmao
I.C.Weiner
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Novotex » 30. maj 2005 13:25

Tja selvom det selvølgelig er lidt ærgeligt, kan jeg nu heller ikke se det er Microsofts problem at du lader din 6 årige datter sidde og spille uden at holde øje med hvad hun laver. :wink:
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 13:29

Ja, det er nok min egen skyld. Men hvad betyder 500 kr. for Microsoft?? Men det må jo kunne betale sig for dem.
Nu får jeg ca. 300 - 350 kr. igen for opsagt Live. Jeg køber ikke flere spil. Næste generation bliver en Sony...... Så alt i alt er det nok en rigtig god forretning for Microsoft.

Men set i bakspejlet er det selvfølgelig min egen skyld. Xbox er bare ikke egnet for børn, jeg skulle aldrig have købt den. Det er så bare ærgerligt at jeg har fået venner til at investere i krydskassen også. Jeg må jo så bare få dem til at skifte mærke, når næste generation kommer.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf GrillBillerDK » 30. maj 2005 13:43

Jeg kan heller ikke se at det er MS skyld...

Jeg kan nu heller ikke se løsningen med at skifte mærke.. da Sony også har betalings tjenester som din Datter også kan misbruge ;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 13:57

GrillBillerDK skrev:Jeg kan nu heller ikke se løsningen med at skifte mærke.. da Sony også har betalings tjenester som din Datter også kan misbruge ;-)


Tjae, min erfaring siger mig ( he he ) at man skal bruge parental control, når børn spiller på spillekonsoller med internet-adgang.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf GrillBillerDK » 30. maj 2005 14:18

når vi nu er igang.. i hvilket nr. ligger den Live arcade cd i?
er det i det nye hvor forsiden er en Xbox360?
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Novotex » 30. maj 2005 14:24

Basse DK skrev:
GrillBillerDK skrev:Jeg kan nu heller ikke se løsningen med at skifte mærke.. da Sony også har betalings tjenester som din Datter også kan misbruge ;-)


Tjae, min erfaring siger mig ( he he ) at man skal bruge parental control, når børn spiller på spillekonsoller med internet-adgang.


Tjaa eller slå Purchase Premium Content fra ude i account settings i dashboard, så skal de da kunne huske de sidste 4 cifre på dit kreditkort, samt finde derind for at slå det til, inden de propper cd'en i igen og vælger download.
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 15:17

GrillBillerDK skrev:når vi nu er igang.. i hvilket nr. ligger den Live arcade cd i?
er det i det nye hvor forsiden er en Xbox360?


Ja.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 15:18

Novotex skrev:Tjaa eller slå Purchase Premium Content fra ude i account settings i dashboard, så skal de da kunne huske de sidste 4 cifre på dit kreditkort, samt finde derind for at slå det til, inden de propper cd'en i igen og vælger download.


Damn. Det vidste jeg ikke at man kunne.......Too late.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf GrillBillerDK » 30. maj 2005 16:27

he.. der findes også en en funktion hvor du skal lave en taste kombination med Controlleren for at få adgang til Live delen ;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 16:42

http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 9186#39186

Skal ses i forlængelse med dette indlæg.....
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Slane » 30. maj 2005 17:48

Tror du ikke din datter føler, at det er hendes skyld, hvis du tager xboxen fra hende, fordi hun gjorde noget som hun "ikke måtte"? :)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Basse DK » 30. maj 2005 19:06

Jeg har givet hende den nye Nintendo DS, og har planer om at give hende næste generation Playstation.

Så hun mangler ikke.... :wink:


Jeg har heller ikke skældt hende ud, da det jo egentlig ikke er hendes skyld. Hun ved ikke at hun har lavet noget.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Novotex » 30. maj 2005 19:49

Basse DK skrev:Jeg har givet hende den nye Nintendo DS, og har planer om at give hende næste generation Playstation.

Så hun mangler ikke.... :wink:


Jeg har heller ikke skældt hende ud, da det jo egentlig ikke er hendes skyld. Hun ved ikke at hun har lavet noget.

Hvorfor skal hun så straffes og have en playstation :wink: :wink: :wink:
Novotex
Niveau 4
 
Indlæg: 656
By: Vejle


Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron