Xboxlife forum

Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf CvKM » 4. apr 2014 11:46

Jeg har lige efter mit sidst skrevne indlæg bestilt Rayman Legends til Xbox One. Det blev lidt over 25£ med fragten inkluderet (4,50£). Jeg klager bestemt ikke. :) Jeg har sparet over 100kr. da de vidst nede i GameStop skulle have mellem 349 - 399kr. for det sidst jeg spurgte.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Blodbad » 4. apr 2014 12:41

æv!
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Erroneus » 4. apr 2014 16:13

KlumpeStumpen skrev:Det er jo nok der problemet kommer til at ligge for dem, impuls køb ryger nu. Førhen kunne jeg godt kigge på en bog eller noget andet jeg lige skulle bruge og så lå man lidt under fri fragt, så var det lidt nå men skal jeg bruge det eller ej. Så browsede man lidt mere rundt og fandt så lige et par bøger eller film og så havde man måske pludselig købt for 30-35 pund eller mere. Den del mister de nu det er er der ingen tvivl om.

Mener virkelig ikke de har tænkt sig om.


Præcis, sådan har jeg også haft det.

En ærgerlig ændring, lige meget om man forsat vil benytte dem eller ikke.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Muggs » 4. apr 2014 18:04

Jeg har virkelig lagt mange mange tusinde kroner i den butik igennem årene. De små køb vil nu nok blive flyttet andensteds. Men nye spil er jeg alligevel begyndt at købe digitalt (US).
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf TerrificFalcon » 4. apr 2014 19:02

Det er superærgerligt, synes jeg. Jeg har tit købt gode brætspil til billige priser hos dem, fordi at de er den eneste butik i Storbritannien som giver fri fragt. Nogle gange finder man bare en fed deal (fx havde de det fabelagtige Android: Netrunner til en rigtig, rigtig god pris for et stykke tid siden), men det bliver ødelagt af, at fragten ikke er gratis. Jeg køber en del brætspil og fornyligt har jeg fx købt Warhammer: Diskwars. Amazon er bestemt ikke det billigste med det spil, men jeg testede det lige, og de krævede næsten 8 pund ekstra i porto - bevares, det vejer omkring 1½ kilo, men det ødelægger helt muligheden for at købe brætspil derfra, specielt fordi at det ikke engang er i den tunge ende.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf JohnH » 4. apr 2014 19:14

Forstår ikke i brokker jer... priserne er da stadig ok, prøv at sammenlig hvad spil m.m. koster i DK incl fragt, Amazon er stadig billigere med det meste.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Erroneus » 5. apr 2014 08:53

Ved ikke hvor meget brok der er, nok mere bare at folk er ærgerlige over det. Ja de har stadigvæk gode priser, men det betyder bare nu, at andre engelske shops, ja endda Elgiganten nogle gange vil være billigere.

Jeg brugte Amazon UK meget, pga. deres gode kundeservice, men hvis der skal 40 til 110 kr's fragt, alt efter vægten på, så betyder det da, at jeg skal ud og bruge flere shops.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf thetof91 » 5. apr 2014 09:09

Altså kommer bare til at betyde at jeg tjekker flere af de engelsk sider når det er..

Altså fx så 365games.co.uk har jeg også brugt.. Men den kommer til at være billigt ofte nu når man bestiller enkle ting.. Fordi deres fragt er bare 1 pound per ting man bestiller..
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Da Senzai » 5. apr 2014 11:02

For mig kommer det nok til at betyde, at jeg kommer til at bruge danske special-butikker mere. Faraos Cigarer er f. eks ikke så meget dyrere igen. Og slet ikke, hvis vi nu skal til at betale 80 - 100 kroner i porto. Så vil jeg næsten hellere støtte dem, så de stadig kan leve. Jeg er også overrasket over, hvor hurtigt de får deres varer.

Jeg har flere gange ledt efter et spil online. F. eks Sentinels of the Multiverse Vengeance, hvor jeg ikke har kunnet få det nogen steder, og de få online butikker, jeg har set det i, har det været like 200 kroner i porto. Jeg var så tilfældigt forbi Faraos fysiske butik, hvor de havde Sentinels Vengeance på hylden til kun 20-30 kronere dyrere af, hvad jeg så det til på nettet inden porto blev lagt til.

Med hensyn til video-spil og film bliver det nok det samme for mig. Jeg køber stort set aldrig fra selve Amazon, men derimod deres mange undersælgere, da de stort set altid er billigere. Godt være, at jeg skal betale 40 kroner i porto (det skal jeg så nu alligevel), men når filmen koster 2-3 pund eller spillet 5 pund, så går det nok :P
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf KlumpeStumpen » 5. apr 2014 14:05

Da Senzai skrev:Med hensyn til video-spil og film bliver det nok det samme for mig. Jeg køber stort set aldrig fra selve Amazon, men derimod deres mange undersælgere, da de stort set altid er billigere. Godt være, at jeg skal betale 40 kroner i porto (det skal jeg så nu alligevel), men når filmen koster 2-3 pund eller spillet 5 pund, så går det nok :P


Det er jo også et af de problemer Amazon kommer til at stå overfor nu. At folk fravælger Amazon som sælgeren og tager nogle af de undersælgere når vi alligevel skal betale fragt. Så kan det ikke betale sig at betale de 1-2 pund mere for at få den fri fragt.

Derudover så begynder man helt naturligt også, at sprede sine køb mere ud nu til andre online shops og kigge andre steder.
KlumpeStumpen
Niveau 4
 
Indlæg: 453


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Shooter DK » 5. apr 2014 14:17

CvKM skrev:Jeg har lige efter mit sidst skrevne indlæg bestilt Rayman Legends til Xbox One. Det blev lidt over 25£ med fragten inkluderet (4,50£). Jeg klager bestemt ikke. :) Jeg har sparet over 100kr. da de vidst nede i GameStop skulle have mellem 349 - 399kr. for det sidst jeg spurgte.


279,95 kr. hos fona. Det har været prisen hos dem siden spillet udkom. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf CvKM » 5. apr 2014 22:16

Min Fona har aldrig haft det og har ikke gidet tage ind til dem der har. :) Nu har jeg også bestilt det så kan det også være lige meget. :D Men... er det ikke til PlayStation 4 du har set det?
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Slut med fri fragt på Amazon.co.uk :(

Indlægaf Shooter DK » 5. apr 2014 23:49

ups. Jo, det var til ps4. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron