Xboxlife forum

Pas på Komplett.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Derp » 22. feb 2014 01:57

Jeg vil nu også gerne advare mod Komplett. De har flere gange forsøgt at sælge parallelimporterede varer uden at oplyse at varerne manglede features(fordi de var parallelimporterede). Jeg købte f.eks. et Sony TV som var parallelimporteret fra et østeuropæisk land. Der manglede en masse features og manualerne var kun på østeuropæiske sprog. Sony var flinke og undersøge tvet og gav mig ret i at det var parallelimporteret. Jeg fandt så også ud af at der var flere som havde modtaget parallelimporterede varer og sendte derfor hurtigt tvet retur og stoppede med at handle hos dem.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Mogwai » 22. feb 2014 10:19

Jeg har også haft problemer med Komplett da jeg sendte et grafikkort retur. Det var registreret hos PostDK i Komplett's postboks. Komplett gav dog hurtigt PostDK skylden. Så jeg efterlyste pakken og den var altså afleveret hos Komplett selvom de hurtigt kastede skylden på posten.

Det gode ved Komplett er, at de kører kampagner og lignende som danske butikker ikke gør. Til gengæld er deres kundeservice vældig amatøragtig.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf ramlas » 22. feb 2014 11:23

Har købt fladskærme ,pc osv hos komplett, har aldrig haft problemer med dem.
Play with Life!
ramlas
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf ice_hiboy » 22. feb 2014 11:50

Det der med paralellimporterede fjernsyn sker i alle butikker, bilka, elgiganten osv. Det er sådan at de holder priserne i bund.
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Buktu » 22. feb 2014 14:07

Fra Sony linket postet tidligere i tråden:

"* (1) Xperia Z er vandtæt og støvafvisende i overensstemmelse med standarderne IP55 og IP57. Når alle porte og dæksler er afdækkede og lukkede, er telefonen beskyttet mod (i) vandstråler fra alle retninger svarende til kapslingsklasse IP55 og/eller (ii) beskadigelse ved kortvarig nedsænkning i vand svarende til kapslingsklasse IP57 (tåler at blive holdt 1 meter under overfladen i ferskvand i op til 30 minutter). Telefonen er ikke designet til at flyde eller fungere nedsænket i vand uden for definitionerne i kapslingsklasse IP55 og IP57 og må ikke udsættes for flydende kemikalier. Hvis væskedetektoren udløses på enheden eller batteriet, bortfalder garantien."


Det ser med andre ord ud til at det er pænt meget på eget ansvar hvis man holder sin telefon ind under en vandhane (no shit), og da væskedetektoren i telefonen er udløst, er garantien bortfaldet.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Derp » 22. feb 2014 15:20

ice_hiboy skrev:Det der med paralellimporterede fjernsyn sker i alle butikker, bilka, elgiganten osv. Det er sådan at de holder priserne i bund.


Det er ulovligt at sælge parallelimporterede varer med færre features uden at fortælle forbrugeren om det. Det giver lidt sig selv...
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Popp » 22. feb 2014 17:44

Derp skrev:
ice_hiboy skrev:Det der med paralellimporterede fjernsyn sker i alle butikker, bilka, elgiganten osv. Det er sådan at de holder priserne i bund.


Det er ulovligt at sælge parallelimporterede varer med færre features uden at fortælle forbrugeren om det. Det giver lidt sig selv...


Kan du linke til den lov, tak
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Derp » 22. feb 2014 18:13

Det er vel samme regler som hvis det var en normal vare. Der går jeg også ud fra at man ikke må sælge varer under falske forudsætninger. Jeg tvivler ihvertfald på at du må sælge et TV som du reklamerer med har wifi som feature hvis tvet ikke har det. Du kan selv google, jeg har kun hvad forbrugerstyrelsen fortalte mig. Men det virker nu ret logisk.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf VIC » 22. feb 2014 19:22

Derp skrev:Det er vel samme regler som hvis det var en normal vare. Der går jeg også ud fra at man ikke må sælge varer under falske forudsætninger. Jeg tvivler ihvertfald på at du må sælge et TV som du reklamerer med har wifi som feature hvis tvet ikke har det. Du kan selv google, jeg har kun hvad forbrugerstyrelsen fortalte mig. Men det virker nu ret logisk.

Jep, men ofte har eks. fjernsyn importeret fra Tyskland et andet produktnummer end et tilsvarende fra Danmark, så så længe beskrivelsen er korrekt og nummeret på prisskiltet matcher det på selve varen er der vel ikke noget problem?
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf ice_hiboy » 22. feb 2014 20:15

Jeg tror også at loven gælder for de features der står i butikken. Så hvis der på skiltet står det er et 40" fjernsyn 1080p tv. Så er det hvad man skal regne med at få. Hvis der i butikken stod wifi og det så ikke var der er noget andet. Det er med garanti derfor at beskrivelser i elgigantens blade og andre store varehuse er så vage, netop fordi så laver de ikke falsk reklame.
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Psymatiq » 23. feb 2014 09:36

men kan den tåle lava?...
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf TZidakutch » 23. feb 2014 12:26

Psymatiq skrev:men kan den tåle lava?...


pff, hvis den ikke kan tåle Lava, neodym magneter, store fald, hårde slag elektriske impulser.. så er det også noget lort!
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Mitzurugi » 23. feb 2014 14:18

Mr. White skrev:Nu skriver jeg kun det her, fordi jeg har en ven, som har lavet den fejl. (Ikke den skarpeste til elektronik) Han købte Xperia ZL i stedet for Z, i den tro, at den også var vandtæt. Det er den så ikke. Han har så heller ikke holdt den under en vandhane, men fandt ud af det, da vi snakkede om telefonen. :-)

Jeg vil gerne lige sige tillykke til Mr White fordi han endelig har fået købt en Xbox efter flere års tro tjeneste på forummet =D>
Billede
Mitzurugi
Niveau 7
 
Indlæg: 5180


Re: Pas på Komplett.dk

Indlægaf Mr. White » 23. feb 2014 16:18

Mitzurugi skrev:
Mr. White skrev:Nu skriver jeg kun det her, fordi jeg har en ven, som har lavet den fejl. (Ikke den skarpeste til elektronik) Han købte Xperia ZL i stedet for Z, i den tro, at den også var vandtæt. Det er den så ikke. Han har så heller ikke holdt den under en vandhane, men fandt ud af det, da vi snakkede om telefonen. :-)

Jeg vil gerne lige sige tillykke til Mr White fordi han endelig har fået købt en Xbox efter flere års tro tjeneste på forummet =D>


Jeg takker og bukker. :wink: Tænkte at det var på tide, nu hvor jeg snart er nået de 22 somre. Kører faktisk på min anden xbox. Det er ved at være lidt tid siden, jeg nassede på min kære brors xbox. Men det fungerede nu fint nok i mange år!

Derimod ser i mig nok ikke på xbox one lige foreløbig. Medmindre de sætter su'en op.
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron