Xboxlife forum

EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Indlægaf Aberrant Simon » 3. jan 2014 13:54

Jeg havde skrevet om Microsoft i denne tråd og det vil jeg gerne trække tilbage, da jeg efterhånden har fået mere end rigeligt hjælp fra dem, men derfor vil jeg skrive en anden oplevelse jeg mødte da jeg skulle sende min ødelagte Xbox One tilbage til en refundering.

Først af alt, hej kære læser.
Jeg skulle sende min Xbox tilbage, jeg havde en Microsoft service medarbejder i telefonen og havde lige fået min UPS label, jeg spurgte ham om jeg kunne smide den ned ved Post Danmark, og det mente han nu godt jeg kunne. Dette var en lørdag efter UPS arbejdstid og jeg ville ikke rigtig få tid til at kunne sende den før om tirsdagen i den uge. Jeg valgte at gå ned til min Post Danmark og ventede flere minutter som man nu altid gør der pga. deres langsomme service. Her bliver jeg modtaget af en flink dame og jeg spørger hende og siger tydeligt: Kan jeg aflevere min pakke hos jer og kan i så sende den videre? Hun svare med et flink "Det er ikke noget vi gør normalt, men det der sker med alle pakker som ikke er deres, er at den kommer til nærmeste lager og så ringer de til dem den skal leveres til og så kommer de og modtager dem" jeg tænkte fedt, det er en god service fra deres side at tage imod pakker, som ikke er deres og aflevere dem videre alligevel. Jeg går hjem glad og venter egentlig bare.
Der går såvel 11 dage, og jeg tænkte nu må der snart ske noget, jeg ringer til en fra Microsoft igen og spørger hvad der er gået galt. Han spørger efter mit sporingsnummer, som jeg tilfældigvis ikke havde fået fat i, at jeg havde fået. Her kunne jeg se, at UPS stadig ventede på at modtage pakken. Allerede der vidste jeg, at der var noget galt. Han kunne intet gøre, men jeg vælger dagen efter at ringe til Post Danmark og spørger hvad fanden der lige sker. Her får jeg at vide fra en halv sur dame, at de tager IKKE imod pakker fra UPS og det er fejl fra deres side. Hun spørger efter nummer og hvor den skulle sendes hen til og navn. Jeg får så at vide, at hun har fået en fra Post huset (Som er den nærmeste føtex og er der hvor jeg leverede pakken) af til at tjekke "Buret" som de kaldte det efter pakken, og at jeg et tidspunkt mellem 16:30 og 17:00 til at gå ned og spørge efter den og her tænker jeg bare "Hvorfor fanden skal jeg have et interval mellem hvornår jeg kan komme og hente en pakke, de har fejlet at tage imod".
Jeg går halvt gnavent derned og går hen og spørger om jeg kan få min pakke, mit navn og alt det skulle der stå på den. Her får jeg at vide at den ikke er her, men i Taulov. Jeg bor i Silkeborg og det nærmeste lager fra Silkeborg er selvfølgelig Århus, så jeg spørger hvad fanden den laver der. "Jamen de pakker som IKKE er Post Danmarks, dem tager de hen til Taulov, og så kan der gå alt mellem en måned FØR DE SENDER PAKKEN" - Dette er en information jeg ikke har fået, og her siger den sure kælling at "Det er fejl information fra DE NYE POST HUS MEDARBEJDER, VI GAMLE MEDARBEJDER VED DET GODT" jeg står mundlam og tænker WHAT THE HELL. Jeg forklare hende at det er en pakke til 4000 kroner og DET ER FULDSTÆNDIG ABSURD, at behandle deres kunder på denne måde.
Dagen efter tjekker jeg mit sporingsnummer og kan heldigvis se at den er modtaget hos Kolding UPS lager og er sendt videre. (Kolding ligger ved Taulov) Så efter 3 opkald og en latterlig opførelse og fuldstændig håbløs attitude fra en sur kælling, så valgte de at give den videre.

1 MÅNED FOR AT SENDE PAKKER DER IKKE ER DERES - Det er den mest håbløse service nogensinde. Jeg klagede til føtex over deres medarbejdere og at jeg ikke gider at finde mig sådan en opførelse, så jeg som sådan ligeglad om det er en ny medarbejder eller en "GAMMEL POST DANMARK" medarbejder.

Jeg ville virkelig ønske, man kunne vælge imellem andre post firmaer, for jeg har simpelthen ikke lyst til at bruge Post Danmark, når de opføre sig som aber.
Senest rettet af Aberrant Simon 21. jan 2014 22:03, rettet i alt 1 gang.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf TZidakutch » 3. jan 2014 14:01

så sender du den retur og siger den er defekt? ligesom du burde gøre med alt elektronik der ikke virker :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf tue69 » 3. jan 2014 14:06

TZidakutch skrev:så sender du den retur og siger den er defekt? ligesom du burde gøre med alt elektronik der ikke virker :)


Prøv at læse hans indlæg én gang mere. Det er jo netop returneringen han søger hjælp med.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf TZidakutch » 3. jan 2014 14:13

tue69 skrev:
TZidakutch skrev:så sender du den retur og siger den er defekt? ligesom du burde gøre med alt elektronik der ikke virker :)


Prøv at læse hans indlæg én gang mere. Det er jo netop returneringen han søger hjælp med.

nu jeg ikke sikker siden det en tysker, men det her burde være løsningen.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/da_DK/DisplayHelpReturnsRefundsPage/#returnProcess

og der er ikke andet end at prøve igen, hvis opkaldet ikke virkede første gang.. :)
Jeg ved ikke, hvilke våben der vil blive brugt i 3 verdenskrig......Jeg ved bare at 4 verdenskrig vil blive udkæmpet med køller! Billede
TZidakutch
Niveau 4
 
Indlæg: 558
By: Silkeborg


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf Slimjay DK » 3. jan 2014 14:16

Du skal vel henvende dig der hvor den er købt, så må det være op til dem at løse problemet ?

Alternativ kan du vil gå herind : http://support.xbox.com/de-de/contact-us , vælge følgende Step 1 : xbox one & Konsolenprobleme og Step 2 : Xbox One Konsole kann nicht eingeschaltet werden (hvis den ikke kan tænde ?)

til sidst vælger du i step 3 : CHAT MIT DEM MICROSOFT SUPPORT ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf Slimjay DK » 3. jan 2014 14:18

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf hamdenfede » 3. jan 2014 14:20

Altså vil sige at MS har givet mig den bedste service EVER!! hvis man brugte lidt tid på google (3min) ville man finde dette
https://myservice.xbox.com/da-DK/Pages/Welcome.aspx registrer dit produkt. på dette link og bang du kan nu anmode om hjælp
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf Slimjay DK » 3. jan 2014 14:22

hamdenfede skrev:Altså vil sige at MS har givet mig den bedste service EVER!! hvis man brugte lidt tid på google (3min) ville man finde dette
https://myservice.xbox.com/da-DK/Pages/Welcome.aspx registrer dit produkt. på dette link og bang du kan nu anmode om hjælp


Ja, hvis den godkender et Xbox One serienummer, så skulle det vel være lige til :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf Aberrant Simon » 3. jan 2014 14:23

Jeg fik hjælp af den danske Microsoft Store, han var så flink at sende mig en returnerings seddel og så skal den bare ned til den nærmeste Post Danmark, og så når den er modtaget, så kommer pengene tilbage på kontoen.
Deres opkald service er meget god, men deres Live Chat er vel og mærket knap så god. Jeg fik flere gange at vide, at den kunne reparere men den kunne nok ikke returneres.
No problems, jeg får maskinen ned i kassen og sendt den videre.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf hamdenfede » 3. jan 2014 14:27

Slimjay DK skrev:
hamdenfede skrev:Altså vil sige at MS har givet mig den bedste service EVER!! hvis man brugte lidt tid på google (3min) ville man finde dette
https://myservice.xbox.com/da-DK/Pages/Welcome.aspx registrer dit produkt. på dette link og bang du kan nu anmode om hjælp


Ja, hvis den godkender et Xbox One serienummer, så skulle det vel være lige til :)


Altså min er godkendt og jeg står til at have dækning til marts 2016 :)
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Microsoft: Mest håbløse service nogensinde.

Indlægaf Slimjay DK » 3. jan 2014 14:30

Aberrant Simon skrev:Jeg fik hjælp af den danske Microsoft Store, han var så flink at sende mig en returnerings seddel og så skal den bare ned til den nærmeste Post Danmark, og så når den er modtaget, så kommer pengene tilbage på kontoen.
Deres opkald service er meget god, men deres Live Chat er vel og mærket knap så god. Jeg fik flere gange at vide, at den kunne reparere men den kunne nok ikke returneres.
No problems, jeg får maskinen ned i kassen og sendt den videre.


Det må da siges at være god service, at de gider at håndtere sagen i DK på en vare der ikke er til salg her, og at du bare får dine penge tilbage fremfor en ny maskine :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Indlægaf Aberrant Simon » 22. jan 2014 00:53

Har lige ændret tråden, og føler at folk skal læse det fordi Post Danmark viste kun igen at de er et latterlig firma
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Indlægaf livekiller92 » 22. jan 2014 06:32

Altså jeg kan ikke forstå din frustration?
Der er en grund til at Post Danmark ikke tager sig af sådan noget?
UPS er UPS Post Danmark er Post Danmark.
At hende fra posthuset ikke har Været bevidst om at den bare ville ligge i den forstand, kan jeg godt se er et problem. Men når man indleverer en pakke med sporings label fra UPS skal man ikke regne med noget.
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Indlægaf Muggs » 22. jan 2014 07:09

En stor del af fejlen er at damen på posthuset har taget imod din pakke. Men resten af fejlen ligger hos dig selv. Man indleverer da ikke en UPS pakke ved et konkurrende firma. Du kan jo heller ikke bytte, noget du har købt bilka, i kvickly... Og da slet ikke noget der har så stor en værdi. Det skal indleveres hvor du får din pakke scannet og registreret med det samme, så du har noget historik.
Men det ved du jo nok til næste gang :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: EDIT: Post Danmark og Føtex mest håbløse service!

Indlægaf Jake242 » 22. jan 2014 07:32

Da jeg skulle sende min xbox 360 retur(RROD) fik jeg label på mail og en UPS kurér kom og hentede den ved min dør... inden for 3 timer fra jeg ringede til xbox supporten. Det var service!

Kan dog ikke huske hvordan jeg gjorde med kasse, andet end jeg nok havde original kassen til at putte den i.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster