Xboxlife forum

Elgiganten god service

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Elgiganten god service

Indlægaf KIAMMI » 17. okt 2013 12:43

Hej,
vil bare lige dele denne her lille erfaring jeg netop har haft med elgiganten.

jeg købte d. 10 okt. et vaffeljern i gave til 649 kr, og opdager kort tid efter
at det samme vaffeljern, altså kunne købes for 499 hos cdon kr, øv tænker jeg, men undersøger nu alligevel muligheden
for en prisgaranti eller pengene tilbage, Det viser sig at Elgiganten ikke har prisgaranti, men derimod har 14 dages returret.

Jeg ringede så ind til kundeservice, og fortalte ham jeg talte med, at jeg havde købt det her vaffeljern i gave, og kasen havde ikke været åbnet, for jeg havde set det her tilbud på nettet og hvor vaffeljernet altså kostede 499 kr, og ham jeg talte med, gik ind på hjemmesiden og kunne konstarere at det var korrekt, og vil overføre forskellen på 150 kr til min konto inden for et par dage.

Det synes jeg sgu er i orden, så slap jeg for at tage ind til elgiganten og få pengene tilbage, for derefter at skulle bestille det hos CDon, hvor jeg oveni skulle betale fragt :)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Morten Skou » 17. okt 2013 12:47

Jeg synes altid at El-giganten har haft rigtig god kundeservice. Har gentagne gange måtte bytte forskellige ting, og der har aldrig været problemer overhovedet. Det er også derfor at El-giganten altid er det første sted jeg kigger efter ny elektronik/tv osv. for man ved at hvis der er problemer, så får man en god løsning uden brok og bøvl. Thumbs up for det.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Elgiganten god service

Indlægaf hrve » 17. okt 2013 12:48

Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.
hrve
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Morten Skou » 17. okt 2013 12:51

hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Jeg vil såmend gerne betale ekstra, hvis jeg ved at servicen er iorden.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Elgiganten god service

Indlægaf KIAMMI » 17. okt 2013 12:55

Årsagen til det blev Elgiganten, var muligheden for at få afhentet varen samme dag som jeg havde bestilt den
og når de har en forretning forholdvis tæt på mig sååå :D

men udover det, har jeg aldrig haft problemer med dem, eller oplevet dårlig service.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Elgiganten god service

Indlægaf A42Merlin » 17. okt 2013 13:05

Jeg har også kun haft gode oplevelser med elgiganten. Jeg har lige fået min mobil repareret og jeg fik SMS'er hver gang der var noget nyt i reperations sagen :) ret lækkert
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Slimjay DK » 17. okt 2013 13:20

hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


De er så billigere med ret mange spil :D til tider så billige at Coolshop fjerner der prisgaranti på varen som El-giganten har billigere :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Elgiganten god service

Indlægaf thetof91 » 17. okt 2013 13:23

Jeg vil sgu også heller handle ved elgiganten end cdon når kommer til lidt større ting..
Stadigvæk billig spil og dvd køber jeg da ved cdon, men ikke større ting..

Har haft dårlig erfaring med cdon kundeservice.. Kæresten købte et kamera til 3000 kr ved dem... Der sket så åbenbart en fejl med posten i sverige, så den kom nord på i sverige i stedet for at komme til danmark.. Det tog så nået tid for cdon at finde ud af det.. Så i stedet for at vente par dage på at få kameraet gik der 2 uger... Så eneste de kunne komme med som undskyldning var at kunne få en rabat kort på 50 kr til dem, så var det jo bare at jo allerede havde fået en rabat kode på 50 kr fra dem fordi handlede over for 500 kr.. Mega dårlig kundeservice i forhold til andre steder jeg har oplevet..

Steder med god kundeservice jeg har oplevet hvor jeg har haft problem med varer eller noget :)
- Coolstuff.dk
- hockeyzentrale.de
thetof91
Niveau 5
 
Indlæg: 1225
By: Kolding


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Slimjay DK » 17. okt 2013 13:35

hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Det har du så nu :) : http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ition-x360
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Elgiganten god service

Indlægaf hamdenfede » 17. okt 2013 13:51

hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Der må jeg sige jeg er dybt dybt uenig! min bærbar købte jeg der som et weekend tilbud til 5999,- og den stod til 8999,- det billigste sted udover det! og skal vi så tale om alle de gange de sælger gode spiltitler til 19,- 49,- og 99,-?
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Elgiganten god service

Indlægaf CHRIST13K » 17. okt 2013 15:46

En af mine tidligere oplevelser hos Elgiganten... bedøm selv om det "god" kunde service...

TIL ELGIGANTEN:
Jeg har efterhånden haft sådan en dårlig oplevelse med hele forløbet med min pc at jeg er blevet utrolig utilfreds.
Først og fremmest har jeg fået en så dårlig behandling af jer, at jeg helt dropper at komme hos jer fremover.
Jeg har i start februar indleveret min pc til reparation pga skade. Og har siden hen ikke haft andet end dårlige oplevelser hos jer. – se forløb længere nede.
Jeg har skrevet mails med jer og forsikringen mange gange og har i begyndelsen ikke fået noget reelt svar om hvor langt i var i processen eller hvad status var.

Efter jeg fik min sidste mail fra forsikringen, så kunne jeg hurtigt regne ud at I alt i alt vælger at bruge ca 1 mdr på at lave en pc.
I forhold til jer og værkstedet så synes jeg at denne process har trækket sig så langt ud at det ikke er rimelig tid over for mig som kunde.
1 mdr for at lave en pc er utrolig lang tid. Jeg havde rykket jer flere gange for at høre hvor langt i var samt hvad der skulle ske - og først efter 3 uger får jeg besked. Dette er langt fra rimeligt og jeg føler ikke at jeg har fået den service jeg har betalt for.

Jeg er ikke ekspert i pc, men har selv megen erfaring på dette område - derfor ved jeg hurtigt om en pc er defekt eller ikke - og dette kan ikke tage 3 uger som jeres værksted skulle bruge.

Jeg mener selv, at ved den forsikring jeg har købt, så skal den laves, HVIS den kan, og inden for rimelig tid. IKKE 1 mdr. - ellers skal jeg have en ny tilsvarende, ELLER pengene tilbage.
Hvorfor er det at I ikke ser dette fra kundens synspunkt og ikke værkstedets?

ps. for kort at fortælle mit forløb med jer, elgiganten:

1 - 2. feb.: jeg indleverer min pc til reparation og bliver oplyst at jeg i løbet af kort tid vil få besked om hvad der yderligere skal ske. - jeg får ikke en låne pc da de ikke har nogle på nuværende tidspunkt.

2 - 7. feb.: får jeg først en sms om at de har modtaget min pc og at den snarest vil bliver undersøgt.

3 - 16. feb.: tager jeg ud til elgiganten for at forhøre mig om situationen da jeg hverken af JER eller af forsikringen kan få et klart svar. De oplyser at de intet kan gøre og fralægger sig nærmest alt ansvar. - uden at få udleveret en låne pc da de heller ikke har nogen der.

4 - 16. feb.: jeg går udenfor butikken igen og ringer til forsikringen og får så fat i en af deres medarbejdere, Allan, som giver mig ret i at dette er dårlig service og behandling af Elgiganten.

5 - 16- feb.: jeg går ind i butikken igen og ber om en bedre forklaring på hvordan dette kan tage så lang tid og at jeg ingen info får... Sjovt nok,, så "laver" de en låne pc til mig nu som jeg får med hjem denne dag.

6 - 17. feb.: jeg tænder for min låne pc, som viser sig at være en defekt pc da både mouse-pad og wireless ikke virker. Derfor kører jeg ud med computeren og aflevere den. - igen må de lave en ny låne pc som jeg da for med hjem igen.
7. 17. feb.: Da jeg så kommer hjem og skal tænde - da har de glemt at ligge strømkablet med... derfor må jeg ENDNU engang ud i elgiganten og forklare min situation.
8. 21. feb.: Jeg skriver en mail til jer og forklare forløbet hvorefter i tager kontakt til mig pr tlf. d. 22.
9. 22. feb.: Jeg bliver ringet op midt i min arbejdstid af Niels Esmark(Elgiganten Silkeborg), og vi laver en aftale om at han skal ringe tilbage til mig efter kl 14.30. Jeg hører INTET fra ham og ringer så selv til jer sidst på dagen hvorefter jeg får fat i hans ”håndlanger” da Niels ikke er til stede mere den dag. Jeg får en god og behagelig samtale med ”håndlangeren” hvor han beklager meget over forløbet og vi bliver enig om en kompensation der lyder på det halv af prisen, jeg dengang betalte for forsikringen(1699,-). Han fortæller at når jeg så får udleveret min pc efter reparation, vil der ligge 850,- i gavekort til mig. Det skulle han nok sørge for at der lå klart når jeg kom næste gang.
10. 2. mar.: Jeg afhenter(Elgiganten Silkeborg) min pc som nu skulle virke. Og da jeg spørger efter gavekortet ligger der ingen note omkring det eller andet. Jeg forklarer dernæst at det skulle være på 750,- - hvilket begge servicemedarbejdere afviser blankt! De ringer til flere forskellige folk i butikken og ingen kan bekræfte mit gavekort på 750,- De siger at de under ingen omstændigheder vil udbetale de 750,- på et gavekort. MEN 500,- derimod. Jeg spørger efter varehuschefen hvorefter han forklare at de ”gerne” holder fri i weekenden. Men at han tager fat i ham på mandag og vil så tage fat i mig derefter. Hmmmm… Jeg tager så derfra med et gavekort på 500,- + min pc + endnu en dårlig behandling da I ikke har en skid styr på jeres kommunikation internt!
Jeg kommer hjem og skal tænde for min pc… ENDNU ENGANG har i valgt IKKE at give mig min oplader med og jeg kører derefter ud til elgiganten for 6. gang! – jeg får opladeren udleveret og kører derfra igen.
11. 2. mar.: Samme aften vil jeg så starte min pc op. Den starter op men kører utrolig ustabilt og vælger så efter 20 min at lukke helt ned af sig selv. Jeg kan nu ikke få gang i den. = jeg sidder med en pc som ikke virker selvom den er blevet lavet og tjekket af jeres værksted… Hvad synes I selv?
Jeg har nu lavet endnu en skadeanmeldelse og kører ud og indleverer den til jer i dag…

Derfor sidder jeg nu, som fortvivlet og dårlig behandlet kunde og føler at der i denne sag skal gøres noget!
Jeg kan UMULIGT være tilfreds med dette!!! – håber ikke at I giver andre, samme elendige service som jeg har fået…
CHRIST13K
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Elgiganten god service

Indlægaf hrve » 17. okt 2013 16:39

Slimjay DK skrev:
hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Det har du så nu :) : http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ition-x360

Fedt nok. Black Ops 2 er jo heller ikke et år gammelt, og bliver erstattet af Ghost lige om et øjeblik....
hrve
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Elgiganten god service

Indlægaf TU I Raven » 17. okt 2013 16:44

hrve skrev:
Slimjay DK skrev:
hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Det har du så nu :) : http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ition-x360

Fedt nok. Black Ops 2 er jo heller ikke et år gammelt, og bliver erstattet af Ghost lige om et øjeblik....

Det er sku da bedøvende lige meget hvor gammel der er. De er stadig meget billiger end alle andre med det spil. Men det skal abenbart være det nyeste nye som de næsten skal give væk for nogen bliver tilfreds.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Mysticurse » 17. okt 2013 17:20

Morten Skou skrev:
hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Jeg vil såmend gerne betale ekstra, hvis jeg ved at servicen er iorden.

Det samme her da!! + Jeg har også altid fået en god service hos Elgiganten også.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Elgiganten god service

Indlægaf BeatenIndiana » 17. okt 2013 17:21

I Esbjerg kan man vidst ikke stole på dem. Jeg kender en, som forhørte sig hos dem om de fik et spil hjem til samme billige pris igen - og selvfølgelig gjorde de det, samt tog imod betalingen med det samme. Han hørte bare aldrig fra dem
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron