Xboxlife forum

Elgiganten god service

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Elgiganten god service

Indlægaf Competa » 17. okt 2013 17:54

BeatenIndiana skrev:I Esbjerg kan man vidst ikke stole på dem. Jeg kender en, som forhørte sig hos dem om de fik et spil hjem til samme billige pris igen - og selvfølgelig gjorde de det, samt tog imod betalingen med det samme. Han hørte bare aldrig fra dem

Det burde stå inde i deres system, gå ud og hiv fat i nogen i elgiganten !
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Michelve » 17. okt 2013 18:14

KIAMMI skrev:Hej,
vil bare lige dele denne her lille erfaring jeg netop har haft med elgiganten.

jeg købte d. 10 okt. et vaffeljern i gave til 649 kr, og opdager kort tid efter
at det samme vaffeljern, altså kunne købes for 499 hos cdon kr, øv tænker jeg, men undersøger nu alligevel muligheden
for en prisgaranti eller pengene tilbage, Det viser sig at Elgiganten ikke har prisgaranti, men derimod har 14 dages returret.

Jeg ringede så ind til kundeservice, og fortalte ham jeg talte med, at jeg havde købt det her vaffeljern i gave, og kasen havde ikke været åbnet, for jeg havde set det her tilbud på nettet og hvor vaffeljernet altså kostede 499 kr, og ham jeg talte med, gik ind på hjemmesiden og kunne konstarere at det var korrekt, og vil overføre forskellen på 150 kr til min konto inden for et par dage.

Det synes jeg sgu er i orden, så slap jeg for at tage ind til elgiganten og få pengene tilbage, for derefter at skulle bestille det hos CDon, hvor jeg oveni skulle betale fragt :)


Dejlig at se en positive indlæg om en butik. (trustpiloter giver faktisk også en 8,1)

Personlig har jeg også næsten kun positiv om dem.
Prisene er lidt for høj og er kun god eller super vis de er på tilbud, men hvem checker ikke hos pricerunner ect før de køber noget??
Gratis porto og track and trace syntes jeg er en stor+
Personale I butikkerne virker sommetider lidt ufaglært og så bliver men sendt rundt til finde en anden person som har kvalifikationer (ligesom I silvan ect).
Problemer med en product har jeg kun haft 1 gang og fik god service der
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Elgiganten god service

Indlægaf BeatenIndiana » 17. okt 2013 18:28

Competa skrev:
BeatenIndiana skrev:I Esbjerg kan man vidst ikke stole på dem. Jeg kender en, som forhørte sig hos dem om de fik et spil hjem til samme billige pris igen - og selvfølgelig gjorde de det, samt tog imod betalingen med det samme. Han hørte bare aldrig fra dem

Det burde stå inde i deres system, gå ud og hiv fat i nogen i elgiganten !

Som sagt - En jeg kender!
Jeg går da ikke ud og hiver fat i dem ang. noget jeg hverken har kvittering eller noget på ;)
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Slimjay DK » 18. okt 2013 13:16

hrve skrev:
Slimjay DK skrev:
hrve skrev:Fin service... men bare det faktum at du køber noget i elgiganten i første omgang er en stor fejl. Jeg tror aldrig jeg har fundet en vare som var billigst hos elgiganten.


Det har du så nu :) : http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ition-x360

Fedt nok. Black Ops 2 er jo heller ikke et år gammelt, og bliver erstattet af Ghost lige om et øjeblik....


Black Ops 2 er lige så gammelt hos alle de andre, som tager 3 til 4 gange så meget for spillet og hos dem bliver det også erstattet af Ghost , fedt nok :^o =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Zt3pH » 18. okt 2013 13:31

Jeg må også indrømme at jeg ikke har særligt høje tanker om deres Herning afdeling. For det første overhørte jeg en lang diskussion mellem personalet omrking en computer det ikke kunne afvikle et spil - personalet var overbevist om at det var kundens router det var galt med og ikke deres produkt. Som samtalen skred frem gik det mere og mere op for mig at ingen af dem anede hvad de snakkede om.

Forudbestilte også GTA V hos elgiganten, så jeg troede jeg ville have det på release. Det lykkedes ikke og jeg modtog det først nogle dage senere, og der havde de så også valgt at fakturere mig 51 kr. mere end hvad de solgte spillet til.

Det skal så siges, til deres forsvar, at da jeg ville aflevere spillet igen, var der ingen problemer overhovedet med at returnere dette. Men synes generalt jeg har oplevet rigtig mange gange, at få en lagerstatus på et spil, hvorefter jeg ville afhente det hos dem, men de havde det ikke fysisk i butikken. Senest har jeg oplevet det 2 gange i træk med hhv. Payday 2 og Diablo 3.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Elgiganten god service

Indlægaf CvKM » 19. okt 2013 00:07

Jeg har heldigvis ikke oplevet noget dårligt med Elgiganten. Hverken omkring spil eller elektronik. Men da jeg var i Fields idag fik jeg alligevel det indtryk at han ikke forstod hvad det var jeg sagde til ham... Jeg sagde at jeg gerne ville have en computer. Fint nok, hvad skal den bruges til? Internet, film, musik, streaming, The Sims 2 (kræver intet).

Altså ikke en voldsom dyr PC. Men kunne jeg låne pengene til den? Ja sagtens! Men hvad med renter og sådan noget... Det var der ikke noget af. Han satte det så sådan her op: 4500kr. i 6 måneder = 750kr. om måneden. Spørger ham så hvorfor det nu er 4500kr. (selve PC'en er 4000kr. lige ud)? Nåh, det var fordi der var oprettelsesgebyr på 500kr., hvilket jeg godt kunne leve med.

Da jeg så har fattet det hele, altså computer og oprettelse bliver det 4500/750 og ingen renter. Inden jeg skal gå siger jeg så til ham "Ja, så det er altså 4000kr. jeg skal betale, og intet andet"... "Nej, det er 4500kr. du skal betale i sidste ende"... "Ja, det er jeg godt klar over men de 500kr. er jo ikke "en del af computeren" så for selve maskinen er det jo 4000kr.... dem plejer jeg at regne fra (lidt ligesom når man ser bort fra panten på en flaske)"... "Jaaaa øhhh altså... nej, det er 4500kr. du skal af med".... Og her opgiver jeg at forklare ham hvad jeg mener hvortil jeg siger "Ahhh ja ok..."... og lidt efter siger jeg "Men altså... 4000kr., uden renter så det er kun 4000kr. jeg skal af med?"... "Nej, det er 4500kr.!"... "Ok, tak for hjælpen, hej hej...". Pisse forvirrende.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Blauwy » 19. okt 2013 01:30

Jeg tror du gjorde ham unødvendigt forvirret med din logik. Eller hvad vi kalder det.
Summen er 4500, hvilket du skal betale. Pc'en koster 4000, men du skal stadig betale 4500 i alt.

Jeg kan ikke forstå din forvirring her. Hvorfor gør det forskel hvad du betaler for hver enkelt "del", når du alligevel betaler samlet?

Jeg vil tilføje, i og med at jeg selv har været ansvarlig i Elgiganten et stykke tid, ved jeg hvor mange sælgere der er svære at forstår hvad de helt præcist mener, og der er mange der slet ikke ved hvad de snakker om. Det gør det ikke nemmere for kunden når sælgeren snakker løst om noget forkert.

På den anden side; hvor satan nogle kunder har luft i hovedet. Der er nogle der bare ikke fatter hvad man prøver at sige til dem. Men det kan gå begge veje.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Elgiganten god service

Indlægaf CvKM » 19. okt 2013 14:52

Jeg sagde jo til ham at jeg udmærket godt var klar over at det var 4500 jeg skulle betale, men at jeg altid regnede gebyrer fra når jeg ville kigge på prisen for produktet og INTET andet. :) Det var det han ikke forstod. Sagde jo til ham at hvis man nu regnede gebyret fra et lille øjeblik, og med det mener jeg IKKE at jeg IKKE vil betale det, så er prisen vel 4000 og ikke mere når jeg er færdig med at betale, hvorefter han hele tiden sagde at "Nej, det er 4500 du skal betale!" selvom jeg sagde det klart og tydeligt.

Jeg kan så berolige dig med at jeg heller aldrig har haft et problem med dem udover dette, hvis man da kan kalde det et problem. :D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Elgiganten god service

Indlægaf Lord Alla » 19. okt 2013 19:39

CvKM skrev:Jeg sagde jo til ham at jeg udmærket godt var klar over at det var 4500 jeg skulle betale, men at jeg altid regnede gebyrer fra når jeg ville kigge på prisen for produktet og INTET andet. :) Det var det han ikke forstod. Sagde jo til ham at hvis man nu regnede gebyret fra et lille øjeblik, og med det mener jeg IKKE at jeg IKKE vil betale det, så er prisen vel 4000 og ikke mere når jeg er færdig med at betale, hvorefter han hele tiden sagde at "Nej, det er 4500 du skal betale!" selvom jeg sagde det klart og tydeligt.

Jeg kan så berolige dig med at jeg heller aldrig har haft et problem med dem udover dette, hvis man da kan kalde det et problem. :D


Hmm, smart måde som en butik siger nul renter, men 500,- i oprettelsesgebyr. Det er sgu newspeak a la politikernes ungepakken, der dækkede over SU-nedskæringer. Det er jo hadegave i lækkert indpakningspapir :-).
Anyways, tillykke med din nye computer!
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron