Xboxlife forum

ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Stjerne » 9. mar 2013 11:20

"Mange børn og unge køber spil her"
de udsender i disse dage rykkere, og truer med RKI, for varer der er købt for over 2 år siden, uden foregående varsel, pudsigt nok lige sådan, at datoen for at finde kontoudtog, ihvertfald hos Nordea er overskredet.
Følg gerne med på trustpilot.

Når man nu engang kun kan handle på betalingskort, hvordan kommer man så til at skylde ???
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2013 11:25

Det her været oppe herinde før:

Så vidt jeg husker, kan du komme til at skylde dem penge hvis du eksempelvis har bestilt 2 spil og det ene var en forudbestilling som ligger et stykke ude i fremtiden. Når de reserverer betalingen via PBS, så er det max 30 dage at betalingen er gyldig (kun et eksempel, jeg aner ikke hvor lang perioden er)- derefter kan de ikke længere automatisk hæve pengene fra dit kort. Dermed er det eneste de kan gøre, at sende en faktura/rykker ud til dem som jo - helt efter bogen - skylder dem penge for varer de har modtaget, men som der altså ikke er betalt for.

At rykkeren først kommer efter 2 år, er jeg enig i er dybt kritisabelt - omvendt så har man som køber selv et ansvar for at sørge for at betale for de varer som man får. Jeg har tidligere set eksempler på dette med et autoværksted der aldrig sendte en regning - men personerne der fik lavet bilen skulle altså stadig betale.

Jeg vil næsten vædde på, at de selv samme personer der sidder og brokker sig over rykkerene nu - sad og godtede sig for 2 år siden, da de opdagede at Coolshop aldrig fik hævet pengene for det køb de havde lavet. I den tro, at de så havde fået et gratis spil / konsol / hoppeborg / parfume / lydsystem (shit hvor sælger de meget forskelligt derinde efterhånden :lol: ).

Har du selv fået en rykket fra dem, eller er det bare fordi du gerne ville påpege at der er nogen på TrustPilot der har haft problemet?

Jeg har i øvrigt flyttet dit indlæg til "Shoperfaringer".
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf lassefar » 9. mar 2013 11:29

Jeg købte osse spil for 3 år siden. Og fik aldrig regning på dem. Den fik jeg så i 2011. Jeg betalte den selvfølgelig, for jeg havde jo modtaget spillene uden at blive opkrævet . Så mon ikke bare det er folk der stadig IKKE har betalt den regning. Hvis det er tilfældet, så kan jeg ikke se problemet.
Billede
lassefar
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: 9400, Nørresundby :)


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Stjerne » 9. mar 2013 11:32

Hej Morten, og tak for dit uddybende svar.

Det er en vens barn, der har fået denne trussel. Jeg kender og stoler på vedkommende, der bestemt mener aldrig at have skyldt nogen penge. men da det er over 2 år siden, kan de ikke få kontoudtog fra deres bank mere. Altså de har ingen chance for at modbevise dette...
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2013 11:35

Stjerne skrev:Hej Morten, og tak for dit uddybende svar.

Det er en vens barn, der har fået denne trussel. Jeg kender og stoler på vedkommende, der bestemt mener aldrig at have skyldt nogen penge. men da det er over 2 år siden, kan de ikke få kontoudtog fra deres bank mere. Altså de har ingen chance for at modbevise dette...


Man kan sagtens få udtog fra sin bank selv om det er over 2 år gammelt, man kan så bare ikke gøre det via netbanken, men skal ringe til dem - det er intet problem overhovedet.

Men det er da overraskende "friskt", at din ven sådan sviner en butik til - når de ikke engang selv er sikre på om pengene er blevet hævet. Jeg ville sgu ikke kunne huske om der blev hævet 500 kroner for et spil på min konto for over 2 år siden.

Og i øvrigt: hvis de så får ringet til banken og får bevis for at de faktisk HAR betalt, så er jeg da sikker på at Coolshop vil rette fejlen og kreditere beløbet. Så det er da bare at komme igang, for selvfølgelig kan der da ske fejl :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf nakka » 9. mar 2013 11:35

jamen de for da lige en negativ melding på TP. godt man har den her side, til at hente erfaring, også holde sig fra at købe der. mange tak
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf RaggedDonkey » 9. mar 2013 11:42

nakka skrev:jamen de for da lige en negativ melding på TP. godt man har den her side, til at hente erfaring, også holde sig fra at købe der. mange tak


What? Giver du en negativ anmeldelse baseret på andres, ukendte menneskers, negative omtale af en sag, som måske / måske ikke er deres egen skyld?
RaggedDonkey
Niveau 1
 
Indlæg: 53
By: København NV


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Madskimo » 9. mar 2013 11:55

TrustPilot er noget lort, og det er sørgeligt at se mange tager det for gode vare.
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Erroneus » 9. mar 2013 12:54

HAhahahah der er nogle knægte derude, som får ørene i maskinen nu, fordi de har holdt en ubetalt regning skjult for mor eller far :)
Ja Coolshop kunne håndtere det lidt bedre, f.eks. sende et brev i stedet for kun mails med rykkere, inden de laver "RKI truslen" på mail.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Stjerne » 9. mar 2013 13:23

Jeg ved som sagt kun hvad de har sagt. De betaler altid og skylder ingen noget.

Men jeg har ikke rigtig mere at tilføje, for det er alt jeg ved. Så må man bruge denne tråd og oplysning til hvad man nu vil.. :)

Deler bare en "Shoperfaring" som dette forum er lavet til....
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf mowdy » 9. mar 2013 16:28

trustpilot er faktisk et udemærket værktøj til at danne et billede af en butik for en som handler der første gang, jeg tjekker tit op på den og ser jeg for mange negative kommentare så giver jeg gerne lidt ekstra og køber varen et andet sted, men har jeg handlet i en shop mange gange før, og ved de levere varen så er jeg egentlig ligeglad med trustpilot, det TP danner er vel det man kan kalde " første indtryk".

Udover det så skal man self betale sin regning, også selvom der er gået 2 år, kan man modbevise deres krav, så frafalder butikken jo også deres krav.
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2013 16:47

mowdy skrev:trustpilot er faktisk et udemærket værktøj til at danne et billede af en butik for en som handler der første gang, jeg tjekker tit op på den og ser jeg for mange negative kommentare så giver jeg gerne lidt ekstra og køber varen et andet sted, men har jeg handlet i en shop mange gange før, og ved de levere varen så er jeg egentlig ligeglad med trustpilot, det TP danner er vel det man kan kalde " første indtryk".

Udover det så skal man self betale sin regning, også selvom der er gået 2 år, kan man modbevise deres krav, så frafalder butikken jo også deres krav.


Anmeldelserne på TrustPilot kan du ikke stole på efter min mening- det er alt for nemt for en butik at købe sig til falske anmeldelser.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Cloudy » 9. mar 2013 17:14

Nu er det faktisk sådan at uanset hvor gammel gælden er, skal man minimum gøres skriftligt opmærksom på det 1 gang om året.
[URL=https://www.trueachievements.com/gamer/Erathia96][IMG]https://www.trueachievements.com/gamercards/Erathia96.png[/IMG][/URL]
Cloudy
Niveau 7
 
Indlæg: 3727
By: Broager, Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Erroneus » 9. mar 2013 17:17

Man skal i hvertfald bruge Trustpilot med forbehold. Hvis man tjekker en ukendt butik og den har 5 x femstjernet anmeldelser, alle af brugere som ikke har lagt særlig mange anmeldelser, så skal man tage dem med forbehold.

Samtidigt kan man også se at ordenlige butikker de svarer på kundernes kritik, dem der har noget at skjule de prøver ofte at få fjerne de kritiske kommentarer.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf ADjunkie » 9. mar 2013 18:27

Cloudy skrev:Nu er det faktisk sådan at uanset hvor gammel gælden er, skal man minimum gøres skriftligt opmærksom på det 1 gang om året.



som cloudy siger, ingen påmindelse er der noget forældelse, kan dog ikke lige mindes reglerne.
ADjunkie
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron