Xboxlife forum

ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 11. mar 2013 22:54

Jibla, bare det koster jo penge anyway. Så kan Beaten lige så godt betale det ekstra gebyr...

Alternativet er vel et privatlån fra familie hvis det er en mulighed?
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Jibla » 11. mar 2013 22:59

Twinkling skrev:Jibla, bare det koster jo penge anyway. Så kan Beaten lige så godt betale det ekstra gebyr...

Alternativet er vel et privatlån fra familie hvis det er en mulighed?


Et midlertidigt overtræk burde være billigere end at skulle betale gebyrer fra inkasso og RKI til den 1.

Privatlån, banklån eller et sms/kviklån kan løse det for ham her og nu. Men har man ikke noget imod at ryge i RKI og betale regningen til den 1. - så er det jo også fint. '^'

Ellers er der nogen der må lave en indsamling til ofrene for Coolshops betalingssystem.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Morten Skou » 11. mar 2013 23:18

Man kan som regel også få afdragsordninger med inkasso'erne... de skal jo bare have pengene ind. Så hvis man ringer og fortæller dem historien, så kan man uden tvivl godt få lov til at vente med at betale til den 1, eller over flere rater. Det er jeg ret sikker på.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Sanxion » 12. mar 2013 09:08

:)
Twinkling skrev:
Sanxion skrev:Jeg har to dårlige erfaringer med Coolshop:

1. De sendte engang P3 versionen af et Xbox 360 spil jeg havde bestilt....jeg kontaktede dem og brokkede mig gevaldigt og bad dem sende det rigtige spil mens jeg returnerede PS3 versionen. Det nægtede de, de ville først sende mig det spil jeg havde betalt for, når jeg havde returneret det andet.
2. Nogle gange når jeg køber spil på Coolshop betaler jeg for sms servicen (besked, når de sender varen) men jeg har ingen af gangene modtaget en sms. Jeg har gjort Coolshop opmærksom på dette og deres svar var 'ja, vi ved godt, der har været noget bøvl med sms servicen'

1. Det er ganske normalt at butikkerne vil have modtaget retur varen før de sender byttevaren. Det er ikke exclusivt for Coolshop.
2. Det er et teknisk problem, som i sidste ende ikke påvirker dit køb andet end at holde dig opdateret.


1. Enig, såfremt det ikke er butikken, der har instantieret fejlen. I så tilfælde bør de være interesseret i, at køberen ikke forvoldes yderligere gener i form af - i dette tilfælde - forlænget ventetid på den vare man har bestilt!
2. Det er højest sansynligt et teknisk problem men det er ikke det, der er pointen. Det er ikke iorden at trække penge for en service, der ikke er blevet ydet, om det så kun er 5 kr. Og sker det gentagende gange begynde det at blive irriterende. Snyder de dig gentagende gange for 5 kr i en eller anden dagligvarerbutik siger du vel også fra....selvom det nok kun drejer sig om en fejl 40 :)

Det skal så lige siges her på falderebet, at Coolshop gav mig nogle points som kompensation for de manglende betalte sms adviseringer.

Men udover Xbox 360 spillet - som blev sendt i PS3 versionen - og de manglende sms'er, har jeg kun oplevet god service hos Coolshop.

Denne tråd får mig dog til at dobbelttjekke faktura og bankkonto fremover ved handel på nettet, ikke kun i forhold til Coolshop. Betaler man online med sit kort - og man ved man har dækning på kortet - så er det sgu' lidt skummelt man alligevel kan komme ud for de nævnte grelle eksempler :(
Sanxion
Niveau 4
 
Indlæg: 779


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Dirty South » 12. mar 2013 10:03

DUDE DET HER ER LIGE SKET FOR MIG
jeg fik en efter regning på over 700kr for et par høretelefoner jeg bestilte for 2 år siden !!!
ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har jo betalt ??
Dirty South
 


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf livekiller92 » 12. mar 2013 10:10

Altså hvis man for pokker kan bevise at den er betalt så er der da ikke noget problem??

Man kan da kigge tilbage på sine konto udskrifter, hvis de endelig sender en regning til mig så får de ikke 1 kr. punktum!
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Madskimo » 12. mar 2013 10:10

Dirty South skrev:DUDE DET HER ER LIGE SKET FOR MIG
jeg fik en efter regning på over 700kr for et par høretelefoner jeg bestilte for 2 år siden !!!
ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har jo betalt ??


Find et kontoudtog der kan bevise det :) Så er jeg sikker på det frafalder kravet

Det er egentlig utrolig så mange Coolshop har "glemt". Der må da være tale en om en stor fejl i deres regnskabsafdeling eller IT-afdeling, siden dette har hobet sig op
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Cena » 12. mar 2013 10:44

Madskimo skrev:
Dirty South skrev:DUDE DET HER ER LIGE SKET FOR MIG
jeg fik en efter regning på over 700kr for et par høretelefoner jeg bestilte for 2 år siden !!!
ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har jo betalt ??


Find et kontoudtog der kan bevise det :) Så er jeg sikker på det frafalder kravet

Det er egentlig utrolig så mange Coolshop har "glemt". Der må da være tale en om en stor fejl i deres regnskabsafdeling eller IT-afdeling, siden dette har hobet sig op


Det er bare ikke første gang det er sket. Mener der har været lignende sager de sidste 2 år ved omkring samme tid som nu.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 12. mar 2013 14:24

Sanxion skrev:1. Enig, såfremt det ikke er butikken, der har instantieret fejlen. I så tilfælde bør de være interesseret i, at køberen ikke forvoldes yderligere gener i form af - i dette tilfælde - forlænget ventetid på den vare man har bestilt!
2. Det er højest sansynligt et teknisk problem men det er ikke det, der er pointen. Det er ikke iorden at trække penge for en service, der ikke er blevet ydet, om det så kun er 5 kr. Og sker det gentagende gange begynde det at blive irriterende. Snyder de dig gentagende gange for 5 kr i en eller anden dagligvarerbutik siger du vel også fra....selvom det nok kun drejer sig om en fejl 40 :)
Denne tråd får mig dog til at dobbelttjekke faktura og bankkonto fremover ved handel på nettet, ikke kun i forhold til Coolshop. Betaler man online med sit kort - og man ved man har dækning på kortet - så er det sgu' lidt skummelt man alligevel kan komme ud for de nævnte grelle eksempler :(

Jeg er delvist enig, men jeg kan godt forstå at netbutikkerne tager deres forholdsregler. Mht. SMS services gik jeg ud fra pengene kun blev trukket, når man modtog beskeden. Men da det ikke er tilfældet, kan jeg udemærket godt forstå at i brokker jer.

- Og selvfølgelig skal man da tjekke op på hvad ens penge går til, man ved jo heller aldrig hvornår nogen får hacket sig ind på ens paypal eller bankkonto. Jo hurtigere man gør ens bank opmærksom på et evt. problem, jo bedre chance er der for at få det rettet. Og hvorfor folk bruger deres spammail (som de tjekker sjældent) til brug på noget så vigtigt som køb, forstår jeg ikke. Javist, min gmail bliver da brugt til spam OG køb, men jeg tjekker den flere gange om dagen, tømmer det løbende for junk, og når jeg har købt noget gemmer jeg mail-kvitteringen, og når alt er i orden med købet,gemmer jeg kvitteringen i en anden mappe.

Selv for noget så småt som app-køb på min telefon/tablet.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 23. mar 2013 19:24

Cena skrev:
Madskimo skrev:
Dirty South skrev:DUDE DET HER ER LIGE SKET FOR MIG
jeg fik en efter regning på over 700kr for et par høretelefoner jeg bestilte for 2 år siden !!!
ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg har jo betalt ??


Find et kontoudtog der kan bevise det :) Så er jeg sikker på det frafalder kravet

Det er egentlig utrolig så mange Coolshop har "glemt". Der må da være tale en om en stor fejl i deres regnskabsafdeling eller IT-afdeling, siden dette har hobet sig op


Det er bare ikke første gang det er sket. Mener der har været lignende sager de sidste 2 år ved omkring samme tid som nu.


Det er egentlig lidt utroligt at de kan fucke så meget op, gentagne gange. De skal da lære af deres fejl og ændre på processerne. Eksempelvis ikke sætte pre orders på før de er sikre på datoen og at pengene faktisk KAN trækkes når spillet sendes/udgives.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 00:18

Sanxion skrev:Jeg har to dårlige erfaringer med Coolshop:

1. De sendte engang P3 versionen af et Xbox 360 spil jeg havde bestilt....jeg kontaktede dem og brokkede mig gevaldigt og bad dem sende det rigtige spil mens jeg returnerede PS3 versionen. Det nægtede de, de ville først sende mig det spil jeg havde betalt for, når jeg havde returneret det andet.
2. Nogle gange når jeg køber spil på Coolshop betaler jeg for sms servicen (besked, når de sender varen) men jeg har ingen af gangene modtaget en sms. Jeg har gjort Coolshop opmærksom på dette og deres svar var 'ja, vi ved godt, der har været noget bøvl med sms servicen'


Jeg har været ude for HELT det samme (Begge punkter)... Det var første og sidste gang jeg brugte dem..
Jeg kontaktede dem også og fik de samme svar på ting som du gjorde. Så jeg valgte at jeg hellere ville miste 50-100 kr på at sælge spillet som nyt til en anden. Frem for at bruge min dyrbare tid på at skulle diskutere frem og tilbage med dem, og blive stresset over det lort DE havde lavet..
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 01:00

Så hellere have et tab på 100 kr og kræfter på at sælge spillet, eventuelt sende det til køber, end at vente et par dage, modtage en returkuvert, sende spillet, og efter en uges tid modtage det rette format?

Yeah I do not follow...
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 01:20

Twinkling skrev:Så hellere have et tab på 100 kr og kræfter på at sælge spillet, eventuelt sende det til køber, end at vente et par dage, modtage en returkuvert, sende spillet, og efter en uges tid modtage det rette format?

Yeah I do not follow...


Næææh, men der er vi jo så heldigvis alle så forskellige med forskellige meninger om ting..

Jeg lever en hverdag med svær ADHD og kronisk depression.. Så at skulle blive ved med at diskutere med dem ville stresse mig utrolig meget.- måske endda sende mig dybere ned i min depression. Så ja, i mit tilfælde vælger jeg altså at jeg hellere vil miste 100 kr end at ende "sengeliggende" i 6 mdr..

Det skal så dertil siges, havde der da bare været tale om en returkuvert, havde jeg måske genovervejet det, ja. Men jeg fik at vide JEG skulle betale for at sende retur..

EDIT:
Så når jeg alligevel selv skal betale og på posthuset, vil jeg hellere sende det til en der kan få gavn af det. Frem for til et firma der lige har "røvrendt" mig.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 02:04

Point taken.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 02:11

Ink129 skrev:....... kontakte dem i morgen - der er bestemt ingen grund til at ryge i RKI, hvis det kan undgås med en opringning..

Må jeg da godt lige spørge...? Har nemlig selv været sendt i RKI en del gange gange... (Ingen diskution on det er min skyld eller ej. Indrømmer jeg selv har været skyld i det).
Men...- Når først man har modtaget et inkasso brev, er man så ikke pr automatik også røget i RKI?
Senest rettet af Mysticurse 24. mar 2013 02:13, rettet i alt 1 gang.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron