Xboxlife forum

ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 02:12

Twinkling skrev:Point taken.

[Thumbs up smiley]
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 02:53

Hvis du har ignoreret den sidste advarsel fra firmaet du skylder penge, og har modtaget brev fra RKI, ja så er det for sent,så skal gebyrene betales, med mindre du har ekstremt gode beviser for du ikke har modtaget advarslerne. Jeg sagde til ham at han skulle kontakte dem, inden han konstaterede at han havde modtaget brevet fra RKI.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 03:10

Twinkling skrev:Hvis du har ignoreret den sidste advarsel fra firmaet du skylder penge, og har modtaget brev fra RKI, ja så er det for sent,så skal gebyrene betales, med mindre du har ekstremt gode beviser for du ikke har modtaget advarslerne. Jeg sagde til ham at han skulle kontakte dem, inden han konstaterede at han havde modtaget brevet fra RKI.


Jeg tror lidt du misforstår mig hr., min fejl dog... Jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål.

Hvis vi ser helt bort fra hans tilfælde..
Jeg har købt noget ved et firma, og ikke betalt regningen. Så for jeg "X" antal rykkere fra firmaet selvfølgelig (Kan ikke lige huske hvor mange de sender, 3 ikke..? også ligemeget:-P) Når jeg så stadig ikke tager kontakt/betaler til firmaet, sender de mig selvfølgelig videre til et inkasso firma, det er klart (Og min egen skyld ja, det er jeg med på:-D)
Hvor jeg så efterfølgene så vil få et brev fra det pågældende inkasso firma.
Men på dette tidspunkt, er jeg da allerede på vej i RKI. Jeg tænker, er det firmaet der i sidste brev advare om, og der efter sender en i RKI. Eller er det inkasso firmaet der gør det, hvis jeg ikke retter henvendelse efter deres første brev/kontakt til mig?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 03:13

Måske lidt kortere formuleret....
Er det "firmaet", eller inkasso firmaet der sender mig i RKI?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 03:40

Jeg tror det kommer an på inkassofirmaet eller de advokater som firmaet benytter sig af. Advokatfirmaet/inkassofirmaet sender måske nogle rykkere ud inden de melder dig til RKI - dette gør de opmærksom på i deres breve. Selv har jeg oplevet at have betalingsproblemer, men SÅ meget inde i det er jeg heller ikke - heldigvis.

Og det kan også komme an på det beløb du skylder.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 03:57

Twinkling skrev:Jeg tror det kommer an på inkassofirmaet eller de advokater som firmaet benytter sig af. Advokatfirmaet/inkassofirmaet sender måske nogle rykkere ud inden de melder dig til RKI - dette gør de opmærksom på i deres breve. Selv har jeg oplevet at have betalingsproblemer, men SÅ meget inde i det er jeg heller ikke - heldigvis.

Og det kan også komme an på det beløb du skylder.


Okay, så fik jeg et svar mere i retning efter det jeg søgte. Mange tak hr;-)

Kan kun sige jeg er glad på dine vegne for at du ikke "behøver" være mere inde i det;-) Har som sagt selv fået "min fair share" af inkasso breve gennem livet (Men uden tvivl min egen fejl hver gang, det skal jeg sku ikke ligge skjul på). Tror jeg kunne have redet et træ desværre:-/:-p Men kan dertil så sige, at jeg det sidste års tid nu, VIRKELIG har gjort noget ved det og er rigtig godt på vej ud af det hele.. hvilket jeg er meget glad for. Er sku faktisk gået hen og blevet lidt småstolt af mig selv:-p He he
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 04:26

Det har du alt muligt ret til! Hvis jeg ligger samtlige gebyrer og renter sammen, som jeg har betalt henover årene, ender vi sikkert på op imod 30.000, måske mere. Stort banklån og en bunke mini lån er ikke rart for pungen.

Selv havde jeg en periode hvor jeg udelukkende spiste rugbrød hjemme hos mig selv og nød varm mad når jeg blev inviteret på middag. Selv er jeg kommet ud af det hvilket er virkeligt rart.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. mar 2013 05:15

Twinkling skrev:Det har du alt muligt ret til!

He he, mange tak hr. ;-)

Twinkling skrev:Selv havde jeg en periode hvor jeg udelukkende spiste rugbrød hjemme hos mig selv og nød varm mad når jeg blev inviteret på middag..

Ha ha, lyder helt ligesom mig igennem en lang række år:-D Rugbrød eller pasta med ketchup. Og kan ikke fordrage ketchup:-p
30.000 damn.. Jeg brød ganske enkelt mit hovede alt for meget med at tænke på hvor meget og hvem jeg skyldte i sidste ende. Så jeg valgte at "skide" på hvor og hvem, og i stedet koncentrere mig om hvad og hvor jeg kunne gøre noget "nu". Det var så det der startede at jeg nu også er godt på vej ud:-p
Men er sku nok også endt oppe omkring det beløb:-D

Sorry for lidt OT her trådstarter...
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf mowdy » 24. mar 2013 11:52

Twinkling skrev:Det har du alt muligt ret til! Hvis jeg ligger samtlige gebyrer og renter sammen, som jeg har betalt henover årene, ender vi sikkert på op imod 30.000, måske mere. Stort banklån og en bunke mini lån er ikke rart for pungen.

Selv havde jeg en periode hvor jeg udelukkende spiste rugbrød hjemme hos mig selv og nød varm mad når jeg blev inviteret på middag. Selv er jeg kommet ud af det hvilket er virkeligt rart.



glæder mig bare til jeg er det, renter æder mig ud af huset.

men der er 6-8 år endnu.
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf tue69 » 24. mar 2013 12:16

Puha, hvis bare man kunne slippe med at betale 30.000 alt i alt gennem hele ens levetid, så ville jeg være pænt tilfreds.

Jeg har på fornemmelsen af, at denne type "problemer" godt kan blive mere udpræget. Specielt er det et problem når man pre-order ting med kreditkort, som i mellemtiden udløber. Firmaet får ikke deres penge og opdager det måske først noget tid efter - ingen har fejlen, men hvad skal man gøre? Dog er det aggressivt at true med bål og brand fra starten, prøvede det samme med et magasin jeg havde engang, som mente de havde 50 kr. til gode og dermed, lidt underspillet, truede mig med at køre sagen til højeste instans. De må åbenbart være trængte, rent økonomisk :lol:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 12:30

Jeg håber da for guds skyld ikke at det bliver mere udpræget - lad os da hellere håbe at firmaerne lærer af deres egne og hinandens fejl, og måske IKKE lige tilbyder pre orders i så god tid at der kan blive problemer med banken senere. Som det mindste kan de ændre processen, ex. ved at folk kan skrive sig op til pre orders, og så senere blive promptet til at betale, når butikken skal til at bestille spillet.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf CvKM » 24. mar 2013 14:06

Jeg bliver helt i tvivl nu - hvis man nu forudbestiller spil hos CoolShop, hvor lang tid går der så før de hæver pengene? For jeg synes at have læst nogle sider tilbage i tråden, at der går 14 dage, så bliver betalingen annulleret...

Grunden til at jeg spørger, er fordi det eneste spil jeg har forudbestilt hos CoolShop, er Forza Motorsport 3 Limited Edition. Det var i Oktober 2009. Jeg bestilte d. 9 Oktober 2009, spillet udkom d. 23 Oktober 2009, altså 14 dage efter. Bestilte på en fredag, det udkom en fredag. Altså, med dags dato frist for annullering. Jeg kan også godt huske at jeg modtog det (kan dog ikke huske om det var på udgivelsen eller en dag før, men én af de to), men af en eller anden grund står der inde på deres side at den "Behandles"? Der står heller ingen dato for hvornår spillet er sendt. Og kan ikke gå så langt tilbage i min netbank, da jeg ikke havde det på det tidspunkt. Så har bestilt en udskrift fra Danske Bank. Det skal lige siges at jeg betalte med Dankort dengang, det havde jeg dog.

Men det jeg også finder underligt, er at et togspil jeg bestilte i Februar samme år, og som før den dato jeg bestilte havde været ude i to år (2007), der står præcis det samme som ved Forza 3? At den behandles og ikke er sendt, men jeg kan sguda huske jeg modtog spillet dengang og det ligger faktisk på min hylde endnu... Der betalte jeg så med MasterCard men det er vel ligegyldigt.

Hvad siger i? Skal jeg frygte at modtage to krav på betalinger, eller er det bare deres system der aldrig har opdateret den? Jeg er rimelig nervøs lige nu, for at havne i et eller andet register for en ubetalt regning... Dét gider jeg bare ikke. :( Det skal så lige siges at siden bestillingen og modtagelsen af de to spil de to forskellige månder det år, der har jeg aldrig nogensinde hørt noget fra dem på nogle af dem på noget som helst tidspunkt.
Senest rettet af CvKM 24. mar 2013 14:08, rettet i alt 1 gang.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Morten Skou » 24. mar 2013 14:08

CvKM skrev:Jeg bliver helt i tvivl nu - hvis man nu forudbestiller spil hos CoolShop, hvor lang tid går der så før de hæver pengene? For jeg synes at have læst nogle sider tilbage i tråden, at der går 14 dage, så bliver betalingen annulleret...


Butikker må som regel først hæve pengene når varen er sendt.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf Twinkling » 24. mar 2013 15:34

Jo, men han bestilte den 9. og fik spillet den 23. - det giver 14 dages spillerum, så hvis betalingen annulleres fra bankens ende af efter 14 dage kand er være et problem der, hvilket er det han spørger om. ;)

CvKM, bryd ikke dit hoved med det før du modtager mails eller brev fra Coolshop.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: ADVARSEL mod www.coolshop.dk

Indlægaf CvKM » 24. mar 2013 17:41

Okay. Tak for svar. Jeg har bare aldrig prøvet sådan noget før, og ved sådanne situationer sidder det altid i baghovedet. Men nu er det også ved at være 4 år siden til Oktober i år. Jeg fandt ud af at jeg kunne trykke annuller til begge ordre, så nu må vi se hvad der sker... P.t. står der "Prøver at annullere ordre".
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron