Xboxlife forum

e-bay?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

e-bay?

Indlægaf iPwnd94 » 24. feb 2013 17:08

Hej!
Er der nogen af jer som har købt noget på e-bay, som kan sige om det er sikkert eller ikke? Har hørt en del godt, dog også en del ikke specielt godt. Så er meget, i tvivl. Kommer det an på hvad man køber eller er det general usikkert, hvis det nu er det? :)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: e-bay?

Indlægaf Mike.B » 24. feb 2013 17:10

købt tit derfra, søg for du køber fra en "kendt" sælger.. se hvor mange stjerner og komentar vedkomne har. selv derfra skal du huske told og chancen for at blive taget osv osv.
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: e-bay?

Indlægaf iPwnd94 » 24. feb 2013 17:22

Du bliver vidst kun taget i tolden, hvis det er over 80,- eller er jeg helt gal på den?
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: e-bay?

Indlægaf Mike.B » 24. feb 2013 17:27

aner det ikke... risikoen er der bare og HUSK for himlens skyld at tjekke om sælger også sender internationalt for den er så dum at falde i, at man ser et godt tilbud og så glemmer man alt om de sender til udlandet eller ej
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: e-bay?

Indlægaf iPwnd94 » 24. feb 2013 17:30

Jeg takker for informationen!
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: e-bay?

Indlægaf krig » 24. feb 2013 19:04

sørg for at hve en paypal konto det er den nemmeste hurtigeste og mest sikkre måde at betale med..
krig
Niveau 6
 
Indlæg: 1475


Re: e-bay?

Indlægaf Too Nizzle » 24. feb 2013 21:18

Paypal er ikke det sikreste - det er uden sammenligning et betalingskort som dankort eksempelvis.
Ved Paypal kan du ikke lave en indsigelse imod en betaling til paypal på samme måde som hvis du betaler med betalingskort af en art også selvom du bruges en paypal betalingsportal med et betalingskort.

Dvs. modtager du ikke varen eller er den forkert, så kan du ikke få dine penge igen som man kan ved et betalingskort fra banken. Da du i teorien betaler til paypal og ikke sælgeren, så kan du ikke få pengene igen hvis de går igennem paypal - også selvom du betaler med dankort igennem paypal. Der er skrevet nogle artikler om det - men som udgangspunkt så er betalingskort det mest sikre for køberen.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: e-bay?

Indlægaf EvilNinjaMoby » 1. mar 2013 21:05

Too Nizzle skrev:Paypal er ikke det sikreste - det er uden sammenligning et betalingskort som dankort eksempelvis.
Ved Paypal kan du ikke lave en indsigelse imod en betaling til paypal på samme måde som hvis du betaler med betalingskort af en art også selvom du bruges en paypal betalingsportal med et betalingskort.

Dvs. modtager du ikke varen eller er den forkert, så kan du ikke få dine penge igen som man kan ved et betalingskort fra banken. Da du i teorien betaler til paypal og ikke sælgeren, så kan du ikke få pengene igen hvis de går igennem paypal - også selvom du betaler med dankort igennem paypal. Der er skrevet nogle artikler om det - men som udgangspunkt så er betalingskort det mest sikre for køberen.

Nu er PayPal jo en eBay-godkendt betalingsmetode, hvorfor eBay gør sig rigtig umage med at hjælpe nødstedte brugere på eBay som har benyttet sig af PayPal.

Jeg har selv gjort brug af eBay's køberbeskyttelse flere gange, hvor jeg har modtaget piratkopierede film, hvilket ikke var det jeg agtede at købe, og ej heller var det der var annonceret med (Af åbenlyse grunde) samt i forbindelse med varer som aldrig dukkede op. Sælger kunne ikke godtgøre, at varerne var afsendt til trods for at varerne var købt med T&T-forsendelse, så disse sager fandt hurtigt deres afgørelse - til min fordel...

Så jo, PayPal OG eBay i skøn forening har virket for mig alle de gange jeg har haft brug for det.

PayPal beskriver selv eBay-køberbeskyttelse her.
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: e-bay?

Indlægaf Too Nizzle » 1. mar 2013 23:09

Jeg har aldrig sagt at hverken Paypal eller EBay er skidt. Jeg kommenterede blot kommentaren over min besked hvor en person skrev at Paypal var det mest sikre - hvilket det jo ikke er for en der kan få et normalt betalingskort.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: e-bay?

Indlægaf EvilNinjaMoby » 2. mar 2013 09:02

Too Nizzle skrev:Jeg har aldrig sagt at hverken Paypal eller EBay er skidt. Jeg kommenterede blot kommentaren over min besked hvor en person skrev at Paypal var det mest sikre - hvilket det jo ikke er for en der kan få et normalt betalingskort.

Det har jeg så heller ikke skrevet, at du har sagt - jeg anfægter bare dine postulater omkr. PayPal og din udlægning af at der ikke er hjælp at hente, hvis man ikke modtager sin vare eller lignende ved handel på eBay...

Tråden handler jo om eBay og betaling for varer købt på eBay, ikke sandt - og hvor mange privathandlende kan modtage/foretage transaktioner via betalingskort/kreditkort mellem hinanden?

Jeg har også hørt slemme historier om PayPal, men så længe vi snakker kombinationen af PayPal og eBay-køberbeskyttelse, så er der ingen problemer - og det er også mine egne erfaringer...

God weekend. :)
EvilNinjaMoby
Moderator
 
Indlæg: 5814


Re: e-bay?

Indlægaf Killerder » 2. mar 2013 15:36

Nu når vi taler om Ebay på et Xbox forum, er der så nogen af jer som ved eller måske har en liste over lande vi ikke kan modtage Xbox live koder fra? (Redeem codes)

Altså kan man f.eks. købe x antal af Microsoft points på ebay hvis det bliver sendt fra England, og få det til at virke som var det købt i Danmark selv?

- Vil være rart hvis i kunne fortælle hvordan hele fungerer.. For jeg er ikke helt sikker, da jeg mener at Major Nelson osv. før i tiden har skrevet at der er blevet ændret på tingene mht. region lock osv. hvis jeg ikke tager fejl?
Killerder
Niveau 4
 
Indlæg: 374



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron