Xboxlife forum

Coolshop, flabet ?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf WollaMan » 6. nov 2012 19:40

jabu skrev:man starter ikke en samtale med "Kan det passe.." eller slutter af med at svine ham til, uden at kende noget til hverken Coolshop eller Lars derfra, så føler jeg virkelig med ham hvis dagen går med at skulle besvare den slags spørgsmål..


Uanset hvor mange gange man skal svare på et simpelt og relevant spørgsmål, skal man svare respektfuldt og på en pæn måde. Hvordan i alverden skal man vide, på forhånd, om en KUNDESERVICE medarbejder har fået samme spørgsmål op til flere gange i løbet af en dag???

Jeg har selv arb. i et servicefag, og man kan ikke bare tro at alle ved hvilke spørgsmål eller lign. der bliver stillet en, i løbet af ens dag/uge/måned/år.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Clinkie » 6. nov 2012 19:47

jabu skrev:man starter ikke en samtale med "Kan det passe.." eller slutter af med at svine ham til, uden at kende noget til hverken Coolshop eller Lars derfra, så føler jeg virkelig med ham hvis dagen går med at skulle besvare den slags spørgsmål..


Jabu har 100% fat i noget der. Jeg havde muligvis ikke stukket dig præcis samme svar som Lars, men jeg havde i hvert fald ikke ydet 100% service overfor en der starter samtalen op med "kan det virkelig passe, at....", for så har hr. Lars garanteret - præcis som jeg selv ville gøre det - gjort sig klar på at her har man at gøre med en træls kunde.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Meistar » 6. nov 2012 19:56

Jeg mener ikke jeg er en træls kunde her.
Efter at have stået i butik i mange år så ved jeg hvad der kan gå igennem ens tanker når man skal give god kundeservice. Derfor prøver jeg så vidt muligt at være så flink og imødekommende jeg kan når jeg skal ind i en butik og spørge om hjælp mm.

I Coolshops tilfælde har jeg også gjort dette i et lang stykke tid, men efter gentagne gange af dårlig service er der ikke helt så meget vilje tilbage for at gøre dette.
Jeg mener dog stadig ikke jeg indleder spørgmålet på en dårlig måde. Det er også problemet med Chats, tekstbeskeder osv. Man kan ikke se om personen sidder på den anden side med et smil, eller med en halshugget kat og tænker 'Nu skal denne her servicemedarbejder fandme' få!!"
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf CaptainKicker » 6. nov 2012 19:59

Jeg synes ikke rigtig der er meget service over det svar. Kan egentlig godt forstå at du føler det er flabet svar. Nu havde jeg som nævnt i en anden tråd, kontakt med Shopto, og de er altid så flinke og rare. Smileys, "Glad you're on board at Shopto, Mike! We appreciate customers like you! Have a nice day! :)" og at de rent faktisk går i detaljer om spørgsmål, uanset hvor dumme de end kan være. (Skrev endda via. Facebook hvor jeg skriver fra min profil til deres fanside - sgu fint de gider svare der).

Her er min situation et spil der ikke er ankommet, og de vil spørge rundt på kontoret og kontakte det engelske postvæsen.

Det er vel ikke meget at forlange, at få svar der er skrevet nogenlunde ordentlig og i en god tone. Synes ikke at denne Lars opfylder det, eller er direkte hjælpsom. En ting Coolshop måske skulle kigge lidt mere på, når man har valgt at have en chat-service.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Ink129 » 6. nov 2012 20:29

Clinkie skrev:
jabu skrev:man starter ikke en samtale med "Kan det passe.." eller slutter af med at svine ham til, uden at kende noget til hverken Coolshop eller Lars derfra, så føler jeg virkelig med ham hvis dagen går med at skulle besvare den slags spørgsmål..


Jabu har 100% fat i noget der. Jeg havde muligvis ikke stukket dig præcis samme svar som Lars, men jeg havde i hvert fald ikke ydet 100% service overfor en der starter samtalen op med "kan det virkelig passe, at....", for så har hr. Lars garanteret - præcis som jeg selv ville gøre det - gjort sig klar på at her har man at gøre med en træls kunde.


Hm, nu er vi jo alle så forskellige, men at indlede sit spørgsmål med et "kan det passe...", virker nu ikke som værende uhøfligt på mig. Jeg ser nu ikke noget problem i dette. Dog synes jeg faktisk, at det er lidt flabet af Lars, når han skriver noget i retning af, "at vi har 12000 varer på siden, så jeg kan altså ikke lige huske priserne i hovedet". Som kunde ved man da selvfølgelig godt dette, og man kunne jo nok have forestillet sig, at det var noget, som han lige hurtigt kunne slå op på sin PC, og kan han ikke det, så kunne man godt skrive dette til kunden på en pænere måde, synes jeg. Og så er han jo utrolig vag i sine svar, vil jeg mene.

Så jeg mener nu ikke, at der er meget service over det der. Han er ubehjælpsom og også en smule flabet, imo. Dog kan det også være fordi, han synes, at et "kan det passe..." virker uhøfligt, men jeg synes personligt ikke, at der er noget i vejen med at spørge på denne måde - måske hvis Meistar have brugt et X antal spørgsmålstegn i forbindelse med spørgsmålet for at udtrykke sin store forbløffelse eller lignende, men det er ikke tilfældet her, så jeg ser intet problem.

Nå ja, så er du selvfølgelig også selv noget flabet med din sidste kommentar, og jeg ved ikke, om Lars opfangede dette, men har du oplevet lignende ubehjælpsomme og småflabede svar fra dem, så forstår jeg godt reaktionen :wink:
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Danny Beyer » 6. nov 2012 21:00

Hvad er det, for en verden vi lever i, når det ødelægge jeres dag så meget som i giver udtryk for? Mand jer dog op og kom videre. For mig at se er der intet flabet, i det han skriver, og hvis i skal være helt ærlige, er det jo heller ikke det det handler om. Det handler om at et spil er sat op i pris, og nu skal det gå ud over Lars, fordi du/i ikke var hurtigt nok ude, da det var på "tilbud". De er stadig billigst, som de reklamerer med, så der er vel næppe noget at brokke sig over.

Slutteligt vil jeg gerne citere et gammelt ordsprog; man må ikke kaste med grammatik, når man ikke selve kender kommareglerne... Prozel.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Prozel » 6. nov 2012 21:12

Danny Beyer skrev:Slutteligt vil jeg gerne citere et gammelt ordsprog; man må ikke kaste med grammatik, når man ikke selve kender kommareglerne... Prozel.


Haha, jeg viste den ville komme og sikkert med god grund. Indrømmet, jeg er bestemt ikke en grammatikhaj, så jeg burde måske ikke pege fingre. Men vi kan vel blive enige om, at blokbogstav i starten, og punktum i slutningen i sætningen er relative nemme ting at huske?
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Meistar » 6. nov 2012 21:13

Helt ærligt Danny.
Hvis du nu læser mit første indlæg så spørg jeg indtil om han rent faktisk er flabet som jeg oplever det, eller om jeg misfortolker ham.

Grunden til jeg spørg er fordi jeg gentagne gange har oplevet dårlig service på Coolshop, og på trods af dette har jeg fortsat handlet hos dem.
Jeg er en forbruger, mine penge er meget værd hos bl.a. Coolshop, så derfor synes jeg det er helt fair at jeg også kræver en god service. Da jeg også selv har været i salgsbranchen forstår jeg selv hvad det betyder at yde en god service, og derfor forarger det mig at nogle kan få lov at arbejde et sted hvor service er essentiel, men ikke yder det.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at dette har ødelagt min dag.
Samtidig synes jeg lige du skal tage en dyb indånding inden du insinuere noget. Nej, dette handler ikke 'bare' om at de har sat en pris op og at det så skal gå ud over Lars, fordi jeg ikke var 'hurtig nok'.

Som sagt er mine penge meget værd, både for dem, men også for mig. Derfor leder jeg nu efter det billigeste sted at anskaffe spillet, og da jeg mindes at have set det til 399 ville jeg lige forhøre.
De er ikke de billigeste, Elgiganten sælger spillet til samme pris, og Blockbuster til 5 kr mere, hvor jeg har muligheden for at trade spil ind.

Slutteligt vil jeg gerne citere et gammelt ordsprog; Tænk før du taler .... Danny Beyer
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Danny Beyer » 6. nov 2012 21:20

Så er de pr. definition jo også de billigste.. Sammen med andre.

Du spørger om min mening i dit første indlæg, og jeg giver dig den. Det er dårlig stil, at du bliver fornærmet.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Meistar » 6. nov 2012 21:32

Danny Beyer skrev:Så er de pr. definition jo også de billigste.. Sammen med andre.

Du spørger om min mening i dit første indlæg, og jeg giver dig den. Det er dårlig stil, at du bliver fornærmet.


Men de VAR billigere, og derfor var min interesse i at få det til den pris også stor.
Det virker ikke helt til du forstår hvad jeg siger.

Desuden mener jeg ikke du bare giver din mening, men kommer udsagn omkring hvad der har forgået forinden jeg tog kontakt til dem. Samtidig med at du insinuere at det har ødelagt min dag, og jeg egentlig bare er en sur lille dreng der ikke var hurtig nok til at få det til den pris.

Jeg er overhovedet ikke sur ;)
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Ink129 » 6. nov 2012 21:33

Danny Beyer skrev:Hvad er det, for en verden vi lever i, når det ødelægge jeres dag så meget som i giver udtryk for? Mand jer dog op og kom videre. For mig at se er der intet flabet, i det han skriver, og hvis i skal være helt ærlige, er det jo heller ikke det det handler om. Det handler om at et spil er sat op i pris, og nu skal det gå ud over Lars, fordi du/i ikke var hurtigt nok ude, da det var på "tilbud". De er stadig billigst, som de reklamerer med, så der er vel næppe noget at brokke sig over.

Slutteligt vil jeg gerne citere et gammelt ordsprog; man må ikke kaste med grammatik, når man ikke selve kender kommareglerne... Prozel.


Det er nu meget normalt, at dårlig service pisser folk en smule af, men det lyder næsten som om, at du aldrig har oplevet dårlig service før - her må jeg tilføje, at du bør føle dig heldig så. Hvis du også havde læst tråden ordentligt igennem, så ville du også have opfanget, at trådstarter har haft problemer med deres kundeservice før, så det er ikke et enkeltstående tilfælde - det er altså ikke bare et spørgsmål om at brokke sig over prisen.

Desuden taler Prozel for sig selv på et tilfældigt forum, hvor meninger udveksles - han er ikke et ansigt ud af til for et større firma. Det er vel ikke urimeligt, at en servicemedarbejder begynder sine skrevne sætninger med stort bogstav - i det mindste bare for at vise, at han/hun går bare en smule op i det vedkommende laver. Selvfølgelig kan et stort bogstav eller et komma smutte, når man chatter (især med flere kunder på en dag), men når man konsekvent laver samme fejl i sine beskeder, så ser det altså bare sløset ud.

Desuden er det da ikke at "mande sig op" at skride fra eventuelle konflikter. Selvfølgelig skal man vælge sine kampe, men trådstarter har, som sagt, haft nogle problemer med Coolshops service før og overvejder derfor at konfrontere dem med det. Hvad er problemet?
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf Shooter DK » 6. nov 2012 22:11

Danny Beyer skrev:Så er de pr. definition jo også de billigste.. Sammen med andre.

Du spørger om min mening i dit første indlæg, og jeg giver dig den. Det er dårlig stil, at du bliver fornærmet.


Der bliver sådan set bare sat spørgsmålstegn, ved om Lars yder ordenlig service, med de svar han giver. Det er vel faktisk bare fedt nok, at trådstarter netop spørger om andres mening, da han selv påpeger, at han selv kan være påvirket af sin subjektivitet.
/Theis
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf DangerSniper DK » 6. nov 2012 22:25

Jeg finder "Vi har 12000 vare på siden så jeg kan ikke huske priserne for hver vare" meget flabet.
Du har ret og han skal fyres.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Coolshop, flabet ?

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 7. nov 2012 08:38

DangerSniper DK skrev:Jeg finder "Vi har 12000 vare på siden så jeg kan ikke huske priserne for hver vare" meget flabet.


Helt enig, og vil gerne påpege at jeg synes det er fedt at du henvender dig herinde før du sender nogen klage ind til dem.
Men jo det er forkert service af Lars da hans arbejde burde bestå i at slå det op. og fortælle dig det.
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Foregående

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron