Xboxlife forum

Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 25. aug 2012 22:18

Hej!

Jeg køber stort set alt hos Amazon.co.uk. Idag ville jeg bestille nogle tegneserier. Blandt andre denne:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/1613 ... d_i=468294.

Uanset, hvilken forhandler, jeg vælger så bliver portoen 4 pund. Dvs. ca. 40 kroner. Jeg mindes ikke, at det plejer at være så dyrt at bestille tegneserier derfra. Er der noget, jeg gør forkert?

Jeg plejer gerne at købe fra thebookdepository og ukpaperbackshop derinde.

Jeg prøvede bagefer at gå ind på den tyske Amazon, og når jeg finder samme bog og samme sælger som ved co.uk siden, så er portoen kun 3 Euro ca 20-25 kroner.

Er vi ude i, at jeg bare skal til at bestille mine bøger fra den tyske side istedet? Jeg synes, at det er lidt mærkeligt, og jeg mener altså ikke at forsendelsen plejer at være 40 kroner per tegneserie. Det løber meget hurtigt op.

Nå ja, og jo. Jeg er en fattigrøv. Det er derfor, at de insane portopriser irriterer mig.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 25. aug 2012 23:02

Okay, nu har jeg lige siddet og set nogle af mine ældre ordre igennem via min Mail, og der har jeg givet 4 pund pr bog sendt også.

Så det er nok bare mig, der er træt og nærig i aften.

Det har nok noget at gøre med, at jeg ikke har noget imod at betale 40 kroner i porto for en bog i Hardcover på 300-500 sider, men synes, at det er lige dyrt nok for en tynd paperback på 104 sider.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Morten Skou » 25. aug 2012 23:06

Det er trodsalt fra England :) Koster jo fandme 25 kroner at sende et spil rundt i lille Danmark i dag, så jeg synes ikke at 38 kroner fra England til Danmark er så galt.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf TerrificFalcon » 25. aug 2012 23:18

Til gengæld kører Amazon jo så også med, at hvis du køber for £25 pund hos dem (med dem som forhandler), så er portoen til Danmark ganske gratis - dvs. hvis du bestiller to og evt. lige finder et eller andet du lige skal have oveni hatten, så sparer du portoen.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 08:10

Det er ganske rigtigt,at forsendelsen hos selve Amazon er gratis, men tilgengæld er deres priser også listet uden vat, hvorimod deres private forhandlere er med vat!

Bruger vi bogen i mit link som eksempel, så er det faktisk billigere, at vælge at betale 40 kroner i porto.

Pris hos Bookdepositori = 7,47 + 4 pund = 11,50 pund
Pris hos Amazon med gratis fragt = 12.15 x 1,25 = 15 pund

Jeg elsker Tegneserier, men hvorfor skal det være så dyrt?

Nu vi er ved det, så er det også sjovt, når jeg besøger udenlandske fora, og Amerikanerne brokker sig over, at serier fra IDW (blandt andet turtles) er dyrere end andre serier.

På Amerikanske Amazon koster bogen 9 dollar, så i Europa giver vi lige under 150 kroner for tegneserier, som de giver 50 kroner for derovre.

Jeg kunne selvfølgelig også købe Tegneserien ved en Dansk Tegneserie forhandler, men hos Faraos Cigarer f. eks der koster en 144 kroner. Jeg synes bare, at det er mange penge for en Tegneserie, der er læst på en halv time.

......................


For lige at skifte helt emne, så koster et competitivt Magic deck (hvis du køber kortene i USA), ca 2000 kroner.

Videospil er faktisk slet ikke så dyr en hobby igen i forhold til så meget andet xD
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Erroneus » 26. aug 2012 11:13

Da Senzai skrev:For lige at skifte helt emne, så koster et competitivt Magic deck (hvis du køber kortene i USA), ca 2000 kroner.

Videospil er faktisk slet ikke så dyr en hobby igen i forhold til så meget andet xD

Uh så blev jeg nysgerrig, da jeg spillede Magic som knægt. Hvad består et competitivt Magic deck af? Er det bare udvalgte kort til et enkelt deck eller en stor bunke kort, så man selv kan bygge sine decks?

Og så lige til det originale emne: Den danske regering kunne lære noget af den britiske, ingen moms på bøger er ikke dumt, der er de heldige de britere :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 12:15

Et turneringsdygtigt deck består i alt af 75 kort, som du selv har valgt/taget med hjemmefra. 60 kort i hoved-decket og 15 i Sideboardet.

Der har lige været en større turnering inde i Faraos Cigarer, og du kan se top 8 deck-listerne her: http://mtgpulse.com/event/9918#135744

Der står også priser på deckene (baseret på StarCityGames kortpriser). Det billigste top 8 deck koster 171$ og det dyreste står i 396$

- og hvad nu, hvis du efter et par gange bliver træt af at spille med det samme kort kamp efter kamp? Jamen, så må du punge ud igen for nye kort.

Der er ingen, der siger, at du behøver give 1500 for et deck. Det kan også gøres billigere, men det er også bare kedeligt at tabe, fordi, at de andre ganske enkelt spiller med bedre kort end dig.

Der er to hvide engle, der begge koster 5 mana. Serra Angel koster 5 kroner og Baneslayer Angel var oppe og runde 50 dollars, da den var Standard-legal. Den er dog faldet til 8-9 dollars, nu, hvor den ikke længere må spilles i standard.

Det er nemmere at vinde med BaneSlayer Angel end Serra Angel. De udfylder samme rolle i deckene. En stor flyver til 5 mana. Den ene er bare straight up bedre end den anden.

Billede Vs. Billede


Der er kommet et spil til Xbox Live Arcade, der hedder Magic 2013. Ideen med det spil er at lokke folk til at spille rigtigt Magic. Spillet er rigtigt, rigtigt godt. Det er så godt, at det har den modsatte effekt på mig. Jeg gider ikke rigtigt Magic længere. For en 10. del af prisen på et IRL-deck får jeg ti helt forskellige decks at lege med. Rent gameplay-mæssigt synes jeg, også, at det er sjovere at spille Magic på Xboksen, end i virkeligheden, da der er større variation på xboksen. For i virkeligheden, er de de samme 3-4 decks, jeg møder hele tiden, Ramp, Pod, Delver og Zombier. På boksen er det 10 forskellige decks, og der kommer 5 mere til i September... For en 50´er.
Senest rettet af Da Senzai 26. aug 2012 12:31, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 12:23

Erroneus skrev:Og så lige til det originale emne: Den danske regering kunne lære noget af den britiske, ingen moms på bøger er ikke dumt, der er de heldige de britere :)


Whaat?! Det havde jeg slet ikke fattet. Så er det derfor, at det altid bliver så meget dyrere, når jeg køber bøger og at det kun var "nogle gange", at det blev dyrere, når jeg køber spil og film.

Tak for tippet!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Erroneus » 26. aug 2012 13:22

Tak for Magic forklaringen, sjovt at se hvordan det har udviklet sig. Jeg har også Magic spillene, bare til PS3, men de har ikke rigtig fanget mig, tror måske bare det ikke rigtig trækker mere i mig.

Så lidt.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Lasborg » 26. aug 2012 13:29

Når du handler ved bookeepository eller andre på marketplace kommer der ikke moms på, men hvis det er fra amazon selv kommer momsen på. Så det kan faktisk aldrig svare sig at købe hos amazon, selvom man får gratis porto ved 25£ så betaler du mere ekstra i moms end de 4£ portoen er gennem marketplace.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 13:40

Det kommer lidt an på antallet af bøger og prisen på dem ^_^.

Nå du handler på markedspladsen, så charger de 4 pund per Item :P også selvom du bestiller alle ting samme sted fra.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Hasani94 » 26. aug 2012 13:51

Men er det lige så "sikkert" at handle fra ¨Markedspladsen', som det er at handle fra selve Amazon?
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 798


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 14:50

Medmindre, at jeg forudbestiller, så køber jeg altid fra markedspladsen, og jeg er endnu ikke blevet snydt :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Hasani94 » 26. aug 2012 15:24

Har også lige to andre spørgsmål :D
Er levering fra markedspladsen på 4 pund lige megett hvad for en forhandler man vælger, eller er det forskelligt?

Hvad for nogle forhandler fra markedspladsen plejer i at bruge, når i skal købe spil ? :D
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 798


Re: Forsendelspriser hos Amazon.co.uk

Indlægaf Da Senzai » 26. aug 2012 18:40

De 4 pund, ser vidst ud til at være bundet til bøger.

Det plejer at være 1-2 pund, når jeg bestiller film og spil.

Jeg plejer bare at vælge den billigste og koster spillet ca. ligemeget hos to forskellige, så tager jeg den, der er blevet ratet flest gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster