Xboxlife forum

TIP: SteelSeries

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

TIP: SteelSeries

Indlægaf OldTymer72 » 9. feb 2012 14:42

Long story short - Jeg har et SteelSeries 5XB.
Nogle mdr. efter mit køb hos Billige Spil. som administreres eller ejes eller whatever af noget der hedder Logu gik det i stykker. Jeg skulle kun sende headsettet og de åbnede et nyt og sendte mig det - istedet for bare at sende hele æsken. Her fornylig var den gal igen - ingen lyd i den ene bøf. Jeg passer rimeligt godt på mine ting og der var ingen synlige defekter på headsettet. Jeg kontakter igen Logu men uden held da de giver 6 mdr. garanti :(

Jeg tjekkede derfor SteelSeries egen side og der opretter man en RMA sag efter man har registreret sig som bruger. Der har de selv 2 års garanti, man sender grejet til Sjælland og en uge senere har jeg et helt nyt headset som taget ned af hylden. DET er god service!

Man er hele tiden informeret på hjemmesiden i sin RMA sag og man får et tracking nummer, så alt er klart og tydeligt.

Så kort og godt, har du problemer med dit SteelSeries, så kontakt dem og ikke sælgeren. Måske almen viden, men jeg er bare glædeligt overrasket over den hurtige og gode service på et headset jeg havde set tabt.

5/5 til SteelSeries for god service. Det alene er grunden til at jeg en anden gang ikke fravælger SteelSeries som jeg var lidt irriteret over ellers.
Billede
OldTymer72
Niveau 5
 
Indlæg: 1112


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf SvAmP » 9. feb 2012 14:52

skal logu ikke give dig et nyt når det ikke er 2 år gammelt ?
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf ice_hiboy » 9. feb 2012 14:55

Tip EU har lavet en lov der siger at der ALTID er 2 års garanti, nå du har købt en vare inden for EU.
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf OldTymer72 » 9. feb 2012 15:04

Headsettet er købt første gang den 3 november 2010. Den 14 marts 2011 har jeg problemer første gang. Jeg mener andre ikke kunne høre mig og de pakkede et headset op og sendte mig et nyt, eller var det livemikseren, nu er jeg pludselig i tvivl, men det er egentlig osse ligemeget. Efter det siger folk jeg stadig er meget lav osv. mens det i 'min ende' er fint. For en uges tid siden stopper den ene speaker så med at virke - lige mens jeg spiller . pop, slut. Jeg kontakter igen logu med mit sagsnummer og de kan ikke hjælpe - 6 mdr garanti.

Og så er det så jeg er klar til at droppe SteelSeries, men tagr heldigvis kontakt til dem selv.

Reglerne ellers ved jeg ikke meget om. Men hvis alle skal have 2 så bryder de ihvertfald reglerne for der er ikke gået 2 år siden jeg fik det første gang endnu.
Billede
OldTymer72
Niveau 5
 
Indlæg: 1112


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf JohnH » 9. feb 2012 16:07

ice_hiboy skrev:Tip EU har lavet en lov der siger at der ALTID er 2 års garanti, nå du har købt en vare inden for EU.


Vis mig lige hvor der står at der ALTID er 2 års garanti .....

Det er helt op til de forskellige butikker hvad garanti de vil give, men 2 års reklamationsret har man altid, men ikke det samme i garanti.

Ps. er også godt tilfreds med mine Steelseries, har både 4xb og 5xb og de virker bare.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf ice_hiboy » 9. feb 2012 16:30

"De 2 års reklamationsret er et minimum i hele EU, og nogle lande kan have regler om længere perioder."
http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consu ... ces_da.htm

reklamationsret er stort set det samme.

"Garantiperioder
Der er oplysninger om garantiens varighed på emballagen og/eller i dokumentationen til Logitech-enheden. Bemærk at i EU skal alle garantiperioder som er angivet til mindre end to år, øges til to år."
http://www.logitech.com/da-dk/footer/te ... _/warranty

Det sidste kan godt være for logitech alene, men de fortalte i hvertfald mig at alle firmaer burde rette sig efter det samme.

Men som sagt, alle i europa har mindst 2 års reklamationsret
Billede
ice_hiboy
Niveau 4
 
Indlæg: 595


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf Major Oblivious » 9. feb 2012 16:37

reklamationsret er ikke helt det samme som garanti. Den dækker hvis det er muligt at påvise at varen har været defekt fra starten, eller skaden ved dimsen er sket som følge af en medfødt defekt. hvis det sker inden for de første 6 måneder er der ingen pardon. Reperar eller byt til nyt, sker dette efter 6 måneder så er det købers "problem" at påvise fejlen, men i langt de fleste tilfælde plejer virksomheden at være ret large.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: TIP: SteelSeries

Indlægaf OldTymer72 » 9. feb 2012 18:00

Major Oblivious skrev: men i langt de fleste tilfælde plejer virksomheden at være ret large.


det var steelseries i hvert fald - ikke noget slinger i valsen, bare afsted med nogle nye. Jeg skulle selvfølgelig vedhæfte en faktura, men derudover ingen problemer. Nu kunne jeg godt fristes til at købe den nye 7xb :)
Billede
OldTymer72
Niveau 5
 
Indlæg: 1112



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron