Xboxlife forum

Prisgaranti blockbuster

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Prisgaranti blockbuster

Indlægaf kiil » 24. okt 2011 23:30

jeg ville gøre bruger af Prisgaranti på det nye Batman spil
kan man kan få det til 389 i Elgiganten se link
http://www.elgiganten.dk/product/spil-konsol/spil-xbox360/X360BATMAC/batman-arkham-city-x360

men det ville de ikke, for den Elgigantan der er på nørrebro var det ikke fler lager, så der for kunne jeg ikke få det til 389
link til blockbuster prisgaranti
http://www.blockbuster.dk/Lige_nu_nyhed-136.aspx?PID=293&NewsID=77747

det er inde for 15 Km .. så jeg spøre han så hvad med det på Amager, det ved han jo ikke om de har ..
og pga. det fik jeg så lov til at bruge prisgaranti
cool nok JUUbiii for mig (min søn)

i det har mail jeg til blockbuster via ris og ros om det har.
og har for en en sjove mail
som i skal se

ok min mail til blockbuster
jeg er ordblind mere så det er på plads ,,, så det er ikke skrivet 100% ..
VED det godt så lev med det :P

22-10-2011 15:48
Hvilken butik har du besøgt? Jagtvej 109
Evt. tidspunkt for besøg kl ca. 15 den 22/10
Evt. medarbejders navn
Kommentar hvorfor er det altid en **** kamp at gøre bruger af det så kaldte Prisgaranti i nu har på

Nr: 1
Det betyder, at hvis du inden for 8 dage finder samme spil på lager til en lavere pris i en anden butik i dit lokalområde (inden for 15 km), så matcher vi den laveste pris på stedet. Husk at medbringe original Blockbuster kvittering samt dokumentation for den lavere pris.

Garantien omfatter ikke åbningssalg, varer i begrænset antal, køtilbud, varer udbudt på internettet samt postordresalg.

hvis jeg kan finne det på lager i en lokal butik ..
hvordan skal jeg kunne få bevis med på det ??

for en avis hvor det er i er ikke godt nok .. for så sige i har du bevis på det er på lager ??
hvordan skal jeg kunne bevis dette ??

Nr:2
dette står på http://www.blockbuster.dk/
Xbox 360 spil

Køb Xbox 360 spil i din lokale Blockbuster eller i Onlineshoppen. I vores butikker har vi prisgaranti og altid lave priser på vores Xbox 360 spil. Vi har butikker i hele landet, hvor du kan købe spillene.

derfor må jeg jo gå ud fra at jeg altid har den lave priser
os jer ...

så hvad vil i gøre ved det ??
Dit navn Tom Binder

mail fra blockbuster

Hej Tom

Tak for din mail.

Jeg er ked af at høre at du finder vores prisgaranti kompliceret at forstå.

Det er korrekt at du roligt kan købe dine spil hos Blockbuster i det, at vi garanterer at have den laveste pris på markedet.
Dette understreger vi ved at have prisgaranti på alle spil og således kompensere i de tilfælde hvor der er konkurrenter der sælger spillet billigere, forudsat at der ikke er tale om restvare, køtilbud, åbningssalg, varer i begrænset antal, varer udbudt på internettet samt postordresalg.

Når vi skriver at varen skal være på lager, er det ment i forhold til at der ikke må være tale om et en-dags tilbud, som nogle konkurrenter ofte kører med, hvor der f.eks. kun er 10 stk. til salg og varen derved kun er på lager i en meget kort periode.

Det er ikke meningen at du som kunder, selv skal undersøge om spillet er på lager i den pågældende butik, men blot forholde dig til at medbringe reklamen for tilbuddet.

Hvis butikken er i tvivl om hvorvidt der er tale om et reelt tilbud eller om der er tale om et en-dags tilbud, vil butikken selv undersøge det nærmere, ved. evt. at undersøge om varen er en lagervare hos konkurrenten.


Blot du husker at medbringe original Blockbuster kvittering (hvis du har fundet et bedre tilbud efter at have købt spillet hos Blockbuster) samt dokumentation for den lavere pris hos konkurrenten, så klare Blockbuster butikken resten.

Jeg håber hermed at jeg har besvaret din henvendelse tilfredsstillende og at du fortsat ønsker at købe dine spil hos Blockbuster.


Med venlig hilsen
Blockbuster Danmark A/S

den her mail vil jeg printe ud og ha med når jeg skal gøre bruge af prisgaranti
også vil jeg håbe det er letter fra nu af :D
men er kun tiden der kan sige det :roll:
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Gajda » 25. okt 2011 07:40

Du er ikke den eneste der har haft problemer med Blockbuster og deres prisgaranti. JDa jeg havde forbudbestilt Gears of War 3 skete følgende:

Jeg var nede i Blockbuster (for at købe Gears of War 3) og de nægtede at give prisgaranti på trods af at jeg fremviste en kopi af Elgiganten tilbudsavis. Ret dårlig service de udviser dernede. Ekspedienten påstod, at en kopi ikke var bevis nok på, at Elgiganten solgte det for 333 kr. i deres butikker. Ekspedienten mente, at jeg måtte skaffe en "original" tilbudsavis før, at jeg kunne få det til den pris. Derudover mente han, at han udfra hjemmesiden kun kunne tyde, at det var en såkaldt internetpris, hvorfor han ikke kunne matche den på trods af, at kopien af tilbudsavisen repræsenterede, hvad prisen var i den fysiske butik.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Meistar » 25. okt 2011 08:32

Med nutidens muligheder for at photoshoppe osv er det måske ikke helt underligt at han ønsker en original tilbudsavis, når der samtidig på deres hjemmeside står det er 'internetpris', så er det måske forståeligt det kan give lidt forvirring.
:)

Jeg har ikke benyttet mig af deres prisgaranti endnu, så jeg skal ikke kunne sige hvordan den ellers forløber sig.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Gajda » 25. okt 2011 10:11

Helt ærligt - hvem vil bruge tid på at Photoshoppe for 66 kr.? Envidere bille det ikke stille mig bedre at købe det i Blockbuster end Hos Elgiganten, så annullerede bare min preorder og købte det hos Coolshop, der matchede Elgigantens pris. Kunne egentlig også bare have hentet det hos Elgiganten.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Meistar » 25. okt 2011 10:17

Gajda skrev:Helt ærligt - hvem vil bruge tid på at Photoshoppe for 66 kr.? Envidere bille det ikke stille mig bedre at købe det i Blockbuster end Hos Elgiganten, så annullerede bare min preorder og købte det hos Coolshop, der matchede Elgigantens pris. Kunne egentlig også bare have hentet det hos Elgiganten.


Du vil blive overrasket over hvad folk ville gøre for penge ;)

Men nu kender jeg heller ikke hele årsagen, det jo bare meget nice hvis du har solgt DVD film eller spil til BB så du kan betale med det :D eller det der medlemsskab så man får 10% sparet op hver gang.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Jibla » 25. okt 2011 18:39

Jeg synes det er super fedt at du har kontaktet BB og skrevet det herinde. Deres prisgaranti har nemlig været svær at forstå. Og nu må vi se om butikkerne forstår den.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf hamdenfede » 31. okt 2011 14:36

hey alle var nede i BB idag og skulle købe spil..... men nu til sagen her for et stykke tid siden skrev jeg en klage til kundeservice ang. deres prisgaranti. og fik så et svar tilbage som er dette
Tak for din mail.

Jeg er altid meget glad for at modtage henvendelser fra vores kunder, både når de oplever ting der er gode men også de mindre heldige oplevelser er noget, jeg sætter stor pris på at blive orienteret om. Hele vores koncept går ud på at give kunderne den bedst mulige oplevelse når de besøger vores butikker, og vi gør meget for at uddanne personalet i vores koncepter og procedurer.

Det er korrekt at vores butik i Nykøbing har fået ny butikschef og som altid, når der kommer ny butikschef, medfører det en række ændringer, da alle vores butikschefer har hver deres ledelsesform.

xxxxx, som er den nye butikschef i Nykøbing har været ansat som butikschef i Blockbuster i mere end 10 år, og derfor en meget pålidelig og dygtig medarbejder.

Den tidligere butikschef har ligeledes været ansat som butikschef i Nykøbing i mange år, og har derfor ledet butikken på sin måde, hvilket skaber et team af medarbejdere som oplæres, samt yder en kundeservice, i butikschefens ånd.

Når en ny butikschef overtager en butik med ansatte, går der derfor altid noget tid før den nye ledesesform falder på plads, da medarbejderene skal vende sig til den nye ledelsesform. Dette kan selvfølgelig virke forvirrende i starten for både kunder såvel som ansatte.

Med hensyn til Blockbusters lejegaranti på spil, er det stadig noget vi har og jeg kan hermed oplyse dig reglerne herom.

Hos Blockbuster garanterer vi, at du giver markedets bedste pris for dine nye spil. Dette gælder alle formater på spil vi har i butikken.

Det betyder, at hvis du inden for 8 dage finder samme spil på lager til en lavere pris i en anden butik i dit lokalområde (inden for 15 km), så matcher vi den laveste pris på stedet. Husk at medbringe original Blockbuster kvittering samt dokumentation for den lavere pris.

Garantien omfatter ikke åbningssalg, varer i begrænset antal, køtilbud, varer udbudt på internettet samt postordresalg.

Med hensyn til konsoller, kan vi ikke tilbyde prisgaranti på disse. Vi sælger dog meget ofte vores konsoller til meget favorable priser, og gerne sammen med ekstra spil, således at tilbuddet bliver endnu bedre.
Jeg beklager således hvis du er blevet oplyst om forskellige ting, op til flere gange, mht, til vores spilgaranti.

Jeg tillader mig derfor at videresende din mail til xxxxx, således at hun kan genopfriske proceduren for alle sine ansatte, og derved sikre sig at alle ansatte kender til de gældende regler for Blockbusters spilgaranti.

Jeg håber hermed at jeg har besvaret din henvendelse tilfredsstillende og at du vil overveje atter at benytte Blockbuster til køb af spil.


Med venlig hilsen
Blockbuster Danmark A/S

så idag var jegg som sagt nede i butikken... hvor så at chefen kunne kende mig og hun tog mig med ind i personale stuen hvor vi fik en lille snak om det og fik en klar undskyldning og at det var en klar misforståelse fra medarbejdernes side....men men men. sørme om hun sagde at det havde været oppe og vende hos direktøren himself. så inden for lang tid skulle der gerne ske noget så ALLE BB butikker får en intern besked med hvad reglerne er hos BB,
Senest rettet af hamdenfede 31. okt 2011 14:39, rettet i alt 1 gang.
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf hamdenfede » 31. okt 2011 14:38

ps har slettet nogle navne da det ikke skal forstås som en personlig hetz:)
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf kiil » 31. okt 2011 14:51

cool.
det er fedt at se det er fler det skriver/mail til BB ..
så dekan få styr på den spilgaranti.

så det hjælp hvis der er nok der skriver til dem :D
det er sku godt at se/læse :D
kiil
Niveau 2
 
Indlæg: 155


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Cena » 31. okt 2011 18:01

Det er sku godt at høre de har taget din henvendelse seriøst og gør noget ved tingene :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf pgrundl » 26. nov 2011 14:03

I dag fik jeg at vide i Blockbuster ved Trianglen, at de slet ikke yder prisgaranti længere. Og 5 meter fra ekspedienten hang der et kæmpe banner, hvor der stod noget i retning af: "vi yder prisgaranti... Danmarks billigste...". Ekspedienten ville ikke kendes ved banneret og jeg droppede ideen om det spil, de 2 bluray film og de 3 dvd film jeg ville have købt den dag.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf Esano » 29. nov 2011 19:57

Det er er rigtigt at der ikke er prisgaranti i BB mere men at der stadig hænger reklame for det er jo uprofessionelt og jeg synes du burde klage via Blockbuster.dk
Esano
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf pgrundl » 29. nov 2011 20:07

Esano skrev:Det er er rigtigt at der ikke er prisgaranti i BB mere men at der stadig hænger reklame for det er jo uprofessionelt og jeg synes du burde klage via Blockbuster.dk


Det gjorde jeg også og jeg fik følgende svar:

Tak for din mail.

Jeg har talt med butikschefen i vores butik på Trianglen, som bekræfter at butikken har et banner hængende i butikkens spilafdeling, med teksten "Prisgranti"

Efter at have gennemgået teksten på banneret er vi enige om, at teksten er misvisende i forhold til de gældende regler i Blockbuster og Butikschefen har derfor dd. fjernet banneret fra butikken, i det at Blockbuster ikke længere har prisgaranti på spil i den betydning, som banneret giver udtryk for.

Som kompensation for ulejligheden, sender jeg dig dd. pr. post 2 stk. værdi lejekuponer, så du kan leje 2 gratis premierefilm efter eget valg. Værdikuponerne har en samlet værdi af 90,- kr. og jeg håber således at du vil betragte kuponerne som en godtgørelse for prisforskellen på de 2 spil, som udgør kr. 80,-

Jeg beklager igen og håber hermed, at du finder mit svar tilfredsstillende.


Jeg lejer aldrig film hos dem, så uhmm nej, men jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ud af det. Jeg kan især godt lidt formuleringen "i det at Blockbuster ikke længere har prisgaranti på spil i den betydning, som banneret giver udtryk for". Det får det til at lyde som om de stadig har en eller anden form for prisgaranti. Det er ikke engang de 80kr, der gør mig irriteret. Det er det, at de sætter et kæmpe skilt i butikken, og når man så reagerer på det, så bliver man blæst af. Ikke så meget som en undskyldning i butikken. At en gut efterfølgende giver mig to lejekuponer, som jeg ikke har brug for, gør ikke rigtigt min irritation mindre. Det samme skete faktisk med deres indbytningstilbud (1 spil + 149kr). Der havde de også en reklame på selve skranken, hvor man bliver ekspederet, hvor der stod, at LA Noire kunne indbyttes. Da jeg spurgte ind til det, så fik jeg at vide, at det spil gav 150kr (og ikke 250kr, som reklamen klart angav). Om det så er uprofessionelt eller bare dårlig ledelse skal jeg ikke gøre mig klog på, men HVIS jeg lejede film, så ville jeg aldrig anbefale folk at anvende den butik (den pågældende Blockbuster. Jeg har ikke oplevet lignende i andre butikker).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Prisgaranti blockbuster

Indlægaf centric dk » 29. nov 2011 20:44

Jeg har lejet film noget gange uden problemer, men hvis jeg var udsat for det samme som pgrundl, ville jeg stå meget strengt på lovgivning indtil de var blevet trætte af mig. Jeg ville formentlig også tage et billede af situationen/skiltet og true med at sende til forbrugerrådet. (Andre ville måske nævne EB, men det synes jeg er for lavt.)
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron