Xboxlife forum

PSP hos Elgiganten

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

PSP hos Elgiganten

Indlægaf pgrundl » 8. aug 2011 08:22

Knægten købte en PSP 3004 hos Elgiganten da den kostede 799 (tidligere i år). Foreløbigt har den været til inde på værkstedet 2 gange for samme fejl (drevet kan ikke læse spil). Begge gange har den skiftet serienummer efter at Elgiganten har meldt den repareret og begge gange tog det ca. 3 uger. Efter seneste tur på værkstedet kan den "nye" (tror det er en refurbished) PSP så slet ikke tænde (jo, der er grønt lys i lampen, men ellers sker der ikke noget), så nu skal den ind igen. Det er vist meget heldigt, at Elgiganten ikke sælger PSP konsoller længere (og måske er der en god grund til det?).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf SEmborg » 8. aug 2011 09:13

Det er da ikke Elgigantens skyld, at den går i stykker. Dog er 3 ugers ventetid måske lige max :)
SEmborg
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf pgrundl » 8. aug 2011 09:33

SEmborg skrev:Det er da ikke Elgigantens skyld, at den går i stykker. Dog er 3 ugers ventetid måske lige max :)


Beklager hvis det fremgik som værende deres skyld. Det eneste jeg kan klandre dem for er de foreløbigt 6 uger og nu sikkert yderligere 3 ugers spildtid. At produktet (PSP 3004) tilsyneladende er en mandagsmodel, er ikke deres skyld. Hvis det en dag ender med, at vi kan få pengene igen (når de bliver trætte af at ombytte den), så står den på en ældre model af PSP (de virker mere robuste).

Ud over det, så har de ombyttet PSP'en, hvilket betyder, at jeg reelt burde have fået et nyt garantibevis, med en fornyet garantiperioden, men de har kun registreret den som repareret, og derfor ikke fornyet garantiperioden. Og det vælger jeg så også at bebrejde Elgiganten for (det er deres ansvar at koordinere sådan noget ordentligt med deres værksted).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf SEmborg » 8. aug 2011 10:53

pgrundl skrev:
SEmborg skrev:Det er da ikke Elgigantens skyld, at den går i stykker. Dog er 3 ugers ventetid måske lige max :)


Beklager hvis det fremgik som værende deres skyld. Det eneste jeg kan klandre dem for er de foreløbigt 6 uger og nu sikkert yderligere 3 ugers spildtid. At produktet (PSP 3004) tilsyneladende er en mandagsmodel, er ikke deres skyld. Hvis det en dag ender med, at vi kan få pengene igen (når de bliver trætte af at ombytte den), så står den på en ældre model af PSP (de virker mere robuste).

Ud over det, så har de ombyttet PSP'en, hvilket betyder, at jeg reelt burde have fået et nyt garantibevis, med en fornyet garantiperioden, men de har kun registreret den som repareret, og derfor ikke fornyet garantiperioden. Og det vælger jeg så også at bebrejde Elgiganten for (det er deres ansvar at koordinere sådan noget ordentligt med deres værksted).

Deres lange reparationstider bliver man vel nødt til at leve med, men at du ikke får et nyt garantibevis er for dårlig! Har du gjort dem opmærksomme på det? :)
SEmborg
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf pgrundl » 8. aug 2011 10:58

SEmborg skrev:Deres lange reparationstider bliver man vel nødt til at leve med, men at du ikke får et nyt garantibevis er for dårlig! Har du gjort dem opmærksomme på det? :)


Ja, og deres svar var, at så havde jeg nok fået en andens PSP :) Men nu tager jeg snakken med dem igen i butikken i morgen, og så finder vi forhåbentligt en løsning.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf Thoz » 8. aug 2011 11:47

Jeg er ret sikker på, at de maks. har 21 arbejdsdage til at afsende, reparere og aflevere igen. Og at når den kommer tilbage fra rep., så skal du have fornyet din garanti. Det er godt nok et par år siden jeg stod og råbte en mand fra Elgiganten over en bærbar, så det kan sagtens være blevet ændret siden.
Thoz
Niveau 4
 
Indlæg: 768


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf pgrundl » 8. aug 2011 11:56

Foldager skrev:Jeg er ret sikker på, at de maks. har 21 arbejdsdage til at afsende, reparere og aflevere igen. Og at når den kommer tilbage fra rep., så skal du have fornyet din garanti. Det er godt nok et par år siden jeg stod og råbte en mand fra Elgiganten over en bærbar, så det kan sagtens være blevet ændret siden.


Forskellen mellem en rep og en ombytning er, at det kun er garantien for den reparerede del, der fornys ved en rep, hvor det er hele garantien, der fornys ved en ombytning. Derfor er det selvfølgelig at foretrække, hvis man kan dokumentere, at den er ombyttet.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf Thoz » 8. aug 2011 12:26

Når for satan, der er noget jeg har misforstået :P
Thoz
Niveau 4
 
Indlæg: 768


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf sjampen » 8. aug 2011 13:39

For det første skal vi lige have styr på en ting. Den bliver ikke repareret på garantien, men på reklamationsretten som du ved køb af produkter i Danmark altid har på 2 år. En garanti er en ekstra service som en forretning kan udebyde, bl.a.ved at give et års ekstra garanti og derved have 3 år hvor dit produkt kan repareres. Alternativt kunne en garanti(med bevis) være at en forrentning opbyttede din varer ligemeget hvad.

Når du konstaterer en fejl ved varen er det første man skal tænke over hvornår den er købt. Er det indenfor 6 måneder gælder garantien og det er BUTIKKEN der skal bevise at DU har ødelagt den. Er det indenfor 2 år, men efter & måneder er det DIG der skal bevise at telefonen har haft en fejl fra starter. Er det udenfor 2 år gælder garantien ikke.

Ved fejl henvender du dig i butikken. Du kan kræve at købet skal laves, kræve ombytning eller kræve pengene tilbage(Oh jo!). Kræver du en ombytning har butikken dog som udgangspunkt ret til at forsøge reparation inden for rimelighedens grænser. Det vil sige kun et forsøg og meget mere end 2 uger er ikke iorden. Reparationen skal ikke koste noget, det er imellem butikken og værkstedet. Du får en nye reklamationsret på det der er blevet repareret. Havde det været en Xbox hvor du havde fået lavet disclæseren, havde læseren, men ikke andet fået 2 års ny reklamationsret.

Der er en masse andre regler, men det er hovedtrækkene. Det hedder sælgers misligholdelse og købers mangelsbeføjelser. Det er sælgers pligt at levere det rigtige produkt, der virker, og til tiden. Gør de det ikke har du nogle beføjelser som at hæve, kræve ombytning, fastholde osv.

Til den her sag skal vi lige have en ting på plads. JO, det er elgigantens skyld. Som sælger er de ansvarlige for at de produkter de sælger virker. Hvis du ellers købte den indenfor reklamationsperioden, ville jeg sige at efter fejlforsøg på at lave PSP'en kan du kræve ombytning. Der er noget med at det skal være rimelig for sælger at få varen hjem, og hvis ikke Elgiganten sælger PSP'er mere kan det være det er bedre at kræve pengene tilbage. Henvis til købelovens § 78
sjampen
Niveau 2
 
Indlæg: 101


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf pgrundl » 8. aug 2011 13:44

sjampen skrev:For det første skal vi lige have styr på en ting. Den bliver ikke repareret på garantien, men på reklamationsretten som du ved køb af produkter i Danmark altid har på 2 år. En garanti er en ekstra service som en forretning kan udebyde, bl.a.ved at give et års ekstra garanti og derved have 3 år hvor dit produkt kan repareres. Alternativt kunne en garanti(med bevis) være at en forrentning opbyttede din varer ligemeget hvad.

Når du konstaterer en fejl ved varen er det første man skal tænke over hvornår den er købt. Er det indenfor 6 måneder gælder garantien og det er BUTIKKEN der skal bevise at DU har ødelagt den. Er det indenfor 2 år, men efter & måneder er det DIG der skal bevise at telefonen har haft en fejl fra starter. Er det udenfor 2 år gælder garantien ikke.

Ved fejl henvender du dig i butikken. Du kan kræve at købet skal laves, kræve ombytning eller kræve pengene tilbage(Oh jo!). Kræver du en ombytning har butikken dog som udgangspunkt ret til at forsøge reparation inden for rimelighedens grænser. Det vil sige kun et forsøg og meget mere end 2 uger er ikke iorden. Reparationen skal ikke koste noget, det er imellem butikken og værkstedet. Du får en nye reklamationsret på det der er blevet repareret. Havde det været en Xbox hvor du havde fået lavet disclæseren, havde læseren, men ikke andet fået 2 års ny reklamationsret.

Der er en masse andre regler, men det er hovedtrækkene. Det hedder sælgers misligholdelse og købers mangelsbeføjelser. Det er sælgers pligt at levere det rigtige produkt, der virker, og til tiden. Gør de det ikke har du nogle beføjelser som at hæve, kræve ombytning, fastholde osv.

Til den her sag skal vi lige have en ting på plads. JO, det er elgigantens skyld. Som sælger er de ansvarlige for at de produkter de sælger virker. Hvis du ellers købte den indenfor reklamationsperioden, ville jeg sige at efter fejlforsøg på at lave PSP'en kan du kræve ombytning. Der er noget med at det skal være rimelig for sælger at få varen hjem, og hvis ikke Elgiganten sælger PSP'er mere kan det være det er bedre at kræve pengene tilbage. Henvis til købelovens § 78


Tak
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf caspstorm » 8. aug 2011 14:35

Og så må der ligeledes også gerne tænkes med hovedet.
Der er ikke noget provokerende og angribende end en kunde der kommer ind og råber af en sælger, over hvor meget vedkommende tager fejl, og begynder at ævle om købeloven.
Snak pænt, og forklar dem problemet. Det giver ofte bonus den anden vej.
caspstorm
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf sjampen » 8. aug 2011 14:57

caspstorm skrev:Og så må der ligeledes også gerne tænkes med hovedet.
Der er ikke noget provokerende og angribende end en kunde der kommer ind og råber af en sælger, over hvor meget vedkommende tager fejl, og begynder at ævle om købeloven.
Snak pænt, og forklar dem problemet. Det giver ofte bonus den anden vej.


+1
sjampen
Niveau 2
 
Indlæg: 101


Re: PSP hos Elgiganten

Indlægaf far til 3 » 8. aug 2011 20:59

caspstorm skrev:Og så må der ligeledes også gerne tænkes med hovedet.
Der er ikke noget provokerende og angribende end en kunde der kommer ind og råber af en sælger, over hvor meget vedkommende tager fejl, og begynder at ævle om købeloven.
Snak pænt, og forklar dem problemet. Det giver ofte bonus den anden vej.


Rigtigt skrevet, det er sq bare nogle gange svært i EG da 78,7 % af de ansatte ikke ved en skid om noget. Min erfaring med EG og problemer, er at man skal komme mellem 10 og 15, så er der som regel en der ved lidt om sagerne.
Love my PIV status
far til 3
Niveau 4
 
Indlæg: 732
By: Aalborg



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron