Xboxlife forum

Fortrydelse af købt brugt spil

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Jake242 » 1. aug 2011 21:32

Hej Alle

Har et hurtigt spørgsmål, kan man fortryde at man har købt et brugt spil?

Købte forleden blackops brugt for 329 kr i game da jeg SKULLE bruge det den aften, men har efterfølgende fået det tilbudt herinde til under 200 kr

Så kan jeg gå tilbage til game med det og få mine penge igen og så købe det herinde?

Normalt har man jo 14 dages fortrydelsesret på køb så længe det er i samme stand som nyt.

mvh Jake
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Adampantic » 1. aug 2011 21:41

Mindes der er noget om, at hvis plomberingen (Den blå de sætter på), er brudt, så vil de ikke bytte spillet, da du jo derfor har brugt det.

Er dog ikke helt sikker.
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf spif2001 » 1. aug 2011 21:43

Hvis du har købt det i en fysisk butik, har du ikke automatisk 14 dages fortrydelsesret. Det gælder kun for varer købt over nettet.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... on/fortryd

Dermed ikke sagt at butikken ikke har fortrydelsesret, men så er det en service fra deres side af, og ikke et lovkrav.

Da det er en brugt vare, du har købt, tvivler jeg på, at de vil lade købet gå tilbage.
Senest rettet af spif2001 1. aug 2011 21:46, rettet i alt 1 gang.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Lowlandet » 1. aug 2011 21:44

Hvis ikke de tester spillet igennem, så bare sig at det hakker helt vildt eller sådan noget ;)

Det kan de jo aldrig modbevis :)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Zerofl » 2. aug 2011 00:01

Nej, det kan du så vidt jeg ved ikke. Påstår du at det ikke virker, byttes det med en anden brugt kopi, eller en anden titel af tilsvarende prisbeløb, såfremt lager ikke haves. Pas på med at købe brugte spil i GameStop (;

Og det med de 14 dages fortrydelsesret gælder kun ved internetkøb, såfremt varen ikke er åbnet/brugt/plombering brudt. I fysiske butikker er det en service fra butikkens side. Her gælder det som oftest også kun ubrugte varer, bortset fra tøjforretninger, hvor tøjet blot skal se ubrugt ud, og have eventuelle mærker på stadig.
Senest rettet af Zerofl 2. aug 2011 00:04, rettet i alt 1 gang.
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Lowlandet » 2. aug 2011 00:02

Zerofl skrev:Nej, det kan du så vidt jeg ved ikke. Påstår du at det ikke virker, byttes det med en anden brugt kopi, eller en anden titel af tilsvarende prisbeløb, såfremt lager ikke haves. Pas på med at købe brugte spil i GameStop (;


Ved ikke med Gamestop, men det virkede i Blockbuster :D
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Fortrydelse af købt brugt spil

Indlægaf Zerofl » 2. aug 2011 00:05

Lowlandet skrev:
Zerofl skrev:Nej, det kan du så vidt jeg ved ikke. Påstår du at det ikke virker, byttes det med en anden brugt kopi, eller en anden titel af tilsvarende prisbeløb, såfremt lager ikke haves. Pas på med at købe brugte spil i GameStop (;


Ved ikke med Gamestop, men det virkede i Blockbuster :D


GameStop er strenge ;-) Har også været udsat for at de prøvede et spil jeg ville sælge, inden de godtog det.
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110



Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron