Xboxlife forum

Skandale i Gamestop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Haugboelle » 2. jun 2011 23:20

Synes sku udfra de titler du nævner, at priserne lyder meget reelle.
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf allanb » 2. jun 2011 23:21

Hold da op, tænk sig, at beklage sig over en butik ikke gide give det store for 3 år gamle spil. Hvis man ikke syntes man får nok for sine spil, kan man jo forsøge at sælge dem privat. Og hvem fanden skulle finde på at købe FIFA'09 for mere end gamestop + evt. porto...
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Haugboelle » 2. jun 2011 23:24

allanb skrev:Hold da op, tænk sig, at beklage sig over en butik ikke gide give det store for 3 år gamle spil. Hvis man ikke syntes man får nok for sine spil, kan man jo forsøge at sælge dem privat. Og hvem fanden skulle finde på at købe FIFA'09 for mere end gamestop + evt. porto...


Ja forstår altså heller ikke lige ranten...
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 23:36

Jeg betvivler på ingen måde på, at det er ved brugtsalg at de henter deres penge. Og præcist hvad er problemet ved det?
Som du sælger nævner kan de stortset ikke tjene penge på at sælge nye titler. Derfor er brugtsalget en nødvendig del af deres forretningskoncept.
Det er da kun glædeligt at de tilsyneladende forstår at tjene penge på verdensplan. Dette er dog langtfra endbetydende med, at det også skulle være en indbringende forretning at have kæden i Danmark.
Koncerne bag GAME tjener formentlig også gode penge i andre lande. Specielt UK hvor det er den klart største kæde. Dette var dog som bekendt ikke lig med at det kunne køre rundt i Danmark.

Nå ja, og lige til en afsluttende kommentar; en virksomhed skal tjene penge. Ikke agere velgørendsheds organisation for forkælede forbrugere som har en forskruet og urealistisk holdning til deres gamle skod titlers værdi.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Ink129 » 2. jun 2011 23:51

At kalde dette for en "skandale" i Gamestop er rigeligt i overkanten. Sagen er bare, at Gamestop simpelthen ikke kan give dig mere for et spil, som de med 95% sikkerhed (sikkert mere) ikke får solgt igen. Sådan er business. Ellers findes der andre steder at komme af med sine spil.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 3. jun 2011 00:14

Hnansen skrev:Nå ja, og lige til en afsluttende kommentar; en virksomhed skal tjene penge. Ikke agere velgørendsheds organisation for forkælede forbrugere som har en forskruet og urealistisk holdning til deres gamle skod titlers værdi.


Jeg har også lige en afsluttende kommentar:

Inden du kalder folks forventninger for forskruede og urealistiske, så minder jeg dig lige om at du i 2007 forsøgte at sælge Oblivion til 150 kroner (hvilket du selv mente var en fair pris) herinde, selvom spillet på det tidspunkt var 1½ år gammelt. Er det så urealistisk og forskruet at jeg forventede mere end 40 kroner for GTA IV i December 2009, hvor det spil ligeledes var 1½ år gammelt?

Du må godt forvente 150 kroner for dit gamle spil, men jeg er urealistisk og forskruet når jeg forventer mere end 40 kroner. Fair nok, så har vi dét på plads.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf The Baptizer » 3. jun 2011 00:16

Det bekræfter også den tanke jeg fik da sælgere i Gamestop stod og fortale mig at jeg kunne få 25% ekstra for mine gamle spil hvis jeg tradede dem in til LA Noire preorder. 25% af hvad, så var grund prisen jo sikkert bare latterlig lille. Jeg ville også have følt mig røvrendt hvis jeg havde stillet der nede den næste dag med en stak spil de kun ville give en 5'er for +25%!

Det er ligesom de der åndssvage tilbud de kommer med nogle gange hvor man fx kan spare 100,- på en controller. Men 100,- af hvad? Der skal man lige et smut ned i butikken og finde ud af at den med garanti er mindst hundrede kroner dyre, end hvad man kan finde den til andre steder.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Erroneus » 3. jun 2011 00:28

ZzzzzzzzzZZzzZzzzz hvis i ikke kan lide prisen, så find en anden butik eller sælg dem privat. Man kan som regel få mere for sine ting, hvis man gider bruge tid på at sælge dem privat. Man får mindre for sine ting, hvis man bruger en butik som Gamestop, fordi de skal jo også tjene på spillene, samt dække ind til lønninger, husleje, reklamer, forsikringer og børn der taber is på deres gulvtæppe.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 3. jun 2011 01:13

Rotator skrev:
Hnansen skrev:Nå ja, og lige til en afsluttende kommentar; en virksomhed skal tjene penge. Ikke agere velgørendsheds organisation for forkælede forbrugere som har en forskruet og urealistisk holdning til deres gamle skod titlers værdi.


Jeg har også lige en afsluttende kommentar:

Inden du kalder folks forventninger for forskruede og urealistiske, så minder jeg dig lige om at du i 2007 forsøgte at sælge Oblivion til 150 kroner (hvilket du selv mente var en fair pris) herinde, selvom spillet på det tidspunkt var 1½ år gammelt. Er det så urealistisk og forskruet at jeg forventede mere end 40 kroner for GTA IV i December 2009, hvor det spil ligeledes var 1½ år gammelt?

Du må godt forvente 150 kroner for dit gamle spil, men jeg er urealistisk og forskruet når jeg forventer mere end 40 kroner. Fair nok, så har vi dét på plads.


Skal vi virkelig ned på det her niveau, Rotator?
Jeg har utrolig svært ved at se hvordan det har nogen som helst relevans for mit indlæg. Hvad med at, alt den tid du har brugt på at finde et af mine 4 år gamle indlæg (?!), i stedet brugte på at komme op med nogle saglige modargumenter end det her?
Det fortæller da bare lidt om hvor komplet håbløs og usammenhængende din logik er, at du vælger at besvare mit indlæg således.

Normalt ville jeg slet ikke svare på sådan noget pladder. Dog finder jeg det dog så himmelråbende idiotisk at det alligevel fortjener et svar.
Hvordan kan du overhovedet sammenligne det at sælge privat, og at en specialbutik tilbyder en service hvor du er sikret penge med det samme. Som der bliver påpeget igen og igen i denne tråd, kan man naturligvis forvente at få langt mere for sine spil hvis man vælger at sælge dem privat. Det troede jeg ikke ligefrem var nødvendigt at skære ud i pap.
Ligeledes kan jeg slet ikke se hvordan du bringer dit GTA IV ind i debatten - det har jeg vist aldrig kommenteret på?

Hvis jeg slut lige skal forsvare mit fire år gamle indlæg (suk..) så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nogen urimelig pris for Oblivion. I dag, over fem år efter udgivelsen, koster spillet stadig omkring de 150,- fra ny af.
Så at jeg for fire år siden solgte, ja, det var ikke noget problem at få det solgt, til 150,- kan jeg ikke se nogen som helst relevans i.

Pinligt, Rotator. Pinligt.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Qpyright » 3. jun 2011 02:29

‎░░░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄░░░░░░░
░░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄░░░░
░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█░░░
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░░█░░
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░░█░
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒░█
█░▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█░▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█░
░░█░░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█░░
░░░█░░░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█░░░
░░░░█░░░░▀▀▄░█░░░█░█▀██████░█░░
░░░░░▀▄░░░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█░░
░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░▒░░░█░
░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░░░█░
░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░░░░█░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▀▀▀▀▀▀▀▀░░░
AINT LIFE GREAT!
Billede
Qpyright
Niveau 2
 
Indlæg: 154


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf allanb » 3. jun 2011 06:24

Erroneus skrev:ZzzzzzzzzZZzzZzzzz hvis i ikke kan lide prisen, så find en anden butik eller sælg dem privat. Man kan som regel få mere for sine ting, hvis man gider bruge tid på at sælge dem privat. Man får mindre for sine ting, hvis man bruger en butik som Gamestop, fordi de skal jo også tjene på spillene, samt dække ind til lønninger, husleje, reklamer, forsikringer og børn der taber is på deres gulvtæppe.


Ja og tid på kunder der ikke fatter, at deres lorte spil fra 2008 ikke er noget værd mere.. Så det bruger de 10 min. af ekspedientens tid på at argumentere om dette.

Og så når de går hjem med uforrettet sag, skriver de indlæg om hvor ringe det på et offentlig forum, for at søge støtte blandt ligesindet, der heller ikke fatter deres gamle slidte spil ikke kan sælges i gamestop.

Der efter skal ekspedienten bruge tid på at snakke med andre kunder om dette, da disse kunderne jo har læst dette forum indlæg og spørger ind til det i butikken.. Forsættes senere :D
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 3. jun 2011 07:22

Hnansen skrev:Skal vi virkelig ned på det her niveau, Rotator?
Jeg har utrolig svært ved at se hvordan det har nogen som helst relevans for mit indlæg. Hvad med at, alt den tid du har brugt på at finde et af mine 4 år gamle indlæg (?!), i stedet brugte på at komme op med nogle saglige modargumenter end det her?
Det fortæller da bare lidt om hvor komplet håbløs og usammenhængende din logik er, at du vælger at besvare mit indlæg således.

Normalt ville jeg slet ikke svare på sådan noget pladder. Dog finder jeg det dog så himmelråbende idiotisk at det alligevel fortjener et svar.
Hvordan kan du overhovedet sammenligne det at sælge privat, og at en specialbutik tilbyder en service hvor du er sikret penge med det samme. Som der bliver påpeget igen og igen i denne tråd, kan man naturligvis forvente at få langt mere for sine spil hvis man vælger at sælge dem privat. Det troede jeg ikke ligefrem var nødvendigt at skære ud i pap.
Ligeledes kan jeg slet ikke se hvordan du bringer dit GTA IV ind i debatten - det har jeg vist aldrig kommenteret på?

Hvis jeg slut lige skal forsvare mit fire år gamle indlæg (suk..) så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nogen urimelig pris for Oblivion. I dag, over fem år efter udgivelsen, koster spillet stadig omkring de 150,- fra ny af.
Så at jeg for fire år siden solgte, ja, det var ikke noget problem at få det solgt, til 150,- kan jeg ikke se nogen som helst relevans i.

Pinligt, Rotator. Pinligt.


Niveauet er allerede lagt rimeligt lavt med kommentarer som "forskruede og urealistiske"...

Jeg er desværre nødt til at kommentere på det her. Samtlige af mine saglige argumenter i denne tråd er blevet besvaret af dig med et "butikken skal jo tjene penge - lev med det". Derfor er jeg nødt til at inddrage din egen holdning til spillenes værdi, for at få dig til at se uligheden i dine kommentarer.

Selvfølgelig er jeg klar over at der er flere penge at tjene ved privat salg, men jeg prøver at påpege den massive forskel, der er i prisniveauet, som følge af Gamestop's fokus på massiv avance.

Nej, du har ikke kommenteret direkte på mit GTA IV, men debatten drejer sig om prisen på brugte spil og mit GTA IV er et eksempel. Må jeg ikke inddrage mine egne erfaringer, bare fordi du ikke har bragt dem på banen først? Og når nu du vælger at den nuværende pris for Oblivion er relevant, så skal jeg da lige oplyse at GTA IV koster 189,- hos Coolshop. Jeg er da ked af at du ikke kan se relevansen, men jeg er ærligt talt pisseligeglad med hvor pinligt du finder mit indlæg. Det er altid nemmere at nedgøre end forklare, ikke? :lol:

Prøv nu at forstå at jeg ikke har et problem med at Gamestop tjener penge på det her, men at de underminerer brugtværdien af spilmarkedet for at tjene en urealistisk høj avance på det. Gamestop sidder så tungt på brugtspilsmarkedet at værditabet på spil er uforholdsvist højt i forhold til stort set alle andre produkter. Nej, jeg indleverer ikke spil hos Gamestop og har ikke gjort det siden min oplevelse i 2008, men min holdning står ved.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Gajda » 3. jun 2011 07:27

Jeg fik 360 for Brink her den anden dag, så det er skam ikke altid, at priserne på spillene er lave. Det handler bare om at indlevere dem inden, at de bliver for game.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Gajda » 3. jun 2011 07:34

Rotator skrev:Okay, lad os så lige lave et lille tanke-eksperiment.

En Gamestop-filial tager i løbet af ét år 300 brugte spil ind. Deres gennemsnitlige købspris er 25 kroner. Det er en samlet købspris på 7.500.
Hvert spil sættes til en gennemsnitlig videresalgspris på 129 kroner. Det er en samlet salgspris på 38.700. Gamestop skal med andre ord sælge 59 af de 300 brugte titler før det er en overskudsforretning. Hvis din lokale Gamestop brænder inde med 241 brugte titler om året, så ville deres butikker være en del mere fyldte. De resterende 241 titler kan endda reduceres kraftigt i pris indtil de bliver solgt, uden at det koster på bundliniens sorte tal.

Ovenstående tal er tænkte, men ud fra min erfaring med Gamestop ikke urealistiske prismæssigt.


Burde driftsomkostningerne ikke indgå denne udregning? Eller er det lidt ligesom at sammenligne pærer med æbler! :)
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 3. jun 2011 10:13

Rotator skrev:
Hnansen skrev:Skal vi virkelig ned på det her niveau, Rotator?
Jeg har utrolig svært ved at se hvordan det har nogen som helst relevans for mit indlæg. Hvad med at, alt den tid du har brugt på at finde et af mine 4 år gamle indlæg (?!), i stedet brugte på at komme op med nogle saglige modargumenter end det her?
Det fortæller da bare lidt om hvor komplet håbløs og usammenhængende din logik er, at du vælger at besvare mit indlæg således.

Normalt ville jeg slet ikke svare på sådan noget pladder. Dog finder jeg det dog så himmelråbende idiotisk at det alligevel fortjener et svar.
Hvordan kan du overhovedet sammenligne det at sælge privat, og at en specialbutik tilbyder en service hvor du er sikret penge med det samme. Som der bliver påpeget igen og igen i denne tråd, kan man naturligvis forvente at få langt mere for sine spil hvis man vælger at sælge dem privat. Det troede jeg ikke ligefrem var nødvendigt at skære ud i pap.
Ligeledes kan jeg slet ikke se hvordan du bringer dit GTA IV ind i debatten - det har jeg vist aldrig kommenteret på?

Hvis jeg slut lige skal forsvare mit fire år gamle indlæg (suk..) så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nogen urimelig pris for Oblivion. I dag, over fem år efter udgivelsen, koster spillet stadig omkring de 150,- fra ny af.
Så at jeg for fire år siden solgte, ja, det var ikke noget problem at få det solgt, til 150,- kan jeg ikke se nogen som helst relevans i.

Pinligt, Rotator. Pinligt.


Niveauet er allerede lagt rimeligt lavt med kommentarer som "forskruede og urealistiske"...

Jeg er desværre nødt til at kommentere på det her. Samtlige af mine saglige argumenter i denne tråd er blevet besvaret af dig med et "butikken skal jo tjene penge - lev med det". Derfor er jeg nødt til at inddrage din egen holdning til spillenes værdi, for at få dig til at se uligheden i dine kommentarer.

Selvfølgelig er jeg klar over at der er flere penge at tjene ved privat salg, men jeg prøver at påpege den massive forskel, der er i prisniveauet, som følge af Gamestop's fokus på massiv avance.

Nej, du har ikke kommenteret direkte på mit GTA IV, men debatten drejer sig om prisen på brugte spil og mit GTA IV er et eksempel. Må jeg ikke inddrage mine egne erfaringer, bare fordi du ikke har bragt dem på banen først? Og når nu du vælger at den nuværende pris for Oblivion er relevant, så skal jeg da lige oplyse at GTA IV koster 189,- hos Coolshop. Jeg er da ked af at du ikke kan se relevansen, men jeg er ærligt talt pisseligeglad med hvor pinligt du finder mit indlæg. Det er altid nemmere at nedgøre end forklare, ikke? :lol:

Prøv nu at forstå at jeg ikke har et problem med at Gamestop tjener penge på det her, men at de underminerer brugtværdien af spilmarkedet for at tjene en urealistisk høj avance på det. Gamestop sidder så tungt på brugtspilsmarkedet at værditabet på spil er uforholdsvist højt i forhold til stort set alle andre produkter. Nej, jeg indleverer ikke spil hos Gamestop og har ikke gjort det siden min oplevelse i 2008, men min holdning står ved.


Hvis det er hvad du har fået ud af mine indlæg, "butikken skal jo tjene penge" så syntes jeg måske liiige at du skulle tage et kig på dem igen. Det forklarer egentlig din vage modargumentation til hvad som helst man sender din vej.
Men igen, hvori består problemet i at butikken skal tjene penge? Hvordan vil du dog modargumentere at det dog, i sidste ende, rent faktisk ER butikken opgave.

I forhold til din sammenligning. Så kan du godt selv se, at den ikke holder nogen som helst vegne, ikk'?. Du sammenligner to forskellige spil, men en forskellig værdi, fra forskellige år og prøver alligevel at sætte dem op foran hinanden. Hvis Oblivion (marts 2006) i dag koster 150,- og GTA (december 2008) 190,- så syntes jeg egentlig at du fint forstår at udpensle min point. Disse to titler er ikke sammenlignelige og derfor er det et fuldstændigt ubrueligt eksempel

Så må jeg spørge, endnu engang. Hvad forventer du?
Præcist hvad syntes du er rimeligt at de giver for et 3-4 år gammelt sportsspil som ingen værdi har og som er usælgeligt? Giv mig en pris.
Eller dit GTA IV, nu hvor du absolut vil bruge dette som eksempel. Ligeledes en ældre og ikke længere attraktiv titel som de formentlig har massevis af på lager og derfor ikke ønsker at tage flere ind. Det er udbud og efterspørgsel. Hvis ingen efterspørger dit produkt, i dette tilfælde GTA IV, er værdien også deraf.
Hvis du derimod kommer ind med et forholdsvis nyt og eftertragtet spil, ja så kan du sagtens få 250-350,- for spillet. Nogenlunde samme pris som det ville gå for herinde. I GameStop slipper du dog for den relative usikkerhed der er at handle på nettet, samt at du pengene i hånden med det samme.

Så lad mig høre. Hvilken pris forventer du, at du ville få i hånden når du indleverer spil som Fifa 09 og GTA IV?
Ikke at jeg forventer et konkret svar, men man kan dog håbe.

Og til sidst; "Det er altid nemmere at nedgøre end forklare, ikke? :lol: "
Er det en joke, eller en notits til dig selv? Fantastisk opmististisk at bringe sådan en svada, når tidligere postede et indlæg som udelukkende havde til formål at nedgøre og sætte mig i dårligt lys.
Jeg prøver bestemt ikke på at nedgøre idg, men helt ærligt - stram nu lidt op.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron