Xboxlife forum

Skandale i Gamestop

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Skandale i Gamestop

Indlægaf BlackWolfieDK » 2. jun 2011 21:37

Som de fleste nok ved, så kører Gamestop med deres nye forudbestillings tilbud.
25% ekstra for brugte spil+100kr gavekort ved afhentning!

Det benyttede jeg mig af for første gang forleden. Og synes det er ganske uhørt.

Jeg tog en stak gamle spil med ud og ville forudbestille et nyt, skyder på 5 - 7 spil.
Ser på kviteringen nu, lidt sent ja, at jeg deriblandet havde fifa09 og det er der givet 6,25kr.!? for. Er det en joke eller en kæmpe brøler? #-o

Som et andet eksempel havde jeg GTA 4 liggende og hold da op, det gav de sku hele 62.50kr. for :roll:
Rock Band 2 > 31.25kr..

Det jeg vil frem til med tråden er egentlig bare, om jeg er den eneste der synes Gamestop har nået lavpunktet?
Dette er ikke en whine tråd, jeg kunne bare have været mere opmærksom naturligvis, jeg er bare dybt forarget.
Det er nok slut med Gamestop fra og med nu herfra :?
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hanzo » 2. jun 2011 21:47

62½ for GTA 4? Jeg fik 90 kroner for The Simpsons game brugt. Hvor ligger den GameStop butik, for det lyder til at du burde finde en ny forhandler.
Hanzo
Niveau 5
 
Indlæg: 827


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf CaptainKicker » 2. jun 2011 21:50

Tjaaaeh jeg synes ikke det er overraskende at de ikke giver meget for gamle sportsspil. For desværre er det med spil som FIFA, at det er det seneste der sælger, og ikke dem forinden.

Det er lidt som at sportsspil og musikspil er en klods om benene for dem, for de får mange af dem, og sælger knap så mange, og så er det klart at de ikke giver meget.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 21:51

Kan kun henlede opmærksomheden på mit blogindlæg fra December 2009:

http://blogs.xboxlife.dk/rotator/6701/r ... s-dag.html
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf TerrificFalcon » 2. jun 2011 21:52

Haha, det er sgu da okay at de kun giver 6 kroner for Fifa09 - jeg har selv købt det samme spil (nyt) fra dem, tilbage i December eller sådan noget, for 7kr...
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf BlackWolfieDK » 2. jun 2011 21:57

Nåh #Rotator, lækkert jeg ikkke er ene om det her. Det er jo helt vildt det dér.

Vi må kunne blive enige om, at uanset hvilket slags spil, så er det mere end 6kr. værd og her taler jeg ikke kun om ét spil. Det er fuldstændig absurd det her.
Nej hvor skal det laves om. sindssygt.
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf M60 » 2. jun 2011 21:58

Gamestop sætter deres priser efter hvor mange af det pågældende spil de har fået, samt efterspørgslen. Der er næsten ingen efterspørgsel efter gamle sportsspil, så prisen for dem er lav. Taget i betragtning af at GTA kan fåes nyt for omkring 150 kr (ofte endda complete edition), er 62,50 vel ikke så galt.
Du vil med garanti kunne få mere for spillene hvis du kunne finde en køber herinde, men der er tilgengæld ingen garanti for at du finder en køber.
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Mr. White » 2. jun 2011 21:59

Hvorfor opdager du det først bagefter, at de har givet så lidt for spillene?
Billede
Billede
Mr. White
Niveau 7
 
Indlæg: 4496


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 22:06

Jeg har utrolig svært at se hvad du bliver så forarget over. Det handler om, at der er visse spil som de ganske enkelt ikke kan komme af med. Derfor er det kun naturligt at de tilbyder dig så lav en pris. Du skal egentlig tage det som en service at de overhovedet tilbyder dig noget som helst for spil, som reelt set ingen værdi har for dem.
Ældre sportsspil har absolut ingen værdi. Hvornår har du sidst købt et tre år gammelt sportsspil? De kan ganske enkelt ikke sælge dem igen, så hvorfor skulle de dog tage dem ind.
Hvad havde du forventet? At de ville give dig mere end de kommer til at tjene på det? Det er ihvertfald ikke sådan man skaber overskud i en forretning.
Stram nu lidt op. Mange til offermentalitet og manglende realitetssans skal man lede længe efter.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf BlackWolfieDK » 2. jun 2011 22:10

#M60 Det kan jeg naturligvis godt følge dig i. Men så lidt betaling mener jeg nu ikke er værdigt alligevel. Slet ikke. Det jo to flaske pant for et spil altså, cmon.
Internet salg er bestemt fortrukket nu, her eller igennem andre sites.

#Mr. White du kan jo prøve at læse min første tråd igen.
Indrømmer min fejl, men her vil jeg bare tale om forretningen generalt. no whine.
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 22:12

Værdigt? Igen, hvad forventer du?
At butikken betaler dig mere end de kan tjene fordi du ellers ikke mener det er "værdigt"?
Det er vel bare en pæn måde at sige; "Vi gider egentlig ikke have din gamle spil, men som en service, tilbyder vi dig lidt små penge så du alligevel kan komme af med dem".

Tror du GameStop er en guldrandet forretning, nu hvor langt de fleste gamere køber spil fra udlandet? De skal tjene penge på den ene eller anden måde. Og det gør man altså ikke ved at købe brugte spil som reelt ingen værdi har.
Derfor kan de ikke give dig mere.

Færdig. Punktum.
Senest rettet af Hnansen 2. jun 2011 22:14, rettet i alt 1 gang.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf BlackWolfieDK » 2. jun 2011 22:12

Freund det er bare ikke den dur du vinder kunder på, vel? Jeg er fx. væk til evig tid nu, plus en masser andre mennesker garanteret.
BlackWolfieDK
Niveau 4
 
Indlæg: 301


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:14

Hnansen skrev:Værdigt? Igen, hvad forventer du?
At butikken betaler dig mere end de kan tjene fordi du ellers ikke mener det er "værdigt"?


Hvorfor mener du at de ikke skulle kunne tjene på spillene? Ser vi bort fra sportstitlerne, så har jeg forsøgt at indlevere spil som GTA IV, hvor de ville give mig under 40 kroner for det. Jeg kunne finde spillet på hylden i selv samme butik, brugt, til 229... Det er fandeme en god fortjeneste.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Rotator » 2. jun 2011 22:18

Det sjove er at hvis jeg køber et spil brugt herinde til 100 kroner og så sætter det til salg efterfølgende til 200,-, så er jeg et svin, en krejler, en udnytter. Men når Gamestop gør det, så er det god forretningssans...
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Skandale i Gamestop

Indlægaf Hnansen » 2. jun 2011 22:19

Rotator:
Dette er jo ikke ensbetydende med at de kan få det solgt til 229,-.
Hvis i ikke er tilfredse med tilbuddet, så lad dog for guds skyld være med at benytte jer af den.

Det er en forretning - de skal TJENE penge. Det er ikke en velgørendshedsbutik hvor i kan komme af med jeres værdiløse titler.
Som sagt, så er GameStop næppe nogen guldrandet forretning. Som vi netop har oplevet, har GAME været nødsaget til at lukke ned.
Og hvad kunne dette skyldes? Folk som benytter dette forum, køber titler fra udlandet og dermed ikke lægger penge i forretningen, men samtidig forventer at de ønsker at afsætte værdiløse titler som en service.
Tåbeligt.
Hnansen
Niveau 5
 
Indlæg: 825


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron