Xboxlife forum

Snyder Gamestop?

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Snyder Gamestop?

Indlægaf Jibla » 19. mar 2011 20:40

I dag var jeg inde for at preorder Mortal Kombat Kollectors Edition til Xbox 360.

Jeg havde i forvejen undersøgt deres 25% ekstra for brugte spil kampage - og havde både ringet og været forbi for at høre om det gjaldt 'alle spil', hvilket begge ekspedienter fortalte mig at det gjorde. Ingen af de 2 jeg har snakket med nævnte noget om nogle ændringer, forbehold eller andet. Og slet ikke noget om at det kun gælder visse titler (måske dem på reklameplakaterne?).

Jeg havde 2 Nintendo DS spil med og 5 Xbox 360 spil med.

Først fortæller han mig at Mortal Kombat Kollectors Edition ikke står på 25% listen - (hvilken liste?) og jeg spurgte hvorfor, og det var fordi at de ikke regnede med at det ville sælge så meget. Til gengæld kunne jeg få 15% ekstra for mine spil.

Det blev jeg egentlig paf over - og kunne ikke forstå det, for det stod ikke nogen steder på deres kampagne plakater eller på hjemmesiden (og slet ikke med småt).

http://www.gamestop.dk/extrapages06.asp - 'kampagnen'
http://www.gamestop.dk/trade_rules.asp 'generelle regler i forhold til trade in'

De skilter jo med at man skal forudbestille - for det betaler sig. Ja, det betaler sig for Gamestop. Og bemærk at de på forsiden skilter med 'Klik her for alle detaljer'.

Men jeg havde egentlig en trade in værdi for over 549 kr, og manden sagde pludselig at det ikke måtte overstige prisen på det spil man ville preorder. Da jeg oplyste ham at jeg ville have MK Kollector der stod til 699, så var det selvfølgelig ikke et problem. Så sagde han pludselig at der var for 699 kr for mine spil - og så var min kollectors edition betalt.

Han sagde at de bare runder op til det beløb ens preorder koster. Altså, trader man noget ind som man får 25% eller 15% for, og trade-in værdien overstiger prisen på det spil man vil preorder, ja så er det bare ærgeligt. De kommer ikke ind på et tilgode bevis. Jeg tænkte dog ikke klart, da der var ved at danne sig en lille kø bag mig, og at der åbenbart var flere regler omkring dette 'tilbud' end jeg havde kunnet læse mig til, men umiddelbart ville jeg jo kunne have trukket et spil eller to fra, og stadig have nok.

Min kvittering siger ca. sådan her

Stormrise - 35 kr
De Blob 2 - 180 kr (fik 205 kr for det grundet de _15%_)
Gears of War 2 - 35 kr
Supreme Commandor - 35 kr
Marvel vs Capcom 3 - 280 kr (fik 329 kr for det grundet de _15%_)
Castlevania Order of Ecclasia - 20 kr
Animal Crossing - 40 kr

Hvilket giver 699 ,-

I følge min kvittering har han givet mig 25 kr Price Override for De Blob 2, og 49 kr Price Override for Marvel Vs Capcom 3.

Lynhurtigt kan man jo se at de 15% hurtigt forsvinder ved at manden blot oprundede. Havde jeg tænkt mig om - så kunne jeg måske have trukket et spil eller to fra, især hvis jeg havde fået 25%.

Da jeg så spørger ind til de 100 kr for at handle for, som jeg havde planlagt kunne gå til en fødselsdagsgave i form af et spil, så fortæller han mig at det ikke gælder når man forudbestiller et spil man kun kan få 15% for.

Jeg føler mig egentlig lidt snydt. Og så alligevel ikke. Jeg får kollektors edition uden at skulle have flere penge op af lommen. Men jeg tænker meget på om Gamestop ikke bryder flere love og regler i forhold til reklamering og marketing? Jeg har overvejet at kaste den ind til forbrugerrådet/forbrugerstyrelsen/forbrugerklagenævnet, da de i mine øjne snyder i forhold til hvad deres reklamer siger.

Men jeg orker heller ikke sådan en proces - men vil alligevel vende den med jer, og advare jer om at kampagnen ikke er helt gennemskuelig. :)

Original teksten og et link til denne tråd er også blevet sendt til TorbenSchnoor@gamestop.com og , som tilsyneladende tager sig af ris og ros. Gad vide hvad der er blevet af regionschefen for Gamestop i Roald Andersen som normalt tog sig af kontakt, dog har jeg alligevel også sendt den til RoaldAndersen@gamestop.com, i håb om at det er hans email.

Anyway. Hvad synes I?
Senest rettet af Jibla 21. mar 2011 17:32, rettet i alt 2 gange.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf SvAmP » 19. mar 2011 20:54

stoler aldrig på gamestop. i gamestop aalborg kender de slet ikke det her tilbud http://www.gamestop.dk/used.asp synes det er lidt amatør agtigt
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Clinkie » 19. mar 2011 21:15

Mortal Kombat (og Kollectors Edition for den sags skyld) står ikke på kampagnelisten / tilbudsplakaten, fordi det simpelthen ikke er en del af 25%-tilbuddet.

Alle dine kvaler kan koges ned til, at du simpelthen ikke har givet dig tid til at læse selv samme kampagne igennem. Nederst på den side du linker til står der anført, at "indbytningsværdien, inkl. bonus-værdi, ikke må overstige prisen på det forudbestilte spil". Man kan argumentere for, at restbeløbet måske burde kunne smides på et gavekort, men du bliver i hvert fald på ingen måde snydt. Alle kortene er lagt på bordet.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Rotator » 19. mar 2011 23:14

Alle dine kvaler kan også koges ned til at Gamestop's indbytningssystem ene og alene er til fordel for Gamestop.

Du har indleveret 7 spil for at få 1 til 699,-
De 7 spil vil sikkert blive sat til salg til minimum 129,- (nok snarere 149,-) stykket, hvilket giver Gamestop en fortjeneste på mindst 203,-
Dertil kommer avancen på det spil du har fået, hvilket selvfølgelig ikke har kostet dem 699,-

Gamestop har fundet en guldgrube, der udnytter sig af at de fleste mennesker ikke har muligheden/tålmodigheden til at forsøge at sælge den slags online, hvilket ville være en del mere indbringende.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Morten Skou » 19. mar 2011 23:23

Det som de nok også vinder på, er moms-finten i det hele....

Vidersælger man brugte varer kan man benytte sig af brugtmomsordningen, og skal således kun betale moms af en evt fortjeneste; køber du f.eks. en brugt vare til 100kr og vidersælger den til 120kr skal du svare moms af de 20kr. (20*0.2= 4kr).

Dertil kommer at de jo ikke skal betale salgsmoms af de 699, da det jo ikke er "salg" (ren gætteri fra min side), og de har således mere købsmoms end salgsmoms = penge tilbage i moms.

Kunne ikke lige at finde det, men det står et sted inde på skat.dk, og jeg er ikke 100% sikker på at det er PRÆCIS sådan, men det er noget i den stil.


Står der noget med moms på din kvittering Jibla?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Cena » 19. mar 2011 23:31

Morten Skou skrev:Det som de nok også vinder på, er moms-finten i det hele....

Vidersælger man brugte varer kan man benytte sig af brugtmomsordningen, og skal således kun betale moms af en evt fortjeneste; køber du f.eks. en brugt vare til 100kr og vidersælger den til 120kr skal du svare moms af de 20kr. (20*0.2= 4kr).

Dertil kommer at de jo ikke skal betale salgsmoms af de 699, da det jo ikke er "salg" (ren gætteri fra min side), og de har således mere købsmoms end salgsmoms = penge tilbage i moms.

Kunne ikke lige at finde det, men det står et sted inde på skat.dk, og jeg er ikke 100% sikker på at det er PRÆCIS sådan, men det er noget i den stil.


Står der noget med moms på din kvittering Jibla?


Hvis det er sådan det forholder sig, så er det en kæmpe guldgrube for dem!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf IkkNico » 19. mar 2011 23:49

Det er vel også OK. det er jo trods alt en forretning, der skal tjene penge. Vi, forbrugerne, kan jo selv vælge om vi vil handle med dem eller ej.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Erroneus » 20. mar 2011 00:30

IkkNico skrev:Det er vel også OK. det er jo trods alt en forretning, der skal tjene penge. Vi, forbrugerne, kan jo selv vælge om vi vil handle med dem eller ej.


Præcix!

Der er ingen tvivl om det nye 25% tilbud på UDVALGTE spil, ikke er lige så godt som de gamle 1 kr og 199 kr tilbud, men det blev god nok også udnyttet groft af mange mennesker.

Det største problem Gamestop har, er nogle steder, får deres medarbejdere ikke sat sig ind i tilbudene og nogle gange bliver deres tilbud lige komplekse nok.

25%+100 og 15% tilbuddet står dog oki forklaret.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf kofoed » 20. mar 2011 00:51

Det hele som GameStop gør i den her sag, fremstår da på de links du har linket til, så kan ikke se hvad de snyder ved her.

Om tilbudet er godt, eller en fordel for kunden, det er en helt anden snak, jeg mener selv at hvis man kommer med de rigtig spil, så kan det blive en god deal for en, kommer du med spil som er over ½ år gammel, ja så er de priser de giver helt til grin.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Jibla » 20. mar 2011 00:51

Erroneus skrev:
IkkNico skrev:25%+100 og 15% tilbuddet står dog oki forklaret.


Seriøst, hvor står det henne?! :)

Som jeg ser det - så står der at forudbestilling betaler sig. Og så er der eksempler på spil, preorder bonus og releasedatoer. Der står intet om at tilbuddet er begrænset til de spil.

Jeg har intet imod deres forretningsmodel, ellers ville jeg gå et andet sted hen. Jeg syntes blot ikke at det er gennemskueligt nok i dette tilfælde.

Mit spørgsmål med det hele er jo blot om hvor vidt at I synes at det er et gennemskueligt tilbud?
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Erroneus » 20. mar 2011 01:15

Jibla skrev:Jeg syntes blot ikke at det er gennemskueligt nok i dette tilfælde.

Mit spørgsmål med det hele er jo blot om hvor vidt at I synes at det er et gennemskueligt tilbud?


Alle detaljerne ang. max indbytningspris man kan opnå, står forklaret præcist i bunden og hvad det 100 kr. gavekort kan bruges til.
Det er korrekt, der ikke står det kun gælder til de spil som er vist på plakatten, men der står samtidigt heller ikke at det gælde alle spil.

Kunne de have skrevet det lidt tydeligere, ja det kunne de måske godt. Men en god fingerregel at følge, er som regel at man næppe får mere end hvad man kan se. De lover ikke noget, som de ikke kan holde.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Major Oblivious » 20. mar 2011 10:38

Dertil skal det huskes at fortjenesten på brugte spil er Gamestops alene.
Nye spil skal jo deles med udgiver,udvikler,grossist og dække alle IPO'er.
Så Overskudsgraden er langt højere. Gamestop US omsatte i 08/09 næsten for dobbelt så meget i brugt software, som ny.
BB i DK har også mærket fremgang, men gennem brugte spil og film, mens leje faldt lidt.
Der er jo en grund til at ny-spil købere belønnes gennem DLC eller online-passes
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf ilhan50 » 20. mar 2011 11:09

brug dog ENGLAND til at købe spil..Det er mega dumt og købe spil fra danmark..Det er næsten halv pris :-) :mrgreen:
ilhan50
Niveau 5
 
Indlæg: 854


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf TU I Raven » 20. mar 2011 11:49

Jibla skrev:
Erroneus skrev:
IkkNico skrev:25%+100 og 15% tilbuddet står dog oki forklaret.


Seriøst, hvor står det henne?! :)

Som jeg ser det - så står der at forudbestilling betaler sig. Og så er der eksempler på spil, preorder bonus og releasedatoer. Der står intet om at tilbuddet er begrænset til de spil.

Jeg har intet imod deres forretningsmodel, ellers ville jeg gå et andet sted hen. Jeg syntes blot ikke at det er gennemskueligt nok i dette tilfælde.

Mit spørgsmål med det hele er jo blot om hvor vidt at I synes at det er et gennemskueligt tilbud?


Nu har jeg læst reklamen i gennem kan virkelig ikke se dit problem andet at du ikke selv har sat dig ind i tingene inden du gik ind med dine spil, kan ikke se Gamestop snyder nogen på nogen måder, og hvis du har så stort et problem med det, hvorfor solgte du så dine spil??
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Snyder Gamestop?

Indlægaf Jibla » 20. mar 2011 18:35

Tag nu og læs hvad jeg har skrevet - og ikke har skrevet. Det tyder på at nogle af jer overstående blot skimmer teksten.

Og ellers må I jo vise mig hvor det med 15% står. Det står ikke med småt nogen af de steder jeg har kigget.

Morten Skou skrev:
Står der noget med moms på din kvittering Jibla?


Nope intet.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Næste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron